ПІД ВИГЛЯДОМ БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ

влада обвалила лісову галузь в Україні

ЛІС І РЕФОРМУВАННЯ

Державні ліси мають покривати свої видатки з власних доходів

Орест ФУРДИЧКО

Таємниці реформування "лісових відносин" в Україні

РЕФОРМАЦІЯ, ДЕГРАДАЦІЯ ЧИ ПРОФАНАЦІЯ?

Як Держлісагентство хоче реформувати лісову галузь

ЧИНОВНИКИ ПРОТИ ЛІСІВНИКІВ

Кому вигідний фінансовий саботаж лісгоспів?

09 грудня 2019

Василь Олехнович. Різдвяні ялинки


На Житомирщині офіційний продаж різдвяних ялинок уже розпочався. Де можна придбати новорічну красуню та яка відповідальність передбачається за незаконну вирубку і збут ялинок, розповів головний спеціаліст Житомирського обласного управління лісового та мисливського господарства Василь Олехнович.


У Німеччині помирає ліс - EuroNews


Уряд Німеччини розробив план з порятунку "легень країни". На нього виділять приблизно 800 мільйонів євро. 

Зокрема, до санітарної чистки лісу від хворих і ослаблених дерев, а також до висадки більш стійких до посухи дерев залучать військовослужбовців https://bit.ly/2s6mNSy 

Натомість в Україні й надалі, через окремі ЗМІ, продовжують вводити в оману суспільство, маніпулюючи питаннями санітарних рубок. Реальна ситуація дуже погана. На початок 2019 року всихання складало 440 тисяч гектарів. Це "біологічна пожежа", боротися з якою перешкоджають законодавчі та нормативні обмеження. Деталі тут: https://bit.ly/351rbAY


Профі: лісівники


Журналіст програми "Ранок з Інтером" Марія Лісніченко провела день у лісництві. Рубрика "Профі"


Про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету, виділених Національному агентству України з питань державної служби

РАХУНКОВА ПАЛАТА

РІШЕННЯ

від 26 лютого 2019 року N 4-2

Про розгляд Звіту про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету, виділених Національному агентству України з питань державної служби на керівництво та функціональне управління у сфері державної служби

