ПІД ВИГЛЯДОМ БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ

влада обвалила лісову галузь в Україні

ЛІС І РЕФОРМУВАННЯ

Державні ліси мають покривати свої видатки з власних доходів

Орест ФУРДИЧКО

Таємниці реформування "лісових відносин" в Україні

РЕФОРМАЦІЯ, ДЕГРАДАЦІЯ ЧИ ПРОФАНАЦІЯ?

Як Держлісагентство хоче реформувати лісову галузь

ЧИНОВНИКИ ПРОТИ ЛІСІВНИКІВ

Кому вигідний фінансовий саботаж лісгоспів?

30 квітня 2016

Державно-приватне партнерство — не мета, а один із способів її досягнення




За даними Міністерства економічного розвитку і торгівлі, для реконструкції та розвитку інфраструктури Україні необхідно мінімум 8 млрд дол. щороку. Одним з ефективних способів реалізації інвестиційних проектів може стати державно-приватне партнерство (ДПП), однак, незважаючи на безліч порожніх розмов на цю тему, розвивається воно вкрай повільно, кількість реалізованих проектів мінімальна, а їхня ефективність — низька. Експерти Світового банку, на прохання Мінекономрозвитку, проаналізували сферу ДПП в Україні і розробили відповідні рекомендації для її вдосконалення. Роботи попереду багато, але шанс вибудувати справді ефективну систему є. 

Діючі в нашій країні механізми, як інституціональні, так і правові, не сприяють залученню міжнародних інвестицій. Підходи до відбору проектів в Україні далекі від найкращих світових практик. На думку експертів Світового банку, метод реалізації проекту вторинний, спочатку мають визначатися сама його цінність для суспільства й ефективність, а вже потім з урахуванням можливих фіскальних ризиків — форма реалізації. І ДПП розглядається лише як один з багатьох варіантів. В Україні все відбувається з точністю до навпаки — ініціатори створюють проекти, від самого початку орієнтуючись на джерела фінансування, аргументуючи не важливість самого проекту, а необхідність його фінансування за рахунок вибраних ними джерел. Як правило, підсумкова ефективність реалізації таких проектів невисока, на відміну від корупційних ризиків. А такі ризики зростають і завдяки правовій неоднозначності у сфері державних інвестицій. 

"Фактично в Україні є три шляхи реалізації інвестиційних проектів — традиційне державне інвестування, державно-приватне партнерство й концесії. Кожен із цих шляхів регулюється різними процедурами і законодавством. Умови підготовки проектів під кожен з цих типів фінансування, як і державні інституції, що їх оцінюють, теж різні. Засобів оцінки доцільності реалізації проектів немає", — розповіла консультант команди експертів Світового банку Ірина Запатріна. 

Якщо подивитися на кількість уже реалізованих проектів, то понад 200 з них виявляться концесійними й лише два — проектами державно-приватного партнерства. Це пов'язано з тим, що концесійне законодавство пропонує авторам проектів простіший спосіб їх підготовки і спрощену систему оцінювання. Звісно, за наявності двох шляхів — простого й складного вибір практично очевидний, особливо якщо проект від початку створений лише заради "освоєння" держкоштів або залучення до його реалізації "своїх" компаній. 

Підтверджують неефективність такого підходу результати, за оцінку яких, до слова, рідко хто береться, крім іноземних експертів. За даними фахівців Світового банку, всі реалізовані проекти здійснювалися тільки українськими компаніями, міжнародні інвестиції не залучалися, залишивши за бортом і прогресивні технології, і знання. Більш того, жоден із них не передбачав якоїсь істотної модернізації або будівництва нових об'єктів інфраструктури, а отже, і їхня цінність для держави незначна, враховуючи існуючі потреби. 

Одним із першочергових завдань має стати саме гармонізація концесійного законодавства із Законом "Про державно-приватне партнерство". До речі, обидва нині здійснювані проекти державно-приватного партнерства стосуються модернізації систем теплопостачання і могли б стати типовими для багатьох маленьких міст, якби сфера ДПП почала розвиватися. Але поки що нечистим на руку чиновникам і бізнесу значно вигідніше використовувати собі на благо пробіли в законах про концесію. 

