ПІД ВИГЛЯДОМ БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ

влада обвалила лісову галузь в Україні

ЛІС І РЕФОРМУВАННЯ

Державні ліси мають покривати свої видатки з власних доходів

Орест ФУРДИЧКО

Таємниці реформування "лісових відносин" в Україні

РЕФОРМАЦІЯ, ДЕГРАДАЦІЯ ЧИ ПРОФАНАЦІЯ?

Як Держлісагентство хоче реформувати лісову галузь

ЧИНОВНИКИ ПРОТИ ЛІСІВНИКІВ

Кому вигідний фінансовий саботаж лісгоспів?

10 вересня 2017

Індикатори етичності роботи заповідників

В.Е.Борейко, В.А.Брініх, А.І.Дулицький

Останнім часом все частіше піднімається питання про інституціоналізації екологічної етики в різних установах і організаціях шляхом управління етикою сучасними методами менеджменту, що забезпечує перехід від етики «на словах» до етики «в справах» і так допомагає досягти цілей екологічної етики. В цілому процеси інституціоналізації створюють системні чинники, здатні змінювати поведінку індивідів в сторону Екоетичний цінностей. Недостатньо лише міркувань про Екоетичний цінностях, необхідна екологічна етика в дії.

Одним із заходів для ефективної інституціоналізації етики вважається необхідність наукового обґрунтування та розробки індикаторів «етичності» діяльності тих чи інших соціальних процесів або установ. Так, існують розроблені індикатори «етичності» для різних бізнес-структур, апарату державних установ, моральні індикатори російського суспільства.

Цікавим і абсолютно не обговорених є питання про розробку індикаторів для заповідників, інших категорій ОПТ, на підставі яких може проводитися Екоетичний аудит або Екоетичний експертиза. Закон визначає певні правові рамки функціонування заповідника як природоохоронного державної установи. Однак є деякі Екоетичний цінності, моральні принципи і правила, які не повністю охоплені природоохоронним законодавством. У цьому випадку контроль за тим, як заповідник справляється зі своєю місією, можна проводити за допомогою індикаторів «етичності» роботи заповідника. Якщо виходити з того, що головною цінністю заповідників є еталон природного, спонтанного ходу природних процесів, тоді індикаторами «етичності» можуть вважатися наступні дії, які сприяють підтримці, захисті цієї цінності.

Індикатори етичності роботи заповідників

  1. Невтручання в дику природу.
  2. Відсутність коммерционализации і криміналізації діяльності.
  3. Популяризація заповідником ідей екологічної етики.
  4. Гуманність методів науки і освіти.
  5. Мінімізація загибелі диких тварин і рослин у внутрішньо-господарської діяльності.
  6. Ефективність боротьби з порушеннями заповідного режиму.

Коментарі щодо формулювань і змістом індикаторів екологічної етичності роботи заповідників:

Кожен параметр кожного індикатора в нормі відповідає 1 балу. Чим ближче показник кожного параметра до 1, тим вище рівень недоторканності заповідної природи і етичності діяльності заповідника. У нормі сума балів повинна відповідати сумі параметрів всіх індикаторів екологічної етичності роботи заповідника. Якщо розрахункова сума балів вище нормативної, це - позитивний тренд. Якщо нижче - то негативний.

1. Невтручання в дику природу:

Це - головний індикатор роботи заповідника як території з потенційно найвищим рівнем повної заповідності. Параметри даного індикатора наступні:

  • відношення площі заповідника, що не причетна до людську діяльність, до загальної площі заповідника (чим ближче до 1, тим краще);
  • відношення площі охоронної зони до площі самого заповідника (чим ближче до 1, тим краще; ще краще, якщо більше 1);
  • відношення числа місцевих (корінних) видів флори і фауни до загальної кількості видів у заповіднику (чим ближче до 1, тим краще);
  • наявність / відсутність житлових кордонів на території заповідника далі 1 км від кордону вглиб заповідника (наявність - 1 негативний бал, відсутність - 1 позитивний бал);
  • наявність / відсутність рубок лісу, сінокосіння, випасання худоби, полювання, риболовлі, водокористування, заготовки дикоросів, бджільництва та інших видів користування природними ресурсами на території заповідника (кожен здійснюваний вид користування (як окремий параметр) дає 0,2 негативного бала; за повна відсутність природокористування на території заповідника нараховується 1положітельний бал).


