16 жовтня 2017

Об утверждении Порядка передачи документации для предоставления заключения по оценке воздействия на окружающую среду и Порядка ведения Единого реестра по оценке воздействия на окружающую среду (неофициальный текст)

Проект
(неофіційний текст)

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від                            2017 р.


Київ
Про затвердження Порядку передачі документації для надання висновку з оцінки впливу на довкілля та Порядку ведення Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля


Відповідно до частини десятої статті 4, частини десятої статті 9 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Затвердити Порядок передачі документації для надання висновку з оцінки впливу на довкілля, що додається.

2. Затвердити Порядок ведення Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля, що додається.


3. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування, але не раніше введення в дію Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».        


Прем’єр-міністр України                                                       В. ГРОЙСМАН







ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України від ________ 2017 р. № _____




ПОРЯДОК
передачі документації для надання висновку з оцінки впливу на довкілля

1.                    Цей Порядок визначає процедуру передачі документації для надання висновку з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, яка підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України "Про оцінку впливу на довкілля" (далі ‑ Закон).
2.          У цьому Порядку вказані терміни вживаються у такому значенні:
уповноважений центральний орган - Мінприроди;
уповноважений територіальний орган - обласні, міські Київська та Севастопольська державні адміністрації (відповідний підрозділ з питань екології та природних ресурсів), орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань екології та природних ресурсів;
Інші терміни у цьому Порядку вживаються у значенні, наведеному в Законі.
3.          Повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля (далі – планована діяльність), вимога про надання умов щодо обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля (далі ‑ вимога), а також інформація та документи для отримання висновку з оцінки впливу на довкілля, подаються уповноваженому центральному органу або уповноваженому територіальному органу у електронному вигляді через електронний кабінет Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля (далі – Реєстр, електронний кабінет Реєстру). Якщо суб’єкт господарювання подає документи через електронний кабінет Реєстру вперше, він проходить реєстрацію. Для цього суб’єкт господарювання вносить інформацію згідно переліку, наведеному у Додатку 1 до цього Порядку.
4.          Повідомленню про плановану діяльність, поданому через електронний кабінет Реєстру, присвоюється унікальний реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності.
5.          У випадку, визначеному частиною восьмою статті 5 Закону одночасно із повідомленням про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, суб’єкт господарювання подає вимогу.
6.          У випадку, визначеному частиною четвертою статті 5 Закону, суб’єкт господарювання має право самостійно подати повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, безпосередньо до уповноваженого центрального органу. Повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, яка стосується зони відчуження або зони безумовного (обов’язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, подається суб’єктом господарювання до уповноваженого центрального органу.
7.          Повідомлення про плановану діяльність за формою згідно Додатку 2, вимога, а також документи та інформація для отримання висновку про оцінку впливу на довкілля також подаються в письмовій формі на паперових носіях до уповноваженого територіального органу - за допомогою засобів поштового зв’язку цінним листом із описом вкладення або через центр надання адміністративних послуг, а до уповноваженого центрального органу - за допомогою засобів поштового зв’язку цінним листом із описом вкладення. У повідомленні про плановану діяльність, що подається на паперових носіях вказується унікальний реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності, присвоєний при її реєстрації засобами Єдиного реєстру.
8.          Якщо суб’єктом господарювання у повідомленні про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, визначено наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (планована діяльність може мати значний транскордонний вплив), повідомлення подається українською та англійською мовами.
9.          Після підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля для отримання висновку з оцінки впливу на довкілля суб’єкт господарювання подає уповноваженому територіальному органу, а у випадках, визначених частинами третьою і четвертою статті 5 Закону - уповноваженому центральному органу такі документи:
заяву на видачу висновку з оцінки впливу на довкілля за формою згідно з Додатком 3 до цього Порядку;
оголошення про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля за формою згідно Додатку 4 до цього Порядку;
звіт з оцінки впливу на довкілля, згідно вимог наведених у Додатку 5 до цього Порядку;
квитанцію про оплату проведення оцінки впливу на довкілля;
відомості, що підтверджують факт та дату опублікування, розміщення та оприлюднення іншим чином суб’єктом господарювання повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, та оголошення про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля, якщо таке вже опубліковано, або договір на опублікування із друкованими засобами масової інформації про опублікування такого оголошення.
10. Розмір плати за проведення оцінки впливу на довкілля затверджується Мінприроди за погодженням зМінфіном.
Плата за проведення оцінки впливу на довкілля зараховується до спеціального фонду державного бюджету.
Зазначені кошти використовуються на оплату праці запрошених експертів, послуг установ та організацій, що за договором із упованоженим органом забезпечувють проведення громадських слухань в процесі оцінки впливу на; відряджень; організації і проведення громадських слухань; здійснення перекладу документації у випадку здійснення транскордонної процедури оцінкив пливу на довкілля; зберігання документів, покриття інших витрат, пов'язаних з утриманням Мінприроди відповідно до законодавства, крім видатків на оплату праці працівників Міністерства, придбання автотранспортних засобів, меблів, мобільних телефонів, ноутбуків та проведення ремонту кабінетів.
11.                Суб’єкт господарювання має право подати уповноваженому центральному або територіальному органу будь-яку іншу додаткову інформацію, необхідну для розгляду звіту з оцінки впливу на довкілля або за запитом.
12.      Звіт з оцінки впливу на довкілля та оголошення про початок громадського обговорення подаються із зазначенням унікального реєстраційного номеру справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності, присвоєного при її реєстрації засобами Єдиного реєстру.
13.      У випадках, визначених частиною восьмою статі 4 Закону,  суб’єкт господарювання подає два варіанти звіту з оцінки впливу на довкілля: один повний, другий - із вилученням відповідної інформації (при цьому слова, речення, абзаци ретушуються, а сторінки чи розділи звіту вилучаються).
При цьому інформація, що стосується впливу на довкілля, у тому числі про кількісні та якісні показники викидів і скидів, фізичні та біологічні фактори впливу, використання природних ресурсів та поводження з відходами, є відкритою і доступ до неї не може бути обмежений. У такому випадку
14.      З метою підтвердження цілісності електронних документів та ідентифікації суб’єктів господарювання усі документи, що подаютьсяв електронному вигляді через електронний кабінет Реєстру подаються з використанням електронного цифрового підпису відповідно до вимог Закону України «Про електронний цифровий підпис» (Відомості Верховної Ради України, 2003 р., № 36, ст. 276). 
15.      Подання документів через електронний кабінет Реєстру, супроводжується автоматичним підтвердженням часу відправлення та отримання уповноваженим центральним або територіальним органом такого документу, що надсилається на електронну адресу суб’єкта господарювання, вказану під час реєстрації у Реєстрі.
16.      За результатами розгляду документів щодо планованої діяльності, що підлягає оцінці впливу на довкілля, уповноважений центральний або територіальний орган видає висновок з оцінки впливу на довкілля за формою згідно додатку 6 до цього Порядку.
Додаток 1
до Порядку передачі документації для надання висновку з оцінки впливу на довкілля

Перелік інформації,
що вказується суб’єктом господарювання для реєстрації у Реєстрі

