На Львівщині активісти завадили незаконному вивозу за кордон 53 вагонів лісу
У місті Ходорів Жидачівського району за поданням держекоінспекції поліція затримала 53 вагони з деревиною, яку везли транзитом із Центральної України за кордон. «Минулої ночі громадські активісти перешкоджали відправленню вантажних поїздів із лісом, котрі стояли на станції Ходорів. Ходорівчани писали, що ліс мали відправити до Румунії», — повідомило інтернет-видання «Ходорів сьогодні».
За словами волонтера та депутата Жидачівської районної ради Тараса Матвіїва, з моменту блокування потяга пройшло менше доби, коли на станцію заїхав наступний потяг, набитий деревиною, який навіть не зупинився. Ще один ешелон зробив коротку зупинку і невдовзі «втік» iз Ходорова.
«Ми викликали СБУ та намагаємося знайти порозуміння з начальником станції «Ходорів», який учора зник із місця роботи. Наразі вдалося на словах домовитися про огляд документів на деревину без змоги їх фотографування чи копіювання. Зокрема, йдеться про товаро-транспортну накладну й інші документи, що можуть засвідчити законність чи незаконність зрубаної деревини. Якщо нам вдасться з ними ознайомитися, ми з експертами спробуємо перевірити, чи кількість деревини у вагонах відповідає заявленій у паперах. Також ми хочемо перевірити, чи деревину вирубали законно, а саме чи є на ній відповідні чипи», — наголошує Матвіїв.
Наразі голова ОДА Львівщини Олег Синютка відреагував на ситуацію в Ходорові так: «Хочу сказати, що дав відповідне доручення керівництву управління СБУ та Національної поліції. Особисто стежитиму, щоб були належні результати».
Натомість у прес-службі Львівської залізниці поскаржилися: «На Львівській магістралі глибоко стурбовані ситуацією із затримкою руху вантажного потяга на станції Ходорів. Такі затримки вагонів із лісовою продукцією, по суті, є не чим іншим, як втручанням сторонніх осіб у роботу залізничного транспорту. Магістраль належно співпрацює з усіма правоохоронними та іншими компетентними органами, аби якнайшвидше виправити ситуацію та не допустити повторень у подальшому, адже такі втручання безпосередньо впливають на роботу залізниці, затримують рух поїздів, призводять до неможливості ефективно використовувати рухомий склад».
За документами, у вагонах мали б перевозити сосну. Однак активісти знайшли під сосною інший вид деревини, схожий на бук. Його експорт за кордон заборонений указом Президента, розповів начальник державної екологічної служби у Львівській області Микола Маланич.
За словами Маланича, зараз вагони з контрабандною деревиною стоять у відстійнику. Загалом правоохоронці перешкодили вивезенню 53 вагонів. У кожному вагоні, зі слів Миколи Маланича, вміщується від 53 до 60 кубометрів лісу. Це близько 2,9 тис. кубометрiв лісу. За словами начальника держекослужби, вартість одного кубометра буку становить близько 5 тис. грн.
Тарас Матвіїв пояснив, чому везуть сосну, а не іншу деревину: «Ажіотаж на сосну викликаний мораторієм на рубку деревини, який набуде чинності з нового року. Рубають усе, що можуть вирубати, а сосна якраз входить у перелік дерев, які з нового року не заборонено вирубувати».
Нагадаємо, Президент України Петро Порошенко підписав десятирічний мораторій на експорт будь-якої деревини, окрім сосни, за кордон, оскільки це дасть змогу направити сировину на підприємства України, створити нові робочі місця, забезпечити значні наповнення бюджету держави.
У місті Ходорів Жидачівського району за поданням держекоінспекції поліція затримала 53 вагони з деревиною, яку везли транзитом із Центральної України за кордон. «Минулої ночі громадські активісти перешкоджали відправленню вантажних поїздів із лісом, котрі стояли на станції Ходорів. Ходорівчани писали, що ліс мали відправити до Румунії», — повідомило інтернет-видання «Ходорів сьогодні».
За словами волонтера та депутата Жидачівської районної ради Тараса Матвіїва, з моменту блокування потяга пройшло менше доби, коли на станцію заїхав наступний потяг, набитий деревиною, який навіть не зупинився. Ще один ешелон зробив коротку зупинку і невдовзі «втік» iз Ходорова.
«Ми викликали СБУ та намагаємося знайти порозуміння з начальником станції «Ходорів», який учора зник із місця роботи. Наразі вдалося на словах домовитися про огляд документів на деревину без змоги їх фотографування чи копіювання. Зокрема, йдеться про товаро-транспортну накладну й інші документи, що можуть засвідчити законність чи незаконність зрубаної деревини. Якщо нам вдасться з ними ознайомитися, ми з експертами спробуємо перевірити, чи кількість деревини у вагонах відповідає заявленій у паперах. Також ми хочемо перевірити, чи деревину вирубали законно, а саме чи є на ній відповідні чипи», — наголошує Матвіїв.
Наразі голова ОДА Львівщини Олег Синютка відреагував на ситуацію в Ходорові так: «Хочу сказати, що дав відповідне доручення керівництву управління СБУ та Національної поліції. Особисто стежитиму, щоб були належні результати».
Натомість у прес-службі Львівської залізниці поскаржилися: «На Львівській магістралі глибоко стурбовані ситуацією із затримкою руху вантажного потяга на станції Ходорів. Такі затримки вагонів із лісовою продукцією, по суті, є не чим іншим, як втручанням сторонніх осіб у роботу залізничного транспорту. Магістраль належно співпрацює з усіма правоохоронними та іншими компетентними органами, аби якнайшвидше виправити ситуацію та не допустити повторень у подальшому, адже такі втручання безпосередньо впливають на роботу залізниці, затримують рух поїздів, призводять до неможливості ефективно використовувати рухомий склад».
За документами, у вагонах мали б перевозити сосну. Однак активісти знайшли під сосною інший вид деревини, схожий на бук. Його експорт за кордон заборонений указом Президента, розповів начальник державної екологічної служби у Львівській області Микола Маланич.
За словами Маланича, зараз вагони з контрабандною деревиною стоять у відстійнику. Загалом правоохоронці перешкодили вивезенню 53 вагонів. У кожному вагоні, зі слів Миколи Маланича, вміщується від 53 до 60 кубометрів лісу. Це близько 2,9 тис. кубометрiв лісу. За словами начальника держекослужби, вартість одного кубометра буку становить близько 5 тис. грн.
Тарас Матвіїв пояснив, чому везуть сосну, а не іншу деревину: «Ажіотаж на сосну викликаний мораторієм на рубку деревини, який набуде чинності з нового року. Рубають усе, що можуть вирубати, а сосна якраз входить у перелік дерев, які з нового року не заборонено вирубувати».
Нагадаємо, Президент України Петро Порошенко підписав десятирічний мораторій на експорт будь-якої деревини, окрім сосни, за кордон, оскільки це дасть змогу направити сировину на підприємства України, створити нові робочі місця, забезпечити значні наповнення бюджету держави.
Дар’я БАВЗАЛУК
0 коммент.:
Дописати коментар