2. Відсутність комерціалізації та криміналізації діяльності:


  • відношення річної суми бюджетних коштів до річного доходу з позабюджетних джерел (чим ближче до 1, тим краще; ще краще: якщо більше 1);
  • наявність / відсутність порушених кримінальних справ з економічних і посадових злочинів працівників заповідників (кожен випадок порушення кримінальної справи (як окремий параметр) дає 0,2 негативного бала; за повну відсутність порушених кримінальних справ нараховується 1 позитивний бал).


3. Популяризація заповідником ідей екологічної етики


  • ставлення виступів в ЗМІ працівників заповідника (за рік), що мають етичну складову, до загальної кількості виступів в ЗМІ працівників заповідника (чим ближче до 1, тим краще);


4. Гуманність методів науки і освіти:


  • відношення кількості застосовуваних методик наукових досліджень, не пов'язаних з умертвіння живих організмів (рослин, тварин), до загальної кількості застосовуваних методик (чим ближче до 1, тим краще);
  • відношення числа екскурсійних (туристичних) маршрутів (екологічних стежок) в периферійній частині заповідника (не далі 1 км від його кордону вглиб заповідника) і його охоронній зоні до загальної кількості маршрутів (чим ближче до 1, тим краще);
  • відношення робочих днів спостережень в природі під внерепродуктівний період до загальної кількості днів польових робіт (чим ближче до 1, тим краще);
  • наявність / відсутність дистанційних методів спостережень в природі (наявність - позитивний бал, відсутність -1 негативний бал);
  • наявність / відсутність звірів в музейних експозиціях (наявність - 1 негативний бал, відсутність - 1 позитивний бал).


5. Мінімізація загибелі диких тварин і рослин при внутрішньогосподарської діяльності:


  • наявність / відсутність планових господарських і заповідно-режимних заходів, потенційно пов'язаних із загибеллю рослин і тварин (наявність - 1 негативний бал, відсутність - 1 позитивний бал).


6. Ефективність боротьби з порушеннями заповідного режиму:


  • відношення кількості виявлених порушень режиму заповідника до загальної кількості працівників служби охорони (чим ближче до 1, тим краще; ще краще, якщо більше


1) Примітка: за одиницю кількості виявлених порушень режиму заповідника слід приймати число «10» з розрахунку того, що кожен інспектор, щоб виправдовувати свою зарплату, в нормі повинен становити не менше 1 протоколу на місяць, виключаючи період відпусток і ймовірних днів непрацездатності);

  • позитивна / негативна динаміка кількості виявлених порушень (за останні 10 років) на території заповідника (позитивна - 1 негативний бал, отріцательная- 1 позитивний бал).


Більш докладно про проблеми українських заповідників і концепції заповідності можна прочитати в книзі В.Е.Борейко, А.О.Паламарчук, Заповідники України без гламуру. Моніторинг порушень заповідного режиму. 2003-2013 рр, Матеріали незалежного розслідування, 2014 року, К., КЕКЦ, 128 стор.
Http://ecoethics.ru/wp-content/uploads/2014/06/int_glamur_zap_2014.pdf

http://ecoethics.ru/indikatoryi-etichnosti-rabotyi-zapovednikov-3/

Анонс акції "Відродимо Новопетрівський ліс". ВІДЕО

Центр комунікативних технологій Status

Опубликовано: 9 сент. 2017 г.

