Надійшло 14 проектів законів і постанов Верховної Ради України, зокрема 6 проектів процедурних постанов, пов’язаних із прийняттям за основу, відхиленням або поверненням на доопрацювання окремих законопроектів. У цьому огляді також не коментуються проекти про запровадження податкових пільг, внесення змін до бюджету тощо.
Проект 10201-1 від 16.04.2019 (Червакова О. В.) про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо збереження українських лісів.
Проект 10201-1 від 16.04.2019 (Червакова О. В.) про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо збереження українських лісів.
Альтернативний проекту 10201 від 03.04.2019 (Кіраль С. І.) про внесення змін до деяких законів України щодо посилення заходів, направлених на збереження українських лісів (див. Бюлетень № 219).
Основний і альтернативний проекти мають мало спільного і відображають, як видається, різні підходи до досягнення однакової мети. У проекті 10201-1 пропонується в Кодексі України про адміністративні правопорушення збільшити в 1,5–3 рази штрафи, передбачені статтями 64, 65, 65-1 та 66. Водночас зміни до Кримінального кодексу України передбачають у статтях 201-1 «Переміщення через митний кордон України поза митним контролем або з приховуванням від митного контролю лісоматеріалів або пиломатеріалів цінних та рідкісних порід дерев, лісоматеріалів необроблених, а також інших лісоматеріалів, заборонених до вивозу за межі митної території України» та 246 «Незаконна порубка або незаконне перевезення, зберігання, збут лісу» уточнити примітки щодо визначення обтяжуючих розмірів шкоди, які посилюють відповідальність. Розмір шкоди (істотна шкода, тяжкі наслідки тощо) пропонується скоротити у 55–100 разів!
Автори огляду неодноразово звертали увагу на невідповідність таких підходів. У цьому разі вважаємо за потрібне повністю підтримати позицію, викладену у висновку ГНЕУ: «Головне науково-експертне управління вважає, що прийняття законопроекту в його нинішньому вигляді, без внесення змін, які б встановлювали більш обґрунтовані значення кваліфікаційних критеріїв для відповідних злочинів, може спричинити надмірну криміналізацію і застосування засобів кримінальної відповідальності за велику кількість діянь, які об’єктивно не повинні визнаватись кримінально караними».
Незважаючи на негативну оцінку проекту з боку ГНЕУ, вже наступного тижня після внесення він був прийнятий за основу та в цілому і згодом підписаний Президентом України.
http://khpg.org/index.php?id=1558986373
0 коммент.:
Дописати коментар