ПІД ВИГЛЯДОМ БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ

влада обвалила лісову галузь в Україні

ЛІС І РЕФОРМУВАННЯ

Державні ліси мають покривати свої видатки з власних доходів

Орест ФУРДИЧКО

Таємниці реформування "лісових відносин" в Україні

РЕФОРМАЦІЯ, ДЕГРАДАЦІЯ ЧИ ПРОФАНАЦІЯ?

Як Держлісагентство хоче реформувати лісову галузь

ЧИНОВНИКИ ПРОТИ ЛІСІВНИКІВ

Кому вигідний фінансовий саботаж лісгоспів?

15 лютого 2018

В області посилять контроль за охороною лісів

Про це йшлося під час наради в ОДА, котру провів перший заступник очільника області Віталій Коваль.

Планують, зокрема, посилити заходи за додержанням законодавства у лісовій галузі. Це передбачено прийнятим торік Указом Президента України "Про додаткові заходи щодо розвитку лісового господарства, раціонального природокористування та збереження об’єктів природно-заповідного фонду". Схвалено й План організації його виконання.

– План передбачає, окрім іншого, заходи з дотримання закону щодо використання та охорони лісів, – зазначає перший заступник, – аби покращити взаємодію органів виконавчої влади, місцевого самоврядування та правоохоронців задля належного розслідування правопорушень, пов’язаних із незаконною рубкою лісу. Зокрема й на територіях та об’єктах природно-заповідного фонду.

Віталій Коваль повідомив, що нині в області діє створена за ініціативи Прокуратури Черкаської області міжвідомча група з розслідування правопорушень у лісовій галузі та сфері використання надр. Відтак найближчим часом планують посилити взаємодію шляхом надання відповідних пропозицій фахівців управління екології ОДА, лісового та мисливського господарства, екоінспекції.

Начальник управління екології та природних ресурсів ОДА Олена Звягінцева зауважила, що повноваження обласних адміністрацій у сфері лісових відносин визначені 31-ою статтею Лісового кодексу України, відповідно до якої вони здійснюють контроль за додержанням законодавства у сфері лісових відносин. Натомість місцеві державні адміністрації здійснюють на відповідних територіях державний контроль за використанням та охороною лісів, рослинного і тваринного світу та інших природних ресурсів.

Нагадаємо, обласне управління лісового та мисливського господарства наразі готує проект регіональної програми, спрямованої на охоронe, належний захист, раціональне використання та відтворення лісів.

Під час наради обговорили й питання лімітів використання мисливських тварин, віднесених до державного мисливського фонду в сезон полювання 2018-2019 років, а також передачі незакріплених земель, зайнятих полезахисними лісовими смугами суб’єктам господарювання.

Підготував: Олена ХОЛОД
Джерело: Черкаська ОДА
http://pres-centr.ck.ua/person/68698/

Региональным властям разрешат выделять бюджетные деньги на тушение пожаров

Устранить правовую коллизию, не позволяющую субъектам РФ бороться с пожарами своими силами, предложили в Государственной Думе



ФОТО С САЙТА МЧС РОССИИ

Многие регионы России, где актуальна проблема борьбы с лесными пожарами, в целях усиления противопожарной работы нуждаются в создании дополнительных служб, функционирующих за счёт средств региональных бюджетов, рассказал «Парламентской газете» член комитета Госдумы по природным ресурсам, собственности и земельным отношениям Михаил Бугера.

В настоящее время, согласно положениям Лесного кодекса РФ, выделение средств на борьбу с лесными пожарами находится в ведении федеральных органов власти и предполагает финансирование из федерального бюджета. В результате возникает правовая коллизия.

«На данный момент финансирование противопожарной деятельности из бюджетов субъектов Федерации является превышением полномочий региональных властей. Но мы понимаем, что это необходимая работа, которая очень важна для сохранения нашего лесного богатства, — подчеркнул Бугера. — Поэтому мои предложения направлены на то, чтобы узаконить на федеральном уровне такую работу и соответствующее финансирование, которое осуществляется субъектами федерации собственными силами».

По словам депутата, с просьбой законодательно урегулировать вопрос и внести соответствующие поправки в Лесной кодекс к нему обратились представители лесного хозяйства Республики Баршкортостан. Однако сходные проблемы испытывают и другие регионы, в которых расположены значительные лесные массивы. В частности, Пермский край.

«Сейчас получается, что средства из региональных бюджетов, которые расходуются на тушение лесных пожаров, могут рассматриваться с точки зрения буквы закона как нецелевое расходование. Хотя всем понятно, что это необходимые траты, — уточнил законодатель. — И чтобы региональные власти не подпали под какие-то санкции, нужно внести небольшие коррективы в федеральное законодательство».

Михаил Бугера сообщил, что он уже внёс свои предложения в Экспертный совет фракции «Единая Россия». И если поправки будут одобрены, депутат направит соответствующий законопроект на рассмотрение Государственной Думы.