Анонс від "Фанчі-Інвест" акції "Відродимо Новопетрівський ліс"


Як працює на посаді голова Мінекології Остап Семерак?


Аналітики «Слова і Діла» відстежили, як виконує свої обіцянки керівник Міністерства екології та природних ресурсів Остап Семерак.

З моменту свого призначення на посаду голови Мінекології в середині квітня 2016 року Остап Семерак встиг дати 26 обіцянок, причому 10 з них уже виконав, а ще одну – провалив. Таким чином, рейтинг відповідальностіміністра зараз складає 38%.

Поки що єдиною невиконаною обіцянкою Семерака залишаються запевнення в тому, що будівництво другого сховища відпрацьованого ядерного палива на Чорнобильській АЕС завершиться в 2016 році. Голова Мінекології не вклався в терміни з цією обіцянкою – будівництво СВЯП-2 все ще ведеться.



Остап СемеракМіністр екології та природних ресурсів України
Семерак пообіцяв, що у 2016 році завершиться будівництво сховища відпрацьованого ядерного палива №2Сказано 23 травня 2016 р.
Статус обіцянки:НЕ ВИКОНАНО



Зазначимо, що безпосередньо швидкість будівництва об'єкта від міністра не залежить, оскільки фінансування виділяє Європейський банк реконструкції і розвитку, а генпідрядником виступає ТОВ «ЮТЕМ-Інжиніринг».

До найважливіших з виконаних обіцянок міністра наші аналітики віднесли той факт, що будівництво об'єкта «Укриття-2» вартістю 1,5 мільярда євро над 4-м енергоблоком ЧАЕС було завершено вчасно наприкінці листопада 2016 року, як і обіцяв Семерак. Безпосередньої заслуги очільника Мінекології в цьому також немає – будівництвом займався консорціум Novarka, кошти на будівництво збирали країни-донори фонду «Укриття», а розпоряджався грошима ЄБРР.




Зображення максимального розміру (відкриється в новому вікні)


Остап СемеракМіністр екології та природних ресурсів України
Семерак має намір найближчим часом представити стратегію розвитку зони відчуженняСказано 22 квітня 2016 р.
Статус обіцянки:ВИКОНАНО

А ось виконану обіцянку створити інтерактивну карту звалищ цілком можна вважати заслугою міністра. Ресурс був запущений у вересні 2016 року й дозволяє після реєстрації оперативно сфотографувати будь-яке стихійне звалище й залишити скаргу на порталі, на яку в Мінекології обіцяють реагувати. Станом на сьогодні ресурс працює.

Крім цього, в активі Семерака значиться виконана обіцянка за такою актуальною темою, як видобуток бурштину. Наприкінці листопада 2016 року уряд ухвалив постанову про рекультивацію земель лісового фонду після незаконного видобутку на них бурштину й визначив кілька держпідприємств, які займуться видобутком бурштину на цих ділянках і відновленням земель.

До найважливіших обіцянок Семерака, які поки не виконані, варто віднести дві реформи. По-перше, Державної екологічної інспекції (причому міністр обіцяє, що до реформованого відомства наберуть абсолютно нових людей і жодних переатестацій не проводитимуть). Друга обіцянка міністра стосується реформи Держслужби геології і надр, яка приведе її до міжнародних стандартів і орган перестане бути «конторою з видачі ліцензій».



Остап СемеракМіністр екології та природних ресурсів України
Семерак пообіцяв реформувати Держслужбу геології та надр УкраїниСказано 16 травня 2016 р.
Статус обіцянки:У ПРОЦЕСІ



Крім того, Семерак на посаді очільника Мінекології пообіцяв до 2020 року збільшити площу заповідних територій України майже вдвічі.

Как выполняет обещания в должности председатель Минэкологии
Семерак  Слово і Діло


Також у процесі поки залишаються обіцянки міністра побудувати на території зони відчуження ЧАЕС дві сонячних електростанції, причому першу мали запустити вже влітку, й зараз «Слово і Діло» перевіряє, чи почала вона свою роботу.