Понад 20% усіх інвестиційних проектів ініційовано приватними компаніями, і схеми їх шиті білими нитками. У найгіршому разі держава фінансує проекти з держбюджету, у найкращому — компанія самостійно одержує комерційну позику (у тому числі у власному банку), а уряд забезпечує її державними гарантіями. При цьому самі проекти далеко не завжди орієнтовані на суспільний інтерес. Експерти Світового банку, проаналізувавши їх, виявили і вирощування грибів, і будівництво мережі магазинів, і розведення риби, і модернізацію нафтопереробки за державний кошт або під держгарантії. Звичайно, кожен із цих проектів є комерційним і навіть у разі успішної реалізації вигідним буде не стільки суспільству, скільки власникам цих бізнесів. Експерти зазначають, що досі уряд вважає проект успішним, якщо всі його фінансові умови було виконано, і оцінює проекти також тільки з цього погляду. Процедури, яка передбачала б оцінку ефективності власне проекту, його необхідності, немає. 

Єдиного органу, який займався би інвестиційними питаннями в Україні, теж немає, що лише погіршує ситуацію. Без стратегічного планування економічного розвитку як України в цілому, так і її регіонів визначати пріоритетні проекти для реалізації складно. Часті випадки дублюючого фінансування, коли одночасно реалізуються кілька проектів, що спрямовані на досягнення тих самих цілей. Мінекономрозвитку змогло консолідувати в одному департаменті підрозділи, що відповідають як за ДПП, так і за традиційні державні інвестиції, але це лише один крок із багатьох, тому що в процесі мають брати участь і місцева влада, і Міністерство фінансів. Останнє повинне взяти на себе роль оцінювача ризиків інвестиційних проектів, але на сьогодні від цих процесів відсторонене. Мінфін не уповноважений приймати остаточне рішення ні щодо проектів ДПП, ні щодо концесій, хоча саме на його плечі в остаточному підсумку ляже вантаж ризиків, якщо проекти виявляться провальними. 

"Беручи до уваги ситуацію з держборгом, Україна має певні фіскальні обмеження, а інфраструктурні потреби величезні. При цьому ДПП-проекти часто провокують небажані фіскальні ризики. Використання уніфікованого підходу до оцінки інвестпроектів дає можливість уникнути політичних ризиків, коли вибір методу реалізації було продиктовано не об'єктивним аналізом, а якимись іншими причинами. Єдиний підхід дає змогу мінімізувати фіскальні ризики — основну проблему в цій сфері. Якщо проект від самого початку класифікований як ДПП або державна інвестиція, альтернативні шляхи його фінансування навіть не розглядаються. Водночас ДПП несе потенційні втрати для бюджету й може впливати на збільшення державного боргу", — пояснила керівник команди експертів Світового банку, що проводила дослідження, Наталія Білецька. 

Реалізація інвестиційних проектів, окрім іншого, потребує кваліфікованих кадрів
Їх нестача особливо відчувається в регіонах, де навіть на етапах підготовки проектної документації в їхніх ініціаторів виникає чимало проблем. Однак не такий страшний дефіцит фахівців, як їх плинність. Міжнародні партнери регулярно проводять навчання українських фахівців, але потім виявляють, що чиновники, які підвищили свою кваліфікацію, просто переходять на роботу в приватний сектор. З 25 учасників останньої навчальної програми Світового банку половина вже через шість місяців змінила місце роботи. Від цього страждає як підготовка нових проектів, так і реалізація поточних — новим співробітникам потрібен час для вивчення суті, документації, особливостей реалізації проекту. 

Ключове питання державних інвестицій — це їхня ефективність, спроможність уряду підтримувати однаковий рівень державного інвестування. Міністерство економічного розвитку й торгівлі з моменту закінчення дослідження (серпень 2015-го) суттєво просунулося у вирішенні позначених експертами СБ проблем, удосконаливши правове регулювання сфери держінвестицій, зокрема підходи до відбору інвестиційних проектів, включених уже в держбюджет 2016 р. З 38 поданих проектів справді якісними виявилися 18. З них десять, за рекомендаціями комісії, було включено до бюджету, а для восьми запропоновано застосувати інші форми фінансування. Однак це лише початок необхідних структурних змін у сфері державного інвестування. 