Відповідно до статті 98 Конституції Українистатей 7252635 і 36 Закону України "Про Рахункову палату" розглянуто Звіт про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету, виділених Національному агентству України з питань державної служби на керівництво та функціональне управління у сфері державної служби.
За результатами розгляду Рахункова палата встановила:
1. Відповідно до законів України "Про Державний бюджет України на 2017 рік" і "Про Державний бюджет України на 2018 рік" бюджетні призначення на організацію роботи Національного агентства України з питань державної служби (НАДС) за бюджетною програмою 6121010 "Керівництво та функціональне управління у сфері державної служби" затверджено в розмірах 43696,8 тис. грн (у тому числі загальний фонд - 43307,0 тис. грн, спеціальний фонд - 389,8 тис. грн) і 82598,4 тис. грн (у тому числі загальний фонд - 82211,6 тис. грн, спеціальний фонд - 386,8 тис. грн) відповідно. Тобто бюджетні призначення за цією бюджетною програмою у 2018 році збільшилися майже в два рази.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18.08.2017 N 581 "Про передачу деяких бюджетних призначень, передбачених господарсько-фінансовому департаменту Секретаріату Кабінету Міністрів України у 2017 році на підтримку реалізації комплексної реформи державного управління" НАДС передані бюджетні призначення загального фонду державного бюджету в сумі 2304,8 тис. грн (у тому числі видатки споживання - 1794,8 тис. грн та видатки розвитку - 510,0 тис. гривень). Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 28.02.2018 N 198-р "Про передачу деяких бюджетних призначень, передбачених господарсько-фінансовому департаменту Секретаріату Кабінету Міністрів України у 2018 році на підтримку реалізації комплексної реформи державного управління" збільшені асигнування загального фонду на 10109,3 тис. гривень. Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 04.07.2018 N 474 "Деякі питання реалізації реформи державного управління" у 2018 році збільшені асигнування загального фонду на 17318,0 тис. грн (в тому числі видатки споживання - 5598,0 тис. грн, видатки розвитку - 11720,0 тис. гривень).
Отже, загальний розмір бюджетних призначень за бюджетною програмою 6121010 "Керівництво та функціональне управління у сфері державної служби" протягом 2017 - 2018 років становив 156027,4 тис. грн (у тому числі кошти загального фонду - 155250,7 тис. грн, кошти спеціального фонду - 776,7 тис. гривень).
Центральному апарату НАДС (з урахуванням змін) у 2017 - 2018 роках відкрито асигнувань на загальну суму 121200,0 тис. грн, у т. ч. у 2017 році - 31804,4 тис. грн та 2018 році - 89395,0 тис. гривень. Касові видатки центрального апарату за два роки становили 113559,4 тис. грн, у т. ч. у 2017 році - 30454,8 тис. грн, 2018 році - 83104,6 тис. гривень.
Аудитом встановлено, що Національним агентством України з питань державної служби за бюджетною програмою 6121010 "Керівництво та функціональне управління у сфері державної служби" не забезпечено ефективного використання бюджетних коштів. Зокрема, неефективне управління коштами становило 7640,6 тис. гривень. За бюджетною програмою 6121010 у 2017 - 2018 роках не використано та повернено до державного бюджету 7640,6 тис. грн, у т. ч. у 2017 році - 1349,6 тис. грн та 2018 році - 6291,0 тис. гривень.
2. Аналіз бюджетних запитів і паспортів бюджетної програми 6121010 "Керівництво та функціональне управління у сфері державної служби" засвідчив, що в паспортах бюджетної програми окремими напрямами не визначені видатки на центральний апарат та територіальні управління. Крім того, в паспортах бюджетної програми відсутнє розмежування видатків, результативних показників окремо для центрального апарату та територіальних управлінь НАДС.
Національним агентством України з питань державної служби, з недотриманням вимог пункту 7 Загальних вимог до визначення результативних показників бюджетних програм, затверджених наказом Міністерства фінансів України "Про результативні показники бюджетної програми" від 10.12.2010 N 1536, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 27.12.2010 за N 1353/18648, не розроблена методика розрахунку результативних показників до паспорта бюджетної програми 6121010.
Як наслідок, система результативних показників, визначена Національним агентством України з питань державної служби у паспортах бюджетної програми за КПКВК 6121010 на 2017 та 2018 роки, є розгалуженою, змінювалася протягом бюджетних років, що не дає змоги здійснити у повному обсязі оцінку відповідності показників витрат показникам продукту та ефективності.
3. Аналіз структури заробітної плати, нарахованої у Національному агентстві України з питань державної служби за рахунок коштів загального фонду державного бюджету, свідчить, що частка додаткових стимулюючих видів заробітної плати (премії, надбавка за виконання особливо важливої роботи, матеріальні допомоги, доплати) була більшою, ніж основні види (оклад, ранг, вислуга років) майже в два рази і становила в середньому 58 відсотків. Так, у 2017 році частка виплат основної заробітної плати становила 41 відс. (8562,8 тис. грн), додаткових виплат - 59 відс. (12448,1 тис. гривень). Аналогічно за 2018 рік: частка виплат основної заробітної плати - 36 відс. (13083,66 тис. грн), додаткових виплат - 61,5 відс. (22368,35 тис. грн). Фактично основна (тарифна) частина заробітної плати працівників НАДС є меншою, ніж додаткові її види.
Аудитом встановлено, що фонд заробітної плати розподіляється між керівним складом НАДС - 46,9 відс. (9798,82 тис. грн) у 2017 році та 44,1 відс. (13495,65 тис. грн) у 2018 році та іншим персоналом апарату 53,1 відс. (11110,43 тис. грн) у 2017 році та 55,9 відс. (17084,77 тис. грн) у 2018 році. При цьому відповідно до штатного розпису центрального апарату Національного агентства України з питань державної служби середня кількість керівного складу становить близько 25 відс., тобто спостерігається певна диспропорція в оплаті праці керівного складу Агентства і решти персоналу.
4. Встановлено нерезультативне використання коштів за бюджетною програмою 6121010 "Керівництво та функціональне управління у сфері державної служби" у розмірі 4845,86 тис. гривень. Зокрема, на кінець 2018 року в Національному агентстві України з питань державної служби донорська допомога на розвиток інформаційних ресурсів становила 3848,46 тис. грн, а саме: оплата послуг консультантів для створення інформаційної системи управління людськими ресурсами HRMIS (кошти Гранту ЄС "Зміцнення управління державними ресурсами") у сумі 2964,16 тис. грн; офіційний веб-сайт НАДС вартістю 396,6 тис. грн; портал вакансій фахівців з питань реформ вартістю 488,1 тис. гривень. Аудитом встановлено, що створені та/або передані НАДС інформаційні ресурси не введені в експлуатацію. Крім того, портал управління знаннями в центральному апараті НАДС, придбаний за кошти державного бюджету в сумі 997,0 тис. грн, перебуває у стадії розробки.
5. Аудитом встановлено, що Національним агентством України з питань державної служби при плануванні видатків бюджетної програми за КПКВК 6121010 допущено певні недоліки та порушення вимог Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 N 228 (далі - Порядок 228). Так, за відсутності детальних розрахунків на 2017 - 2018 роки заплановано та затверджено бюджетні асигнування на загальну суму 14265,8 тис. грн, що не узгоджується з пунктами 22 та 29 Порядку 228. Як наслідок, аудитом встановлено неекономне використання коштів загального фонду державного бюджету за КПКВК 6121010 на загальну суму 1201,6 тис. гривень.
6. Установлено, що безоплатно передані нематеріальні активи вартістю 573,5 тис. грн не відображено у бухгалтерському обліку, а взято на позабалансовий облік. Таким чином, не дотримано вимоги пункту 2.4.2 Угоди щодо співробітництва в рамках проекту міжнародної технічної допомоги від 14.09.2017 "Проект підвищення рівня інституціоналізації у системі державного управління" і занижено вартість активів Національного агентства України з питань державної служби, чим створено ризики втрат державних активів на суму 573,5 тис. гривень.
7. Аудитом встановлено, що не дотримано вимоги частини сьомої статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі" та укладено договори без застосування процедур публічних закупівель на загальну суму 693,35 тис. гривень. Крім того, Національним агентством України з питань державної служби не забезпечено у повному обсязі дотримання абзацу одинадцятого частини першої статті 10 вказаного Закону щодо обов'язкового оприлюднення звіту про укладені договори в системі електронних закупівель.
8. Аналіз нормативно-правової бази щодо організації та забезпечення виконання НАДС вимог законодавства України про державну службу свідчить про необхідність його вдосконалення. Зокрема, у частині розширення повноважень Національного агентства України з питань державної служби щодо спрямування і координації діяльності Агентства через відповідного міністра, а не безпосередньо Кабінетом Міністрів України; визначення у Законах України "Про місцеве самоврядування в Україні" та "Про службу в органах місцевого самоврядування" повноваження Агентства стосовно діяльності органів місцевого самоврядування; створення та адміністрування інформаційних систем. Необхідно також прискорити розроблення нормативів забезпечення повного виконання базових нормативних документів з питань державної служби та управління людськими ресурсами, оптимізації структури його діяльності. Зокрема, виконання передбаченого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24.06.2016 N 474-р "Деякі питання реформування державного управління України" плану заходів з реалізації Стратегії реформування державного управління України на період до 2021 року.
9. У Національному агентстві України з питань державної служби у повному обсязі не забезпечується діяльність з функціонування системи внутрішнього контролю: не вживаються достатні заходи щодо дотримання і виконання формалізованих та задокументованих правил і контрольних процедур; визначення і закріплення повноважень та відповідальності для забезпечення досягнення мети діяльності та стратегічних цілей Агентства. Протягом 2017 - 2018 років внутрішні аудити діяльності центрального апарату за КПКВК 6121010 Національним агентством України з питань державної служби не проводились.
За результатами обговорення та на підставі вищевикладеного Рахункова палата вирішила:
1. Звіт про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету, виділених Національному агентству України з питань державної служби на керівництво та функціональне управління у сфері державної служби, затвердити.
2. Про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету, виділених Національному агентству України з питань державної служби на керівництво та функціональне управління у сфері державної служби, поінформувати Верховну Раду України та запропонувати результати аудиту розглянути на засіданні профільного комітету Верховної Ради України.
3. Відомості про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету, виділених Національному агентству України з питань державної служби на керівництво та функціональне управління у сфері державної служби, у формі рішення Рахункової палати направити Кабінету Міністрів України та рекомендувати:
- ініціювати перед Верховною Радою України внесення змін до законів України "Про місцеве самоврядування в Україні" та "Про службу в органах місцевого самоврядування" у частині врегулювання питання визначення повноваження стосовно діяльності органів місцевого самоврядування.
4. Рішення Рахункової палати та Звіт надіслати Національному агентству України з питань державної служби та запропонувати:
- внести зміни до Положення про Національне агентство України з питань державної служби у частині розширення повноважень щодо спрямування і координації діяльності Агентства через відповідного міністра, а також передбачити функції щодо створення, впровадження, адміністрування та забезпечення функціонування інформаційних систем;
- розробити методику розрахунку результативних показників бюджетної програми апарату Національного агентства України з питань державної служби;
- розробити методику впровадження сучасних методів управління персоналом на державній службі, а також методику проведення прозорого моніторингу чисельності працівників центральних органів виконавчої влади та фонду оплати праці таких органів;
- забезпечити виконання плану заходів з реалізації Стратегії реформування державного управління України на період до 2021 року, затвердженої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24.06.2016 N 474-р "Деякі питання реформування державного управління України";
- провести державну експертизу інформаційних систем Національного агентства України з питань державної служби та оформити висновки експертизи комплексної системи захисту інформації на програмне забезпечення згідно з законодавством України;
- неухильно дотримуватися обов'язкових етапів робіт під час проектування, впровадження та експлуатації засобів інформатизації;
- вжити заходів стосовно забезпечення виконання договору від 06.11.2018 N 6988/03 щодо фактичного передання нежилого приміщення загальною площею 170,4 кв. м, розміщеного за адресою: м. Київ, вул. Прорізна, 15;
- оптимізувати шляхом збільшення кількісний склад департаменту контролю та взаємодії з органами влади та створити окремий структурний підрозділ з питань внутрішнього аудиту;
- забезпечити внутрішній контроль за плануванням та ефективним використанням бюджетних коштів за КПКВК 6121010 "Керівництво та функціональне управління у сфері державної служби" та використанням коштів міжнародних організацій, щодо мінімізації ризиків неефективного витрачання коштів донорської підтримки;
- поліпшити контроль за дотриманням законодавства про публічні закупівлі;
- посилити контроль за належним веденням бухгалтерського обліку;
- забезпечити усунення виявлених порушень і недоліків;
- у встановленому законодавством порядку інформувати Рахункову палату про стан виконання наданих за результатами аудиту рекомендацій.
5. Рішення Рахункової палати та Звіт оприлюднити на офіційному веб-сайті Рахункової палати.
6. Контроль за виконанням цього рішення покласти на члена Рахункової палати Дідика А. М.