У підвішеному стані. Як працюється голові Мінагрополітики Кутовому?


Хоча Тарас Кутовий написав заяву про відставку ще наприкінці травня, а 20 червня профільний комітет парламенту підтримав його рішення, Верховна Рада його поки не звільнила, й він продовжує очолювати аграрне відомство. Ми відстежили, які свої обіцянки Кутовий виконав за останній час.

Основною причиною написати заяву про відставку для Кутового стала земельна реформа. Голова Мінагрополітики пропонував ухвалити закон, який би дозволив торгівлю договорами оренди, а не знімав би мораторій на продаж земель сільгосппризначення. Своєю чергою, його перший заступник і ставленик прем'єра Володимира Гройсмана Максим Мартиняк був проти такої концепції й пропонував поетапний запуск ринку землі.

За цією концепцією спочатку пропонується дозволити продаж площ із державного банку земель, а потім дозволити продавати свої земельні паї громадянам, при цьому іноземці на ринок землі не мають допускатися, а площа купленої землі обмежена 200 гектарами на людину. Саме такий підхід отримав схвалення уряду, оскільки в меморандумі з МВФ є пункт про запуск ринку землі.



Тарас КутовийМіністр аграрної політики та продовольства України
Кутовий має намір завершити земельну реформуСказано 11 травня 2016 р.
Статус обіцянки:У ПРОЦЕСІ



Від моменту, як Кутовий подав заяву про свою відставку, він встиг виконати кілька своїх попередніх обіцянок. Так, 31 липня з'явився проект концепції розвитку фермерських господарств і сільськогосподарської кооперації на 2018-2020 роки, яку Мінагрополітики мало надати за програмою роботи уряду.

Трохи раніше, 4 липня, наші аналітики зафіксували за ним виконану обіцянку створити мобільні групи для локалізації спалахів африканської чуми свиней, від епідемії якої агропром України страждає вже кілька років.






Тарас КутовийМіністр аграрної політики та продовольства України
Кутовий зобов'язаний запровадити програми державної підтримки фермерських господарствСказано 14 квітня 2016 р.
Статус обіцянки:ВИКОНАНО
Крім того, 7 червня в актив Кутового ми внесли виконану обіцянку запровадити аукціонний порядок надання в оренду землі, який також передбачався програмою роботи уряду.

До невиконаних обіцянок наші аналітики віднесли заяви Кутового про те, що близько 50% вартості закупленої техніки відшкодовуватимуться сільгоспвиробникам державою. Хоча в лютому Кабмін схвалив повернення коштів на рівні 15%, до половини вартості техніки, як обіцяв міністр, цей показник не дотягує.

ПОЛІТИКА 8 вересня 2017, 13:00

За готовими дровами - в Тячівський лісгосп!