Зокрема, експерти Світового банку рекомендують почати реформування сфери зі створення Національного плану розвитку інфраструктури (мінімум на десять років) і визначити ймовірні джерела його фінансування. Це дасть змогу чиновникам правильно оцінювати пріоритетність проектів, підбирати оптимальні форми співробітництва держави. 

Також необхідно узгодити законодавство про державно-приватне партнерство, щоб усунути корупційну складову й уніфікувати процедури відбору та контролю проектів. Узагалі, на думку експертів, і підготовка проектної документації, і економічна оцінка проектів, і їх відбір мають відбуватися за єдиним шаблоном. Також слід розробити типовий договір державно-приватного партнерства, в якому треба чітко зазначити проблеми, які можуть виникнути в процесі реалізації, і можливості рефінансування. Гальмують реформування ДПП і відсутність чітких правил оцінки активів, неякісна оцінка фіскальних ризиків, неконкретні договірні зобов'язання та фінансова непрозорість процесів. 

Сенс партнерства держави і бізнесу — у соціальному або економічному розвитку країни, або хоча б окремо взятого регіону. Кошти мають інвестуватися лише в дійсно актуальні, необхідні об'єкти з тривалим терміном експлуатації, що становлять інтерес для держави, а не для приватних партнерів. Поки що зацікавленість у зміні ситуації виявляє лише Міністерство економрозвитку. Цього мало, адже особисту участь у процесах беруть Кабінет міністрів, Мінфін, Фонд держмайна, Міністерство регіонального розвитку, Міненерго, органи місцевого самоврядування. Успіх реформи цієї сфери залежить, по суті, від скоординованих дій усіх учасників, а головне, від бажання змінювати усталену систему роботи.

Більше читайте тут: http://gazeta.dt.ua/macrolevel/derzhavno-privatne-partnerstvo-ne-meta-a-odin-iz-sposobiv-yiyi-dosyagnennya-_.html

 Юлiя Самаєва 28 квітня, 22:00 

Как защититься от клещей (ИНФОГРАФИКА)

0
Одежду и открытые участки тела необходимо заранее обработать специальным спреем против клещей
С мая по сентябрь по всей стране активизируются клещи – крайне опасные животные, переносчики множества заболеваний. Клеща можно подцепить везде, где есть трава, особенно если она высокая. Чтобы встретиться с этим кровососом, не обязательно забираться в густую чащу леса –клещ может напасть как во время пикника, так и в городском парке. Как заранее обезопасить себя от встречи с клещом, сообщает«AиФ.ru».
Во-первых, изначально не рекомендуется без особой надобности залезать в непроходимые чащи низкорослого кустарника (малина, ольха, орешник).
Во-вторых, когда идете по лесной дороге, не срывайте ветки – так вы можете стряхнуть с куста клещей себе под ноги или сразу на ботинки. За детьми нужно следить особенно пристально – их нежная и тонкая кожа очень привлекательна для клещей.
Одежда. До выхода из дома нужно заранее продумать свой наряд. Это должна быть закрытая одежда - надевайте закрытую обувь, носки и штаны, стягивающиеся резинкой снизу. Куртку или рубашку - с длинным рукавом. Также не забудьте про головной убор. Клещ может забраться на человека не только с травы, но и ненароком упасть с дерева.
Химическая защита. Заранее обработайте одежду и открытые участки тела специальным спреем против клещей.
Осмотр. Во время пребывания на природе постоянно осматривайте себя, соседа, детей и домашних животных. Осмотр необходимо проводить каждые несколько часов, особое внимание уделяя открытым участкам тела, волосам и местам, где пролегают крупные сосуды – это подмышечные впадины, шея, сгибы локтей, колени, паховые складки. Также пристальный осмотр тела нужно провести по приходу домой, волосы обязательно расчешите мелкой расчёской.
Во время отдыха не собирайте цветы, ветки и прочее и тем более - не приносите их домой – даже в самом красивом букете могут притаиться клещи.
Вернувшись с прогулки – аккуратно снимите с себя всю одежду. Ее желательно постирать, но если такой возможности нет, то можно положить в плотный пакет.
Прививка. В идеале, если вы в весеннее-летний сезон планируете много времени проводить на природе, за городом или на даче, то лучше заблаговременно сделать плановую прививку от клещевого энцефалита.

