16 жовтня 2017

Про затвердження Критеріїв визначення планованої діяльності, її розширення та зміна, які не підлягають оцінці впливу на довкілля

Проект
(неофіційний текст)

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

від 2017 р                    . N

Київ

Про затвердження Критеріїв визначення планованої діяльності, її розширення та зміна, які не підлягають оцінці впливу на довкілля

Відповідно до пункту третього частини першої статті 1, абзацу другого частини першої, пункту двадцять другого частини другої та пункту чотирнадцятого частини третьої статті 3 Закону України "Про оцінку впливу на довкілля" Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Затвердити Критерії визначення планованої діяльності, спрямованої виключно на забезпечення оборони держави, ліквідацію наслідків надзвичайних ситуацій та наслідків антитерористичної операції на території проведення антитерористичної операції на період її проведення, яка не підлягає оцінці впливу на довкілля, що додаються.

2. Затвердити Критерії визначення планованої діяльності, її розширення та зміни, включаючи перегляд або оновлення умов провадження планованої діяльності, встановлених (затверджених) рішенням про провадження планованої діяльності або подовження строків її провадження, реконструкцію, технічне переоснащення, капітальний ремонт, перепрофілювання діяльності та об'єктів, які не справляють значного впливу на довкілля, та не підлягають оцінці впливу на довкілля, що додаються.

3. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування, але не раніше введення в дію Закону України "Про оцінку впливу на довкілля".




Прем'єр-міністр України                         В. ГРОЙСМАН



ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від ____________ 2017 р. N ____

Критерії визначення планованої діяльності, спрямованої виключно на забезпечення оборони держави, ліквідацію наслідків надзвичайних ситуацій та наслідків антитерористичної операції на території проведення антитерористичної операції на період її проведення, яка не підлягає оцінці впливу на довкілля

1. Будівництво об'єктів та споруд оборонного призначення, які використовуються виключно для забезпечення оборони держави та на які поширюється законодавство по державну таємницю (в частині, яка відноситься до державної таємниці).

2. Відновлення окремих конструкцій будівель та споруд з метою ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій (аварій) та відновлення функціонування об'єктів, призначених для забезпечення життєдіяльності населення, без зміни їх геометричних розмірів.

3. Відновлення окремих конструкцій будівель та споруд з метою ліквідації наслідків антитерористичної операції та відновлення функціонування об'єктів, призначених для забезпечення життєдіяльності населення, без зміни їх геометричних розмірів на території проведення антитерористичної операції в зонах, визначених переліком населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, затвердженим розпорядженням Кабінету Міністрів України від 2 грудня 2015 р. N 1275 (Офіційний вісник України, 2015 р., N 98, ст. 3367), на період її проведення.



ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від ____________ 2017 р. N ____
Критерії визначення розширення та змін до планованої діяльності, включаючи перегляд або оновлення умов провадження планованої діяльності, встановлених (затверджених) рішенням про провадження планованої діяльності або подовження строків її провадження, реконструкцію, технічне переоснащення, капітальний ремонт, перепрофілювання діяльності та об'єктів, які не справляють значного впливу на довкілля та не підлягають оцінці впливу на довкілля

1. Технічне переоснащення одиниць та вузлів технологічного устаткування, систем управління та автоматизації, які морально застаріли та у яких вичерпано технічний ресурс, що розташовані в існуючих цехах, приміщеннях, без перепрофілювання, капітального ремонту, реконструкції об'єктів та підприємств у цілому, в разі, якщо таке переоснащення не призводить до збільшення утворення небезпечних відходів, збільшення та/або появи нових викидів та скидів забруднюючих речовин, шумового, вібраційного, світлового, теплового та радіаційного забруднення, а також випромінення, які виникатимуть у результаті провадження планованої діяльності.

