19 лютого 2017

Блокада ОРДЛО розкрила контрабандні потоки на лінії розмежування в Донбасі - Сироїд

Державні інститути практично не стежили за тим, що везли в Україну з ОРДЛО, констатує віце-спікер Ради.


З окупованих територій до України потрапляє не лише вугілля
Семен Семенченко / Facebook

Заяви про відсутність альтернатив постачанню вугілля антрацитної групи з окупованих регіонів Сходу України, що звучать з вуст ряду коментаторів та посадових осіб, покликані відвернути увагу громадськості від розкритих в результаті блокади ОРДЛО фактів співпраці з окупантами та контрабандних потоків, вважає віце-спікер Верховної Ради Оксана Сироїд.

У своїй статті для DT.UA віце-спікер зазначила, що реальна загроза енергетичній безпеці країни пов'язана не з вугіллям Донбасу, а з жадібністю та лицемірством українських чиновників і керівників, готових домовлятися з ворогом про спільну організацію схем збагачення.

"Спекулюючи на "безальтернативності" антрацитового вугілля з окупованих територій у розпал опалювального сезону, нашу увагу відволікають від інших, яких значно більше, вагонів, куди блокувальники дали нам можливість зазирнути. А в вагонах із позначками "22" (Україна) і "20" (Росія), як то кажуть, Бог послав: 
  • бідне вугілля марки "т" (цікаво, кому потрібне?); 
  • ліс-кругляк, на експорт якого дуже вчасно наклали мораторій
  • порох, якого не можуть вчасно придбати шахти Львіввугілля, бо це товар подвійного призначення; 
  • багато чого для металургійного бізнесу — концентрат залізорудний, сталь листова, стальні заготовки, вапняк для флюсів, сляби і, як стверджує сам уряд, багато чого не вказаного в накладних, тобто контрабанди", - підкреслює автор.

Як вказує Сироїд, транспортна блокада ОРДЛО продемонструвала, що в Україні не діє жоден державний інститут, покликаний контролювати безпеку товарів і людей, що перетинають лінію розмежування.

"Прикордонна служба, митниця, Служба безпеки не мають ані достатніх повноважень, ані завдання контролювати те, що везуть. Кілька прикордонників з песиком на сотні вагонів за день — це ще один доказ того, що "кінцеві бенефіціари" (замовники і постачальники товарів по обидва боки лінії фронту) довіряють один одному і мають достатньо влади, аби гарантувати відсутність будь-якого державного контролю", - підсумовує депутат.

Читайте також: "Нормандська четвірка" закликала припинити торгову блокаду Донбасу

Нагадаємо, 25 січня ветерани АТО, серед яких народні депутати Семен Семенченко, Тарас Пастух та Володимир Парасюк заявили про початок блокади переміщення залізницею товарів через лінію розмежування з окупованими районами Луганської та Донецької областей. "Штаб блокади торгівлі з окупантами" перекрив рух потягів на ділянці Гірське – Золоте, в Бахмуті та станції Фенольна.

В уряді стверджують, що постачання вугілля з окупованої території немає альтернативи, і заявляють, що блокада ОРДЛО підриває енергетичну безпеку країни. 15 лютого на позачерговому засіданні Кабміну було прийнято постанову про запровадження надзвичайних заходів у енергетиці.

Наступного дня президент Петро Порошенко ввів у дію рішення РНБО "Про невідкладні заходи щодо нейтралізації загроз енергетичній безпеці України та посилення захисту критичної інфраструктури" від 16 лютого.

Детальніше про значення та наслідки транспортної блокади ОРДЛО читайте в статті Оксани Сироїд "Скальпель" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".

19 лютого в 09:33

Related Posts:

Сторінки (16)12345678910111213141516 Вперед

0 коммент.:

Дописати коментар