Сьогодні цивілізовані країни активно замість блакитного палива користуються альтернативними видами палива, перш за все дровами. Цей ринок щорічно збільшується на 20%. Люди, які вміють рахувати, переходять з газу на дрова, так як два кубометри дров заміняють одну тисячу кубометрів газу.
Директор Тячівського держлісгоспу Наталія Катреняк розповідає: «Починаючи з того року ми запустили лінію з виробництва колотих дров. Того року наші колеги нам передали колун, - спеціальну сокиру з потовщеним розрізненим лезом. За допомогою нового дива техніки вдається переробити понад 20 кубометрів деревини за одну зміну. І варто зазначити, паливо активно скуповують селяни. Тим більше, що дрова складені на піддони й готові до транспортування. Адже прямо на виробничому майданчику їх фасують. Вартість - 1200 грн без піддона та 1350 грн з піддоном».
«Уже за нашими дровами є безліч покупців, і ми будемо реалізовувати їх населенню, установам соцсфер, лікарням, навчальним закладам. Наш держлісгосп реалізовує дрова й відповідно через тендерів, укладені з місцевими органами самоврядування та закладами освіти. Скажімо, тогоріч підприємство забезпечило твердим паливом Ганичівську сільську раду, Ганичівський ДНЗ та Тересвянську ЗОШ І- ІІІ ст. А цьогоріч – ще й підрозділи КЗ «Місцева пожежна охорона у Тячівському районі».
Що стосується вартості дров'яної продукції лісівників - дрова в залежності від породи деревини (твердолистяні чи м’яколистяні) можна придбати дрова на верхньому складі за наступними цінами :
350 грн - твердолистяні; 250 грн - хвойні;
Просимо звертатися за адресами:
Дубівське л-во, лісничий Ферима В.І., 096-74-74-519
Тернівське л-во, лісничий Лавришин П.В., 096-81-36-565
Тарасівське л-во, ліссничий Магей В.М., 098-776-25-84
Тереблянське л-во, лісничий Булик Ю.М., 067-724-18-42
с. Нересниця, вул. Грушевського, 160, 097-287-59-86, адмінбудинок ДП «Тячівське ЛГ»
Прес-служба Закарпатського ОУЛМГ
Світлина від ДП «Тячівське лісове господарство».
Категорія : Суспільство
10 вересня  2017

Уряд скасував для чиновників вартісні обмеження на придбання техніки, меблів та автомобілів



Купуйте, що хочете і за скільки хочете! Відтепер держуправлінці не зважатимуть на ціну, коли замовлятимуть нові автівки, обладнання, комп'ютери чи мобільні телефони. Кабмін ухвалив постанову, якою скасував застосування граничних сум таких витрат до кінця цього року. Документ, зокрема, стосується держорганів, “залучених до реалізації комплексної програми державного управління”.

Нагадаємо, що після Революції Гідності, у березні 2014 року, Кабмін ухвалив постанову “Про економію державних коштів та недопущення втрат бюджету”, якою заборонив придбання меблів, побутової техніки, проведення ремонту, заповнення вакантних посад тощо і встановив ліміт на зарплати у розмірі 15 “мінімалок”. Але виписані тоді правила діяли недовго, пише газета Експрес.

Уже в жовтні минулого року уряд пом'якшив обмеження витрат на утримання держструктур, скасувавши згадану постанову й ухваливши нову -- “Про ефективне використання державних коштів”. Інакше кажучи, чиновникам дозволили отримувати необмежені зарплати й купувати меблі, побутову техніку, автотранспортні засоби (але не легкові!) і так далі. Щоправда, з урахуванням тих-таки граничних сум витрат. Тепер, як бачимо, для деяких держструктур і вартісні обмеження скасували.

-- Як вважаєте, чи виправдане скасування граничних витрат для таких закупівель?

В. Таран, директор Центру політичних студій та аналітики “Ейдос”: -- Певною мірою так. Реформи в нас не відбуваються належним чином, зокрема, через брак належного матеріально-технічного забезпечення. Для прикладу, однією з причин невиконання закону “Про доступ до публічної інформації” в частині оприлюднення даних про власників українських компаній є те, що чиновники працюють на старому обладнанні й просто технічно не можуть забезпечити дотримання виписаних правил. Зрештою, знаємо чимало випадків, коли фахівці, прийшовши на державні посади з наміром впроваджувати реформи, звільнялися через мізерні зарплати. Людина, яка має знання, компетенцію, досвід, ніколи не захоче працювати на держслужбі, де зарплата становить у середньому 4 -- 5 тисяч гривень.

Олександр Федоренко, кандидат політичних наук: -- Я вважаю, що нинішня економічна ситуація в країні не дозволяє скасовувати обмеження на закупівлі. Запровадження заходів економії було виправданим кроком -- щоб у чиновників не виникало бажання забезпечувати свій комфорт за рахунок державного бюджету. Те, що відбувається тепер, вважаю неприйнятним.