Вместе с тем в Совете Федерации также считают, что регионы должны активнее бороться с лесными пожарами. Тема борьбы со стихией обсуждалась на расширенном заседании Комитета палаты по аграрно-продовольственной политике и природопользованию 9 октября. По итогам мероприятия зампред комитета Ирина Гехт отметила, что регионам в данном вопросе необходимо плотнее взаимодействовать с федеральным центром.

«Мы как федеральные структуры сдвинули это дело с мёртвой точки, — сказала сенатор «Парламентской газете». — Но хотелось бы, чтобы регионы тоже двигались в этом направлении и не сокращали финансирование на борьбу с лесными пожарами и их предотвращение».

Лесные пожары потушат деньгами

В бюджете на 2018 год на охрану лесов и тушение пожаров заложено почти шесть млрд рублей



ФОТО: РИА НОВОСТИ/ ЕВГЕНИЙ ЕПАНЧИНЦЕВ

Усиления мер противопожарной безопасности в лесах сенаторы добивались давно. Глава палаты регионов Валентина Матвиенко неоднократно выступала за увеличение финансирования, выделяемого регионам на борьбу с огнём. Сегодня можно констатировать, что успех на этом направлении достигнут — средств выделяется достаточно. Однако считать проблему с пожарной безопасностью полностью решённой пока ещё рано.

Не весь лес указан на карте

Ситуация с лесными пожарам стабилизировалась, их количество сократилось на 18 процентов, заметил заместитель министра природных ресурсов и экологии Иван Валентик в ходе заседания «круглого стола» на тему «Охрана лесов от пожаров в 2018 году: задачи, проблемы и пути их решения», который прошёл в Совфеде 13 февраля. По его словам, снижается и ущерб от стихии. В прошлом году он составил около 20 миллионов рублей, что в разы меньше, чем в 2015 и 2016 годах.

Произошло это, по мнению чиновника, прежде всего благодаря решению проблем с финансированием. Всё это позволило сформировать современную систему охраны лесов от пожаров, намного улучшилась и система мониторинга. Например, в Московской области она четырёхступенчатая. Помимо лесников, передвижных автолабораторий, авиации, за пожарами теперь научились следить с помощью камер. «Правительству области удалось заключить соглашения с ведущими операторами мобильной связи, и теперь камеры наблюдения за очагами возгорания мы размещаем на вышках-ретрансляторах», — рассказал председатель комитета лесного хозяйства Московской области Иван Советников.

И всё-таки цифры статистики — вещь лукавая. На это обратил внимание заместитель председателя Комитета Совета Федерации по аграрно-продовольственной политике и природопользованию Владимир Лебедев. «В 2017 году пожары, по данным Минприроды, были зафиксированы на семь миллионах гектаров лесных насаждений, на самом же деле горело не меньше 15 миллионов гектаров», — убеждён сенатор.

Дело в том, что в Минприроды учитывают возгорания только в тех местах, где согласно картам растёт лес. «На самом же деле лес растёт не только там. Неконтролируемые насаждения возникают на заброшенных сельхозземлях, на так называемых, землях запаса и так далее. Пожары на этих участках в статистике не отражены», — заметил Владимир Лебедев. По его мнению, сезоны пожароопасности стали продолжительнее, потому что климат заметно потеплел. А значит, возможно и повторение ситуации с масштабной засухой 2010 года. И пока власти к этому не готовы.

Количество лесных пожаров
ГодКоличество (шт.)
2015
11 264
2016
10 090
2017
9204
Председатель Комитета Совета Федерации по аграрно-продовольственной политике и природопользованию Михаил Щетинин напомнил, что постановке и решению существующих проблем в области борьбы с лесными пожарами было посвящено большое количество мероприятий на протяжении целого ряда парламентских сессий, но ключевым стал «правительственный час», состоявшийся в марте 2017 года с участием заместителя председателя Правительства РФ Александра Хлопонина. По его итогам Совет Федерации принял постановление «О мерах, принимаемых Правительством Российской Федерации по предотвращению и ликвидации природных пожаров, сохранению и восстановлению лесов».

Сенатор уточнил, что цель этого документа — не только определить первоочередные меры борьбы со стихией, проконтролировать их исполнение, но и сосредоточить на этой борьбе все имеющиеся силы и ресурсы с тем, чтобы не допустить возгораний в лесах, перехода степных пожаров, сельхозпалов на лесные земли, оперативно тушить очаги возгорания, не давая огню распространяться на значительные площади.

Чьё это поле, чей этот лес?