У Волгоградській області почали обробляти ліс від шкідників


Зараз роботи ведуться на території Михайлівського та Олексіївського районів

Поки синоптики не прогнозують Волгоградській області дощів, в лісництвах щосили йдуть роботи по обробці територій від шкідників. У перших числах травня це торкнеться Михайлівського та Олексіївського районів. Тому місцевих жителів просять не виїжджати на природу. Про те, що в цих місцях ведуться подібні роботи, можна зрозуміти з інформаційних стендів, які встановили на в'їзді до лісу.

Як повідомили в комітеті лісового господарства Волгоградської області, погодні умови сприяли ранній появі личинок рудого соснового пильщика і пильщика-ткача зірчастого, - уточнили «КП-Волгоград» в прес-службі адміністрації Волгоградської області.

На кінець квітня вже оброблені 2,8 гектарів лісу в Суровикинском і Калачевском районах.

Юлія ЕРМАКОВА
http://www.volgograd.kp.ru/online/news/2380442/

У Криму будуть штрафувати за приготування шашликів у лісі


Із листопада 2015 року в РФ категорично заборонені випалювання сухої трави і розведення багать на землях сільгосппризначення, запасу, інших категорій.

Про це повідомляє прес-служба Федеральної авіалісоохорони.

Силові відомства і органи влади Криму повинні посилити контроль за забезпеченням антитерористичної захищеності об'єктів масового перебування людей напередодні травневих свят.

«У період з 30 квітня по 4 травня 2016 року у території 58 регіонів РФ очікується жовтий, помаранчевий і червоний рівень пожежної небезпеки в лісах за умовами погоди. Це означає, що лісові пожежі можуть виникати від більшості або навіть незначних джерел вогню, швидко поширюватися і давати додаткові дрібні вогнища », - йдеться в повідомленні.

Відомство просить дотримуватися нескладних правил поведінки в лісі, які допоможуть запобігти виникненню пожеж: не кидати непогашені недопалки, сірники. «Якщо в районі вашого походу в ліс не введений особливий протипожежний режим, для багаття вибирайте захищене від вітру місце, не ближче 5-6 метрів від наметів, дерев, чагарників, так, щоб на них не летіли іскри. Над вогнем не повинно бути гілок, а знизу - виступаючих із землі коріння», - відзначають в прес-службі.

Не можна розводити багаття там, де багато молодих хвойних дерев, на шарі сухої трави, хвої, моху, тому що при найменшому вітрі полум'я може почати по них поширюватися, додали у відомстві.

«Бажано використовувати для розведення багаття старе вогнище. Якщо ж його немає, то на обраному місці потрібно зняти дерен і покласти його в тінь. Поблизу майбутнього багаття в радіусі одного метра необхідно очистити поверхню від всього, що може спалахнути від іскор, від хвої, сухого листя, трави. Коли багаття розведено, його не можна залишати без нагляду, а приблизно за півгодини перед завершенням в багаття не потрібно додавати дров», - підкреслили в прес-службі.

Якщо ж ви хочете посмажити шашлики, то, як нагадують у відомстві, це краще робити на мангалі.

«За порушення правил пожежної безпеки в лісах для фізичних осіб передбачено штраф до 3 тисяч рублів. Для юридичних осіб - до 200 тисяч рублів.

Якщо порушення відбулося в умовах особливого протипожежного режиму, то для фізичних осіб штраф збільшується до 4 тисяч рублів, для юридичних - до 250 тисяч рублів », - нагадали у відомстві.

Якщо в результаті порушення правил пожежної безпеки в лісі або на прилеглій до лісу території виникла лісова пожежа максимальна відповідальність відповідно до ст. 261 Кримінального кодексу РФ - це позбавлення волі на строк до 10 років з штрафом до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

http://strichka.com/item/44920805

На Херсонщині проводилися навчання з гасіння пожеж в лісах


29.04. 20:21
Cьогодні, 29 квітня, нa тeрріторії Цюрупинcкого ліcництвa проводилиcя мacштaбні навчання з попередження та гасіння пожеж в лісових насадженнях.