-- Чому ж?

О. Федоренко: -- Тому що чиновники витрачатимуть гроші наліво й направо. І завжди знайдуть собі виправдання. Подивіться: у нас досі діє обмеження на закупівлю легкових автомобілів для держорганів, відповідно до постанови Кабміну №710 від 11 жовтня 2016 року "Про ефективне використання державних коштів". Не купують? Якби ж то...

Днями Генпрокуратура придбала два позашляховики "Toyota Land Cruiser" по 1,3 мільйона кожен та 15 автівок "Toyota Corolla" по 619 тисяч гривень. І знаєте, як там пояснили свою закупівлю? Що керуються законом "Про прокуратуру" і Порядком забезпечення транспортними і матеріально-технічними засобами органів прокуратури, затвердженим наказом тієї-таки ГПУ від 30 листопада 2016 року. Тобто викрутились...

Я ж вважаю це марнотратством! Нині є чимало статей витрат, які потребують більше коштів, ніж купівля престижних авто для Генпрокуратури. Як приклад -- медицина, освіта, культура... Зрештою, в Україні досі триває війна!

Всеволод Степанюк, економіст: -- Справді, кожне міністерство самостійно може визначати, скільки і на що йому витрачати. Хоча й витрати регламентовані бюджетом, але всередині відомства гроші можуть бути перерозподілені. Скасування граничних витрат призведе до того, що чиновники просто купуватимуть дорогі автомобілі, недоплачуючи рядовим працівникам тих-таки держорганів.

-- Чи реально взагалі проконтролювати, щоб чиновники не витрачали грошей неефективно?

В. Таран: -- Ціну визначають ринок і система “ПроЗорро”, яка є головним запобіжником, щоб урядовці не переплачували за товари й послуги. Зрештою, треба розуміти: чиновникам доведеться звітувати про витрати перед міжнародними партнерами. Понад те, представники європейських інституцій будуть присутні у тендерних комітетах й аналізуватимуть закупівлі. Повірте, європейці свої гроші вміють рахувати. А ще ж є Рахункова палата, казначейська служба, які перевірятимуть, що і на які гроші придбано...

О. Федоренко: -- Я вважаю, що наші урядовці скористаються можливістю нажитися на таких закупівлях. Навіть якщо їх здійснюватимуть через систему “ПроЗорро”. Як свідчить практика, хоч би яку систему запроваджували, чиновники завжди знайдуть можливість обійти її.

В. Степанюк: -- Так, наші урядовці повинні звітувати про витрати перед тими, хто надав фінансову допомогу. Але хтось до часу звітування піде у відставку, хтось -- на іншу посаду, і шукай вітру в полі. Завдання чиновників -- витратити гроші з користю для себе.

Безперечно, система “ПроЗорро” поліпшила якість використання державних коштів. Але не якість закупленого. Зрештою, умови “ПроЗорро” легко обійти завдяки інсайдерській інформації: якщо люди заздалегідь знають про проведення тендеру, саме вони “встигають” подати документи для участі у конкурсі. Боюся, що й тут відкриються можливості для "дерибану" -- чи то державних грошей, чи грантових...

Наталія ВАСЮНЕЦЬ
10.09.2017 09:08

У Калуші суд покарав фермера, який побив лісника



Калуський міськрайонний суд виніс вирок фермеру за побиття майстра лісу, котрий запідозрив обвинуваченого у крадіжці лісу.

Майстер лісу ДП "Калуський лісгосп", який є представником державної лісової охорони, виявив самовільну рубку двох дубів, пише Фіртка з посиланням на Курс.

На місці рубки лісник побачив сліди від гужового транспорту і пішов за ними. Сліди привели його до фермерського господарства "Шанс", яке знаходиться біля лісу. У власника господарства представник лісової охорони запитав, чи щось йому відомо з приводу незаконної рубки двох дерев дуба. Фермер заперечив свою причетність до злочину.

