Збитки від незаконних рубок в Україні за 5 років зросли на 77%, загалом досягнувши 300 млн грн. При цьому єдиний розмір штрафу, незалежно від обсягу такої вирубки, складає всього 170 грн. За 2016 рік до суду подано 15 справ про адміністративні правопорушення.
Це лише один з аспектів проблематики регулювання лісової галузі, яку представники влади, бізнесу, громадськості та експертних кіл обговорили 27 квітня в Києві на Круглому столі «Регуляторні хащі: ліс – товар чи ресурс?» в рамках Публічного діалогу #PROДіалог.
Офіс ефективного регулювання BRDO провів ґрунтовний аналіз проблематики галузі та презентував його у Зеленій книзі “Регулювання ринку деревини”. “50% актів, що регулюють ринок деревини, провокують високі корупційні ризики через неактуальність, а 6 з 44 актів є відверто незаконними. Нинішнє правове регулювання не здатне забезпечити облік лісів та їх використання, безсиле перед незаконними рубками, не забезпечує ефективних механізмів охорони лісу та прозорої реалізації деревини“, – відзначив керівник сектору “Сільське господарство” BRDO Андрій Заблоцький.
Відкриваючи захід, перший заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі України Максим Нефьодов наголосив на необхідності скорішого введення електронного обліку деревини: «Найближчим часом ми плануємо запровадити державну електронну систему обліку в якості пілотного проекту на рік. Проект відповідної Постанови Кабміну вже підготовлено. Регуляторні правила мають бути ефективними, передбачуваними. Без емоцій, лише після аналізу даних з прогнозом впливу на бізнес».
Перелічені проблеми поглиблюються гострою недостатністю бюджетного фінансування галузі, що забезпечує лише на 8% від потреб. До прикладу, у Білорусі воно складає 9 дол./га, у Польщі – 17,5 дол./га, а в Україні лише 0,3 дол./га. За таких обсягів фінансування знадобиться 40 років аби досягти показника лісистості країни на рівні 20%.
При цьому в країні досі відсутня стратегія розвитку у сфері лісових відносин, що визначає пріоритетні напрямки поводження з лісом для держави та бізнесу. На першочерговості цього завдання наголосила Голова Державного агентства лісових ресурсів України Христина Юшкевич. «Сьогодні Держлісагенство, за експертної допомоги австрійських колег, робить перші кроки зі створення власної лісової політики України. Це неможливо без якісного аналізу нормативних актів, і ми дуже вдячні BRDO за експертну допомогу за цим напрямком», – зауважила пані Юшкевич.
Представник Місії ЄС в Україні Ніколас Бердж наголосив на важливості проведення регуляторної реформи: «Європа зацікавлена в стабільності та економічному розвитку України, а він можливий лише за умови ефективних регуляторних змін до законодавства, в тому числі у лісовій галузі. Спільне завдання зараз – знайти баланс між цінністю лісу як природного ресурсу для майбутніх поколінь і внеском ринку деревини в зростання економіки».
Міністерство економічного розвитку і торгівлі та Державна регуляторна служба ініціювали публічні консультації як невід’ємний елемент регуляторної реформи, щоб правила для бізнесу стали ефективними та зрозумілими, а процес їх прийняття – прозорим та відкритим. Незалежний аналітичний центр BRDO став організатором публічних консультацій та розробником аналітичних матеріалів у рамках ініціативи EU4Business\FORBIZ.
Публічний Діалог між владою та бізнесом має за мету вдосконалення державного регулювання та поліпшення бізнес-клімату в країні.
28 квітня 2017
ГОЛОВНА »
ДЕРЖЛІСАГЕНТСТВО
,
НЕЗАКОННІ РУБКИ
,
РЕФОРМА
» 50% інструментів регулювання лісової галузі мають високі корупційні ризики
0 коммент.:
Дописати коментар