2. Капітальний ремонт та реконструкція інженерних мереж (газопостачання, водопостачання, водовідведення, теплопостачання, зв'язку, повітряних лінійних електромереж) в межах існуючої мережі та у межах відведення земельних ділянок, без зміни зовнішніх геометричних розмірів, цільового та функціонального призначення, за винятком здійснення таких робіт на територіях природно-заповідного фонду (крім господарських зон національних природних і регіональних ландшафтних парків) за умови, якщо призупинення на час виконання робіт експлуатації об'єкту в цілому або його частин не призведе до збільшення утворення небезпечних відходів, збільшення та/або появи нових джерел викидів в атмосферне повітря та скидів забруднюючих речовин у водні об'єкти, шумового, вібраційного, світлового, теплового та радіаційного забруднення, а також випромінення.

3. Капітальний ремонт та реконструкція виробничих споруд та інженерних мереж, в тому числі допоміжних виробництв, що належать підприємствам, без перепрофілювання та зміни зовнішніх геометричних розмірів та за умови, якщо така реконструкція не призводить до збільшення утворюваних та утворення нових видів небезпечних відходів, збільшення та/або появи нових джерел викидів в атмосферне повітря та скидів забруднюючих речовин у водні об'єкти, шумового, вібраційного, світлового, теплового та радіаційного забруднення, а також випромінення, які виникатимуть у результаті провадження планованої діяльності.

4. Капітальний ремонт автомобільних доріг в межах населених пунктів, а також споруд на них та обладнання, що виконується в межах існуючої смуги відводу (без збільшення кількості смуг) з метою поліпшення покриття, транспортно-експлуатаційних характеристик доріг і штучних споруд.

5. Заміна повітряних ліній зв'язку на кабельні, за винятком здійснення таких робіт на територіях природно-заповідного фонду (крім господарських зон національних природних і регіональних ландшафтних парків).

6. Розширення діяльності або об'єктів, які не підлягали оцінці впливу на довкілля, та які, внаслідок такого розширення, не перевищуватимуть порогових значень відповідних видів діяльності або об'єкта, визначених у частинах другій та третій статті 3 Закону України "Про оцінку впливу на довкілля" (Голос України, 2017, N 110).

7. Розширення діяльності або об'єктів, які підлягали оцінці впливу на довкілля та щодо яких було отримано висновок з оцінки впливу на довкілля, якщо таке розширення саме по собі не перевищуватиме порогових значень відповідних видів діяльності або об'єкта, визначених у частинах другій та третій статті 3 Закону України "Про оцінку впливу на довкілля" (у разі встановлення таких порогових значень).

8. Розширення діяльності або об'єктів, які підлягали оцінці впливу на довкілля та щодо яких було отримано висновок з оцінки впливу на довкілля, порогові значення для яких у частинах другій та третій статті 3 Закону України "Про оцінку впливу на довкілля" (Офіційний вісник України, 2017 р., N 50, ст. 1549) не встановлені, за умови, якщо таке розширення не призводить до збільшення утворення небезпечних відходів, збільшення та/або появи нових викидів та скидів забруднюючих речовин, шумового, вібраційного, світлового, теплового та радіаційного забруднення, а також випромінення, які виникатимуть у результаті провадження планованої діяльності.

9. Перепрофілювання діяльності або об'єктів з метою здійснення господарської діяльності, яка не підлягає оцінці впливу на довкілля, якщо таке перепрофілювання не пов'язане з ліквідацією (демонтажем) об'єктів, рекультивацією чи консервацією об'єктів та територій.

* * *


ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Критеріїв визначення планованої діяльності, її розширення та зміна, які не підлягають оцінці впливу на довкілля"

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Критеріїв визначення планованої діяльності, її розширення та зміна, які не підлягають оцінці впливу на довкілля" розроблено Міністерством екології та природних ресурсів України на виконання Плану організації підготовки проектів актів, необхідних для забезпечення реалізації Закону України від 23.05.2017 N 2059-VIII "Про оцінку впливу на довкілля" (далі - Закон). Закон який було прийнято на виконання плану заходів щодо імплементації розділу V "Економічне та галузеве співробітництво" Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, - зокрема, впровадження Директиви 2011/92/ЄС від 13 грудня 2011 р. у національне законодавство у сфері навколишнього природного середовища.