Голова Рахункової палати
В. В. Пацкан
http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/FN053298.html

"Лифтер был пьян и "Лифт" сломался". Как и почему фальсифицируются конкурсы на госслужбу в Кабмине



Как в Кабмине фальсифицируют результаты конкурсов, чтобы назначить "своих людей"

"Это стыд и провал. Очередная дискредитация всей системы власти. Алексей Гончарук, теперь правительству будет тяжело убедить людей даже в самых искренних и самых прогрессивных реформах, потому что все видят ваше желание “порешать” или “провести” своих, а если не получается – саботировать работу", - так описывает систему "открытых конкурсов" Владимир Ланда, который претендовал на должность госсекретаря Министерства экономического развития и сельского хозяйства.

Ланда прямо говорит о том, что результаты этого и многих других конкурсов в центральные органы власти фальсифицируются. С ним согласны и многие другие претенденты на топовые государственные посты, и эксперты, которых опросила "Страна".

К процедуре и результатам т.н. открытых конкурсов накопилось много вопросов. В последнее время все чаще в соцсетях появляются публикации возмущенных кандидатов на госдолжности, которые утверждают, что конкурсный отбор превратился в профанацию: власть под видом открытого конкурса протягивает на должности "своих", чьи имена в узких кругах известны еще до начала конкурса.

Если же лоббирование "своего" кандидата становится слишком очевидным – он по всем показателям уступает "чужим", – конкурс могут вообще прекратить, не называя победителей, и объявить новый отбор.

Из 20-ти конкурсов на руководителей разных госслужб и госсекретарей министерств, в девяти случаях так и не были названы победители. Даже прохождение всех этапов конкурса не гарантирует получения должности, так как последнее слово остается за Кабмином. Если по итогу оценивания побеждает "не тот" кандидат, его назначение просто саботируется.

“Страна” разбиралась, как власть продвигает своих кандидатов и фальсифицирует результаты конкурсов на госслужбу.
Кастинг

“Наша команда поставила перед собой очень амбициозные цели: и экономический рост в 40%, и 50 миллиардов иностранных инвестиций, и 1 млн рабочих мест, и многое другое. Все это для того, чтобы украинцы жили дольше и счастливее. Но нам для этого нужны вы: порядочные, честные и профессиональные люди, патриоты своей страны, которые понимают, что без вас страна не измениться. Заходите на наш сайт career.gov.ua. Там очень просто, в пару кликов вы можете заполнить форму, присоединить документы и податься на открытые конкурсы”, - с такой воодушевляющей речью премьер-министр Алексей Гончарук обратился к потенциальным кандидатам на госслужбу.

На момент написания материала на сайте career.gov.ua, где размещаются вакансии в органах власти, подано 43 147 анкет. Из них открытых вакансий: 2 835. Закрытых: 4 718.

Правда, на самом деле стать топ-чиновником не так просто, как говорит премьер.

Политолог Михаил Подоляк считает, что полноценных конкурсов в Украине и близко нет, а вся распиаренная новой властью система "Лифт" построена на личных связях госслужащих.

"Конкурсы сейчас - это строго имитационные истории для создания PR-иллюзий. У нас вся система отбора на любые должности построена только на давней нашей традиции - кумовство, знакомства, вместе вчера пили крепкие напитки, получали в одном месте гранты на исследования зависимости фертильности котов от количества женщин в парламенте, или же регулярно вместе ходили по ночным клубам", - высказался Михаил Подоляк.

Для видимости прозрачного отбора формальные конкурсные процедуры все еще соблюдаются. Хотя на каждом из этапов конкурсная комиссия может "вытянуть" нужного кандидата, "завалив" всех остальных.

На сайте career.gov.ua прописаны все этапы прохождения конкурса:

0. Онлайн-регистрация на сайте, подача заявки и необходимых документов.

1. Тестирование на знание английского языка, законодательства, абстрактного мышления.

2. Ситуативные задания.

3. Собеседование.

После подачи онлайн-заявки на участие в конкурсе, кандидаты выполняют целый ряд заданий: тест на знание английского языка, законодательства и на абстрактное мышление. Раньше под каждое задание выделяли разные дни, а сейчас тестирования проводят в один день. Все этапы анонимные, кроме последнего – собеседования с членами конкурсной комиссии и Кабмином.

“Такие требования для всех, кроме тех, кто подается на должность госсекретаря, потому что их считают специалистами по реформам, поэтому у них еще дополнительные тесты на вербальное и невербальное мышление, мотивационная анкета”, - объясняет глава Национального агентства по вопросам государственной службы (НАДС), экс-руководитель системы электронных торгов “ProZorro” Александр Стародубцев.

По словам Ростислава Гудилина, одного из кандидатов на пост гендиректора департамента в Министерстве транспортной инфраструктуры, организация конкурсов оставляет желать лучшего.

“Тебя там не ждут. Я долго пытался узнать, какой календарный график, как будут проходить этапы. С горем пополам мне отвечали на второй раз", - рассказывает Гудилин.

После всех формальных, бюрократических этапов конкурсантов ожидают сложные тесты.

Гудилин уточняет, что для госслужащих категории "Б" на разные должности предлагают разный набор тестирования: общее законодательство, спецзаконодательство, A-Rat- абстрактное мышление, N-Rat – работа с числовой информацией, V-Rat – работа с текстовой информацией.