1.       Повне найменування юридичної особи або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи-підприємця.
2.       Код згідно з ЄДРПОУ (для юридичної особи) або паспортні дані (серія, номер паспорта, ким і коли виданий), ідентифікаційний код фізичної особи-підприємця (не вказується, якщо відсутній із релігійних чи інших причин).
3.       Місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи-підприємця (поштовий індекс, адреса).
4.       Прізвище, ім’я та по батькові керівника підприємства (для юридичної особи).
5.       Телефон.
6.       Факс.
7.       Електронна адреса, на яку система Реєстру буде надсилати суб’єкту господарювання усю зворотну інформацію.
8.       Організаційно-правова форма (для юридичної особи).
9.       КОПФГ (для юридичної особи).
10.    КОАТУУ (для юридичної особи).
__________________
*пункти 4, 8, 9, 10 заповнюється щодо суб’єкту господарювання – юридичної особи



Додаток 2
до Порядку передачі документації для надання висновку з оцінки впливу на довкілля

Форма повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля

Дата офіційного опублікування у Реєстрі
(автоматично генерується системою після подання через Реєстр,
не зазначається суб’єктом господарювання)

Унікальний номер
(автоматично генерується системою після подання через Реєстр,
для паперової версії зазначається суб’єктом господарювання)

ПОВІДОМЛЕННЯ
про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
(повне найменування юридичної особи, код згідно з ЄДРПОУ, або прізвище, ім’я та по батькові громадянина-підприємця, ідентифікаційний код громадянина-підприємця)

інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.

1.       Інформація про суб’єкта господарювання
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
(паспортні дані (серія, номер паспорта, ким і коли виданий) громадянина-підприємця, місцезнаходження юридичної особи або місце проживання громадянина-підприємця (поштовий індекс, адреса), контактний номер телефону)

2.       Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи*.

2.1. Планована діяльність, її характеристика.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.2. Технічна альтернатива 1.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
2.3. Технічна альтернатива 2.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________

3.       Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи*.

3.1.    Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3.2.    Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

4.       Соціально-економічний вплив планованої діяльності
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

5.       Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо)

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________

6.       Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами:

6.1.              щодо технічної альтернативи 1
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6.2.              щодо технічної альтернативи 2
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________­­­­­­­­­­______________
6.3.              щодо територіальної альтернативи 1
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________­­­­­­­­­­______________
6.4.              щодо територіальної альтернативи 2
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________­­­­­­­­­­______________

7.       Необхідна еколого-інженерну підготовка і захист території за альтернативами:

7.1.              щодо технічної альтернативи 1
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________­­­­­­­­­­______________
7.2.              щодо технічної альтернативи 2
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________­­­­­­­­­­______________
7.3.              щодо територіальної альтернативи 1
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________­­­­­­­­­­______________
7.4.              щодо територіальної альтернативи 2
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________­­­­­­­­­­______________

8.       Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:

8.1.              щодо технічної альтернативи 1
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________­­­­­­­­­­______________
8.2.              щодо технічної альтернативи 2
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________­­­­­­­­­­______________
8.3.              щодо територіальної альтернативи 1
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________­­­­­­­­­­______________
8.4.              щодо територіальної альтернативи 2
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________­­­­­­­­­­______________

9.       Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 2 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”

____________________________________________________________________­­­­­­­­­­______________
____________________________________________________________________­­­­­­­­­­______________

10.    Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля

____________________________________________________________________­­­­­­­­­­______________
____________________________________________________________________­­­­­­­­­­______________

11.    Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________­______________________

12.    Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості
Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і відтак підлягає оцінці впливу на довкілля згідно Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”. Оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає:
1) підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля;
2) проведення громадського обговорення Закону;
3) аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації;
4) надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого попереднім підпунктом;
5) врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, вказаного у пункті 14 цього повідомлення.
У висновку із оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.
Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.
Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у цій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу планованої діяльності на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту із оцінки впливу на довкілля.
На стадії громадського обговорення звіту із оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість подавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення на стадії звіту зі оцінки впливу на довкілля буде повідомлено у оголошенні про початок громадського обговорення.

13.    Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу планованої діяльності на довкілля.
Протягом 20 робочих днів з дня офіційного оприлюднення цього повідомлення на веб-сайті Єдиного реєстру із оцінки впливу на довкілля громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Подаючи такі зауваженні і пропозиції вкажіть унікальний номер, присвоєний справі щодо планованої діяльності при реєстрації цього повідомлення у Єдиному реєстрі із оцінки впливу на довкілля (зазначений у шапці повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень та пропозицій.
У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені у Реєстрі та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що подають зауважень і пропозицій, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання при підготовці звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, враховати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані в процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.

14.    Рішення про провадження планованої діяльності
Згідно чинного законодавства України рішенням про провадження даної планованої діяльності буде _____________________________________________________________________________
­­­­­­­­_________________________________________________________________________________,
(вид рішення, згідно частини 1 статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)

що видається _____________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
(орган, до повноважень якого належить прийняття цього рішення)

15.    Усі зауваження та пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля необхідно надсилати до
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
(найменування уповноваженого органу, адреса, телефон та контактна особа)



Додаток 3
до Порядку передачі документації для надання висновку з оцінки впливу на довкілля

Форма заяви про надання висновку із оцінки впливу на довкілля

____________________________________________________________________________
(державний орган)
____________________________________________________________________________
(унікальний номер, присвоєний справі щодо планованої діяльності при реєстрації повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля)

ЗАЯВА
про надання висновку із оцінки впливу на довкілля

_____________________________________________________________________________________________­­­
_____________________________________________________________________________________________­­­_____________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________­­­
 (повне найменування юридичної особи /
прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи-підприємця, код згідно з ЄДРПОУ для юридичних осіб / паспортні дані (серія, номер паспорта, ким і коли виданий), ідентифікаційний код фізичної особи-підприємця)
_____________________________________________________________________________________________­­­_____________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________­­­
(місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи-підприємця (поштовий індекс, адреса)

_____________________________________________________________________________________________­­­
(прізвище, ім’я та по батькові керівника підприємства)

_____________________________________________________________________________________________­­­
(телефон, факс)

для юридичної особи      
організаційно-правова форма:      _______________________________________________
                                                                                                КОПФГ:                _____________________________
                                                                                                КОАТУУ:             _____________________________
наявність раніше отриманого висновку      _________________________________________
_____________________________________________________________________________________________­­­
_____________________________________________________________________________________________­­­
_____________________________________________________________________________________________­­­
(серія, номер, дата видачі та строк дії останньої виданого висновку, державний орган який його видав)

просить надати висновок з оцінки впливу на довкілля щодо
_____________________________________________________________________________________________­­­
_____________________________________________________________________________________________­­­_____________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________­­­
(планована діяльність)


___________________20__р.                         ______________________              _________________________
                                                                                підпис, МП (за наявності)               прізвище та ініціали

____________________________________
* Підпис особи підтверджує його згоду на обробку персональних даних згідно із Законом України "Про захист персональних даних"




Додаток 4
до Порядку передачі документації для надання висновку з оцінки впливу на довкілля

Форма оголошення про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля

­­­­___________________________________________
(унікальний номер, присвоєний справі щодо планованої діяльності при реєстрації повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля)

Оголошення
про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля

Повідомляємо про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, вказаної у пункті 1 цього оголошення, з метою виявлення, збирання та врахування зауважень і пропозицій громадськості до планованої діяльності.