Відповідно до пункту 3 частини першої статті 1, абзацу 2 частини першої, пункту 22 частини другої та пункту 14 частини третьої статті 3 Закону України "Про оцінку впливу на довкілля", передбачено затвердження Критеріїв визначення планованої діяльності, її розширення або зміна, які не підлягають оцінці впливу на довкілля.

Необхідність правового регулювання даного питання в першу чергу пов'язана з відсутністю нормативно-правових актів, які б регламентували правові ситуації, коли планована діяльність не підлягає оцінці впливу на довкілля.

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою проекту є затвердження Критеріїв визначення планованої діяльності, її розширення або зміна, які не підлягають оцінці впливу на довкілля.

Прийняття вказаної постанови забезпечить ефективне впровадження Закону, який буде введено в дію 18 грудня 2017 року.

Проектом постанови пропонується затвердити:

Критерії визначення планованої діяльності, спрямованої виключно на забезпечення оборони держави, ліквідацію наслідків надзвичайних ситуацій та наслідків антитерористичної операції, яка не підлягає оцінці впливу на довкілля;

Критерії визначення розширення та змін до планованої діяльності, які не справляють значного впливу на довкілля та не підлягають оцінці впливу на довкілля

3. Правові аспекти

Нормативно-правовими актами в даній сфері є:





4. Фінансово-економічне обґрунтування

Прийняття проекту Постанови Кабінету Міністрів не потребує додаткових бюджетних коштів.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект Постанови Кабінету Міністрів України потребує погодження з, Мінфіном, Мінекономрозвитку, Мінагрополітики, Міненерговугілля, Міноборони, Мінрегіоном, Мінінфраструктури, МЗС, МВД, ДСНС.

6. Регіональний аспект

Проект Постанови Кабінету Міністрів України не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

61. Запобігання дискримінації

У проекті Постанови Кабінету Міністрів України відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті Постанови Кабінету Міністрів України немає правил та процедур, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект Постанови Кабінету Міністрів оприлюднено на веб-сайті Мінприроди для проведення електронних консультацій з громадськістю.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект Постанови Кабінету Міністрів України не стосується соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект Постанови Кабінету Міністрів України спрямований на визначення планованої діяльності, що якої не буде здійснюватись оцінка впливу на довкілля.

101. Вплив реалізації акта на ринок праці

У проекті Постанови відсутні положення, що впливають на ринок праці.

11. Прогноз результатів

Реалізація проекту постанови надасть можливість спростити здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, забезпечити зручність сприйняття оцінки впливу на довкілля як адміністративної послуги, а також прийняття акту забезпечить прозорість в процесі здійснення оцінки впливу на довкілля.

Міністр екології та
природних ресурсів України
О. М. Семерак

* * *


АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Критеріїв визначення планованої діяльності, її розширення та зміна, які не підлягають оцінці впливу на довкілля"

I. Визначення проблеми

Проект Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Критеріїв визначення планованої діяльності, її розширення та зміна, які не підлягають оцінці впливу на довкілля" розроблено Міністерством екології та природних ресурсів України на виконання Плану організації підготовки проектів актів, необхідних для забезпечення реалізації Закону України від 23.05.2017 N 2059-VIII "Про оцінку впливу на довкілля" (далі - Закон). Закон який було прийнято на виконання плану заходів щодо імплементації розділу V "Економічне та галузеве співробітництво" Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, - зокрема, впровадження Директиви 2011/92/ЄС від 13 грудня 2011 р. у національне законодавство у сфері навколишнього природного середовища.

Відповідно до пункту 3 частини першої статті 1, абзацу 2 частини першої, пункту 22 частини другої та пункту 14 частини третьої статті 3 Закону України "Про оцінку впливу на довкілля", передбачено затвердження Критеріїв визначення планованої діяльності, її розширення або зміна, які не підлягають оцінці впливу на довкілля.

Необхідність правового регулювання даного питання в першу чергу пов'язана з відсутністю нормативно-правових актів, які б регламентували правові ситуації, коли планована діяльність не підлягає оцінці впливу на довкілля.

