ПІД ВИГЛЯДОМ БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ

влада обвалила лісову галузь в Україні

ЛІС І РЕФОРМУВАННЯ

Державні ліси мають покривати свої видатки з власних доходів

Орест ФУРДИЧКО

Таємниці реформування "лісових відносин" в Україні

РЕФОРМАЦІЯ, ДЕГРАДАЦІЯ ЧИ ПРОФАНАЦІЯ?

Як Держлісагентство хоче реформувати лісову галузь

ЧИНОВНИКИ ПРОТИ ЛІСІВНИКІВ

Кому вигідний фінансовий саботаж лісгоспів?

26 лютого 2018

Як Латвія побудувала лісовий кластер

Шлях до більшої рентабельності та інновацій є можливість пройти швидко




Теорію економічних кластерів сформулював Майкл Портер, професор Гарвардської бізнес-школи, ще на початку 1990-х. Основним науковим пошуком Портера було питання, чому різні регіони однієї держави розвиваються по-різному. Відповідь полягала у тому, що певні території мають власну економічну специализацию, навколо якої будується промисловість та необхідна інфраструктура. Головною ознакою економічного кластеру є не локалізація виробництва в одному місці – що являється поширеною помилкою, а наявність конкурентного середовища у кластері. Тому, наприклад, Донбас не є прикладом металургійного кластеру.

При цьому наш головний політичний партнер, Європейський союз, ще з початку нульових активно розвиває кластерну економіку: на сьогодні у ЄС існує близько 2 тис. таких промислових вузлів. Однак це стосується ядра Союзу, а наші найближчі сусіди з Вишеградської четвірки значних успіхів на цій ниві не мають. Найближчим високоефективним та інноваційним прикладом кластеру є Калузька область РФ, де з 2006 року сформувався потужний автомобілебудівний кластер.

Що стосується лісового господарства, перш за все, варто навести приклади кластерів у Фінляндії, Швеції, Шотландії. Одним з головних принципів, на якому базуються лісові економічні кластери у цих країнах є сталий характер лісового розвитку та зелена економіка.

Найбільших успіхів у веденні лісового господарства досягла, звичайно, Фінляндія. Довгострокова національна програма Фінляндії, що акцентувала увагу на інтеграції лісової галузі з іншими етапами технологічних ланцюгів. Уряд держави визначив ключовими пріоритетними напрямками налагодження тісної співпраці між науково-дослідницькими центрами та підвищення конкурентоздатності малих та середніх машинобудівних підприємств. В результаті, згідно з висновками Інституту дослідження економіки Фінляндії, найбільш потужними кластерами були визнані телекомунікаційний та лісовий.

Для України найбільш релевантним буде досвід однієї з пострадянських країн – Латвії. Лісовий сектор цієї держави - єдина галузь економіки, що дає позитивний міжнародний торгівельний баланс.



Динаміка співвідношення зрублених та відновлених лісових масивів

Ліси займають 44% території Латвії, а їх площа складає трохи більше ніж 3 млн га. Структура власності на ліси поділяється приблизно порівну: одна половина належить приватним власникам, інша – державі. Близько 10% усіх земель належать іноземним інвесторам – перш за все скандинавським пенсійним фондам та страховим групам. Лісовий кластер Латвії являє собою 1500 компаній, 300 з яких забезпечують 85% усіх прибутків лісової галузі. Окрім власне промислових підприємств до нього входять державні та некомерційні організації.
Зокрема, Лісова консультаційна рада, що була заснована у 1997 Міністерством сільського господарства Латвії як комунікаційний майданчик для усіх контрагентів кластеру. Її членами є власники та менеджери лісових господарств, представники деревообробної промисловості, природоохоронні структури, торгівельні об’єднання та вищі навчальні заклади.

Державна лісова служба Латвії також є активним учасником галузевого кластеру. Однак її повноваження, на відміну від української Служби, полягають у контролі за виконанням лісового законодавства та правил ведення лісництва. Крім того, вона здійснює національну програму зі збільшення площ лісових насаджень та консультує приватних власників лісових господарств.