1.       Планована діяльність
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________­­­­­­­­­­______________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________­­­­­­­­­­______________
(загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо), місце провадження планованої діяльності)

2.       Суб’єкт господарювання
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________­­­­­­­­­­______________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________­­­­­­­­­­______________
____________________________________________________________________­­­­­­­­­­______________
(повне найменування юридичної особи, код згідно з ЄДРПОУ або прізвище, ім’я та по батькові громадянина-підприємця, ідентифікаційний код, паспортні дані (серія, номер паспорта, ким і коли виданий) громадянина-підприємця, місцезнаходження юридичної особи або місце проживання громадянина-підприємця (поштовий індекс, адреса), контактний номер телефону).

3.       Уповноважений орган, який забезпечує проведення громадського обговорення
____________________________________________________________________­­­­­­­­­­______________
____________________________________________________________________­­­­­­­­­­______________
(найменування уповноваженого органу, адреса, телефон та контактна особа)

4.       Процедура прийняття рішення про провадження планованої діяльності та орган, який розглядатиме результати оцінки впливу на довкілля
____________________________________________________________________­­­­­­­­­­______________
____________________________________________________________________­­­­­­­­­­______________
(вид рішення про провадження планованої діяльності, орган, уповноважений його видавати, нормативний документ, що передбачає його видачу)

5.       Строки, тривалість та порядок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля, включаючи інформацію про час і місце усіх запланованих громадських слухань.

5.1.   Тривалість громадського обговорення становить ___ робочих днів (не менше 25, але не більше 35 робочих днів) з моменту офіційного опублікування цього оголошення (вказується у шапці оголошення) та надання громадськості доступу до звіту із оцінки впливу на довкілля та іншої додаткової інформації, що передається для видачі висновку про оцінку впливу на довкілля.
5.2.   Протягом усього строку громадського обговорення громадськість має право подавати будь-які зауваження чи пропозиції, які, на її думку, стосуються планованої діяльності, без необхідності їх обґрунтування. Зауваження та пропозиції можуть подаватися в письмовій формі (у тому числі в електронному вигляді) та усно під час громадських слухань із занесенням до протоколу громадських слухань. Пропозиції, надані після встановленого строку, не розглядаються.

5.3.   Громадські слухання 1 відбудуться _________________________________________
____________________________________________________________________­­­­­­­­­­______________
____________________________________________________________________­­­­­­­­­­______________
____________________________________________________________________­­­­­­­­­­______________
____________________________________________________________________­­­­­­­­­­______________
(вказати дату, час, місце та адресу проведення громадських слухань)

5.4.   Громадські слухання 2 відбудуться _________________________________________
____________________________________________________________________­­­­­­­­­­______________
____________________________________________________________________­­­­­­­­­­______________
____________________________________________________________________­­­­­­­­­­______________
____________________________________________________________________­­­­­­­­­­______________
(вказати дату, час, місце та адресу проведення громадських слухань)

6.       Державний орган, що забезпечує доступ до звіту з оцінки впливу на довкілля та іншої доступної інформації щодо планованої діяльності
____________________________________________________________________­­­­­­­­­­______________
____________________________________________________________________­­­­­­­­­­______________
____________________________________________________________________­­­­­­­­­­______________
(вказати назву органу, адресу, телефон та контактну особу)

7.       Орган, до якого направляються запитання, зауваження чи пропозиції, та строки подання запитань, зауважень і пропозицій
____________________________________________________________________­­­­­­­­­­______________
____________________________________________________________________­­­­­­­­­­______________
____________________________________________________________________­­­­­­­­­­______________
(вказати назву органу, поштову та електронну адресу, телефон та контактну особу)

Запитання, зауваження і пропозиції приймаються протягом усього строку громадського обговорення.

8.       Наявна екологічна інформація щодо планованої діяльності

8.1.   Звіт з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності на _____ аркушах.
8.2.   ________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8.3.   ________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8.4.   ________________________________________________________________________________________________________________________________________________
(вказати усі інші матеріали, надані на розгляд громадськості)
8.5.   ________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8.6.   ________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
(вказати іншу екологічну інформацію, що стосується планованої діяльності)

9.       Місце (місця) розміщення звіту з оцінки впливу на довкілля та іншої додаткової інформації (відмінне від приміщення, вказаного у пункті 6 цього оголошення), а також час, з якого громадськість може ознайомитися з ними.

____________________________________________________________________­­­­­­­­­­______________
____________________________________________________________________­­­­­­­­­­______________
____________________________________________________________________­­­­­­­­­­______________
____________________________________________________________________­­­­­­­­­­______________
____________________________________________________________________­­­­­­­­­­______________
____________________________________________________________________­­­­­­­­­­______________
(назва підприємства, установи, організації, адреса, дата з якої громадськість може ознайомитися з документами, контактна особа).



Додаток 5
до Порядку передачі документації для надання висновку з оцінки впливу на довкілля

Зміст та структура звіту з оцінки впливу на довкілля


­­­­­­______________________________
Унікальний номер, присвоєний справі щодо планованої діяльності при реєстрації повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля

1.     Звіт з оцінки впливу на довкілля включає:

