28 лютого 2018

проект постанови Кабінету Міністрів України "Про впровадження пілотного проекту ведення єдиної державної системи електронного обліку деревини"


ДЕРЖАВНА РЕГУЛЯТОРНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
РІШЕННЯ

від 19 січня 2018 року N 25
Про відмову в погодженні проекту регуляторного акта

Державною регуляторною службою України відповідно до Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" розглянуто проект постанови Кабінету Міністрів України "Про впровадження пілотного проекту ведення єдиної державної системи електронного обліку деревини" (далі - проект постанови), а також документи, що додаються до проекту постанови, подані листом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.12.2017 N 37-31-7/27280.

За результатами проведеного аналізу проекту постанови та відповідного аналізу регуляторного впливу (далі - АРВ) на відповідність вимогам статей 4, 5, 8 і 9 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" (далі - Закон про регуляторну політику) встановлено:

проектом постанови пропонується затвердити Порядок впровадження пілотного проекту ведення єдиної державної системи електронного обліку деревини (далі - проект Порядку).

Як вбачається з АРВ до проекту постанови, його розроблено з метою реалізації Концепції, яка затверджена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2009 року N 1408-р "Про затвердження плану заходів щодо реалізації Концепції створення єдиної державної системи електронного обліку деревини".

Однак, проект регуляторного акта не може бути погоджений ДРС у представленій редакції з огляду на нижчезазначене.

1. Абзацом четвертим пункту 2 проекту Порядку пропонується визначити, що адміністратор системи - державне підприємство, яке не належить до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що здійснює управління іншими лісокористувачами та визначається на конкурсній основі в порядку, встановленому Мінагрополітики, відповідальне за забезпечення функціонування, збирання, накопичення, обробку та захист інформації про походження, заготівлю та реалізацію деревини постійними лісокористувачами у системі, надання доступу до неї, та яке не здійснює діяльності у сфері лісового господарства.

Водночас у законодавстві України відсутнє визначення відповідного державного підприємства, яке б відповідало вищезазначеному пункту проекту Порядку, що, у свою чергу, створює проблему правової невизначеності і унеможливлює проведення запропонованого конкурсу, та створить додаткові ризики, зокрема, у частині зосередження даних про інформацію у підприємстві з невизначеним статусом та підпорядкованістю.

2. У абзаці п'ятому пункту 2 проекту Порядку пропонується визначити, що користувачі системи - державний орган, органи місцевого самоврядування, постійні лісокористувачі, юридичні особи та фізичні особи - підприємці, яким надано доступ до системи.

Разом з цим, випливає, що Держлісагентство пропонується прирівняти до звичайного користувача системи.

Проте, запропоноване положення проекту Порядку є таким, що не відповідає основним напрямках дерегуляції та несе за собою додаткове фінансове навантаження та додаткові бюджетні витрати коштів.

3. Правовий статус визначення "інші лісокористувачі", який передбачається абзацом четвертим пункту 2 проекту Порядку, є незрозумілим та не відповідає нормам Лісового кодексу України (далі - Лісовий кодекс). Лісовим кодексом визначено лише два режими користування лісами - постійного лісокористування та тимчасового лісокористування.

Так, відповідно до норм статей 17, 18 Лісового кодексу визначено, що постійні лісокористувачі - спеціалізовані державні лісогосподарські підприємства і комунальні підприємства, у яких створено спеціалізовані лісогосподарські підрозділи, яким надано право постійного лісокористування - у формі державного акта на право постійного користування земельною ділянкою, а тимчасові лісокористувачі -суб'єкти, яким надано право тимчасового лісокористування в цілях та порядку, визначеному Лісовим кодексом України.

4. Пунктом 6 проекту Порядку передбачається визначити, що Держлісагентство є власником системи.

У свою чергу, відповідно до норм Закону України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах" визначено, що захист інформації покладено на власника системи.

Таким чином, за умови визначення у абзаці четвертому пункту 2 проекту Порядку адміністратора системи, а саме підприємства, яке не входить до сфери управління Держлісагентства, є незрозумілим, яким чином буде забезпечено захист такої інформації.

Окрім того, система електронного обліку деревини створюється на основі занесення інформації поколодного обліку заготовленої деревини (порода, кількісні та якісні характеристики), її оприбуткування на основі ТТН - ліс, а також відвантаження відповідно до господарських договорів, що є безпосередньо комерційною таємницею державних підприємств Держлісагентства.

Слід зазначити, що за умови передачі адміністрування такої системи іншим суб'єктам господарювання, які не здійснюють діяльність у сфері лісового господарства, зокрема, існують великі ризики розголошення фінансово-господарської інформації про діяльність державних підприємств та незаконного втручання в господарську діяльність іншими суб'єктами господарювання, що тягне за собою порушення норм Господарського кодексу України.

Підсумовуючи зазначене, проект Порядку потребує доопрацювання з урахуванням вищевказаних зауважень.

Враховуючи вищевикладене, за результатами розгляду положень проекту постанови та АРВ встановлено, що проект розроблено без дотримання ключових принципів державної регуляторної політики, а саме: ефективності, збалансованості та адекватності, визначених статтею 4 Закону про регуляторну політику, а також вимог статті 8 цього Закону у частинні підготовки АРВ з урахуванням вимог Методики проведення аналізу регуляторного впливу, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 N 308 (зі змінами).

Крім того, під час розробки проекту постанови розробником не дотримано вимог статті 5 Закону про регуляторну політику у частині недопущення прийняття регуляторних актів, які не узгоджуються з діючими регуляторними актами.

Керуючись частиною п'ятою статті 21 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" та приймаючи до уваги лист ДРС від 17.10.2017 N 9080/0/20-17 з приводу аналогічних питань, вирішено:

відмовити в погодженні проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про впровадження пілотного проекту ведення єдиної державної системи електронного обліку деревини".

Голова Державної
регуляторної служби України

К. Ляпіна

http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/DP4476.html

0 коммент.:

Дописати коментар