Динаміка співвідношення експорту та імпорту продуктів деревообробної промисловості у Латвії

Результатом взаємодії усіх гравців у лісовій галузі стало створення бізнес-парку з обробки деревини у Єкабпілсі, який був визнаний Європейською кластерною обсерваторією одним з найефективнішим та найприбутковіших в Європі з таких, що базуються на наукоємному виробництві. Шлях до таких досягнень почався на початку нульових, коли Міністерство економіки Латвії за підтримки ЄС ініціювало форсовану та агресивну кластерну політику. Був створений об’єднаний фонд лісового кластеру, який мав на меті розвиток центру технологічних компетенцій, що надавав учасникам ринку послуги з дослідження, розробок, тестування, ціноутворення та маркетингу. З початку 2000-х акценти діяльності цього об’єднання змістилися на такі ланцюги виробництва, що дають більшу додану вартість, шукають нові виробничі рішення та способи обробки деревини. Місцева деревообробна промисловість постійно диверсифікує виробничі портфелі, що сприяє зміцненню зав’язків між учасниками ринку.

Сучасний розвиток лісопромислового кластеру Латвії прогресував до тої міри, коли екстенсивні методи господарювання змінилися інтенсівніми.

Аналізуючи зарубіжний досвід кластеризації лісової промисловості, важливо відзначити, що цей процес не виникає у результаті діяльності невидимої руки ринку. Взаємодія відбувається між державою, громадянським суспільством та бізнесом. Інноваційного характеру процес набуває в результаті саме державницької діяльності, за допомогою пільг, субсидій та менторської ролі між наукою та бізнесом.

Ігор Симисенко
журналіст

У області обіцяють відновити ліси на площі понад дві тисячі гектарів



У 2018 році ліси відтворять на площі понад 2 тис. га. Про основні плани лісовідновлення державних лісогосподарських підприємств на 2018 рік йшлося під час засідання колегії Львівського обласного управління лісового та мисливського господарства, передає прес-служба ЛОР.

За словами начальника Львівського ОУЛМГ Анатолія Дейнеки, усі держані лісогосподарські підприємства управління склали проекти лісових культур та природного поновлення на 2018 рік.

«Загальні обсяги відтворення лісів на 2018 запроектовані на площі 2124,7 га. Зокрема, створення лісових культур на площі 991,4 га (47 %) та природне відновлення на площі 1133,3 га (53 %). Для створення цьогоріч лісових культур восени 2017 року проведено підготовку ґрунту на площі 325 га, що становить 33% від загального обсягу садіння лісових культур», – розповів він.

Підсумовуючи, Анатолій Дейнека зазначив, що лісівники мають забезпечити у запланованому обсязі відтворення лісів, надавши суспільству повну інформацію про стан лісовідновлення.


Дарина Смеречанська
26 Лютого 2018, 18:42 | 

Під час полювання застрелили полтавця

25 листопада через необережність під час полювання поблизу села Заріччя на Полтавщині, 51-річний чоловік випадково застрелив свого товариша.



Про подію до поліції о 19-й годині вечора повідомив 53-річний мешканець Пирятинського району, розповіли у прес-службі ГУ НП у Полтавській області.

Чоловік розповів, що під час полювання в лісі 51-річний мешканець Пирятинського району випадково застрелив з мисливської рушниці 41-річного мешканця Пирятина. За попередньою інформацією чоловіки разом пішли на полювання

- сказала нам керівник прес-служби поліції Полтави Юлія Лещенко.

Відкрили статтю 119 Кримінального Кодексу України (вбивство через необережність)

Світлана НІЩЕНКО

Про затвердження Інструкції щодо підготовки матеріалів до засідань Кабінету Міністрів України та урядових комітетів


МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ
НАКАЗ

від 23 січня 2018 року N 27

Про затвердження Інструкції щодо підготовки матеріалів до засідань Кабінету Міністрів України та урядових комітетів

Відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 року N 950, Правил підготовки проектів актів Кабінету Міністрів України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 6 вересня 2005 року N 870, підпунктів 3, 5, 7 пункту 10 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року N 1119, Порядку взаємодії Міністерства аграрної політики та продовольства України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства України, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 27 лютого 2012 року N 86, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 березня 2012 року за N 415/20728, Положення про Департамент правової та законопроектної роботи Міністерства аграрної політики та продовольства України, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 05 січня 2018 року N 6, наказую:

1. Затвердити Інструкцію щодо підготовки матеріалів до засідань Кабінету Міністрів України та урядових комітетів (далі - Інструкція), що додається.

2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 20.06.2011 N 250 "Про затвердження Порядку підготовки матеріалів до засідання Кабінету Міністрів України".