1)                        опис планованої діяльності, зокрема:
¾      опис місця провадження планованої діяльності;
¾      цілі планованої діяльності;
¾      опис характеристик діяльності протягом виконання підготовчих і будівельних робіт та провадження планованої діяльності, у тому числі (за потреби) роботи з демонтажу, та потреби (обмеження) у використанні земельних ділянок під час виконання підготовчих і будівельних робіт та провадження планованої діяльності;
¾      опис основних характеристик планованої діяльності (зокрема виробничих процесів), наприклад, виду і кількості матеріалів та природних ресурсів (води, земель, ґрунтів, біорізноманіття), які планується використовувати;
¾      оцінку за видами та кількістю очікуваних відходів, викидів (скидів), забруднення води, повітря, ґрунту та надр, шумового, вібраційного, світлового, теплового та радіаційного забруднення, а також випромінення, які виникають у результаті виконання підготовчих і будівельних робіт та провадження планованої діяльності;
2)       опис виправданих альтернатив (наприклад, географічного та/або технологічного характеру) планованої діяльності, основних причин обрання запропонованого варіанта з урахуванням екологічних наслідків;
3)       опис поточного стану довкілля (базовий сценарій) та опис його ймовірної зміни без здійснення планованої діяльності в межах того, наскільки природні зміни від базового сценарію можуть бути оцінені на основі доступної екологічної інформації та наукових знань;
4)                        опис факторів довкілля, які ймовірно зазнають впливу з боку планованої діяльності та її альтернативних варіантів, у тому числі здоров’я населення, стан фауни, флори, біорізноманіття, землі (у тому числі вилучення земельних ділянок), ґрунтів, води, повітря, кліматичні фактори (у тому числі зміна клімату та викиди парникових газів), матеріальні об’єкти, включаючи архітектурну, археологічну та культурну спадщину, ландшафт, соціально-економічні умови та взаємозв’язки між цими факторами;
5)                        опис і оцінку можливого впливу на довкілля планованої діяльності, зокрема величини та масштабів такого впливу (площа території та чисельність населення, які можуть зазнати впливу), характеру (за наявності - транскордонного), інтенсивності і складності, ймовірності, очікуваного початку, тривалості, частоти і невідворотності впливу (включаючи прямий і будь-який опосередкований, побічний, кумулятивний, транскордонний, короткостроковий, середньостроковий та довгостроковий, постійний і тимчасовий, позитивний і негативний вплив), зумовленого:
¾      виконанням підготовчих і будівельних робіт та провадженням планованої діяльності, включаючи (за потреби) роботи з демонтажу після завершення такої діяльності;
¾      використанням у процесі провадження планованої діяльності природних ресурсів, зокрема земель, ґрунтів, води та біорізноманіття;
¾      викидами та скидами забруднюючих речовин, шумовим, вібраційним, світловим, тепловим та радіаційним забрудненням, випроміненням та іншими факторами впливу, а також здійсненням операцій у сфері поводження з відходами;
¾      ризиками для здоров’я людей, об’єктів культурної спадщини та довкілля, у тому числі через можливість виникнення надзвичайних ситуацій;
¾      кумулятивним впливом інших наявних об’єктів, планованої діяльності та об’єктів, щодо яких отримано рішення про провадження планованої діяльності, з урахуванням усіх існуючих екологічних проблем, пов’язаних з територіями, які мають особливе природоохоронне значення, на які може поширитися вплив або на яких може здійснюватися використання природних ресурсів;
¾      впливом планованої діяльності на клімат, у тому числі характер і масштаби викидів парникових газів, та чутливістю діяльності до зміни клімату;
¾      технологією і речовинами, що використовуються;
6)                        опис методів прогнозування, що використовувалися для оцінки впливів на довкілля, зазначених у пункті 5 цієї частини, та припущень, покладених в основу такого прогнозування, а також використовувані дані про стан довкілля;
7)                        опис передбачених заходів, спрямованих на запобігання, відвернення, уникнення, зменшення, усунення значного негативного впливу на довкілля, у тому числі (за можливості) компенсаційних заходів;
8)                        опис очікуваного значного негативного впливу діяльності на довкілля, зумовленого вразливістю проекту до ризиків надзвичайних ситуацій, заходів запобігання чи пом’якшення впливу надзвичайних ситуацій на довкілля та заходів реагування на надзвичайні ситуації;
9)                        визначення усіх труднощів (технічних недоліків, відсутності достатніх технічних засобів або знань), виявлених у процесі підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля;
10)                    усі зауваження і пропозиції, що надійшли до уповноваженого територіального органу, а у випадках, визначених частинами третьою і четвертою статті 5 цього Закону, - до уповноваженого центрального органу після оприлюднення ними повідомлення про плановану діяльність, а також таблицю із зазначенням інформації про повне врахування, часткове врахування або обґрунтування відхилення отриманих під час громадського обговорення зауважень та пропозицій, що надійшли в порядку, передбаченому частиною сьомою статті 5 цього Закону;
11)                    стислий зміст програм моніторингу та контролю щодо впливу на довкілля під час провадження планованої діяльності, а також (за потреби) планів післяпроектного моніторингу;
12)                    резюме нетехнічного характеру інформації, зазначеної у пунктах 1-11, розраховане на широку аудиторію;
13)                    список посилань із зазначенням джерел, що використовуються для описів та оцінок, що містяться у звіті з оцінки впливу на довкілля.

2.       До звіту з оцінки впливу на довкілля додаються:
1)                        документи, які підтверджують право користування (власності) земельною ділянкою (за наявності) та/ або документи, що підтверджують відповідність планованої діяльності затвердженій містобудівній документації відповідно вимог законодавства;
2)                        відомості за підписом суб’єкта господарювання про наявність власних або орендованих виробничих площ (приміщень), необхідних для провадження господарської діяльності, разом із копіями документів, що підтверджують право власності або оренди на виробничі площі (приміщення);
3)                        генплан та ситуаційна схема з нанесеними джерелами впливу на довкілля;
4)                        довідка щодо величин фонових концентрацій забруднюючих речовин;
5)                        довідка з гідрометеоцентра щодо метеорологічної характеристики і коефіцієнти, які визначають умови розсіювання забруднюючих речовин в атмосфері для визначеної місцевості;
6)                        копія документа, що підтверджують наявність акредитації лабораторії, яка проводила дослідження та копію договору;
7)                        таблиця із інформацією про повне врахування, часткове врахування чи обґрунтоване відхилення зауважень і пропозицій громадськості, наданих в процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації.


Виконавець 1*
___________________________________
___________________________________
___________________________________                                                 _______________________
(ПІП, кваліфікація)                                                                                                                            (підпис)
                                                                                                               

Виконавець 2
___________________________________
___________________________________
___________________________________                                                 _______________________
(ПІП, кваліфікація)                                                                                                                            (підпис)


Виконавець 3
___________________________________
___________________________________
___________________________________                                                 _______________________
(ПІП, кваліфікація)                                                                                                                            (підпис)




Додаток 6
до Порядку передачі документації для надання висновку з оцінки впливу на довкілля

Форма висновку з оцінки впливу на довкілля

На бланку уповноваженого органу

_________________________________

_________________________________
(заявник та його адреса)

_________________________________
(дата видачі)

_________________________________
(номер висновку)

_________________________________
(унікальний номер справи у Єдиному реєстрі із оцінки впливу на довкілля)

(номер і дата звіту про громадське обговорення)



Висновок
з оцінки впливу на довкілля

За результатами оцінки впливу на довкілля, проведеної згідно статей 3, 6-7, 9 та 14* Закону України “Про оцінку впливу на довкілля” від 23 травня 2017 року _________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
(планована діяльність, тип, основні характеристики та місце провадження планованої діяльності)

__________________________________________________________________________________
(уповноважений орган)

__________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
(врахування звіту з оцінки впливу на довкілля)

а також враховуючи усю інформацію, зауваження та пропозиції, що надійшли протягом строку громадського обговорення (звіт про громадське обговорення разом із таблицею врахування чи обґрунтованого відхилення зауважень і пропозицій є невід’ємною частиною цього висновку),

вважає допустимим/недопустимим провадження планованої діяльності з огляду на таке
(зайве викреслити)

__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
(обґрунтовується допустимість провадження планованої діяльності / обґрунтовується її недопустимість)

Екологічні умови провадження планованої діяльності:
1.                          Для планованої діяльності встановлюються такі умови використання території та природних ресурсів під час виконання підготовчих і будівельних робіт та провадження планованої діяльності, а саме:
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________

2.                          Для планованої діяльності встановлюються такі умови щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та усунення їх наслідків, а саме:  __________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________

3.                   Для планованої діяльності встановлюються такі умови щодо зменшення транскордонного впливу планованої діяльності,* а саме:
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________

4.                   На суб’єкта господарювання покладається обов’язок із здійснення таких компенсаційних заходів**:
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________

5.                   На суб’єкта господарювання покладається обов’язок із запобігання, уникнення, зменшення (пом’якшення), усунення, обмеження впливу планованої діяльності на довкілля**, а саме:
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________

6.                   На суб’єкта господарювання покладається обов’язок із здійснення післяпроектного моніторингу**, а саме:
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
(вказується порядок, строки та вимоги до здійснення моніторингу)

7.                   На суб’єкта господарювання покладається обов’язок із здійснення додаткової оцінки впливу на довкілля на іншій стадії проектування**, а саме:
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
(вказуються строки та обґрунтовується така вимога)

Висновок з оцінки впливу на довкілля є обов’язковим для виконання. Екологічні умови, передбачені у цьому висновку, є обов’язковими.
Для отримання рішення про погодження планованої діяльності даний висновок є дійсним протягом п’яти років з дати його видачі.