"С тестированием на общее и спецзаконодательство все просто: выучил – сдал, а вот с остальными все неоднозначно. Нигде нет тренировочных упражнений для подготовки к тестированию A-Rat, N-Rat, V-Rat на сайте НАДС есть образцы, но примеров мало. Тест по абстрактному мышлению мне сначала легко дался, но я "потух" где-то на 20-м вопросе, и понял, что чтобы решить его дальше, мне надо быть гением. Тест по работе с числовой информацией «завалил», не хватило 1-го балла до 11 баллов. Хотя когда-то я проходил тест на айкью. У меня результат выше, чем у Била Клинтона”, - делится опытом Ростислав Гудилин.

По его словам, тесты N-Rat, V-Rat составлены с противоречивыми формулировками, на которые человеку "с улицы" трудно дать однозначный ответ. "Складывается такое впечатление, что вся процедура тестирования рассчитана на "своих людей". Здравый человек вряд ли ответит. Возьмите эти тесты и посадите десять интеллектуалов Украины. Пусть они их пройдут. Без подготовки. Это будет показательно”, - предлагает Гудилин.

Третий этап – ситуативные задания. Раньше ситуативные задания были обязательными согласно 246 постановлению Кабинета министров, но сейчас этот этап отменили.

“Сейчас последовательность такая: тестирование остается, ситуативных заданий нет, дальше идет собеседование с комиссией, а потом собеседование с субъектом назначения – органом власти, который открыл вакансию", - объясняет глава НАДС Александр Стародубцев.

Но если конкурс начался по законодательству, которое действовало на момент начала конкурса, то его проводят до конца согласно начальному законодательству.

По старой процедуре проходил конкурс на должность госсекретаря в Минэкономики, где участвовал Владимир Ланда. Он говорит, что ситуационные задания делились на два типа: устные и письменные.

Устные ситуационные задания – это кейс, который кандидаты должны подготовить за 30 минут и представить его в виде деловой игры членам комиссии. Каждый участник игры выбирает себе роль согласно полученному заданию. Комиссия задает вопросы и тестирует кандидата по определенным компетенциям.

“У нас к письменному этапу дошло девять человек. Мы получили ситуационное задание: министр поручил провести совещание. Вопросы: кого позовете, какая повестка дня, протокольные решения", – вспоминает Владимир Ланда.

По его словам, из девяти кандидатов один решил сдать пустой лист, а восемь что-то написали. "Из тех восьми анонимным оцениванием шесть кандидатов получили оценки, которые с запасом гарантируют прохождение в следующий тур. Двое остальных – откровенно пролетели", – говорит "Стране" Ланда.

Если у кандидата были высокие балы, а на каком-то из заданий ему ставят низкие, то предвзятое отношение экспертов доказать практически невозможно – они могут оценивать претендентов так, как считают нужным. Любое возмущение, с юридической точки зрения, будет считаться давлением на экспертов.

“У нас всем кандидатам по всем компетенциям выставили 0 или 0,5 балла. То есть, это не просто отмена конкурса из-за отсутствия кандидата, это отмена с четким посылом: “Вы ничего не сделаете, не туда вы, парни и девушки, пришли". Как можно за пять минут оценить все шесть компетенций кандидата? Это очень странно", - недоумевает Владимир Ланда.

Последний этап - собеседование. На этом этапе члены комиссии формируют пятерку кандидатов, которых предлагают к назначению в Кабмин. “На собеседовании комиссия задает вопросы и тестирует кандидата. Общая концепция состоит в том, чтобы проверить его на разные компетенции с разными формами заданий", - объясняет Александр Стародубцев.

Но, как показала практика, до собеседований кандидаты вообще могут не дойти. А даже если наберут по итогу максимальное количество баллов, не факт, что Кабмин назначит их на должность.

Рассмотрим технологию по "сливу" неугодных кандидатов на конкретных примерах.
Каких вам еще, …, кандидатов не хватает?!

Один из самых громких недавних случаев – проваленный конкурс на должность госсекретаря Минэкономики.

“У нас не было собеседования. Десятки людей подались на конкурс, а до собеседования не допустили никого", – говорил Владимир Ланда. По факту конкурс был отменен.

По его словам, конкурс отменили из-за того, что кандидат от власти провалил ситуационное задание, и его отставание от других кандидатов было слишком явным.

"На конкурсе провалился кандидат от власти – советник министра экономики Герман Галущенко, которого Тимофей Милованов (министр) еще до начала конкурса представлял как своего человека и будущего госсекретаря. Галущенко работал в аппарате Януковича, поэтому мне непонятно, почему он не справился с простым ситуационным заданием", - откровенно признается "Стране" Ланда.

Тогда комиссия решила "завалить" всех остальных кандидатов и оставить конкурс вообще без победителя.

"Сразу после того, как из конкурса вылетел человек, которого единодушно предсказывали на должность госсекретаря, комиссия по вопросам высшего корпуса государственной службы не дала ни одному из 24 кандидатов даже возможности пройти финальное собеседование. Средние оценки шести кандидатов за сутки упали в четыре раза - с 1,2 до 0,3 балла", – утверждает Владимир Ланда.

И добавляет, что оценки были взяты "с потолка". А случилось это потому, что в финальную шестерку кандидатов не прошел нужный кандидат.

Конкурсная комиссия изобретает все новые способы "срезать" несогласованных кандидатов, чтобы предвзятость результатов было труднее доказать математически. Владимир Ланда описывает одну из схем по отсеву "чужих" кандидатов: обычно им искусственно занижают оценки не по всем компетенциям (это было бы слишком явно), а только по одной - чтобы создать иллюзию честности. Ланда утверждает, что это не единственный случай, а системный подход.



Фото: Фейсбук-страница Владимира Ланды

По похожему сценарию развивались события во время конкурса на должность главы Госкино. Единственной финалисткой конкурса стала Юлия Синькевич, генеральный продюсер Одесского международного кинофестиваля и соучредитель Украинской киноакадемии. Однако по итогам собеседования комиссия объявила, что Синькевич не соответствует требованиям, а следовательно, выбывает из конкурса. Сам конкурс, таким образом, завершился ничем.

Еще один пример – конкурс на должность главы Госслужбы по этнополитике и свободы совести, в котором наибольшее количество баллов на каждом из этапов набрал Андрей Юраш – он в последние годы возглавлял департамент по делам религий и национальностей, участвовал в получении украинской церковью Томоса. Юраш также не прошел собеседование. Он, по версии комиссии, провалил показатель "достижения результатов". Как итог – объявлен повторный конкурс.

Профессиональные способности Ивана Киселя, который годами был в руководстве Госархива, конкурсная комиссия не оценила. На должность главы Госархива назначили историка Анатолия Хромова, который раньше работал в Институте национальной памяти и писал интимную лирику с обилием матерной лексики ("Снял пару отличных бл*дей" – такая строчка есть в его стихотворениях, о которых ранее уже подробно писала "Страна").

Еще один пример – конкурс в Набсовет "Ощадбанка", который, на первый взгляд, выглядел демократично и прозрачно.

"Почти 90 кандидатов потратили время на подготовку документов, неделю аппарат Комитета по вопросам финансов, налоговой и таможенной политики их обрабатывал, по решению депутатов на собеседование пригласили 21 кандидата. Утром мне сказали, что результат известен, что конкурс – только формальность. Подумал, что это слухи", - пишет на ФБ участник конкурса Александр Опанасенко.