К чему может привести рассогласованность в действиях ведомств, говорит случай, произошедший в Томской области в 2017 году. Самого крупного за прошлый год лесного пожара там могло бы не быть вовсе, если бы вовремя разобрались, кому тушить возгорание сухой травы в поле. «Загоревшееся поле расположено на землях запаса. За тушение пожаров на этих землях отвечает МЧС. А наш объект охраны — лес, то есть на этот пожар мы вроде выезжать не должны. И дело не просто в принципе: уже был случай, когда наши ребята выезжали тушить такие поля, выгоняли технику, а потом приходит прокуратура и выписывает штраф за нецелевое расходование средств», — рассказал начальник департамента лесного хозяйства Томской области Михаил Малькевич.

Закон менять не нужно, а вот новый механизм взаимодействия в случае чрезвычайной ситуации мы разработать должны.

Возгорание поля, которое вовремя никто не приехал тушить (база МЧС оказалась за десятки километров от места возгорания), привело к тому, что вспыхнул лесной массив, и ущерб от пожара влетел в круглую сумму. «Проблема ведомственной рассогласованности действительно есть, — констатировал главный инспектор по пожарному надзору МЧС Ринат Еникеев. — Но дело в том, что зоны ответственности установлены в законодательстве и менять их мы не можем».

«Закон менять не нужно, а вот новый механизм взаимодействия в случае чрезвычайной ситуации мы разработать должны», — считает сенатор Владимир Лебедев. По его мнению, в период высокой пожароопасности в каждом регионе должен быть создан штаб, куда войдут представители МЧС, лесхозов и арендаторов лесных участков, которые теперь также несут ответственность за сохранность насаждений. «Таким образом решение, кому ближе добираться до пожара, будет принято оперативно», — заметил Лебедев.

Приехать на пожар не позволяет приказ Минтранса

Но прежде, чем начать тушение пожара, к нему ещё надо подъехать. Иногда проблемы возникают как раз на этом этапе. Дело в том, что пока законодателям никак не удаётся убедить Минтранс внести поправки в Приказ о порядке выдачи разрешения на движение по автодорогам крупногабаритной специальной техники. «Мы не раз сталкивались с тем, что наши трактора и грейдеры невозможно подвезти к месту пожара. Техническая база, где стоит эта техника, находится за много километров от очага возгорания, и технику доставляют по дорогам на специальных платформах-трейлерах. Для движения такого крупногабаритного транспорта требуется разрешение Минтранса. Но на его выдачу в ведомстве отводят до 14 дней!» — рассказал о проблеме заместитель директора департамента недропользования из Ханты-Мансийска Евгений Платонов.

Здесь, конечно, должно действовать исключение, считают в Совете Федерации.

https://www.pnp.ru/economics/lesnye-pozhary-potushat-dengami.html

В России запретят бесплатно собирать грибы и ягоды. Новости из Госдумы


Бабушки у дорог с подберезовиками и клюквой причислены Госдумой «к теневому рынку грибов и ягод», существование которого глубоко возмущает миллионеров, почему-то называющих себя “народными депутатами”.

«Все те бабушки у дорог с подберезовиками и клюквой формируют три четверти теневого рынка грибов и ягод», —именно так считает глава комитета ГД по природным ресурсам единоросс Николай Николаев.

Этот рынок депутат называет огромным, — именно потому Николаев призывает «пристегнуть» пенсионеров на уплату «грибного» налога. Конечно, сбором даров леса занимаются не только пожилые люди, да и речь в инициативе идет лишь о тех, кто собирает больше, чем необходимо для собственных нужд.



Депутат Госдумы Николаев Николай Петрович.

Посмотрите на лоснящееся лицо долларового мультимиллионера, который намерен лишить малообеспеченных россиян возможности выживать, собирая грибы и ягоды в лесу.

Однако сколько именно грибов и ягод составляют те самые «личные нужды», остается неясным, как и способы контроля объемов их сбора — этот важный законопроект ГД рассмотрит в марте (создаст отдел по борьбе с незаконным оборотом лисичек?).

«У Марьи Николавны было пять грибов, и два куста клюквы. Вопрос: сколько подосиновиков останется у бабушки после принятия грибного налога депутатами Госдумы?», – задается вопросом Телеграм-канал «Караульный».

https://rusmonitor.com/v-rossii-zapretyat-besplatno-sobirat-griby-i-yagody-novosti-iz-gosdumy.html

Реформа державної служби: просувати не можна гальмувати



АРТЕМ ШАІПОВ
голова правління Асоціації "Професійний уряд"

Протягом 2017 року 10 міністерств активно шукали фахівців з реформ у рамках конкурсу на нову державну службу.

Близько 200 людей за результатами прозорої процедури обійняли посади в новостворених директоратах.


Детальніше про організацію конкурсів поговоримо на основі аналізу від Асоціації "Професійний уряд".

Реалізовуючи Меморандум про партнерство і співробітництво, підписаний у травні 2017 року з Секретаріатом Кабміну, Асоціація "Професійний уряд" активно сприяла впровадженню нових правил відбору кадрів, створенню єдиного порталу вакансій державної служби та проводила просвітницьку роботу, закликаючи своїх членів брати участь у конкурсах.