3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Державного секретаря В. Андронова.


Заступник Міністра
з питань європейської інтеграції                                   О. Трофімцева




ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України
23 січня 2018 року N 27


ІНСТРУКЦІЯ
щодо підготовки матеріалів до засідань Кабінету Міністрів України та урядових комітетів


I. Загальні положення

1. Ця Інструкція визначає механізм взаємодії між самостійними структурними підрозділами Мінагрополітики (далі - підрозділи) та центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства України (далі - ЦОВВ), у процесі підготовки матеріалів до участі Міністра у засіданнях Кабінету Міністрів України та урядових комітетів.

2. Інструкцію розроблено з метою забезпечення якісної та своєчасної підготовки матеріалів до участі Міністра у засіданнях Кабінету Міністрів України.

3. Керівники підрозділів та ЦОВВ забезпечують:

1) неухильне дотримання регламентних вимог і процедур під час підготовки та подання Кабінету Міністрів України проектів нормативно-правових актів (далі - проекти актів), зокрема вжиття вичерпних заходів для врегулювання розбіжностей за проектом акта та проведення узгоджувальних процедур;

2) підготовку проекту тез виступу або довідку до проекту акта при поданні до Департаменту правової та законопроектної роботи (далі - Департамент) для опрацювання відповідних проектів для внесення на розгляд Кабінету Міністрів України (разом із супровідним листом та обов'язковими додатками);

3) надання Департаменту щочетверга до 16:00 інформації щодо проектів актів, які необхідно розглянути на черговому засіданні Уряду та урядових комітетів для надсилання до Секретаріату Кабінету Міністрів України.


II. Організація роботи з матеріалами до засідань Уряду та урядових комітетів

1. Підготовку матеріалів до засідань Уряду та урядових комітетів організовує Департамент.

В кожному підрозділі та ЦОВВ визначається особа, відповідальна за взаємодію з Кабінетом Міністрів України, про що повідомляється Департаменту в письмовому та електронному вигляді.

2. Після надходження порядку денного засідання Уряду або урядового комітету від Секретаріату Кабінету Міністрів України через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади (СЕВ ОВВ) в електронному вигляді (далі - порядок денний) Департамент надсилає його копію до підрозділів та ЦОВВ відповідно до компетенції, а також Патронатній службі Міністра.

3. Підрозділи та ЦОВВ після отримання порядку денного, у найкоротший строк (протягом чотирьох годин), опрацьовують та подають до Департаменту в електронному та паперовому вигляді (за підписом керівника) наступні матеріали:

1) у разі, якщо підрозділ та/або ЦОВВ є розробником відповідних проектів актів - тези виступу згідно з додатком 1 та довідку згідно з додатком 2;

2) у разі погодження проектів актів інших центральних органів виконавчої влади - довідку згідно з додатком 2.

4. У разі надходження порядку денного у неробочі або святкові дні тези виступу та довідка подаються до Департаменту у найкоротший строк, але не пізніше 13:00 відповідного неробочого або святкового дня. За розпорядженням Міністра або Державного секретаря міністерства державні службовці з'являються на службу у неробочі або святкові дні для підготовки матеріалів до засідань Уряду та урядових комітетів з відповідним відшкодуванням згідно із статтею 107 Кодексу законів про працю України та частини четвертої статті 56 Закону України "Про державну службу".


III. Подання матеріалів Міністру

1. Департамент здійснює збір, аналіз та опрацювання відповідних матеріалів, узагальнює їх та передає в електронному (та, за необхідності, у паперовому) вигляді Патронатній службі Міністра для доповіді Міністру або особі, яка за дорученням Міністра братиме участь у відповідному засіданні.

2. З метою забезпечення узгодженості позицій підрозділів та/або ЦОВВ по суті, якості, наповненню та ґрунтовності підготовлених матеріалів тези виступу або довідка подаються Міністрові за наявності віз керівників підрозділів та/або ЦОВВ та Департаменту.

У разі неузгодженості позицій підрозділів та/або ЦОВВ із Департаментом, Міністру подаються тези виступу або довідка, підготовлені Департаментом, та тези виступу або довідка, завізовані керівником підрозділу та/або ЦОВВ.

3. До проектів нормативно-правових актів інших центральних органів виконавчої влади, які надсилалися/не надсилалися на погодження до Міністерства, у разі наявності зауважень та пропозицій готується довідка згідно з додатком 2.