По его словам, среди кандидатов было много профессиональных банкиров, топ-юристов, политиков - очень конкурентная среда. "Выступил, поехал по делам. Потом узнал результат. Он меня не удивил, фамилии муссировались в кулуарах", – сообщил Опанасенко.

По итогам конкурса должность в Набсовете "Ощадбанка" заняла Юлия Пашко, дочь председателя Нацкомфинуслуг Игоря Пашко), которая работала в Пиреус Банке и Bendukidze Free Market Center (соучредителем был бывший министр финансов Александр Данилюк).

"Предложение очень простое, – обратился Александр Опанасенко к президенту, премьер-министру и спикеру Верховной Рады, – пожалуйста, сделайте все необходимое и уберите этот неработающий инструмент, как конкурсы - это будет мега-государственное решение, которое сэкономит огромные ресурсы государству и самый ценный ресурс человеку - время. Назначайте всех прямыми приказами, не крадите наше время".

До этого "Страна" подробно о многих подобных историях при президенте Порошенко: о том, как экс-уголовник Валентин Манько выиграл конкурс на должность главы Госслужбы по делам ветеранов.

Как проходят конкурсы в директораты – куда на зарплаты от 50 тысяч в Кабмин под видом "агентів змін" мигрируют старые сотрудники министерств.

Как Директором Нацагентства по розыску и управлению активами стал Антон Янчук - победитель конкурса был известен заранее и стал результатом большого политического размена между двумя столпами власти - "Народным фронтом" и "БПП" Петра Порошенко.

При новой власти ситуация если и изменилась, то незначительно, о чем "Страна" уже подробно рассказывала. Причем это только те случаи, которые в последнее время получили огласку. Многие свидетели фальсификаций конкурсов все еще предпочитают молчать. Тех немногих, кто решил публично говорить о махинациях – пытаются всячески дискредитировать. Того же Владимира Ланду министр Милованов назвал "токсичным", и против него сразу же развернулась черная пиар-кампания в соцсетях и на мелких сайтах-сливных бачках.

Есть и еще одна важная деталь. Согласно новой редакции закона о госслужбе, по итогам конкурса определяется не один победитель, а пятеро фаворитов. То есть из всех кандидатов отбирается пять лучших, их ранжируют по баллам и подают список из одного главного претендента и четырех резервных кандидатур на подпись премьер-министру. И он может выбрать любого – не обязательно того, кто набрал больше всего баллов.

Стоит ли говорить о том, какое это оставляет пространство для маневра. Нужному кандидату даже не обязательно побеждать в конкурсе – достаточно войти в пятерку лучших, а дальше уже дело за Кабмином.

А если в пятерку нужный кандидат не вошел, конкурс можно просто отменить и назначтиь новый.

Так, к примеру, произошло с конкурсом на главу Госагентства по управлению зоной отчуждения. Победительницу конкурса Катерину Мирную-Павлову правительство не утвердило на должность. Конкурс был отменен.

"Комиссия провела конкурс, определила победителя Екатерину Мирную-Павлову и подала на утверждение правительства ее и четыре резервные кандидатуры. Это законодательно определенный максимум. Премьер после двух недель так и не выбрал ни одного кандидата. Мол, все неквалифицированные (в очередной раз!), в том числе победительница конкурса (инженер по образованию, 3 года уже работает в агентстве и отвечает за международное сотрудничество). Давайте, мол, переобъявим конкурс, потеряем еще два месяца, может, кого-то найдем лучше. Эй! Вам дали на выбор пять лучших кандидатур среди тех, кто готов нести свой крест, возглавляя государственный орган в правительстве, стремительно теряющем доверие! Каких вам еще, …, кандидатов не хватает?!", – возмущается Владимир Ланда.

По словам Ланды, премьер-министр Алексей Гончарук владеет информацией об искажении результатов конкурса в Минэкономики, но ничего не делает и публично об этом не высказывается. "Непублично, по моим данным, распространяет мнение, что все шесть финалистов [конкурса на госсекретаря в Минэкономики] очень слабые, несмотря на то, что каждый из них получил на конкурсе высший балл, чем протеже от власти Герман Галущенко", – говорит Ланда.

Впрочем, глава НАДС Александр Стародубцев считает, что никакой предвзятости членов конкурсной комиссии не было. Как итог – в Минэкономики объявлен повторный конкурс.

Директор Кадрового холдинга АНКОР в Украине Юрий Перч также ставит слова Ланды под сомнение.

“То, что кандидаты подбираются в “ручном” режиме, “темными силами”, точно так же недоказуемо, как и объективность конкурса. Я лично общался с главой НАДС Александром Стародубцевым. У меня есть ощущение, что он заинтересован в подборе квалифицированных людей", – рассуждает Юрий Перч.

По словам Владимира Ланды, один из участников конкурса в Минэкономики уже обжалует неправомерные действия комиссии в суде. Чем закончится этот процесс – покажет время.

Напомним, что из 20-ти последних конкурсов в девяти не победил никто.
Конкурсы - попытка сохранить мину при плохой игре

После того, как ситуация получила огласку, многие участники процесса изменили свое поведение. Например, член конкурсной комиссии Светлана Котляревская начала писать еженедельные отчеты по конкурсам на своей странице в Фейсбук по средам, а министр развития экономики, торговли и сельского хозяйства Тимофей Милованов начал вести прямые трансляции в Фейсбуке прямо с конкурсов.

Глава НАГС признает, что конкурсная система далека от идеала, и все проблемы с конкурсами дискредитируют сам инструмент подбора кадров.

“Все зашквары на конкурсах бьют по самим конкурсам. Для меня это очень больно, потому что, мол, зачем вы втираете обществу, что это честные конкурсы. Как инструмент конкурсы должны быть, просто их необходимо улучшать. Да, не все конкурсы проходят идеально. Это факт. Но мое задание – не выиграть битву, а выиграть войну", - говорит Стародубцев.

Эксперты на этот счет не так оптимистичны. Михаил Подоляк считает, что все конкурсы на госслужбу в Украине – фейковые: созданы с целью замылить глаза западным партнерам Украины. А реально сделать карьеру можно только в том случае, если ты "из тусовки", которая в данный момент получила карт-бланш на кадровые решения.

“Это надо принять как должное. Потому что этот формат - свой приводит своего - был вчера, есть сегодня и будет завтра. Можно напрямую привести своего человека на должность и сказать, что он катастрофически нужен, а потом под него выписать условия конкурса и техзадания... А можно насытить конкурсные комиссии своими же людьми, которые организуют правильную логистику отбора и избавятся от лишних ", - анализирует Михаил Подоляк.

Эксперты, которых опросила "Страна", солидарны во мнении, что конкурсы как формат честного и прозрачного отбора людей на госслужбу, потерял свой смысл.

"Думаю, нужно открыто признать право формирования команды за тем, кто назначен на ключевую должность. Пусть он ставит своих кандидатов, партнеров, друзей и несёт за них ответственность", – предлагает Подоляк.