Дехто пройшов конкурс, отримавши омріяну посаду, дехто – ні. Час підсумовувати результати конкурсів та відзначити "перемоги" і "зради".

Загальний коментар

Незважаючи на активну підтримку уряду, новий закон про державну службу все ще не є ідеальним інструментом для проведення реформи і потребує змін. Більше того, навіть уже впроваджені зміни викликають відомчий супротив.

Державні службовці середньої ланки і кадрові відділи міністерств часто стають на заваді справедливим і прозорим конкурсам, адже для старої системи характерно орієнтуватися на процес, а не на результат. Крім того, у старої гвардії здебільшого немає бажання бачити в системі нових людей.

Ключові рекомендації

Наша Асоціація переконана, що тільки незалежні фахівці зможуть обрати нових держслужбовців. Тому є сенс не залучати працівників міністерств до підготовки завдань.

У той же час, слід роз’яснювати нинішнім посадовцям, у чому суть реформи і які в неї цілі, щоб забезпечити їхню незалежність та неупередженість. Власне, ключовими цілями є підвищення якості урядових рішень, спрямованих на вирішення суспільних проблем.

Крім того, керівників слід відбирати за окремими процедурами, що відрізнятимуться від процесу добору їхніх підлеглих.

Поточні успіхи

До однозначних успіхів реформи можна віднести залучення представників громадянського суспільства та донорських організацій. Зокрема, було запрошено представників міжнародного HR-агентства, а також зовнішніх експертів з відповідних галузей.

Перші конкурси вдалося провести в стислі строки, хоча не обійшлося і без затримок. Комунікацію з громадськістю було налагоджено досить якісно, що засвідчується високим рівнем уваги до реформи та значною конкуренцією за посади нової держслужби.

Якісні комунікації було налагоджено не тільки з суспільством, але і з самими кандидатами: усі звернення постійно моніторилися, а питання досить швидко роз’яснювала служба підтримки порталу вакансій.

Крім того, було розроблено систему отримання зворотного зв’язку від кандидатів, завдяки якій кожен претендент міг залишити відгук про конкурс. Потішила і відеофіксація, що дозволила підвищити прозорість та неупередженість відбору.

Виклики та шляхи їх подолання

І. Ситуаційні завдання

Ситуаційні завдання стали непрохідним бар’єром для багатьох кандидатів. Найуспішніше з цим етапом впоралися нинішні співробітники міністерств, адже завдання були спрямованими на перевірку знань наявних процесів системи.

Що є досить нелогічним – адже це саме те, що реформа намагається змінити!

У свою чергу, це ставить під сумнів справжнє бажання оновити кадровий склад міністерств та суперечить задекларованим прагненням залучити на нові посади державної служби якомога більше професіоналів з-поза системи.

Основна мета ситуаційних завдань – перевірити навички критичного мислення, швидкого аналізу, вміння вирішувати суспільні проблеми в умовах обмеженості часу та інших ресурсів.

Саме тому необхідно чіткіше визначити, яких саме людей держава хоче бачити в себе на службі, щоб потенційні кандидати мали змогу належним чином підготуватися та мати рівні умови доступу до нових посад.

ІІ. Процес проведення конкурсів

Занепокоєння викликає також можливість ознайомитися з усіма іншими завданнями під час проходження власних. Таким чином, можна підготуватися до завдання на іншу посаду або передати інформацію іншому кандидату.

Крім того, друк анонімних відповідей на одному принтері призводить до випадкового або навмисного переплутування робіт. Члени нашої Асоціації повідомили про щонайменше два випадки, коли їм видали чужі чи неповні роздруковані відповіді.

А вимога передати анонімну відповідь у закритому конверті без кодування викликає нерозуміння: зв’язку конверта з іменем кандидата немає, і саме на цьому етапі відсіюється 70-80% претендентів. Варто задуматися.

Тому задля попередження маніпуляцій та помилок має сенс створити особистий кабінет кандидата, де зберігатимуться відповіді. Це також надасть можливість розвинути механізм оскарження рішення.

ІІІ. Логістика і комунікація з кандидатами

Реформа зачіпає і оголошення конкурсу, і проходження кандидатами тестувань та співбесід. Тиснява, неввічлива комунікація з конкурсантами, проблеми з плануванням простору і часу для проведення конкурсів – це все ті пережитки минулого, від яких ми прагнемо звільнитися.

Практика інформування претендента про необхідність з’явитися наступного дня чи надходження по два повідомлення, що, на додачу, суперечать один одному, – завдають шкоди іміджу всієї реформи.

Оскільки реформа державного управління націлена на набір нових фахівців у нову систему, то цей процес варто зробити якомога справедливішим, більш конкурентним та відкритим і таким, що підкреслюватиме повагу до громадян, які хочуть змінити Україну.