За інформацією видання, ця тeриторія вибрaнa з метою координaції дій Адміністрації облacті у випадку виникнення пожежі у штучно створених лісах.

Учacтниками навчань стали прeдставники Херсонського облacтного упрaвління лісового та мисливського господарства, Головного упрaвлeння ДСНС облacті, голови районних державних aдмініcтрaцій, нa тeриторії яких знaходятcя лісові масиви, голови cільcких, селищних рад, нaceлeні пункти яких межують з лісовими масивами, а також прeдcтaвники Держекоінcпeкції.

Під час тернувань розглядалися проблемні питання, пов'язані з попередженням та гасінням пожеж в природних екосистемах.

http://strichka.com/item/44929856

У Цюрупинському лісництві провели навчання з гасіння лісових пожеж


29 квітня на території Цюрупинського лісництва поблизу села Нечаєво відбулись командно-штабні тренування: «Організація гасіння масштабної лісової пожежі. Відпрацювання порядку управління силами і засобами, задіяними в гасінні пожежі. Удосконалення питань організації взаємодії та координації дій».

Як повідомляє обласне ДСНС, на навчаннях відпрацьовували:


  • Приведення органів управління, сил і засобів оперативно-рятувальної служби обласного гарнізону цивільного захисту в готовність до дій за призначенням у разі виникнення надзвичайної ситуації за сигналом «ЗБІР-АВАРІЯ»;
  • Організацію роботи робочих груп у складі штабу з ліквідації надзвичайної ситуації;
  • Координацію дій та організація взаємодії з відомчими підрозділами лісового господарства;
  • Організацію зв'язку під час гасіння лісової пожежі;
  • Організацію основних видів забезпечення дій пожежно-рятувальних підрозділів.


За умовами проведення навчань пожежа почалася через необережне поводження з вогнем відпочиваючих в 28 кварталі Цюрупинського лісництва. В результаті «загорілося» 70 га лісу. Умовну пожежу успішно «загасили». Всього в тренуваннях задіяно 15 од. техніки та 70 чол.

http://strichka.com/item/44914131

На Херсонщине тренировались тушить лесные пожары

На Херсонщине тренировались тушить лесные пожары

29 апреля на территории Цюрупинского лесничества вблизи села Нечаево состоялось командно-штабная тренировка на тему: «Организация тушения масштабного лесного пожара. Отработка порядка управления силами и средствами, задействованными в тушении пожара. Совершенствование вопросов организации взаимодействия и координации действий».

Как сообщает пресс-служба облУГСЧС, в ходе учений отрабатывались следующие тактические вопросы: приведение органов управления, сил и средств Оперативно-спасательной службы областного гарнизона гражданской защиты в готовность к действиям по назначению в случае возникновения чрезвычайной ситуации по сигналу «СБОР – АВАРИЯ»; организация работы рабочих групп в составе штаба по ликвидации чрезвычайной ситуации; координация действий и организация взаимодействия с ведомственными подразделениями лесного хозяйства; организация связи во время тушения лесного пожара, управления силами и средствами сводного отряда Главного управления ГСЧС при тушении большого лесного пожара; организация основных видов обеспечения действий пожарно-спасательных подразделений.

По замыслу пожар произошел в результате неосторожного обращения с огнем отдыхающих в 28 квартале Цюрупинского лесничества. В условиях высокой пожарной опасности 4 класса, сильного ветра пожар из низового приобретает статус верховой и быстро распространяется. Охвачено уже более 70 га леса. Существует угроза распространения пожара на соседние кварталы. Учитывая обстоятельства, возникает потребность в привлечении значительного количества сил и средств для недопущения дальнейшего развития пожара и распространения лесными массивами. Ресурса лесоохотничьего хозяйства уже не достаточно для ликвидации пожара. Поэтому начальник спасательного ведомства принял решение на сбор личного состава по сигналу «СБОР-АВАРИЯ» и развертывание на месте чрезвычайной ситуации сводного отряда для тушения лесных пожаров.