Основні групи, на які проблема справляє вплив:
Групи (підгрупи)
Так
Ні
Громадяни

+
Держава
+

Суб'єкти господарювання, у т. ч. суб'єкти малого підприємництва
+



Проблема, яку пропонується врегулювати в результаті прийняття акта, не може бути розв'язана за допомогою ринкових механізмів.

У сучасному законодавстві відсутні регуляторні акти, які б вирішували зазначену проблему.

II. Цілі державного регулювання

Метою проекту є затвердження Критеріїв визначення планованої діяльності, її розширення або зміна, які не підлягають оцінці впливу на довкілля.

Прийняття вказаної постанови забезпечить ефективне впровадження Закону, який буде введено в дію 18 грудня 2017 року, а також визначить види діяльності, які не будуть підлягати оцінці впливу на довкілля

Проектом постанови пропонується затвердити:

Критерії визначення планованої діяльності, спрямованої виключно на забезпечення оборони держави, ліквідацію наслідків надзвичайних ситуацій та наслідків антитерористичної операції, яка не підлягає оцінці впливу на довкілля;

Критерії визначення розширення та змін до планованої діяльності, які не справляють значного впливу на довкілля та не підлягають оцінці впливу на довкілля.

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення визначених цілей

1. Визначення альтернативних способів
Вид альтернатив
Опис альтернативи
Альтернатива 1:
забезпечення регулювання-прийняття проекту акта
Затвердження цього регуляторного акта забезпечить досягнення встановлених цілей, починаючи з дня його прийняття, та забезпечить виконання пункту 3 частини першої статті 1, абзацу 2 частини першої, пункту 22 частини другої та пункту 14 частини третьої статті 3 Закону України "Про оцінку впливу на довкілля".
Альтернатива 2:
відсутність регулювання
Залишення без змін існуючої ситуації призведе до не розв'язання вищезазначені проблеми.
Таким чином, запровадження такої альтернативи визнано недоцільним.


2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів держави
Вид альтернатив
Вигоди
Витрати
Альтернатива 1:
забезпечення регулювання
Відсутні
Альтернатива 2:
відсутність регулювання
Відсутні, оскільки проблема залишається не вирішеною.
Відсутні
Оцінка впливу на сферу інтересів громадян
Вид альтернатив
Вигоди
Витрати
Альтернатива 1:
забезпечення регулювання
Буде забезпечено ефективне впровадження Закону України "Про оцінку впливу на довкілля"
Відсутні
Альтернатива 2:
відсутність регулювання
Відсутні, оскільки проблема залишається не вирішеною.
Відсутні


Оцінка впливу на сферу інтересів суб'єктів господарювання

Не представляється визначити у пропонованій таблиці, оскільки під дію регулювання підпадають суб'єкти, що здійснюватимуть плановану діяльність відповідно до статті 3 Закону України "Про оцінку впливу на довкілля".
Показник
Великі
Середні
Малі
Мікро
Разом
Кількість суб'єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць





Питома вага групи у загальній кількості, відсотків





Вид альтернатив
Вигоди
Витрати
Альтернатива 1:
забезпечення регулювання
Затвердження цього регуляторного акта забезпечить досягнення встановлених цілей, починаючи з дня його прийняття, та забезпечить виконання пункту 3 частини першої статті 1, абзацу 2 частини першоїпункту 22 частини другої та пункту 14 частини третьої статті 3 Закону України "Про оцінку впливу на довкілля".
Відсутні
Альтернатива 2:
відсутність регулювання
Відсутні, оскільки проблема залишається не вирішеною.
Відсутні

Сумарні витрати за альтернативами
Сума витрат, гривень
Альтернатива 1:
забезпечення регулювання
Витрати відсутні
Альтернатива 2:
відсутність регулювання
Витрати відсутні
IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)
Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)
Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1:
забезпечення регулювання
4
прийняття акта забезпечить повною мірою досягнення поставлених цілей