Віримо, що вже згадана готовність до зворотного зв’язку посприяє вдосконаленню конкурсів. Ми впевнені, що деякі недоліки, які проявилися на перших етапах, можна і треба виправити.

У сьогоднішніх реаліях існує лише одне місце для славнозвісної коми в контексті реформи державної служби: просувати, не можна гальмувати.

Артем Шаіпов, голова правління Асоціації "Професійний уряд", спеціально для УП


14 лютого 2018, 13:00

У США браконьєрів вистежуватимуть дрони


Вчені з Університету Південної Каліфорнії розробили систему пошуку браконьєрів, засновану на технології «штучного інтелекту».

Про це повідомляє "Eurekalert".

Зазвичай браконьєри полюють вночі. Щоб їх виявити використовуються інфрачервоні камери, що встановлюються на безпілотники. Проблема цього рішення в тому, що і браконьєри, і тварини виділяють тепло. Через це складно відрізніти на інфрачервоних знімках одних від інших.

Натомість, вчені розробили програму "SPOT" із вбудованими алгоритмами інфрачервоних зображень людей і тварин.

Алгоритми були створені аспіранткою Елізабет Бонді та командою студентів. Програма використовує набір майже 180 тисяч зображень людей і тварин. На основі цього набору даних і вже існуючого алгоритму вивчення "Faster RCNN" система навчилась розрізняти інфрачервоні зображення людей і тварин.

Спочатку безпілотник знаходить об'єкт, що випромінює тепло, а потім відправляє зображення на ноутбук охоронця природи. Перші результати були надто довгими —система обробляла кожне зображення більше 10 секунд. Однак вчені удосконалили технологію та з'єднали її з обчислювальною платформою "Microsoft Azure".

Завдяки прискореному часу обробки зображень в "Azure", програма визначає браконьєрів на знімках всього за 0,3 секунди.

ua.newwest.media

14 лютого 2018

Презентація рекомендацій експертної місії EU TAIEX реформ в лісовому господарстві





Пропонуємо ознайомитися з неофіційним перекладом презентації місії EU TAIEX

Реформа врядування в Україні
Інституційна реформа в секторі, який базується на лісах (Forest-based Sector)

Місія була організована за підтримки Міністерства аграрної політики та продовольства і перебувала в Україні з 29 січня по 2 лютого 2018 року. Результати і пропозиції місії, що наведені в цій презентації є попередніми, та будуть представлені в офіційному звіті. Повний графік роботи місії AGR IND/EXP 66054 можна знайти за посиланням внизу тексту.


Експерти місії – Orest Tokač (керівник), Janez Zafran, Stella Boke, Jeremy Wall вже перебували в Україні з аналогічною місією в Державному агентстві лісових ресурсів України з 2 по 5 жовтня 2017 року. Графік роботи та перелік питань попередньої місії AGR IND/EXP 64920 також додаються.

Як зазначено в матеріалах останньої місії, її мета полягала в тому, щоб представити найкращі практики ЄС під час підготовки пропозицій щодо реформування лісового господарства України, зокрема в галузях інституційного розвитку та контролю та захисту лісів, беручи до уваги українські реалії та закордонний досвід. Головне завдання експертної місії TAIEX полягало у вивченні та оцінці запропонованих структурних реформ зокрема – реформи системи управління лісовим господарством для забезпечення чіткого розмежування функцій між суб’єктами лісового господарства.

Нижче текст презентації





Розподіл функцій у лісовому врядуванні у країнах-членах ЄС
  • Експертну місію EU TAIEX попросили допомогти органам влади України з інституційною реформою в секторі лісового врядування.
  • Ключові принципи:
  • Розділення функцій у лісовому врядуванні з метою обмеження конфлікту інтересів: розробка політики, контроль і менеджмент;
  • Прозорість, внутрішня і зовнішня підзвітність, контроль з боку громадськості.




Основні принципи хорошого лісового врядування
  • Єдиний орган – Міністерство – відповідає за підготовку проектів усіх законодавчих актів, які стосуються лісу:
  • Закони, нормативні акти;
  • Накази, постанови.
  • Ефективний контроль усіх лісів, незалежно від того, хто власник і яка структура власності;
  • Контроль за додержанням лісового законодавства здійснює єдиний орган влади;
  • Наявність законодавчих підстав для санкцій (покарання) за всі типи порушень, включаючи неправильно/незаконно видані ліцензії на рубки, порушення вказаних у дозволах на рубки приписів і т.д.