Экс-заместитель министра инфраструктуры Александр Кава полагает, что конкурсы превратились в имитацию бурной деятельности. "Ни для кого не секрет, что в большинстве конкурсов заранее известно, кто должен победить. Правительство просто имитирует процедуру отбора. Потому что рядом с людьми, которых назначают - слово “компетентность” в большинстве случае и близко не стояло. Назначают кума, брата, свата и просто хороших знакомых людей", – говорит Кава.

По его словам, конкурсы – это теоретически идеальная процедура отбора, но на практике она не работает. Потому что любой управленец хочет работать со "своими людьми", а не с теми, кто придет "с улицы" и не всегда будет соглашаться с политикой партии. Вот и приходится теперь обходить требования конкурсной процедуры.

"Давайте дадим право правительству назначать тех, кого они хотят, прямыми указами. Это было бы честно. А то, что происходит с конкурсами сейчас – профанация. Попытка сохранить мину при плохой игре. Все понимают, что, если посмотреть биографию тех, кого они отбирают, то это совсем не случайные люди. Нужно отменить конкурсы и называть это прямо – политическими назначениями. За которые Кабмин и лично премьер-министр несет ответственность”, – убежден Александр Кава.

Политолог Руслан Бортник отмечает, что ни одного конкурса на высокую должность власть честно не повела, несмотря на все обещания. "Есть два подхода: отменить конкурсы и назначать своих людей указами. То есть нести ответственность за эти кадры. Заниматься политикой, а не очковтирательством. Второй вариант - отдать это все на откуп в главное управление государственной службы. Пускай они отбирают этих людей”, - предлагает Бортник.

Общий вывод, который делают опрошенные "Страной" эксперты – разрекламированный властью социальный "Лифт" сломался. На вершину карьеры он поднимает только своих.

"Нам всем пытаются "продать", что есть некая рекрутинговая система Лифт. Что есть конкурсы, что есть честная конкуренция. Но реальность, на поверку, оказалась несколько иная… Конкурс, по факту, фальсифицируют и хотят объявить по новой. И все это от того, что надо протиснуть своего", - рассуждает Дмитрий Булах, глава совета общественной платформы Харьковская Реформаторская Коалиция.

"Дорогие комбинаторы, если вы хотите назначить своих - просто отмените "конкурсы", не обманывайте так откровенно. Это будет честнее…, - продолжил Булах и обратился к премьер-министру: – И вот я хочу спросить у Алексея [Гончарука]: Леш (не будем делать вид, что мы не знакомы), это так норм? Ты не считаешь, что необходимо как-то отреагировать? Или, по аналогии с факиром, лифтер был пьян и Лифт сломался?".

Минприроды предлагает ужесточить правила тушения лесных пожаров

МОСКВА, 9 декабря 2019, 17:57 — REGNUM В России могут отменить зоны контроля природных пожаров, и регионы не смогут отказываться тушить очаги возгораний в труднодоступных местах. Соответствующие поправки в правила тушения лесных пожаров разработало Министерство природных ресурсов РФ, передаёт корреспондент ИА REGNUM со ссылкой на документ.

Федеральное Минприроды предлагает исключить два пункта: установление «зоны контроля лесных пожаров» и приостановку тушения «в зоне контроля лесных пожаров при отсутствии угрозы населенным пунктам или объектам экономики». Таким образом, в случае принятия решения регионы обяжут тушить все пожары.
«Региональные власти будут обязаны тушить все пожары, вне зависимости от того, угрожают ли они населенным пунктам или находятся в отдаленных местах, а также не смогут отказываться от тушения, апеллируя финансовой целесообразностью», — пишут РИА Новости.

Проект приказа вынесен на публичное обсуждение, предложения будут приниматься до 19 декабря.

Ранее в Рослесхозе сообщали, что ущерб от лесных пожаров в 2019 году предварительно оценивается в 19 млрд рублей, что сопоставимо с уровнем 2018 года. Глава ведомства Михаил Клинов отмечал, что площадь пожаров возросла на 16% за счёт возгораний «труднодоступных и недоступных местах, где стоимость ресурса гораздо ниже, чем на территориях, которые доступны». Общая площадь лесных пожаров составила около 1% от общей площади лесного фонда страны.

ИСТОРИЯ ВОПРОСА

Начало пожароопасного сезона устанавливается нормативно-правовыми актами региональных властей. С официального объявления сезона лесных пожаров в субъектах Федерации начинают действовать ограничительные меры, в частности, запрет на разведение костров. Также может быть введён запрет на посещение лесов.

На середину апреля 2019 года на землях лесного фонда страны возник 1 041 лесной пожар на общей площади 216 906 га против 499 512 га за тот же период 2018 года.

Подробности: https://regnum.ru/news/society/2802572.html

Львові відбувається круглий стіл щодо стану лісового сектору в Україні


Сьогодні, 9 грудня, у Львові відбувається круглий стіл щодо стану лісової галузі в Україні. Організатором заходу є Світовий банк у співпраці з Державним агентством лісових ресурсів України.

Метою зустрічі є отримання зворотнього зв’язку від зацікавлених сторін, а також поглядів на виклики й можливості, що постають перед лісовим сектором України.

На зустрічі присутні представники Державного агентства лісових ресурсів та його обласних управлінь, лісових господарств, представники органів місцевої влади, деревообробної промисловості, установ природно-заповідного фонду та інші.

За підсумками круглого столу будуть сформовані висновки, які врахують у підготовці остаточного звіту щодо стану лісового сектору України, який готується командою Світового банку у співпраці з Державним агентством лісових ресурсів України та повинен бути представлений у кінці грудня 2019 року.

Варто зазначити, що Звіт слугуватиме джерелом інформації для розвитку співпраці і лісовій сфері.

За матеріалами

https://loda.gov.ua/news?id=48957






9 грудня 2019 р, ЗМІ про нас. Прес-служба

https://lvivlis.gov.ua/news?id=4046http://leopolis.news/post/12586/na-kruglomu-stoli-u-lvovi-obgovoryuyut-stan-lisivnyctva-v-oblasti

Олег Яремко: «Варто сподіватись на ресурс області»



Запровадження податку на землю і збільшення рентної плати – не привід відмовлятися від головних пріоритетів.

Завершився 2018-й рік. Уже третій – без копійки фінансування лісової галузі з держбюджету. Непростим він видався і в законодавчому полі – запровадження податку на лісові землі і на 50% збільшення ставки рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів, що набрали чинності в 2019 році. Про це, а також про зміни, яких потребує галузь, розмовляємо з начальником Тернопільського обласного управління лісового та мисливського господарства Олегом Яремком.

– Олеже Павловичу, підбиваючи підсумки роботи за 2018 рік, скажіть, будь ласка, яким він був для лісової галузі Тернопільщини?