_________________________    __________________ _______________________
(посада уповноваженої особи                                             (підпис)                          (прізвище, ініціали)
уповноваженого органу)
                                                                                                                               
______________________
* якщо здійснювалася процедура оцінки транскордонного впливу
** якщо з оцінки впливу на довкілля випливає така необхідність




ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від ________2017 р. № _____



ПОРЯДОК
ведення Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля

1.     Цей Порядок визначає процедуру ведення Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля відповідно до Закону України "Про оцінку впливу на довкілля".
2.     У цьому Порядку вказані терміни вживаються у такому значенні:
Єдиний реєстр з оцінки впливу на довкілля (далі – Реєстр) – це автоматизована система збору, оброблення, розгляду, накопичення, систематизації, зберігання та надання доступу до інформації і документів з оцінки впливу на довкілля відповідно статті 4 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”;
Електронний кабінет Реєстру - частина Реєстру з обмеженим доступом, що створюється суб’єктом господарювання з використанням електронного цифрового підпису для подання документів в процесі оцінки впливу на довкілля, опрацювання та реєстрації зазначених документів відповідальними особами уповноваженого органу;
Веб-сайт Реєстру – це відокремлена частина Реєстру в мережі Інтернет з відкритим доступом, яка призначена для інформування суб’єктів оцінки впливу на довкілля та інших заінтересованих сторін про хід та результати здійснення оцінки впливу на довкілля планованої діяльності;
уповноважений територіальний орган - обласні, міські Київська та Севастопольська державні адміністрації (відповідний підрозділ з питань екології та природних ресурсів), орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань екології та природних ресурсів;
уповноважений центральний орган – Мінприроди.
Інші терміни у цьому Порядку вживаються у значенні, наведеному в Законі України "Про оцінку впливу на довкілля" (далі – Закону).
3.     Реєстр ведеться з метою забезпечення:
доступу суб’єктів оцінки впливу на довкілля до актуальної інформації про порядок здійснення оцінки впливу на довкілля (нормативно-правові акти, методичні рекомендації та довідкова інформація); 
доступу суб’єктів господарювання до електронних форм документів з оцінки впливу на довкілля та забезпечення їх подання через електронний кабінет Реєстру; 
централізованого накопичення, оброблення та систематизації інформації та документів щодо планованої діяльності в процесі здійснення оцінки впливу на довкілля на рівні держави;
надання вільного доступу через веб-сайт Реєстру до усієї інформації та документів щодо планованої діяльності в процесі здійснення оцінки впливу на довкілля.
4.     Держателем та адміністратором Реєстру є Мінприроди, що забезпечує ведення Реєстру, а також відповідає за технічне, технологічне та програмне забезпечення Реєстру, збереження та захист даних, що містяться у Реєстрі.  Уповноважені територіальні органи мають доступ до Реєстру із правами внесення та обробки даних у Реєстрі відповідно до повноважень.
5.     Ведення Реєстру та внесення до нього відповідних документів та інформації здійснюється державною мовою. В разі підготовки під час здійснення оцінки транскордонного впливу інформації та документів іноземною мовою, такі інформація та документи також вносяться до Реєстру.
6.     Засоби Реєстру забезпечують неможливість виправлень вже внесеної інформації чи документів. У разі потреби внесення змін – виправлена інформація вноситься додатково.
7.     Усі документи з оцінки впливу на довкілля, що вносяться до Реєстру, надходять від суб’єктів господарювання до уповноваженого центрального органу або уповноваженого територіального органу у електронному вигляді через електронний кабінет Реєстру. Підтвердження факту подання документів із зазначенням часу їх відправлення та отримання уповноваженим центральним органом або уповноваженим територіальним органом, здійснюється автоматично засобами Реєстру шляхом надсилання на електронну адресу суб’єкта господарювання, вказану під час реєстрації у Реєстрі, відповідного повідомлення, та через електронний кабінет Реєстру.
8.     Уповноважений центральний або територіальний орган, реєструє повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля (а в разі подання, і вимоги про надання умов щодо обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля), протягом трьох робочих днів з дня його отримання.
9.      У випадках передбачених частиною третьою статті 5 Закону уповноважений територіальний орган реєструє і пересилає таке повідомлення через електронний кабінет Реєстру до уповноваженого центрального органу протягом трьох робочих днів.
10. Пересилання повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля та іншої документації, на паперових носіях здійснюється через засоби поштового зв’язку, а у електронному вигляді – через електронний кабінет Реєстру.
11. Інформація про пересилання повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, до уповноваженого центрального органу автоматично надсилається суб’єкту господарювання на його електронну адресу, вказану під час реєстрації у Реєстрі, та відображається у ньому.
12. Отримане від суб’єкта господарювання через електронний кабінет Реєстру повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, реєструється уповноваженим центральним органом або уповноваженим територіальним органом у Реєстрі із відкриттям реєстраційної справи та присвоєнням їй унікального реєстраційного номеру справи про оцінку впливу на довкілля.
13. Усі наступні документи, що стосуються тієї самої планованої діяльності, зазначені у пункті 20 цього Порядку реєструються у Реєстрі за номером, присвоєним реєстраційній справі при реєстрації повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля.
14. Реєстрація документів, отриманих через електронний кабінет Реєстру, супроводжується автоматичним підтвердженням часу реєстрації, що надсилається на електронну адресу суб’єкта господарювання із зазначенням згенерованого системою гіперпосилання  на такі документи на веб-сайті Реєстру.
15. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, що надходять до уповноваженого центрального або територіального органу, вносяться ним до Реєстру протягом трьох робочих днів з моменту їх надходження із автоматичним повідомленням суб’єкта господарювання на його електронну адресу, вказану при реєстрації у Реєстрі, про факт надходження таких зауважень і пропозицій із згенерованим системою гіперпосиланням на них на веб-сайті Реєстру.
16. Уповноважений центральний орган або уповноважений територіальний орган також вносить до Реєстру умови щодо обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, у разі їх надання відповідно до частини восьмої статті 5 Закону.
17. В разі надходження документів із заявою про конфіденційність інформації, що міститься у звіті із оцінки впливу на довкілля, чи іншій документації щодо планованої діяльності уповноважений центральний орган або уповноважений територіальний орган вносить до Реєстру таку заяву та звіт з оцінки впливу на довкілля чи іншу документацію щодо планованої діяльності із вилученою конфіденційною інформацією.
18. У Реєстрі формується реєстраційна справа, у якій зберігаються такі документи щодо планованої діяльності:
повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля;
вимога суб’єкта господарювання про надання умов щодо обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля;
усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, якщо такі подавалися згідно статті 5 Закону;
умови щодо обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля;
оголошення про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля;
оголошення про проведення додаткових громадських слухань;
звіт з оцінки впливу на довкілля;
будь-яка інша надана суб’єктом господарювання додаткова інформація, необхідна для розгляду звіту з оцінки впливу на довкілля;
заява про конфіденційність інформації, що міститься у звіті із оцінки впливу на довкілля, чи іншій документації щодо планованої діяльності;
висновок з оцінки впливу на довкілля;
звіт про громадське обговорення;
інформація про рішення про провадження планованої діяльності;
рішення про врахування результатів оцінки транскордонного впливу на довкілля, якщо така проводилася;
інші документи, подані суб’єктом господарювання.