4. Після закінчення засідання Уряду та/або урядового комітету відповідні матеріали повертаються до Департаменту.

5. Доопрацювання матеріалів здійснюється відповідно до протокольного рішення засідання Уряду або урядових комітетів відповідно до законодавства та в порядку, визначеному цією Інструкцією.

6. За достовірність, повноту та своєчасність подання до Департаменту матеріалів з питань, що виносяться на засідання Уряду та урядових комітетів, відповідальність несуть керівники підрозділів та ЦОВВ.

Директор Департаменту правової
та законопроектної роботи                                                               А. Пивоваров




Додаток 1
до Інструкції щодо підготовки матеріалів до засідань
Кабінету Міністрів України та урядових комітетів


ТЕЗИ
виступу Міністра аграрної політики та продовольства України
на засіданні Кабінету Міністрів України


До пункту ___

Міністерство аграрної політики та продовольства України вносить на розгляд Кабінету Міністрів України проект ________________________________________(далі - проект).
(вказати повну назву проекту)

Підстава для розроблення проекту: ____________________________________________
___________________________________________________________________________
(на виконання акта законодавства, за власною ініціативою)

Мета проекту: _____________________________________________________________

Основні положення проекту: _________________________________________________
__________________________________________________________________________
(які зміни пропонуються або які нові положення запроваджуються та їх вплив на галузь)

Погодження: _______________________________________________________________
__________________________________________________________________________
(заінтересовані органи виконавчої влади, які погоджували проект, їх позиція: погоджено без зауважень або, якщо були висловлені зауваження, зазначити - враховані повністю чи частково та їх короткий зміст; у разі наявності зауважень надання аргументів їх неврахування)

Враховуючи викладене, прошу _______________________________________________
__________________________________________________________________________
(прийняти / підтримати; зняти з розгляду; доопрацювати з урахуванням висловлених пропозицій/зауважень)

запропонований проект, оскільки _____________________________________________
__________________________________________________________________________
(зазначити вагомі аргументи)

_________________________________
(віза керівника підрозділу)


Примітка: виступ повинен займати не більше двох сторінок, з розрахунку не більше 5 - 7 хвилин.




Додаток 2
до Інструкції щодо підготовки матеріалів до засідань
Кабінету Міністрів України та урядових комітетів



ДОВІДКА


До пункту ___

1. Назва проекту: ____________________________________________________________"
(вказати повну назву проекту)

2. Головний розробник проекту: ____________________________________________

3. Підстава для розроблення проекту: _______________________________________
_______________________________________________________________________
(на виконання акта законодавства, за власною ініціативою)

4. Мета проекту: ________________________________________________________

5. Основні положення проекту: ____________________________________________
_______________________________________________________________________
(які зміни пропонуються або які нові положення запроваджуються та їх вплив на галузь)

6. Погодження: _________________________________________________________
_______________________________________________________________________
(заінтересовані органи виконавчої влади, які погоджували проект, їх позиція: погоджено без зауважень або, якщо висловлені зауваження, зазначається короткий зміст зауважень та у якій частині; зазначити враховані повністю чи частково; позиція Мінагрополітики: погоджено без зауважень або, якщо висловлені зауваження, зазначається короткий зміст зауважень; зазначити, що цей проект на експертизу до Мінагрополітики не надходив (якщо це мало місце)

7. Позиція Міністерства*: _________________________________________________
________________________________________________________________________
(чітке обґрунтування (наведення аргументів) доцільності/недоцільності прийняття/доопрацювання/відхилення проекту акта)*.

8. Висновок: ____________________________________________________________
_______________________________________________________________________
(прийняти/підтримати; доопрацювати; зняти з розгляду)




_____________________________
(віза керівника підрозділу)


____________
* За необхідності, у випадку наявності зауважень до проекту, вони викладаються на окремому аркуші у вигляді додатка до довідки.


____________

«ТЕПЛИЧНЫЕ» УСЛОВИЯ ДЛЯ ВРЕДИТЕЛЯ

Открываешь двери этой климатической камеры, а за ними — белорусское лето. Здесь, на полках, установлены инсектарии, где содержатся жуки вершинного короеда и их кормовой субстрат — модельные штабели из сосновых ветвей разного размера и диаметра, запечатанные парафином, внутри которых вовсю работает главный вредитель сосны. Это уникальное оборудование, которое совсем недавно появилось в научной лаборатории БГТУ, позволит выяснить, какова скорость развития популяции жука и сколько времени проходит до момента первого вылета короеда.