– Завершення року як для людини, так і підприємства – це завжди підбиття підсумків і плани на наступний рік. Для лісогосподарських підприємств постійно на часі завдання щодо заготівлі насіння, його зберігання, висівання, вирощування саджанців, посадки лісу, догляду за культурами. Усе це робимо протягом року. У 2018-му лісогосподарські підприємства області посадили 655 гектарів лісу. 460 гектарів відновили на зрубах і з них 50 гектарів виділили під природне поновлення. Щороку суттєво збільшуємо площі для посадки нових лісів на деградованих і малопродуктивних землях. Якщо в 2016-му і в попередні роки висаджували по 30–33 гектари, в 2017-му – посадили 61 гектар, то на 2018 рік ми запланували посади 150 гектарів лісу і виконали план. Лісистість Тернопільщини невелика – 13,3%, а повинна бути, з точки зору науковців, не менше 20%, тому перед лісогосподарськими підприємствами краю стоїть завдання збільшити цей показник. Торік прийняли Програму розвитку лісового господарства Тернопільщини на 2017–2021-й роки, в якій йдеться про збільшення лісистості на 500 гектарів за власні кошти підприємств. З обласного бюджету передбачене фінансування на виготовлення правовстановлюючих документів на нові землі. Останні ж надходження з держбюджету були ще три роки тому. У 2017–2018 роках працівники лісогосподарських підприємств області спільно з фахівцями управління геокадастру оглянули 4190 гектарів малопродуктивних і деградованих земель, опрацювали питання щодо виготовлення правовстановлю­ючих документів. І ми вже маємо їх на півтори тисячі гектарів. У 2019 році плануємо узаконити решту. У нас є вдосталь садивного матеріалу для нових лісів. Ми виростили 7 мільйонів саджанців у лісових розсадниках. Також вирощуємо садивний матеріал із закритою кореневою системою. У Скала-Подільському лісництві Чортківського лісгоспу побудували спеціальний павільйон, де можна вирощувати до 200 тисяч саджанців. Таким методом виростили сто тисяч садивного матеріалу дуба. Решта – модрина. Хотів би зазначити, що лісогосподарські підприємства, крім лісовідновлення і лісорозведення, проводили заготівлю й реалізацію деревини. Реалізацію здійснюють виключно на аукціонах. Тому ціна, яка складається для покупців-переробників – ринкова. За 11 місяців 2018-го року реалізували деревини на 227 мільйонів, а це на 20 мільйонів більше, ніж за аналогічний період 2017 р. Експорт дров’яної деревини зменшився, проте підприємства лісового господарства її реалізацію збільшили на внутрішньому ринку. У першу чергу, забезпечуємо населення, бюджетні установи. Купують дров’яну деревину також юридичні та фізичні особи, які її переробляють.

– Які проблеми виникали впродовж року?

– Найболючішим питанням були зміни до Податкового кодексу України, які 10-го липня прийняла Верховна Рада України. Йшлося про обкладання податком у 5% усіх лісових земель, не враховуючи те, що на цій землі садивний матеріал дасть результат не менше, ніж за 60–80 чи 100–120 років. На сьогодні лісогосподарські підприємства платять рентну плату. Нові зміни до закону набули б чинності з 1-го січня 2020 року. За розрахунками лісогосподарських підприємств, вони були би неспроможні сплатити навіть оцей один-єдиний податок на землю. Можливо, більш ресурсним областям таке б вдавалося, але Тернопільщині, яка була дотаційною областю і три роки не отримувала фінансування з державного бюджету, це було б надто складно, або й взагалі неможливо. Я вже не кажу про матеріальні витрати на виробництво, на заробітну плату і податки, які сьогодні сплачуємо. Приємно, що Держлісагентство, вся лісова спільнота, науковці доклали зусиль, щоб це питання порушити на державному рівні. У кінцевому результаті ухвалили нові зміни до закону, і лісогосподарські підприємства будуть сплачувати 0,1% податку зі всієї землі. Закон набрав чинності з 1-го січня 2019 року. Для лісгоспів Тернопільщини і це велика ставка, щоби її подужати, тож доведеться вишукувати резерви і економити, хоча ці кошти можна було б спрямувати на переоснащення обладнання, лісозаготівельної техніки, можна було б їх дати на нову техніку для догляду за лісовими культурами.

– 4-го грудня 2018 р. на колегії Обласного управління лісового та мисливського господарства Ви сказали, що доведеться економити, аби якось цю ситуацію врегулювати. Що мали на увазі?

– Ми створили робочу групу для того, щоб детально проаналізувати наскільки ефективне використання матеріальних затрат на виробництво, що нам необхідно, а від чого можна відмовитися. Будемо переглядати перелік витрат для того, щоби скоротити затратну частину там, де можливо, і збільшити заробітну плату, сплатити податки, але щоби підприємство і надалі залишалося прибутковим. Нині рентабельність у середньому по наших підприємствах становить 1,9–2,2%. Ми повинні спрацювати у 2019 році так, щоби жодне збільшення податків не завадило реалізовувати намічені лісогосподарські плани.

– Чи буде вигідно брати в громад неугіддя під нові насадження після збільшення рентної плати до 50% і запровадження податку на лісові землі?

– Коли ми поставили завдання взяти нові деградовані і малопродуктивні землі під залісення в 2017 році, то цього закону ще й близько не було. Тому рішення, на мою думку, було надзвичайно правильне. Не можу сказати за інші області, за інші управління, але ми з 2016 року над цим працювали. Коли опинилися біля того, що взявши землі, за них доведеться платити, а з них дохід буде через 60–120 років, ми все ж не відмовилися від своїх планів. Зробили розрахунки скільки доведеться сплатити податку і чи це вигідно лісівникам. Але інколи варто дивитися не тільки на сьогодні і на вчора. Коли перед нами стоїть питання збільшення залісення і відтак сплати земельного податку місцевим громадам, то навіть, якщо це обтяжливий податок, варто пам’ятати про те, що ми – лісівники, і про те, що для нас є пріоритетом. Ми робимо це для людей. Затрати варто врахувати, але варто враховувати і екологічний, і природний аспекти.

– Скажіть, чи активно громади відгукуються на такі ваші пропозиції?

– На сьогодні питання землі є досить напруженим. Навіть, коли йдеться про місця, які нікому непотрібні. Буває самозалісення, коли дерева різних порід сягають і метра, і півтора, а деколи і до двох метрів висоти. Ці території варто надати лісівникам, щоб вони з них впорядкували справжній ліс. Та інколи люди не усвідомлюють того, що ліс садять для них. Тому, не без того, що це дається з труднощами, але дуже багато людей в громадах йдуть назустріч лісівникам. Не без переконань, але все-таки погоджуються. Тому 4190 гектарів за два роки – чимала цифра. Це була дуже копітка робота лісівників, за що їм велике дякую.

І, якщо сьогодні когось сумнів бере, бо доведеться платити податок, то повірте, що це ще не найкатастрофічніша ситуація. Душу повинно гріти те, що створимо новий ліс і він залишиться для наступних поколінь.

– На вашу думку, яких реформ потребує лісове господарство?