Коли ж лісник спробував проінформувати про інцидент своє керівництво, фермер на нього напав, повалив на землю та почав бити в голову, по ногах та по грудній клітці.

Згідно з висновком судово-медичної експертизи представник державної лісової охорони отримав легкі тілесні ушкодження.

Обвинувачений свою вину визнав повністю та просив його суворо не карати.

Суд визнав нападника винуватим за ст. 345 ч. 2 КК України (Умисне заподіяння працівникові правоохоронного органу чи його близьким родичам побоїв, легких або середньої тяжкості тілесних ушкоджень у зв'язку з виконанням цим працівником службових обов'язків) та призначив йому покарання два роки обмеження волі. Однак на підставі ст. 75 КК України звільнив його від відбування покарання з випробуванням та встановив йому один рік іспитового строку.

Год экологии: Жители Ольхона получили гранты на проекты по сохранению природы

Сумки-буме6ранги и дома из пустых бутылок. Жители Ольхона в Год экологии получили президентские гранты на проекты по сохранению уникальной природы острова.

Чистая бирюзовая вода, белый песок, реликтовый лес. Сарайский пляж — визитная карточка Ольхона. А по соседству — бесконечные турбазы, палатки с туристами. И мусор. Отдыхающие умудрились сделать отхожее место даже под этой сосной, возраст которой перевалил за две сотни лет.

— В один из июльских дней — это как раз был пик сезона — пошли вдоль Сарайского пляжа и насчитали примерно 350 палаток, — говорит жительница Иркутска Елена Лисовская.

Специалисты бьют тревогу. Количество туристов выросло в разы. Местная экосистема уникальная и хрупкая. За тысячелетия растения научились выживать в суровых условиях — песчаных дюнах и лютых сибирских морозах. А вот натиска человека не выдерживают.

— Это, в первую очередь, астрагал и черноплодник. Это уникальные эндемики Ольхона. И есть и масса других растений. Главное, что они есть. И чем меньше будет нагрузка вот такая несанкционированная, тем лучше, — говорит профессор ИрНИТУ Аркадий Калихман.

Чтобы сохранить сосновый лес, который местные жители считают священным, сотрудники «Заповедного Прибайкалья» запретили вьезд в него на машинах. Сейчас обустраивается пешеходная тропа. Ее протяженность более 2 километров. Маршрут позволит увидеть все достопримечательности. Настил позволит уберечь почву. Туристам будет рекомендовано не сходить с дорожки.

— Эта настильная тропа способна будет защитить дюны, защитить растительность песчаную в бухте Сарайской от вытаптывания туристами. К сожалению, нагрузка сейчас чуть больше, чем хотелось бы, — говорит пресс-секретарь «Заповедного Прибайкалья» Ольга Кудрина.

Проект реализовывается на президентский грант, который поддержал экологические проекты. Финансирование получили и местные жители. Этот дом Петр Холутов строит из стеклянных бутылок. Местный житель долго думал над тем, из чего можно дешево возвести теплое жилище. И решил, что нет ничего лучше отработанной тары. Вторсырьё поставляют местные кафе и рестораны.

— Недостатка в бутылках нет. Даже остается. Просят забрать, — говорит Пётр Холунов.

А жительница села Харанцы Светлана Шатаева шьет тканевые сумки. И бесплатно раздает их односельчанам, чтобы те меньше использовали пластиковые пакеты.

— Мусора, в котором первую очередь составляет пластик, стало очень много. Я призываю, чтобы вот эти сумочки пришли на смену всем пластиковым пакетам, — говорит местная жительница Светлана Шатаева.

Вскоре так называемые сумки-бумеранги Светланы Шатаевой будут вручать и туристам при въезде на остров.

— На въезде можно ее взять, и покидая остров, можно вернуть такую сумочку. Для того, чтобы следующие гости тоже ее использовали, — говорит руководитель проекта «Ольхон — территория развития» Эльмира Семёнова.