Новая климатическая камера моделирует любые условия климата на нашей планете. Сейчас там настроен среднестатистический температурный режим июня, когда происходит развитие первого поколения вершинного короеда. Регулируются степень освещения, влажность и температура, которые соответствуют световому дню и ночи. В инсектариях двух видов находится кормовой субстрат не только сосны, но и ели, ведь вредитель может атаковать и эту хвойную породу.

— Первые наблюдения показали, что в ветвях тоньше 1,5 см полного развития короеда не происходит, такой субстрат вредитель использует только как источник дополнительного питания, — рассказывает заведующий кафедрой лесозащиты и древесиноведения Вячеслав Звягинцев. — Ветки здоровых деревьев способны «дать по зубам» короеду, отбить первые попытки заселения. Только многочисленные нападения насекомых ослабляют защитные реакции дерева, и в конце концов короед его заселяет.

Результаты исследований ученых позволят лесоводам своевременно проводить рубки, ведь, если опоздать хотя бы на пару дней, насекомое покинет дерево и санитарная рубка будет практически бесполезной.

Подобными исследованиями вершинного короеда в Италии занимается ученый Фернанда Коломбари с тех пор, как эта проблема обострилась в горных лесах Центрального региона этой страны. Белорусские ученые связываются с зарубежной коллегой и обсуждают результаты научных экспериментов.

— Адаптировав методику Фернанды под наши условия, мы проводим эксперимент по изучению влияния температуры на начало лёта вредителя, — рассказывает Вячеслав Борисович. — Сейчас в этом приборе, который называется хладотермостат, настроена весенняя погода — плюс 10 градусов. Раз в три дня мы повышаем ее на один градус и наблюдаем, когда произойдет вылет жука из ветвей, в которых он зимует. Ведь уже известно, что более 70 % популяции короеда в зимний период остается именно в ветвях — часть в веткопаде, часть в кроне дерева.

С повышением температуры в хладотермостате ученые добавляют туда по два прозрачных цилиндра с новыми «постояльцами», чтобы узнать, что сильнее пробуждает насекомое — резкое повышение температуры или постепенное ее накопление до какого-то предела.

Дорогостоящее оборудование университет смог приобрести благодаря выделенным средствам республиканского инновационного фонда, которые распределяет Комитет по науке и технологиям. Так, в прошлом году БГТУ получил транш в размере около 70 тыс. рублей, за счет чего в лаборатории появилась одна из лучших климатических камер, а также новое микроскопическое оборудование, стерилизатор, измерительные приборы.



Лучший способ борьбы — это профилактика

Ежедневная работа над мониторингом состояния лесов и оперативная выборка свежезаселенных деревьев являются, по мнению Вячеслава Борисовича, главным и самым эффективным способом борьбы с вредителями леса. Ведь о том, что белорусские сосны подверглись атаке вредного жука, ученые писали в 2014—2016 годах.

— Необходимо повышать точность и оперативность лесопатологического мониторинга, особенно в «горячих точках» и на прилегающих к ним территориях, — советует Вячеслав Звягинцев. — Прежде всего, за счет повышения осведомленности и профессионализма работников лесной охраны, организации надзора за состоянием сосняков с высокой угрозой возникновения очагов. Надзор должен проводиться с периодичностью в летний период не менее двух раз в месяц. Также необходимо широкое вовлечение дистанционных методов обнаружения патологий и оценки их масштабов. До недавнего времени функцию первичного звена в лесном мониторинге выполнял лесник, который не имеет ни достаточной квалификации, ни времени. Нужно создавать профессиональные подразделения по мониторингу в лесхозах, за основу брать работу лесопатологической партии РУП «Белгослес». Это один из путей к спасению леса в будущем.

Ученые лаборатории Белорусского технологического университета ведут постоянное наблюдение популяции короеда также в природе. На помощь им приходят школьные лесничества. Например, в Осиповичском опытном лесхозе мониторинг и эксперименты проводят сами ученики Дарагановской школы. Ребята раз в две недели отбирают ветви с одного и того же дерева и под руководством ученых проводят учет насекомых. Контроль состояния зимующей популяции вредителя позволит дать более точный прогноз развития патологических процессов в сосняках на лесозащитный сезон текущего года.