19. Уповноважений центральний орган у випадку надходження від країни походження оповіщення зачеплених держав відкриває в Реєстрі реєстраційну справу куди вносить оповіщення, а також рішення про здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля за процедурою зачепленої держави та інші пов’язані документи.
20. Якщо на стадії реєстрації документів у Реєстрі чи будь-якій стадії розгляду звіту з оцінки впливу на довкілля уповноважений територіальний орган виявить, що планована діяльність може мати вплив на довкілля двох і більше областей (Автономної Республіки Крим), він невідкладно, не пізніше трьох робочих днів, передає документацію в письмовій формі на паперових носіях (поштою) та в електронному вигляді (через електронний кабінет Реєстру) уповноваженому центральному органу для проведення громадського обговорення в адміністративно-територіальних одиницях, які можуть зазнати впливу планованої діяльності (крім адміністративно-територіальних одиниць, в яких громадське обговорення вже проведено), та надання висновку з оцінки впливу на довкілля.
21. Якщо на стадії реєстрації документів у Реєстрі чи будь-якій стадії розгляду звіту з оцінки впливу на довкілля уповноважений територіальний орган чи уповноважений центральний орган виявить, що планована діяльність може мати значний транскордонний вплив, уповноважений територіальний орган невідкладно, не пізніше трьох робочих днів, передає документацію у в письмовій формі на паперових носіях (поштою) та в електронному вигляді (через електронний кабінет Реєстру) уповноваженому центральному органу, а уповноважений центральний орган здійснює оцінку впливу на довкілля в порядку, визначеному Законом для планованої діяльності, яка може мати значний транскордонний вплив.
22. Інформація про передачу документації до уповноваженого центрального органу через електронний кабінет Реєстру автоматично надсилається суб’єкту господарювання на його електронну адресу, зазначену під час реєстрації, та відображується у Реєстрі.
23. За результатами проведеного громадського обговорення уповноважений центральний орган або уповноважений територіальний орган готує і вносить до  Реєстру звіт про громадське обговорення. Звіт про громадське обговорення вноситься уповноваженим центральним  органом або уповноваженим територіальним органом до Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля одночасно із висновком про оцінку впливу на довкілля.
24. Уповноважений центральний орган або уповноважений територіальний орган видає висновок ( відмовляє у видачі, та анулює висновок) із оцінки впливу на довкілля згідно вимог Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності».
25.                Уповноважений центральний орган або уповноважений територіальний орган вносить до Реєстру висновок з оцінки впливу на довкілля, у тому числі рішення про врахування результатів оцінки транскордонного впливу на довкілля, у разі її проведення, а також рішення про відмову у видачі чи анулювання висновку з оцінки впливу на довкілля.
26. Уповноважений центральний орган або уповноважений територіальний орган також вносить до Реєстру інформацію про рішення про провадження планованої діяльності, отриману у порядку, передбаченому частиною п’ятою статті 11 Закону.
27. Висновок з оцінки впливу на довкілля, у тому числі рішення про врахування результатів оцінки транскордонного впливу на довкілля, у разі її проведення, рішення про відмову у видачі чи анулювання висновку з оцінки впливу на довкілля, умови щодо обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, інформація про рішення про провадження планованої діяльності вносяться до Реєстру протягом трьох робочих днів з дня отримання відповідного документа чи інформації.
28. На документи, що вносяться до Реєстру уповноваженим центральним органом або уповноваженим територіальним органом, накладається електронний цифровий підпис відповідальних працівників такого органу.
29. Під час внесення до Реєстру висновку з оцінки впливу на довкілля чи рішення про відмову у видачі висновку з оцінки впливу на довкілля система автоматично генерує і надсилає суб’єкту господарювання повідомлення на його електронну пошту про факт завершення процедури розгляду документів на видачу висновку про оцінку впливу на довкілля із гіперпосиланням на веб-сайт Реєстру для ознайомлення із відповідним документом у електронному вигляді, а також про дату і адресу уповноваженого центрального органу або уповноваженого територіального органу, або центру надання адміністративних послуг за місцем провадження планованої діяльності, де суб’єкт господарювання може отримати відповідний документ на паперових носіях.
30. Уся інформація та документи протягом трьох робочих днів після їх внесення до Реєстру автоматично публікуються на веб-сайті Реєстру у прив’язці до реєстраційної справи щодо планованої діяльності із обов’язковим зазначенням дати офіційного оприлюднення цієї інформації та документів.
31. Звіт з оцінки впливу на довкілля, а також усі інші документи щодо конкретної планованої діяльності в процесі здійснення оцінки впливу на довкілля зберігається в Реєстрі і зберігаються у вільному доступі через веб-сайт Реєстру протягом усього часу провадження планованої діяльності, але не менш як п’ять років з дня видачі рішення про провадження планованої діяльності.
32. Реєстрацію інформації та документів у Реєстрі здійснюють працівники уповноважених територіальних та центрального органів через електронний кабінет Реєстру після їх авторизації в системі.
33.                Такий працівник повинен пройти навчання із користування Реєстром та мати електронний цифровий підпис. Використання електронного цифрового підпису відповідальними особами здійснюється відповідно до Порядку застосування електронного цифрового підпису органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями державної форми власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2004 року № 1452 (Офіційний вісник України, 2004 р., № 44, ст. 2894)
34. Інформація та документи, внесені до Реєстру, за винятком випадків передбачених Законом, є відкритими.




* * *
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА 
до проекту Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку передачі документації для надання висновку з оцінки впливу на довкілля та ведення Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля»

1.       Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку передачі документації для надання висновку з оцінки впливу на довкілля та ведення Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля» розроблено Міністерством екології та природних ресурсів України на виконання частини 10 статті 4 та частини 10 статті 9 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» та Плану з організації підготовки проектів актів, необхідних для забезпечення реалізації Закону України від 23.05.17 № 2059-VIII «Про оцінку впливу на довкілля» (далі – Закон), який було прийнято в рамках виконання плану заходів щодо імплементації розділу V «Економічне та галузеве співробітництво» Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, - зокрема, впровадження Директиви 2011/92/ ЄС від 13 грудня 2011 р. у національне законодавство у сфері навколишнього природного середовища.
Необхідність правового регулювання даного питання в першу чергу пов’язана з відсутністю нормативно-правових актів, які б передбачали регулювання порядку передачі документації для отримання висновку з оцінки впливу на довкілля та ведення Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля.