Лісова політика, планування і законодавство
  • Розробка лісової політики;
  • Корегування і затвердження стратегічних планів управління лісами;
  • Організація громадських консультацій щодо стратегічних планів управління лісами;
  • Стратегічна національна інвентаризація лісів;
  • Системи лісорозведення (Silviculture Systems);
  • Заліснення;
  • Захист лісів (шкідники, хвороби і пожежі);
  • Збереження лісів (біорізноманіття);
  • Затвердження щорічних дозволених рубок;
  • Торгівля деревиною;
  • Деревообробка і лісова промисловість (Forest Industry);
  • Менеджмент промислових і диких тварин;
  • Не-деревні продукти лісу і екосистемні послуги;
  • Права на користування земельними ділянками, зайнятими лісом;
  • Оцінка і перегляд;
  • Розробка лісового законодавства;
  • Міжнародні аспекти лісової політики;
  • Фінансування, бюджет, аудити, адміністрування і кадри.





Моніторинг лісів
  • Національний реєстр лісів (National Forest Inventory);
  • Збирання і обробка даних, статистика, звітування;
  • Підтримка розробки політики і законодавства;
  • Підготовка стратегічних планів управління лісами;
  • Корегування і затвердження оперативних планів управління лісами;
  • Проведення громадських консультацій щодо оперативних планів управління лісами;
  • Розрахунок щорічних дозволених рубок;
  • Видача ліцензій на рубки (Головних/Final, догляду/Intermediate, санітарних);
  • Моніторинг руху заготовленої деревини (Timber-Tracking Monitoring);
  • Моніторинг торгівлі деревиною;







Контроль за лісами (Forest Control)
  • Інспектування лісів на предмет виконання вимог законодавства і планів управління лісами:
  • Відновлення
  • Догляд
  • Рубки (Головні, догляду, санітарні)
  • Захист лісу
  • Лісове біорізноманіття і його збереження
  • Не-деревні продукти лісу і інші “послуги лісу”
  • Контроль за менеджментом промислових тварин
  • Лісовий патруль (Forest Patrol)
  • Розслідування
  • Покарання за цивільні порушення
  • Повідомлення про кримінальні порушення
  • Співпраця з органами примушення до виконання закону (поліція, фіскальна служба, екологічна інспекція і т.д.)
  • Координація з органами протипожежної охорони





Управління лісами (Forest Management)
  • Підготовка оперативних планів управління лісами
  • Відновлення
  • Догляд
  • Заліснення
  • Рубки (Головні, догляду, санітарні)
  • Рух заготовленої деревини
  • Продажі заготовленої деревини
  • Деревообробка
  • Не-деревні продукти лісу і інші “послуги лісу”
  • Лісова інфраструктура
  • Протипожежні заходи і боротьба з пожежами
  • Менеджмент промислових і диких тварин





Можливі стратегічні зміни в українському лісовому врядуванні
  • Всі лісові політики і законодавство розробляються одному окремому підрозділі Міністерства агрополітики;
  • Всі контрольні функції зосереджуються в одному органі – ‘Лісове агентство’ / ‘Екологічна інспекція’ / ‘Лісова інспекція’.
  • Всі функції моніторингу лісів (напр., планування управління, інвентаризоція, ліцензування рубок, моніторинг руху деревини і продаж) виконуються “Лісовим агентством’.
  • Менеджмент лісів здійснюється єдиною підпорядкованою Кабінету міністрів Компанією, власником якої є держава.
  • Компанія повинна мати Раду Директорів (Management Board), але окремо також і Наглядову раду (Supervisory Board), щоб гарантувати незалежність і прозорість.





Можливі стратегічні зміни в українському менеджменті лісів
  • Легкий перерозподіл ресурсів і фінансів між регіонами для сприяння інвестиціям;
  • Головний офіс Компанії буде укомплектований висококваліфікованим персоналом і це дозволить впровадження кращої практики ведення бізнесу;
  • Скоординовані продажі деревини і більш рівномірне (coherent) постачання лісу на всі ринки;
  • Інтегрована бухгалтерська документація, звітність, аудит і кращі умови для здійснення контролю.





Можливі стратегічні зміни в українському лісовому секторі
  • Наступні варіанти були розглянуті як можливі для кращої гармонізації лісової політики, моніторингу, контролю і менеджменту;
  • Кожен варіант має спиратися на відповідні:
  • Закондавство
  • Передачу активів і персоналу на національному, регіональному і місцевому рівнях
  • Наслідки для бюджету, забезпечення потрібних трудозатрат.







В А Р І А Н Т 1



Кабінет міністрів

Мінагро

Лісове агентство, включаючи інспекцію



Єдина державна компанія (272 державних підприємства)





Варіант 1) Плюси / Мінуси



+ Контроль за виконанням здійснюється (enforced) єдиним органом влади;

+ Ефективне використання кадрів, відсутня потреба у значному наборі персоналу;

– Корупційні ризики у зв’язку з тим, що персонал залишиться на своїх місцях.

– Ліцензування і контроль здійснюється одним і тим самим органом, що не дає можливості покарання за неправильну/незаконну видачу ліцензій на рубки.