Условную чрезвычайную ситуацию удалось успешно ликвидировать силами Главного управления ГСЧС и областного Управления лесоохотничьего хозяйства. Всего в тренировках задействовано 15 единиц техники и 70 человек. Также во время тренировок для проведения разведки и наблюдения за развитием пожара был использован беспилотный аппарат, который запустили военные.

Цель учений - определение степени готовности органов управления, сил и средств подчиненных подразделений областной службы ГСЧС и Управления лесоохотничьего хозяйства к действиям по назначению в случае возникновения чрезвычайной ситуации, связанной с лесным пожаром - выполнена.

На Херсонщине тренировались тушить лесные пожары
На Херсонщине тренировались тушить лесные пожары
На Херсонщине тренировались тушить лесные пожары
На Херсонщине тренировались тушить лесные пожары
На Херсонщине тренировались тушить лесные пожары
На Херсонщине тренировались тушить лесные пожары
http://khersonline.net/novosti/proisshestviya/58744-na-hersonschine-trenirovalis-tushit-lesnye-pozhary.html

Майже 3 тисячі га лісу вигоріло за добу на Далекому Сході

За минулу добу на території Далекого Сходу було зафіксовано 23 лісових пожежі. Загальна пройдена вогнем за добу площа склала 2,78 га тис. га, повідомила в четвер прес-служба департаменту лісового господарства по ДФО.

Найбільш постраждали ліси Амурської області, де зафіксовано 14 загорянь, що охопили 2,6 тис. га. Як зазначається, 10 пожеж вирувало на землях лісового фонду. Також боротьба з вогнем велася в Хабаровському, Приморському краях і Єврейській автономній області.

Загасити вдалося 14 пожеж, ще чотири локалізовані. Ліквідаційні роботи тривають на восьми осередках в Приамур'ї і одному в Хабаровському краї. В гасінні протягом доби було задіяно 488 чоловік, 83 одиниці наземної техніки і чотири повітряні судна.

За даними відомства, всього з початку пожежонебезпечного сезону в окрузі виникло 211 лісових пожеж на площі майже 16 тис. га. За аналогічний період 2015 року в регіоні було зареєстровано 155 пожеж на площі близько 90 тис. га.

Ернест Пилипівський
http://www.kommersant.ru/doc/2969036

На Волині лісники та пожежники проводили навчання. ФОТО

29 квітня, 21:52

Тактико-спеціальні навчання рятувальників та працівників лісового господарства з ліквідації великих пожеж в екосистемах відбулися в Маневицькому районі.

Спільні тренування складалися з теоретичної частини та практичних відпрацювань, ‒ повідомляє ДСНС Волині.

Теоретичне заняття з представниками усіх рятувальних підрозділів та лісових господарств області провели представники навчально-методичного центру та співробітники управління ДСНС на базі Маневицького лісгоспу.

Наступний етап занять – практичне відпрацювання основних прийомів гасіння вогню у лісах – відбулися у лісовому масиві поблизу села Карасин Маневицького району. За задумом навчань, внаслідок необережного поводження з вогнем невідомих осіб, які відпочивали у лісі, виникла пожежа. Черговий Маневицького лісгоспу за допомогою телевізійної системи нагляду помітив дим в лісовому масиві. Для розвідки ситуації та гасіння можливого займання лісового масиву туди негайно вирушила мобільна групу лісгоспу.









Зважаючи на поривчастий вітер, виникла загроза швидкого поширення вогню та сильного задимлення території хвойних насаджень. Мобільні патрульні групи лісгоспу приступили до приборкання імітованої пожежі, проте вогонь розповсюдився на значній території, тож невдовзі на місце умовного лиха прибула пожежна команда лісництва.

Охоплену вогнем територію лісівники відмежували за допомогою трактора та подали на гасіння вогню пожежні стволи від спеціальної пожежної техніки.

Однак для приборкання умовної пожежі залученої техніки виявилось недостатньо і полум’я продовжувало охоплювати нові території. В зв’язку з цим на місці пожежі створили штаб та викликали для допомоги пожежно-рятувальні підрозділи.









За кілька хвилин до місця лиха почали прибувати автомобілі державних пожежно-рятувальних частин. За допомогою квадрокоптера проводилась повітряна розвідка умовної пожежі.