2. Мета і шляхи її досягнення
Метою проекту є визначення процедури передачі документації для надання висновку з оцінки впливу на довкілля, а також порядок ведення Єдиного реєстру з оцінки впливу, що, в свою чергу, є одним із кроків до забезпечення повної імплементації Закону, який буде введено в дію 18 грудня 2017 року.
Прийняття акту дозволить забезпечити створення Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля, а також конкретизує порядок передачі документації, який визначений Законом України «Про оцінку впливу на довкілля».
Створення Єдиного реєстру з оцінки пливу на довкілля забезпечить:
доступ суб’єктів оцінки впливу на довкілля до актуальної інформації про порядок здійснення оцінки впливу на довкілля ОВД (нормативно-правові акти, методичні рекомендації та довідкова інформація);
доступ суб’єктів господарювання до електронних форм документів з оцінки впливу на довкілля та можливості їх подання через веб-сайт Реєстру;
централізованого накопичення, оброблення та систематизації інформації та документів щодо планованої діяльності в процесі здійснення оцінки впливу на довкілля на рівні держави;
надання вільного доступу через веб-сайт Реєстру до усієї інформації та документів щодо планованої діяльності в процесі здійснення оцінки впливу на довкілля .
Також вказаний проект акту конкретизує організаційні аспекти подання документації для отримання висновку з оцінки впливу на довкілля в процесі здійснення оцінки впливу на довкілля.

3. Правові аспекти
Нормативно-правовими актами в даній сфері є:
-          Конвенція про доступ до інформації, участь громадськості в процесі прийняття рішень та доступ до правосуддя з питань, що стосуються довкілля («Оргуська Конвенція»), 1998 р.;
-          Конвенція про оцінку впливу на навколишнє середовище у транскордонному контексті («Конвенція Еспо»), 1991 р.
-          Закон України «Про оцінку впливу на довкілля», 2017 р.
-          Директива 2011/92/ЄС Європейського Парламенту та Ради про оцінку впливу окремих державних і приватних проектів на навколишнє середовище (кодифікація);

4. Фінансово-економічне обґрунтування
Прийняття проекту Постанови Кабінету Міністрів не потребує додаткових бюджетних коштів.
Створення Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля буде здійснюватись за рахунок проекту міжнародної технічної допомоги.

5. Позиція заінтересованих органів
Проект Постанови Кабінету Міністрів України потребує погодження з, Мінфіном, Мінекономрозвитку, Міагрополітики, Міненерговугілля, Міноборони, Мінрегіоном, Мінінфраструктури, МЗС, МВД, ДСНС.

6. Регіональний аспект
Проект Постанови Кабінету Міністрів України не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

6-1. Запобігання дискримінації
У проекті Постанови Кабінету Міністрів України відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції
У проекті Постанови Кабінету Міністрів України немає правил та процедур, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення
Проект Постанови Кабінету Міністрів оприлюднено на веб-сайті Мінприроди для проведення електронних консультацій з громадськістю.
9. Позиція соціальних партнерів
Проект Постанови Кабінету Міністрів України не стосується соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу
Проект Постанови Кабінету Міністрів України забезпечить зручність надання адміністративної послуги з оцінки впливу на довкілля.

10-1. Вплив реалізації акта на ринок праці
У проекті Постанови відсутні положення, що впливають на ринок праці.

11. Прогноз результатів
Реалізація проекту постанови надасть можливість спростити здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, забезпечити зручність сприйняття оцінки впливу на довкілля як адміністративної послуги, а також прийняття акту забезпечить прозорість в процесі здійснення оцінки впливу на довкілля.


Міністр екології
та природних ресурсів України


___     _______________ 2017 р.




О.М. Семерак





* * *
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
до проекту Постанови Кабінету Міністрів України
«Про затвердження Порядку передачі документації для надання висновку з оцінки впливу на довкілля та ведення Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля»

І. Визначення проблеми

Надання уповноваженому органу необхідної документації для здійснення ним аналізу та всебічної оцінки наданої інформації слугує подальшою підставою для отримання суб’єктом господарювання мотивованого  висновку з оцінки впливу на довкілля.
Частиною 1 статті 5 та частиною 3 статті 6 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» (далі – Закон України про ОВД) передбачено, що суб’єкт господарювання подає до відповідного уповноваженого органу документи (повідомлення про плановану діяльність, звіт з оцінки впливу на довкілля та оголошення про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля) у письмовій формі на паперових носіях та в електронному вигляді.
Тим не менше, Законом України  про ОВД не деталізується сам порядок передачі такої документації.
Законом України про ОВД лише встановлюється, що надана суб’єктом господарювання інформація (документація) вноситься відповідним уповноваженим органом до Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля, ведення якого, відповідно до частини 10 статті 4 Закону, має забезпечувати уповноважений центральний орган, відповідно до порядку ведення Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля, який визначається Кабінетом Міністрів України.
Тому з метою реалізації передбачених Законом України про ОВД положень про необхідність подачі належним чином документації, а також ведення Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля, що в кінцевому результаті забезпечить вільний доступ третіх осіб до такої інформації, очевидною є потреба у прийнятті відповідного нормативного акту, який би чітко регулював нерегламентовані питання.
Вказану проблему, пов’язану із відсутністю чіткого нормативно-правового регулювання порядку передачі документації для надання висновку з оцінки впливу на довкілля та ведення Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля, пропонується розв’язати шляхом прийняття відповідного підзаконного акту.
Суть проблеми полягає, серед іншого, у необхідності впровадження електронного документообігу для процедури оцінки впливу на довкілля задля полегшення та прискорення  процесу подачі документів,  досягнення прозорості у прийнятті уповноваженими органами рішень (висновку з ОВД), та можливості залучення і впливу громадськості на результат.



Для держави відсутність правового регулювання порядку передачі документації для надання висновку з оцінки впливу на довкілля та ведення Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля може не тільки негативно вплинути на ефективність реалізації норм Закону України про ОВД, а й свідчитиме про невиконання Україною взятих на себе міжнародних зобов’язань в частині приведення свого законодавства до стандартів ЄС, визначених Угодою про асоціацію (зокрема, Директивою 2011/92/ЄС Європейського Парламенту та Ради про оцінку впливу окремих державних і приватних проектів на навколишнє середовище (кодифікація) та міжнародними конвенціями (Конвенцією про доступ до інформації, участь громадськості в процесі прийняття рішень та доступ до правосуддя з питань, що стосуються довкілля, 1998 р. та Конвенцією про оцінку впливу на навколишнє середовище у транскордонному контексті, 1991 р.).
Більш того, неприйняття відповідного нормативного акту позбавить можливості суб’єктів господарювання швидко подавати та прозоро отримувати мотивований висновок про оцінку впливу на довкілля, а громадськість – брати участь у цьому процесі та впливати на нього, що негативно відобразиться на ефективності винесення та якості прийнятого рішення, що в кінцевому випадку буде впливати на стан навколишнього середовища.

Основні групи, на які проблема справляє вплив:
Групи (підгрупи)
Так
Ні
Громадяни
+
 
Держава
+
 
Суб’єкти господарювання, у т.ч. суб’єкти малого підприємництва
+
 

Проблема, яку пропонується врегулювати в результаті прийняття акта, не може бути розвязана за допомогою ринкових механізмів.
У сучасному законодавстві відсутні регуляторні акти, які б вирішували зазначену проблему.