В А Р І А Н Т 2



Кабінет міністрів

Мінагро Мінприроди



Лісове агентство Екологічна інспекція (включаючи ліси)



Єдина державна компанія (272 державних підприємства)







Варіант 2) Плюси / Мінуси
+ Використовується досвід Державної екологічної інспекції для здійснення функцій по інспекції лісів.

– Дублювання і “прогалини” (gaps) між функціями, які виконують органи, підпорядковані двом різним міністерствам – Мінагро і Мінприроди

– Функції контролю і моніторингу лісів повністю розділені, виконуються двома різними інституціями.

– Можливе розходження у позиціях двох міністерств.





В А Р І А Н Т 3



Кабінет міністрів



Мінагро



Лісове агентство Лісова інспекція



Єдина державна компанія (272 державних підприємства)







В А Р І А Н Т 4



Кабінет міністрів

Мінагро

Лісове агентство Лісова інспекція



Єдина державна компанія (272 державних підприємства)







Варіанти 3) і 4) Плюси / Мінуси


+ У варіанті 3 – органи, які здійснюють функції моніторингу і контролю лісів, підпорядковані одному міністерству;

+ Лісова інспекція контролює як Єдину державну компанію (виконання законодавства і Планів управління лісами), так і Лісове агентство (видача ліцензій на рубку);

+ У варіанті 4 – Лісова інспекція функціонує на більш політично високому рівні;

– Значна потреба у людських ресурсах







Приєднані файли
TAIEX Expert Mission 66054 on Reforms in Forest Management System
TAIEX Expert Mission 64920 on Reforms in Forest Management System
EU TAIEX expert mission: Forest Governance Reform in Ukraine

Руководство Минагрополитики проигнорировало встречу лесников со всей Украины относительно стратегии развития отрасли до 2020 года


Министерство аграрной политики и продовольствия проигнорировало встречу представители лесхозов разных областей Украины и аграрных депутатов во Львове на специальном выездном заседании.

Об этом сообщает корреспондент AgroPolit.com с выездного заседания комитета по вопросам аграрной политики и земельных отношений Верховной Рады Украины во Львове 13 февраля.

На этом собрании лесники призвали народных депутатов не поддерживать «Стратегию развития и реформирования лесного хозяйства до 2022 года».

«Сегодня вместе с нами нет представителей министерства агрополитики, что указывает на их отношение к этому вопросу. Фактически министерство, которое должно защищать лесное хозяйство сегодня делает все для того, чтобы оно погибло », - заявил народный депутат Геннадий Бобов.

В своих выступлениях работники государственных лесхозов говорили о недопустимости централизации структуры управления лесными хозяйствами, так как это может привести к потере рабочих мест более 30 тыс. Украинских.

Кроме того, акцентировалось особое внимание на разрушительных последствиях, к которым может привести передача лесов в концессию. 

Присутствуют народные депутаты поддержали представителей лесных хозяйств, осудили стратегию в ее текущем представлении и призвали коллег ускорить решение этого важного вопроса.

«Лесная отрасль погибает. Мы должны немедленно действовать. Предлагаю рекомендовать КМУ назначить председателем национального лесного агентства - Бондарь», - добавил его коллег-нардеп Валентин Помещик.

В целом, члены комиссии и присутствующие представители отрасли были единодушны в своих предложениях о необходимости внесения изменений в стратегию развития лесничества Украины.



Подготовил Александр Легезин

14 февраля 2018, 11:48

На Закарпатті лісова охорона "на гарячому" затримала осіб, які займалися незаконною рубкою лісу (ФОТО)



У вівторок, 13 лютого, рейдовою бригадою державної лісової охорони Виноградівського лісгоспу «на гарячому» викрито групу лісопорушників в межах природно-заповідного фонду Регіонального ландшафтного парку «Притисянський».Правопорушниками виявилися мешканці села Підвиноградів ромської національності, які в кварталі № 94 Виноградівського лісництва скоїли незаконну рубку дерев та легковими автомобілями спробували вивезти деревину за межі лісового фонду.

При виїзді з лісового масиву дорогу їм перекрили працівники лісової охорони та викликали на підкріплення рейдову бригаду лісгоспу. Проведеними заходами на території лісового фонду були викриті й інші лісопорушники з автівкою, завантаженою дровами та заготовленою партією незаконно добутої деревини для подальшого вивезення.

При перевірці машини в салоні також була виявлена бензопила «Stihl-170», якою здійснювалася незаконна рубка дерев. На місце події були викликані оперативно-слідча група та група швидкого реагування поліції, які задокументували факт самовільної порубки дерев та направили автомашини з лісопродукцією на штарф-майданчик. Матеріали щодо правопорушників передані до поліції, інформує прес-служба Закарпатського ОУЛМГ.








