10 вересня 2016

Про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо збільшення міри покарання за незаконну порубку лісу


Проект вноситься народним депутатом України Парасюком В.З.
(посв. № 320)


ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо збільшення міри покарання за незаконну порубку лісу


Верховна Рада України постановляє:

1. Статтю 246 Кримінальний кодекс України (Відомості Верховної Ради України, 2001 р., № 25-26, ст. 131) змінити та викласти в такій редакції:

«Стаття 246. Незаконна порубка лісу

1. Незаконна порубка дерев і чагарників у лісах, захисних та інших лісових насадженнях, що заподіяло істотну шкоду, а також вчинення таких дій у заповідниках або на територіях та об'єктах природно-заповідного фонду, або в інших особливо охоронюваних лісах -

карається обмеженням волі на строк до трьох років, або позбавленням волі на той самий строк.

2. Незаконна порубка дерев і чагарників у лісах, захисних та інших лісових насадженнях, що заподіяло істотну шкоду, а також вчинення таких дій у заповідниках або на територіях та об'єктах природно-заповідного фонду, або в інших особливо охоронюваних лісах, вчинена групою осіб чи особою, раніше судимою за злочин, передбачений цією статтею або статтями 245, 247 цього Кодексу, -

карається позбавленням волі на строк від трьох до п’яти років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до трьох років».

2. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

Голова
Верховної Ради України


ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту Закону України "Про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо збільшення міри покарання за незаконну порубку лісу"


1. Обґрунтування необхідності прийняття акта
Погіршення стану лісів в Україні сьогодні є однією з найбільших екологічних проблем. Окрім того, що на даний час Україна є великим експортером деревини в Європі, у зелених зонах набрали загрозливих масштабів діяння браконьєрів, які проводять незаконні рубки дерев та їх незаконний збут.

За інформацією Державного агентства лісових ресурсів України у 2015 році обсяг незаконних рубок в Україні склав 24,1 тисяч кубометрів. Незаконні вирубування завдали Україні збитків на суму понад 85 млн грн, з яких відшкодовано лише 4,6 млн грн. Та згідно інформації неурядових екологічних організацій, число незаконних рубок у реальності в десятки разів більше, оскільки дана цифра відображає лише ті рубки, які зафіксовані у лісгоспах, що належать державі. Згідно з даними Держмитслужби (до її ліквідації), щороку з України вивозиться деревини на суму близько 272 мільйонів доларів. Однак ця цифра, теж може бути більшою у кілька разів. Також слід враховувати масштаби нелегального збуту деревини на внутрішньому чорному ринку. Загальна площа лісового фонду України становить – 10,4 млн. га, із яких вкритих лісовою рослинністю – 9,6 млн. га. Екологи стверджують, що за останні роки лісистість в Україні скоротилася щонайменше до 11%, тоді як Держлісагенство повідомляє, що вона становить 15,9%. У 2015 році працівниками державної лісової охорони виявлено 6 565 випадків незаконних рубок.

Водночас, згідно офіційної статистики Генеральної прокуратури України у І кварталі 2015 року на території України було скоєно 450 злочинів передбачених статтею 246 Кримінального кодексу України (незаконна порубка лісу).

За аналогічний період 2016 року було скоєно 853 незаконних порубок лісу. Даний аналіз свідчить про збільшення кількості вказаних злочинів майже у два рази.

Сучасний стан злочинності у сфері злочинів проти довкілля свідчить про те, що норми Кримінального кодексу України не здійснюють достатнього превентивного впливу на суспільство.

Звісно слід врахувати, що значні втрати є у лісових насадженнях у зоні АТО, проте не слід відкидати і фактору масштабних незаконних рубок на Закарпатті та загалом по території України в регіонах з високим чи середнім показником лісистості.

2. Мета законопроекту і шляхи її досягнення
Метою законопроекту є збільшення превентивного впливу на суспільство, для зменшення кількості незаконних рубок лісів, шляхом зміни санкції статті Кримінального кодексу України, що передбачає покарання за даний вид злочину, на більш сувору.

3. Правові аспекти
Основними нормативно-правовими актами, які діють у цій сфері, є Конституція України, Кримінальний кодекс України, Лісовий кодекс України.

4. Фінансово-економічне обґрунтування
Реалізація проекту не потребуватиме видатків з Державного бюджету України. У зв’язку із збільшенням санкцій, реалізація законопроекту протидіятиме завданню збитків державі від незаконних вирубувань лісів, що може вплинути на дохідну частину бюджету.

5. Запобігання корупції
У проекті акта немає правил і процедур, що можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

Проект акта не потребує проведення громадської антикорупційної експертизи.

10. Прогноз результатів
Прийняття цього законопроекту дозволить зменшити кількість злочинів проти довкілля, а саме незаконних вирубок лісу.

Народний депутат України Парасюк В.З.(посв№320)

0 коммент.:

Дописати коментар