Проблема пожеж в екосистемах має стати проблемою всіх громадян держави - Андрій Курінський

29.04.2016, 21:11
Житомирщина


28 квітня на базі державного підприємства «Коростенське лісомисливське господарство» пожежні бійці лісової охорони та підрозділи державної служби надзвичайних ситуацій в Житомирській області провели традиційні тактичні навчання з ліквідації лісової пожежі.

Захід відбувся за участі голови Житомирської облдержадміністрації Сергія Машковського, начальника обласного управління лісового та мисливського господарства Андрія Курінського, першого заступника начальника управління ДСНС України в Житомирській області Василя Кучина, директорів лісогосподарських підприємств, головних лісничих державного агролісогосподарського підприємства «Житомироблагроліс».

«Минулий рік у нашій області видався надзвичайно складним з точки зору кількості виникнення пожеж та їх наслідків. У 2015 році у природних екосистемах зареєстровано 1046 пожеж, що у 5 разів більше, як у 2014-му. Дякую усім службам, які взяли участь у їх ліквідації та не допустили виникнення в області надзвичайних ситуацій, – зазначив Сергій Машковський, відкриваючи захід. – Основне завдання в разі виникнення пожеж – працювати спільно: лісівникам, рятувальникам, органам місцевої влади».

Гості оглянули лісову пожежну станцію І типу Коростенського лісгоспу та техніку, призначену для гасіння лісових пожеж. 

«Для оперативного реагування на виникнення та ліквідації лісових пожеж державні лісогосподарські підприємства області мають всі необхідні сили засоби, - зазначив начальник Житомирського обласного управління лісового та мисливського господарства Андрій Курінський. - В лісгоспах функціонує 29 лісопожежних станцій, укомплектованих особовим складом в повному обсязі, пожежними автомобілями та технікою, пристосованою для пожежогасіння в кількості 171 одиниця, 1195 ранцевих оприскувачів, 367 радіостанцій, 148 тракторів з ґрунтообробним обладнанням та 177 мотопомп.

Обладнано 45 із наявних 75 пожежних веж телевізійними системами спостереження за лісовими масивами, які повністю перекривають всі лісові масиви.

В кожному підвідомчому підприємстві створено резерв пально-мастильних матеріалів в кількості 3 т бензину, 2 т дизпалива та 200 л оливи та у лісництвах по 200 л бензину і дизпалива та 20 л оливи.

Однак, проблема пожеж в екосистемах має стати проблемою всіх громадян держави – лише тоді ситуація покращиться. Варто з наймолодшого віку виховувати відповідальне ставлення до збереження того, що нас оточує. Досвід розвинених країн показує, що за недотримання правил протипожежної безпеки в екосистемах, має бути передбачена кримінальна відповідальність. А за недопущення та ліквідацію загорянь відповідальність мають нести всі землекористувачі.»

Організатори навчань ставили за мету перевірити готовність керівництва лісового господарства до дій у разі виникнення великої затяжної лісової пожежі, вдосконалити практику та навички керівного складу, органів управління, галузевих ланок щодо організації проведення гасіння лісових та торф’яних пожеж, тренувати особовий склад залучених підрозділів щодо практичної діяльності при ліквідації пожеж.

За легендою на території Ушомирського лісництва виникає загоряння сухої трави. Швидкому поширенню низової пожежі сприяє сильний поривчастий вітер. На першому етапі відпрацьовуються основні прийоми виявлення пожежі, гасіння силами та засобами лісової пожежної станції за допомогою ранцевих оприскувачів, засипання грунтом, прокладання мінералізованих смуг. На другому етапі ситуація ускладнюється: через високий клас пожежної небезпеки площа загоряння сягає 2 гектарів і на ділянці з хвойним молодняком низова пожежа переходить у верхову та набирає масштабів надзвичайної ситуації. Тож у зв’язку з цим лісівники залучають до гасіння додаткові сили та засоби із сусідніх лісових господарств та підрозділів державної служби надзвичайних ситуацій.
Спільними зусиллями вогонь подолано…

Лісівники дуже сподіваються, що в цьому році зустрічатися з вогнем у лісі їм більше не доведеться. Тому закликають громадян не нехтувати правилами безпеки поведінки в лісі. Адже необачно кинутий недопалок, іскра від багаття, пустощі з вогнем можуть стати причиною масштабних лісових пожеж, які надзвичайно важко ліквідувати.