– Нині обговорюються пропозиції про запровадження моделей Польщі, Прибалтики, інших країн Європи. На мою думку, не варто копіювати когось, тому що в Україні регіони мають різні кліматичні умови, кожне підприємство свій ресурс. Тому нам потрібно виходити з того, що маємо.

У тій же Польщі можна запозичити таке. Як я вже зазначав, три роки поспіль лісова галузь України не має бюджетного фінансування.

У Польщі це по-іншому. Платиться рентна плата, податки. Але ті податки, що заплатило лісове господарство, частина з Державного лісового холдингу «Державні ліси» спрямовується до держбюджету, а решта – на ведення лісового господарства. От на сьогодні в нас із чистого прибутку лісогосподарських підприємств потрібно сплатити 75% податку. Це окрім інших податків. От, як може розвиватися за 25% лісова галузь області? Що можна купити? Припустимо, є 5 мільйонів чистого прибутку в підприємства. І з 5-ти мільйонів 3 млн 750 тисяч потрібно перерахувати до держбюджету. Залишається 1 млн 250 тисяч гривень. Нині трактор більше коштує. Я вже не говорю про іншу заготівельну чи переробну техніку. Це один із таких моментів, що варто задуматися: чи ми хочемо, аби галузь процвітала, чи щоб вона жевріла, а потім сказали, що там не хочуть працювати, або їм щось не вдається.

– Нашій області щось перепаде з держбюджету?

– Не хотів би забігати наперед, але при такому фінансуванні, мабуть, не варто розраховувати. Варто сподіватися на ресурс області і на ефективний підхід до господарювання.

Лариса МИРГОРОДСЬКА,
Газета “Природа і суспільство”

Кабмін спростив конкурсну процедуру на посади держслужби

Діє оновлений Порядок проведення конкурсу на зайняття посад державної служби


Відповідна постанова № 962 від 27 листопада 2019 року набрала чинності 30 листопада.

https://jurliga.ligazakon.net/ua/news/189663_yak-potrapiti-na-derzhsluzhbu

Cпрощено й удосконалено процедуру проведення конкурсу на зайняття посад державної служби:

- Скасовано норму, через яку навіть сильні кандидати могли вибути з конкурсу, отримавши 0,5 і менше балів за однією з вимог.

- Тестування на знання спеціального законодавства зробили не обов'язковим, а додатковим, якщо це потрібно для вирішення конкретних завдань. Установлено, що за рішенням суб'єкта призначення кандидати на посади категорії "А" можуть додатково проходити тестування на знання спеціального законодавства. У такому разі в розділі "Професійні знання" умов проведення конкурсу на відповідну посаду передбачається вимога "Знання спеціального законодавства", у компонентах якої зазначається не більше 5 НПА, які застосовуються для виконання завдань державного органу.

- Кандидати на зайняття посад категорії "А" розв'язуватимуть ситуаційні завдання у Центрі оцінювання письмово з використанням комп'ютерної техніки у присутності не менш як двох адміністраторів Центру оцінювання. Кандидати на зайняття посад фахівців з питань реформ категорій "Б" і "В" розв'язують ситуаційні завдання. Такі завдання складаються із завдань для перевірки компетентностей та професійних знань кандидата.

Ситуаційні завдання для перевірки вимог до компетентності кандидатів на зайняття посад фахівців з питань реформ категорій "Б" і "В" обираються конкурсною комісією з урахуванням специфіки та вимог до професійної компетентності кандидата, визначених в умовах проведення конкурсу, з переліку завдань для перевірки компетентностей, затверджених НАДС.

Ситуаційні завдання для перевірки професійних знань кандидатів на зайняття посад фахівців з питань реформ категорій "Б" і "В" розробляються конкурсною комісією та затверджуються її рішенням з урахуванням специфіки та вимог до професійної компетентності кандидата, визначених в умовах проведення конкурсу на основі типових завдань для перевірки професійних знань, затверджених НАДС.

Усі кандидати, які претендують на зайняття однієї посади, розв'язують однакові ситуаційні завдання. Ситуаційні завдання розв'язуються кандидатами в усній та письмовій формі.

- Перед співбесідою кандидата перевірятимуть на доброчесність. Інформацію надаватиме НАБУ. Установлено, що для забезпечення формування об'єктивної характеристики щодо доброчесності кандидатів на посади категорії "А", визначених комісією, та з метою виявлення наявності корупційних ризиків суб'єкт призначення або уповноважена ним особа перед проведенням співбесіди організовує отримання відповідної інформації від Національного антикорупційного бюро України.

У Центрі оцінювання кандидатів на зайняття посад державної служби проводиться тестування на зайняття:

посад категорії "А";

посад категорій "Б" і "В" у міністерствах та інших центральних органах виконавчої влади (крім посад у їх територіальних органах, які утворені як структурні підрозділи апарату, що не мають статусу юридичної особи).

Інші державні органи можуть проводити конкурс або його окремі етапи у Центрі оцінювання.

Якщо неможливо утворити конкурсну комісію або її функціонування в державному органі, фактична чисельність якого становить менше 10 осіб, суб'єкт призначення може включити до складу конкурсної комісії працівників іншого державного органу за згодою керівника державної служби такого держоргану.

З повним текстом прийнятої постанови можна ознайомитися в модулі "Законодавство" ІПС ЛІГА:ЗАКОН, замовивши тестовий доступ.

9.12.2019, 10:05

За результатами інвентаризації цього року Житомирщина «збагатилася» сосновими лісами – їх додалося 3 тисячі гектарів, дубових – 620 гектарів



Інвентаризації підлягали 14706 гектарів лісових культур від 1 до 3 років. Понад 43 % всіх культур спеціалісти віднесли до І класу якості, ІІ класом атестовано 50 % культур, і 7% присвоєно ІІІ клас. Про це повідомив начальник відділу лісового господарства, охорони та захисту лісу Житомирського обласного управління лісового та мисливського господарства Валентин Венгерчук.

«При цьому їх приживлюваність становить майже 92 відсотки, що дещо перевищує нормативну. 4 тисячі гектарів лісових культур в цьому році переведено у вкриту лісовою рослинністю площу. Іншими словами, саме стільки створених останніми роками насаджень цього року стали повноцінним лісом», – йдеться у повідомленні.

Це відповідь усім скептикам, котрі закидають, що лісівники лише рубають, і незабаром лісу в нас не буде зовсім.

Додамо, що за останніх 10 років на землях держлісфонду посаджено майже 43 тисячі гектарів лісу. Ще на 20 тисячах гектарів забезпечено природне заліснення.

Найбільше Житомирщина «збагатилася» цього року сосновими лісами – їх додалося 3 тисячі гектарів, дубових – 620 гектарів.

У категорію вкритих лісом перевели і 2,2 тисячі гектарів природного поновлення.

Окрім того, майже на 100 гектарах лісівники створили насадження новорічних ялин.

Всього в поточному році відтворено 6028 гектарів лісу, вирощено понад 36 мільйонів стандартних сіянців для проведення садіння наступної весни.