ІІ. Цілі державного регулювання
    Метою проекту є затвердження Порядку передачі документації для надання висновку з оцінки впливу на довкілля та ведення Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля. Прийняття вказаної постанови забезпечить ефективне впровадження Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», який буде введено в дію 18 грудня 2017 року.
В результаті нормативно-правового регулювання  процедури передачі документації для надання висновку з оцінки впливу на довкілля та порядку ведення Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля для впровадження, буде можливо:
а) суб’єктам господарювання мати доступ до актуальної інформації про порядок здійснення оцінки впливу на довкілля ОВД (нормативно-правові акти, методичні рекомендації та довідкова інформація);
б) суб’єктам господарювання мати доступ до електронних форм документів з оцінки впливу на довкілля та можливості їх подання через веб-сайт Реєстру;
в) централізовано накопичувати, обробляти та систематизувати інформацію та документи щодо планованої діяльності в процесі здійснення оцінки впливу на довкілля на рівні держави;
г) третім особам мати вільний доступ через веб-сайт Реєстру до усієї інформації та документів щодо планованої діяльності в процесі здійснення оцінки впливу на довкілля.

ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення визначених цілей

1. Визначення альтернативних способів

Вид альтернатив
Опис альтернативи
Альтернатива 1:
забезпечення регулювання-прийняття проекту акта
Затвердження цього регуляторного акта забезпечить досягнення встановлених цілей, починаючи з дня його прийняття. Він деталізує положення  частини 1 статті 5 та частини 3 статті 6 Закону, а також забезпечить виконання частини 10 статті 4 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»
Альтернатива 2:
відсутність регулювання
Залишення без змін існуючу ситуацію, призведе до не розв’язання вищезазначені проблеми.
Таким чином, запровадження такої альтернативи визнано недоцільним.

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей
Оцінка впливу на сферу інтересів держави

Вид альтернатив
Вигоди
Витрати
Альтернатива 1:
забезпечення регулювання
Не містить суперечностей законодавству; деталізує положення  частини 1 статті 5 та частини 3 статті 6 Закону, а також забезпечить виконання частини 10 статті 4 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»
Витрати необхідні на технічну підтримку перші 3 місяці її експлуатації
Альтернатива 2:
відсутність регулювання
Відсутні, оскільки проблема залишається не вирішеною
Відсутні

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернатив
Вигоди
Витрати
Альтернатива 1:
забезпечення регулювання
Буде забезпечено ефективне впровадження Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»
Відсутні
Альтернатива 2:
відсутність регулювання
Відсутні, оскільки проблема залишається не вирішеною.
Відсутні

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

Не представляється визначити у пропонованій таблиці.

Показник
Великі
Середні
Малі
Мікро
Разом
Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць





Питома вага групи у загальній кількості, відсотків







Вид альтернатив
Вигоди
Витрати
Альтернатива 1:
забезпечення регулювання
Затвердження цього регуляторного акта забезпечить досягнення встановлених цілей, починаючи з дня його прийняття. Він деталізуватиме положення  частини 1 статті 5 та частини 3 статті 6 Закону, а також забезпечить виконання частини 10 статті 4 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»
Відсутні
Альтернатива 2:
відсутність регулювання
Відсутні, оскільки проблема залишається не вирішеною
Відсутні
      
Сумарні витрати за альтернативами
Сума витрат, гривень
Альтернатива 1:
забезпечення регулювання
Відсутні
Альтернатива 2:
відсутність регулювання
Витрати відсутні

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)
Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)
Коментарі щодо присвоєння відповідного бала
Альтернатива 1:
забезпечення регулювання
4
прийняття акта забезпечить повною мірою досягнення поставлених цілей
Альтернатива 2:
відсутність регулювання
1
Проблема продовжить існувати

Рейтинг результативності
Вигоди (підсумок)
Витрати (підсумок)
Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу
Альтернатива 1:
забезпечення регулювання
Затвердження цього регуляторного акта забезпечить досягнення встановлених цілей, починаючи з дня його прийняття. Та дозволить встановити порядок передачі документації для надання висновку з оцінки впливу на довкілля та ведення Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля
Витрати на технічну підтримку перші 3 місяці її експлуатації
Прийняття забезпечить приведення  нормативно-правових актів Міністерства у відповідність до актів законодавства України, які мають вищу юридичну силу
Альтернатива 2:
відсутність регулювання
У разі залишення існуючої ситуації без змін вигоди для суб’єктів господарювання відсутні
відсутні
У разі залишення існуючої ситуації без змін проблема продовжуватиме існувати - не забезпечить досягнення поставленої цілі

Рейтинг
Аргументи щодо переваги обраної альтернативи / причини відмови від альтернативи
Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта
Альтернатива 1:
забезпечення регулювання
 Забезпечить досягнення встановлених цілей, починаючи з дня його прийняття
Вплив зовнішніх факторів на дію регуляторного акта не очікується
Альтернатива 2:
відсутність регулювання
Залишення без змін існуючої ситуації призведе до не розв’язання вищезазначеної проблеми.
Таким чином, запровадження такої альтернативи визнано недоцільним
Відсутні

5. Обґрунтування  можливості  досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта і оцінка можливості впровадження та виконання вимог регуляторного акта

Прийняття забезпечить ефективне впровадження Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»,  регламентуватиме порядок передачі документації для надання висновку з оцінки впливу на довкілля та ведення Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля», що має спростити та пришвидшити процес отримання висновку з оцінки впливу на довкілля та забезпечить відкритий доступ громадськості до відповідної інформації.

6. Визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного акта
Сфери впливу
Вигоди
Витрати
Інтереси держави
Приведення нормативно-правових актів до вимог законодавства України
Витрати необхідні для технічної підтримки функціонування Реєстру
Інтереси суб’єктів господарювання
Забезпечення дотримання законодавства у сфері оцінки впливу на довкілля
Не передбачено
Інтереси громадян
Можливість взяти участь в обговоренні проектів регуляторних актів
Не передбачено

7. Обґрунтування  строку чинності регуляторного акта
Регуляторний акт запроваджується на необмежений строк.
Він деталізує положення  частини десятої статті 4, частини десятої статті 9  Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», якою визначено необхідність розроблення порядку ведення Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля.  Таким чином прийняття вказано акту є необхідним для забезпечення впровадження Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».

8. Визначення показників результативності регуляторного акта
Виходячи з цілей запропонованого регуляторного акта, зазначених у пункті 2 цього Аналізу, для відстеження результативності цього регуляторного акта обрано такі показники:
статистичні показники:
кількість суб’єктів – заявників на проведення оцінки впливу на довкілля.
показники соціологічних опитувань:
рівень поінформованості фізичних та юридичних осіб, які є замовниками оцінки впливу на довкілля.
Проектом акта не передбачається надходження платежів до державного бюджету.

9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта в разі його прийняття
Базове відстеження результативності вищезазначеного регуляторного акта здійснюватиметься до дня набрання чинності цим актом шляхом збору пропозицій, зауважень та їх аналізу.  
Повторне відстеження планується здійснити через рік після набуття чинності регуляторного акта, в результаті чого відбудеться порівняння показників базового та повторного відстеження. У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань шляхом аналізу показників дії цього акта, такі питання будуть врегульовані шляхом внесення відповідних змін.
Періодичні відстеження планується здійснювати раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюватимуться із зазначенням аналогічних показників, що встановлені під час повторного відстеження.


Міністр екології
та природних ресурсів України                                                            О.М. СЕМЕРАК

___ ______________ 2017 року



* Суб’єкт господарювання має право розглядати більше технічних та територіальних альтернатив


* Звіт з оцінки впливу на довкілля підписується всіма його авторами (виконавцями) із зазначенням їхньої кваліфікації

0 коммент.:

Дописати коментар