Сейчас, по подсчетам общественников, за год на остров завозится до полумиллиона пластиковых пакетов.

10.09.2017 / 12:04



http://vesti.irk.ru/news/nature/229949/

На Рівненщині бурштинокопачі захопили журналістів «1+1»



Бурштинокопачі забрали ключі від автомобіля в знімальної групи «1+1» та не відпускали журналістів до тих пір, поки ті не видалили відео зйомок.

Про це у Фейсбуці повідомив журналіст Тарас Середич.

«Це просто жесть! Щойно у нашої знімальної групи нелегальні копачі бурштину ледь не забрали камеру (з боями не віддали) і видалили усе відео. З особистих телефонів в тому числі.

Ситуація така: білий день, дорога біля села Грицьки (Рівненська обл). Слідкуємо за «фішками» - людьми , які стоять «на шухері» біля місць, де миють бурштин. За півгодини спостережень наш автомобіль оточують 8 машин (потім під'їжджали нові) і блокують проїзд .

Агресивні чоловіки (людей зо 20) у камуфляжах силою «дістають» нас із машини . Те, що ми журналісти - їм "по..., бо всі ми продажні і знімаємо не те, що треба". У водія забрали ключі. Запевнили, що ми звідси не виїдемо, якщо не видалимо усе відео. Видалили. Про папку в Айфоні "Нещодавно видалені" також не забули. Грамотні.

Півгодини розмови про "понятія" і ми вільні, але нас люб'язно супроводжували до безпечної відстані. На жаль, лише це відео з події і залишилось. Я думаю - пощастило , що не побили. Місцеві кажуть - пощастило, що живий. Кого із правоохоронців тут тегнути , а?», - пише журналіст.

Депутати Черкаської обласної ради виступили проти передачі в концесію державних лісогосподарських підприємств


Про це йдеться у зверненні до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, яке ухвалили на сесії Черкаської обласної ради 8 вересня.

У зверненні зазначено, що пропозиція Мінекономрозвитку від 4 липня 2017 року, що схвалена Урядом, про передачу держлісгоспів у концесію (тимчасове використання приватними суб’єктами господарювання) є найгіршим варіантом ведення господарства в лісах. Не маючи чітких цілей та завдань, передача державних лісогосподарських підприємств матиме негативну дію на всю галузь в цілому, виникне загроза руйнування реально працюючої господарської системи та буде знищено накопичений працею поколінь лісівників позитивний досвід. Особливо, з огляду на те, що специфіка управління лісовим господарством потребує високої кваліфікації, широких знань та обов’язкового досвіду.

Депутати переконані, що суб’єкти приватної форми господарювання взагалі не будуть здійснювати інвестицій у розвиток лісогосподарського виробництва, бо вік відновлення лісу до стану «стиглості» – 80-100 років, що не залишає навіть сумнівів у справжній меті концесії – зрубати та продати деревину. Жодна країна Європи з розвинутою економікою на разі не використовує концесійну модель управління. Негативний досвід концесії у Росії, Грузії, Болгарії свідчить лише про збільшення як прямих, так і опосередкованих втрат бюджетів всіх рівнів, різкого погіршення якості ведення лісового господарства та його економічного стану.

Зазначено у зверненні й про можливі негативні наслідки концесії, такі як руйнація економічних основ лісового господарства, фактичне знищення державної лісової охорони, зменшення впливу місцевої влади та громади на екологічну складову роботи лісового господарства, зростання ризиків щодо виведення лісових земель із державної власності (через недосконале та часом суперечне законодавство у лісових та земельних відносинах).

Тому депутати Черкаської обласної ради, відстоюючи насамперед права та інтереси територіальних громад області, трудових колективів держлісгоспів, вважають неприпустимим передачу державних лісогосподарських підприємств у концесію.

Черкаське обласне управління
лісового та мисливського господарства