Прес-служба Житомирського ОУЛМГ

Христина Юшкевич на каналі "Рада". ВІДЕО

Інтерв'ю Першого заступника Голови Держлісагентства на парламентському каналі "Рада" у випуску "Позиція" 29 квітня 2016 року.

Про проблеми лісової галузі та перспективи її розвитку.








Держлісагентство першочергово працює над вирішенням питання фінансової підтримки південно-східних регіонів України, - Христина Юшкевич

http://www.kmu.gov.ua/control/uk/publish/news_article?art_id=249005652&cat_id=244277212

29.04.2016 | 15:24 | ДЕРЖАВНЕ АГЕНТСТВО ЛІСОВИХ РЕСУРСІВ УКРАЇНИ

Держлісагентство першочергово працює над вирішенням питання фінансової підтримки південно-східних регіонів України, - Христина Юшкевич Серед першочергових завдань для Агентства є вирішення питання фінансової підтримки Південно-Східних регіонів України. На цьому наголосила Перший заступник Голови Державного агентства лісових ресурсів Христина Юшкевич під час ефіру на одному з телеканалів.

Вона зазначила, що ресурсні області (Центральна, Західна та Північна Україна) рясно насаджені лісом, можуть реалізовувати продукцію, і за рахунок цього мають кошти на свою діяльність.

Однак, за її словами, у цьому році невирішене питання щодо фінансування лісової галузі, зокрема, південно-східних регіонів України.

«У цих регіонах штучні ліси, які були насаджені 50-60 років тому, і підприємства, які там знаходяться, завжди фінансувалися за рахунок державного бюджету, що особливо важливо у пожежонебезпечний період», - повідомила Христина Юшкевич.

За її словами, вже розроблений та поданий до Парламенту відповідний законопроект щодо внесення змін до державного бюджету. «Вирішивши це питання, ми зможемо контролювати протипожежний стан у лісах, підтримаємо екологічну систему, і найголовніше – збережемо життя людей», - наголосила Христина Юшкевич.

Окрім того, вона нагадала, що на виїзному засіданні парламентського Комітету з питань бюджету обговорювалося питання фінансування лісової галузі: «На наступному засіданні проект закону буде розглянутий, і маю надію, що Парламент його підтримає. Також ми продовжуємо співпрацю з новим Урядом, зокрема, Міністерством фінансів, і сподіваюся, що нагальні питання галузі будуть вирішені».

Також, відповідаючи на запитання в студії, Перший заступник Голови Держлісагентства підкреслила, що не менш важливими завданнями відомства є забезпечення чітких і прозорих правил продажу деревини та якнайшвидше введення Єдиного електронного обліку деревини для всіх постійних користувачів.


Продумані лісові дороги скорочують відстань до лісосік у десятки разів


За останні десять років лісівники краю побудували 247 км лісових шляхів. Тільки Рахівський держлісгосп проклав їх 47 кілометрів. А наразі в краї зводять дорогу, яка з’єднає Закарпаття та Львівщину. Про це під час прес-туру на Рахівщину розповів журналістам керівник обласного управління лісового й мисливського господарства Валерій Мурга.

Для будівництва та відновлення лісових шляхів використовують лише власні матеріали та кошти. «Грамотно прокладені дороги скорочують відстань до лісосік у десятки разів! І служать не лише для вивезення деревини, а й для догляду за насадженнями, закладання нових лісів, а на випадок стихійних лих – це зручний доступ для їхньої ліквідації. Важливо й те, що наші дороги дають потужний розвиток для туристичної логістики», – наголошує Валерій Мурга. І додає: це також доступ населення до лісу, адже завдяки таким шляхам люди можуть іти збирати гриби та ягоди в недоступні раніше лісові масиви.

Як повідомляють у прес-службі Закарпатського ОУЛМГ, усі лісові дороги проходять проектну документацію згідно з чинним законодавством України, при будівництві лісівники максимально дотримуються всіх вимог.