— Методы ранней диагностики крайне важны, — уверен ученый. — В лесоводстве нет однозначных и простых решений. Лесовод, лесопатолог должны быть творческими людьми, потому как каждый участок леса требует индивидуального подхода. Иногда сплошными санитарными рубками проще решить проблему. Но тогда убираются все компоненты леса, деревья разной категории состояния, и тратится огромный ресурс на тушение этого «пожара».

Если лесовод будет работать точечно, только с заселенными деревьями, считает Вячеслав Борисович, лесозащитные мероприятия станут более мобильными, легкими и быстрыми. «Оказалось, что в некоторых лесхозах даже нет ресурсов, чтобы свободно проводить выборочные санитарные рубки. Они сконцентрировались на площадях сплошного усыхания, а по соседству плодятся очаги короедного усыхания, не затронутые санитарно-оздоровительными мероприятиями».

Интересно и мнение ученого насчет разведения насекомых-энтомофагов:

— По опыту российских коллег возможность использования энтомофагов есть только на очень небольших площадях. Ведь стоимость выращивания одной личинки такая, что даже любой самый фантазийный метод, такой как обработка насаждений ультразвуком, будет гораздо дешевле. В Московском регионе, например, биометод с использованием муравьежука применяется точечно, для защиты насаждений на особо ценных участках леса, в парках и частных усадьбах.

В весенний и летний периоды специалисты кафедры лесозащиты и древесиноведения проведут наблюдение за динамикой изменения состояния деревьев с фотофиксацией симптомов на разных стадиях развития вершинного короеда. Это позволит составить шкалу категорий состояния в привязке к цветовым параметрам заселенных деревьев, что повысит точность ранней диагностики при проведении наземного и дистанционного мониторинга и позволит увеличить эффективность санитарно-оздоровительных мероприятий.

В ЛАБОРАТОРИЯХ УЧЕНЫХ
Автор: Фото автора, Татьяна БИНДА
Дата публикации: 22.02.2018

Новые горизонты использования данных дистанционного зондирования Земли в лесном хозяйстве



В настоящее время в Филиале ФБУ «Рослесозащита»-«ЦЗЛ Новгородской области» в рамках внебюджетной деятельности ведется работа по аналитическому дешифрированию снимков сверхвысокого разрешения. Это снимки в видимом спектральном диапазоне. Снимки несут ценную оперативную информацию не только о структуре лесов и их древесных ресурсах, но и об их санитарном и лесопатологическом состоянии, что значительно ускоряет процесс выявления и своевременного принятия необходимых мер санитарной безопасности в лесах.

Результаты дешифрирования будут использованы специалистами Центра защиты леса Новгородской области при проведении лесопатологических обследований в 2018 году. В этих целях, материалы космической съемки загружаются в навигационные приборы. Сначала осуществляется преобразование в цифровую форму картографических материалов прошлого (последнего) лесоустройства, а затем происходит погружение в среду ГИС космических изображений, картографических и таксационных материалов.

— Использование космических снимков во многом зависит от знания их свойств, поэтому наличие специалистов в данной области и их вовлечение в процесс работы с данными дистанционного зондирования Земли, является залогом успешного развития данного направления в лесном хозяйстве,

– комментирует директор Центра защиты леса Новгородской области Роман Глебов.

ФБУ «Российский центр защиты леса»

В лесничествах Бурятии нашли нарушения планов тушения лесных пожаров в 2018 году

Прокуратурой Прибайкальского района Бурятии выявлены нарушения при составлении плана тушения лесных пожаров Байкальского, Кикинского, Прибайкальского лесничеств на период пожароопасного сезона 2018 года. В преддверии пожароопасного сезона прокуратура потребовала устранить нарушения, сообщает Восток-Телеинформ со ссылкой на пресс-службу прокуратуры РБ.

Проверкой установлено, что вопреки требованиям Лесного кодекса РФ в планах тушения лесных пожаров данных лесничеств не указаны мероприятия по недопущению распространения пожаров в леса с земель особо охраняемой природной территории. Также не установлены ответственные за выполнение мер пожарной безопасности и тушение пожаров в лесах организации (их силы и средства), осуществляющие свою деятельность на землях особо охраняемых природных территорий в границах Прибайкальского района, в планах нет и мероприятий по координации работ по тушению лесных пожаров.