БУДЕМО ЗМІНЮВАТИ НАШЕ ЗАВТРА

8 лютого в Національному університеті біоресурсів та природокористування відбувся VII з’їзд Товариства лісівників України

Про роботу Товариства лісівників України в звітному періоді відзвітував його голова Олександр Яресько. Сьогодні товариство об’єднує понад 21 тисячу небайдужих до завтрашнього дня лісової галузі людей у 299 первинних організаціях.

Найбільше, звісно, говорили про наболіле – схвалену Урядом стратегію реформування лісової галузі до 2022 року. Акценти в цій темі розставив заступник Голови Держлісагентства 

Володимир Бондар:

– На жаль, Уряд не взяв за основу ту стратегію, яку колегіально напрацювали наші фахівці. І лише під тиском профспілок та лісівничої громади повернувся до перегляду цього рамкового документа, який зараз проходить узгодження у відомствах.

Єдиної думки Уряд поки що не має. Тож протиставити ми можемо лише більш глибоку й професійну власну стратегію та нашу єдність у відстоюванні інтересів галузі. Йдеться про недопущення приватизації лісів або ж надання їх у концесію, про визнання багатофункціональності лісового господарства, збереження державної структури управління галуззю та вдосконалення її нормативно-правової бази, віднесення до пріоритетних в економіці держави. Ми пропонуємо створити Державний фонд розвитку лісового господарства, який наповнюватиметься з таких джерел: 30 відсотків рентної плати за користування лісовими ресурсами, 25 відсотків доходу державних лісогосподарських підприємств, добровільних внесків юридичних та фізичних осіб, міжнародної технічної допомоги. Втім, лісгоспи півдня та сходу України не можуть чекати створення фонду: щоб вижити, їм потрібне невідкладне фінансування. Тому, сподіваюся на обіцянку Прем’єр-міністра перерозподілити кошти Держбюджету на це вже у першому кварталі.

В унісон прозвучали слова колишнього Міністра, фундатора лісової галузі в незалежній Україні Валерія Самоплавського:

– Цілком підтримую позицію Володимира Бондаря. Нам треба діяти разом, об’єднавши зусилля лісівників, галузевої профспілки, Товариства лісівників, залучати народних депутатів. А ще – делегувати до Верховної Ради наших людей – тоді галузь буде кому відстоювати та лобіювати. Мене дивує інертність керівників обласних структур: на з’їзді профспілок я побачив тривогу в очах людей та байдужість на їхніх обличчях. Так звана стратегія, яку, до речі, розробив МінАПК, начебто отримала висновки експертів – 30-річної дівчини з Литви та такого ж молодого словака. Їх залучив заступник Міністра Максим Мартинюк, який запевняв нас, що ні єдиного підприємства, ні концесії лісів не буде. Де ж Ваша совість, пане Мартинюк?

Народний депутат України Валерій Давиденко вважає:

– Прийнявши таку, з дозволу сказати, стратегію, Кабмін перевищив свої повноваження: адже політику держави в лісовій галузі формує Верховна Рада. Її аграрний комітет на вашому боці, про це ми будемо говорити 13 лютого на виїзному засіданні у Львові. Те, що хоче кулуарно охрестити Міністерство аграрної політики, не повинно відбутися.

До речі, представників МінАПК на з’їзді не було: таблички з прізвищами запрошених так і стояли перед порожніми місцями…

З’їзд ухвалив звернення до Прем’єр-міністра та Президента України щодо недопущення бездумного реформуванні галузі, яке взагалі може призвести до її знищення.

Обговорення болючих тем було доволі бурхливим. Відчувалося: це болить однаково у Херсоні й Харкові, на Хмельниччині й на Житомирщині. До речі, вперше в роботі з’їзду взяли участь представники асоціації деревообробних підприємств України.

– Нам небайдуже, що буде завтра з українським лісом, – сказав президент асоціації Юрій Медведєв. – Збережемо ліс – житиме держава.

Новим головою Товариства лісівників України обрано Юрія Марчука – завідувача кафедри НУБіП, його заступниками стали Віктор Корнієнко та Алла Святецька. А почесним головою Товариства (такий титул запроваджено вперше) став Валерій Самоплавський. Він сформує раду старійшин Товариства з авторитетних у галузі людей: щоб разом відстоювати майбутнє українського лісу.





– Ми повинні стати такою Всеукраїнською громадською організацією, яку почують і до якої прислухатимуться, – поділився планами Юрій Марчук.

– Відповідний досвід та авторитет у нас є – тож будемо змінювати наше завтра. Ми відкриті до дискусії, але готові відстоювати наші принципові позиції. На допомогу нам – Указ Президента України № 381, прийнятий 21 листопада минулого року за результатами наради в Івано-Франківську. До речі, позиція Кабміну суперечить Указу Президента. Тому Товариство підтримує ідеї, про які говорив Володимир Бондар. Краще від нас ніхто не знає, що і як робити в лісі, який має залишитися у власності держави.