Альтернатива 2:
відсутність регулювання
1
Проблема продовжить існувати

Рейтинг результативності
Вигоди (підсумок)
Витрати (підсумок)
Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу
Альтернатива 1:
забезпечення регулювання
Затвердження цього регуляторного акта забезпечить досягнення встановлених цілей, починаючи з дня його прийняття. Та дозволить визначити, які види діяльності не підлягатимуть оцінці впливу на довкілля.
У разі прийняття акта буде визначено, які види діяльності не підлягатимуть оцінці впливу на довкілля, у зв'язку із чим суб'єкти господарювання не нестимуть ніяких матеріальних витрат
Прийняття забезпечить приведення нормативно-правових актів Міністерства у відповідність до актів законодавства України, які мають вищу юридичну силу.
Альтернатива 2:
відсутність регулювання
У разі залишення існуючої ситуації без змін вигоди для суб'єктів господарювання відсутні
відсутні
У разі залишення існуючої ситуації без змін вигоди для суб'єктів господарювання проблема продовжуватиме існувати, що не забезпечить досягнення поставленої цілі

Рейтинг
Аргументи щодо переваги обраної альтернативи / причини відмови від альтернативи
Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта
Альтернатива 1:
забезпечення регулювання
Забезпечить досягнення встановлених цілей, починаючи з дня його прийняття.
Вплив зовнішніх факторів на дію регуляторного акта не очікується
Альтернатива 2:
відсутність регулювання
Залишення без змін існуючої ситуації призведе до не розв'язання вищезазначені проблеми.
Таким чином, запровадження такої альтернативи визнано недоцільним.
Відсутні


5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта і оцінка можливості впровадження та виконання вимог регуляторного акта

Прийняття забезпечить ефективне впровадження Закону України "Про оцінку впливу на довкілля", а також визначить зміни у діяльності, що не будуть підлягати оцінці впливу на довкілля, і таким чином спростить здійснення процедури оцінки впливу на довкілля для суб'єкта господарювання.

6. Визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного акта
Сфери впливу
Вигоди
Витрати
Інтереси держави
Приведення нормативно-правових актів до вимог законодавства України
Не передбачено
Інтереси суб'єктів господарювання
Забезпечення дотримання законодавства у сфері оцінки впливу на довкілля
Не передбачено
Інтереси громадян
Можливість взяти участь в обговоренні проектів регуляторних актів
Не передбачено


7. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта

Регуляторний акт запроваджується на необмежений строк.

Відповідно до пункту 3 частини першої статті 1, абзацу 2 частини першої, пункту 22 частини другої та пункту 14 частини третьої статті 3 Закону України "Про оцінку впливу на довкілля", передбачено затвердження Критеріїв визначення планованої діяльності, її розширення або зміна, які не підлягають оцінці впливу на довкілля. Таким чином прийняття вказано акту є необхідним для забезпечення впровадження Закону України "Про оцінку впливу на довкілля".

8. Визначення показників результативності регуляторного акта

Виходячи з цілей запропонованого регуляторного акта, зазначених у пункті 2 цього Аналізу, для відстеження результативності цього регуляторного акта обрано такі показники:

статистичні показники:

кількість суб'єктів - заявників на проведення оцінки впливу на довкілля.

показники соціологічних опитувань:

рівень поінформованості фізичних та юридичних осіб, які є замовниками оцінки впливу на довкілля.

Проектом акта не передбачається надходження платежів до державного бюджету.

9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта в разі його прийняття

Базове відстеження результативності вищезазначеного регуляторного акта здійснюватиметься до дня набрання чинності цим актом шляхом збору пропозицій, зауважень та їх аналізу.

Повторне відстеження планується здійснити через рік після набуття чинності регуляторного акта, в результаті чого відбудеться порівняння показників базового та повторного відстеження. У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань шляхом аналізу показників дії цього акта, такі питання будуть врегульовані шляхом внесення відповідних змін.

Періодичні відстеження планується здійснювати раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюватимуться із зазначенням аналогічних показників, що встановлені під час повторного відстеження.



Міністр екології та
природних ресурсів України               О. Семерак

0 коммент.:

Дописати коментар