- Планы тушения лесных пожаров Прибайкальского, Кикинского лесничеств не согласованы с органами местного самоуправления, оказывающими содействие в тушении лесных пожаров. Выявлен ряд и других нарушений закона, - отметили в прокуратуре.

По результатам проверки прокурором района лесничим внесены представления об устранении нарушений закона. Меры прокурорского реагирования находятся на рассмотрении.

Напомним, как сообщал ранее Восток-Телеинформ, в Бурятии идет подготовка к новому пожароопасному сезону 2018 года. Как рассказал 17 января заместитель руководителя Республиканского агентства лесного хозяйства Дмитрий Баклашкин, в этом году финансирование из федерального бюджета на эти цели увеличено в два раза, в основном, средства будут израсходованы на три направления. Первое из них - это охрана лесов от пожаров. По словам Баклашкина, кратность авиационного и наземного патрулирования в этом году будет увеличена, что позволит обнаруживать пожары на минимальных площадях и принимать своевременные меры по их тушению. Второе важное направление - это профилактика пожаров, где ожидается увеличение денежных средств на минерализованные полосы. Также средства будут направлены на содержание пожарно-химических станций, приобретение ГСМ, ремонт, обеспечение лесников спецодеждой и прививками от клещевого энцефалита.


Общество 26 Февраля 2018 г., 04:02
http://vtinform.com/news/138/120944

Зникне Полісся: Україні напророчили температурний колапс

При подальшому підвищенні температури Україні загрожує посуха, а також зникнення Полісся з подальшим його переходом у зону нестійкого зволоження.

Таку думку озвучила начальник відділу агрометеорології Українського гідрометеорологічного центру Тетяна Адаменко у рамках виставки "Агро Весна 2018", передає "Латифундист".

За її словами, при збереженні нинішніх темпів потепління кількість днів з температурою вище 10 градусів буде тільки рости. У порівнянні з попереднім періодом (1995-2005 рр.) таких днів стало на 10 більше.
НОВИНИ
Чекаємо потепління: синоптики обнадіяли прогнозом погоди у Києві

Крім того, за її словами, щорічно Україні не вистачає 150-200 мм опадів, щоб забезпечити сільське господарство достатньою кількістю вологи.


"При подальшому підвищенні температури ефективність опадів буде падати, збільшиться випар, що загрожує посухою і навіть зникненням Полісся і подальшим його переходом у зону нестійкого зволоження. Хоча зараз це єдина зона достатнього зволоження в Україні", - зазначила Адаменко.
НОВИНИ
Як глобальне потепління вдарило по клімату України: названі результати

За спостереженнями метеорологів, найбільше потепління останнім часом спостерігається в Київській, Чернігівській, Сумській та Житомирській областях. Найменше це торкнулося Закарпаття.

Як повідомляв "Обозреватель", на думку кліматологів, значна частина півдня України вже в найближчі сто років може опинитися під водою, якщо збудуться прогнози щодо подальшого потепління клімату.

26 лютого 2018, 05:37

Музей Лісу на Рівненщині. ВІДЕО

Музей Лісу на дворі та в середині

Гуляємо в Музеї Лісу. Рівненська обл. м. Костопіль.







Лісничий з подільниками вирубували ліс — їх «накрила» поліція



Кримінальна поліція застала за незаконною порубкою лісу трьох чоловіків, один з яких виявився помічником лісничого.

Про це повідомили в секторі комунікації поліції Чернігівської області.

23 лютого до Бобровицького відділення поліції ГУНП в Чернігівській області звернувся лісничий і повідомив, що в лісі невідомі незаконно вирубують дерева.


На місце події виїхала слідчо-оперативна група. Правоохоронці дійсно виявили на ділянці п’ять зрубаних беріз, розпиляних на десять двометрових колод та завантажених до кузову автомобіля «ГАЗ-53».


Крім двох місцевих жителів, лісничий побачив на вирубці й свого помічника, який найняв чоловіків і організував незаконну порубку. Автомобіль з деревиною доставлено до Бобровицького відділення поліції.


Інформація про подію внесена до Єдиного реєстру досудових розслідувань, відкрито кримінальне провадження за частиною 1 статті 246 Кримінального кодексу України (незаконна порубка лісу) — карається штрафом від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років, або позбавленням волі на той самий строк.

Триває досудове розслідування.