До Протоколу № 5 засідання Державної комісії з питань техногенно-екологічної
безпеки та надзвичайних ситуацій від 30.03.2018 - про заходи щодо запобігання та протидії пожежам лісів, торфовищ і сільгоспугідь у літній період 2018 року; Про заходи щод...
Протокол
№ 13712 від 16 квітня 2018 року
До Протоколу № 5 засідання Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 30.03.2018 - про заходи щодо запобігання та протидії пожежам лісів, торфовищ і сільгоспугідь у літній період 2018 року; Про заходи щодо безпечного пропуску льодоходу, повені та паводку; про стан готовності та результати технічної інвентаризації захисних споруд цивільного захисту; про безпечне функціонування товариства з обмеженою відповідальністю “Науково-виробничого обєднання “Інкор і Ко” м. Торецька Донецької області.
ДОДАТОК 13712 .PDF
у форматі .pdf, 119.7 Кб
ДОКУМЕНТ 13712 .doc
у форматі .doc, 90.1 Кб
SCAN_163.PDF
у форматі .pdf, 897.3 Кб
Резол. Верес Л.І..PDF
у форматі .pdf, 118.3 Кб
ПРОТОКОЛ № 5
засідання Державної комісії з питань техногенно-екологічної
безпеки та надзвичайних ситуацій
м. Київ 30 березня 2018 року
І. Про заходи щодо запобігання та протидії пожежам лісів, торфовищ і сільгоспугідь у літній період 2018 року
За результатами доповіді та з урахуванням обговорення Державна комісія вирішила:
1. Мінагрополітики, Мінприроди, Мінінфраструктури, Міноборони, МВС, Держлісагентству, ДАЗВ, Національній поліції, обласним та Київській міській держадміністраціям у межах компетенції:
вжити комплекс заходів із попередження пожеж у лісових масивах, на торфовищах, сільгоспугіддях, інших територіях, що знаходяться у сфері управління, встановивши цілодобовий моніторинг пожежної обстановки природних екосистем та своєчасне залучення лісокористувачів, підрозділів ДСНС, служб цивільного захисту, власників земельних ділянок, волонтерів та місцевого населення до гасіння пожеж на початкових стадіях їх виникнення;
Строк – з настанням пожежонебезпечного періоду
організувати перевірку готовності пожежних підрозділів об’єднаних територіальних громад, місцевої та відомчої пожежної охорони, у тому числі лісових пожежних станцій, до реагування на всі випадки пожеж та загорянь у районі обслуговування підрозділів. Особливу увагу приділити утриманню в робочому стані пожежних автомобілів, їх агрегатів і пристосованої для гасіння техніки, комплектування розрахунків працівниками відповідно до штатного розкладу, а також забезпечення техніки необхідним обладнанням, інвентарем, засобами зв’язку, створенню у підрозділах достатнього резерву пально-мастильних матеріалів;
Строк – до 1 травня 2018 року
забезпечити створення та постійне оновлення у лісових масивах мінералізованих смуг, протипожежних розривів, проведення ремонту спостережних веж, пожежних водоймищ і доріг протипожежного призначення, очищення лісових масивів від захаращень, у першу чергу, прилеглих до населених пунктів, просік, де проходять повітряні лінії електропередач, нафто-, газо-, продуктопроводи;
заборонити протягом пожежонебезпечного періоду розведення багать і випалювання трави та інших рослинних решток на землях лісового фонду, на торфовищах та сільгоспугіддях, а також на ділянках, що межують з ними, забезпечити проведення відповідної інформаційно-роз’яснювальної роботи серед населення;
організувати спільно з правоохоронними органами проведення рейдів і патрулювань найбільш небезпечних у пожежному відношенні лісових та торф’яних масивів, а також встановити контроль за дотриманням підприємствами і населенням вимог пожежної безпеки та природоохоронного законодавства у природних екосистемах;
вжити заходів щодо безумовного дотримання Правил пожежної безпеки в лісах під час проведення технологічного процесу спалювання порубкових решток під час заготівлі лісу та його очищення від захаращення. Заборонити спалювання порубкових решток у суху і вітряну погоду та за межами спеціально обладнаних майданчиків.
Строк – протягом пожежонебезпечного періоду
2. Обласним та Київській міській держадміністраціям:
розглянути на засіданнях обласних, міських, районних комісій з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій питання щодо протипожежного захисту природних екосистем і затвердити комплекс заходів на 2018 рік з протидії пожежам у лісових масивах, природних заповідниках, на торфовищах, сільгоспугіддях, інших земельних ділянках та забезпечити ти його виконання;
створити в необхідній кількості резерв пально-мастильних матеріалів для забезпечення гасіння пожеж, у тому числі авіаційного пального на випадок залучення пожежної авіації;
Строк – до 20 квітня 2018 року
вводити на період високого та надзвичайно високого класів пожежної небезпеки тимчасові обмеження на відвідування населенням лісів та в’їзд до них автотранспортних засобів;
зобов’язати власників та користувачів земельних ділянок утримувати у безпечному, протипожежному стані території та вживати вичерпних заходів щодо запобігання виникненню пожеж та своєчасного їх гасіння на початковому етапі;
Строк – протягом пожежонебезпечного періоду
організувати проведення практичних навчань щодо протидії пожежам у природних екосистемах із залученням органів управління та сил місцевої влади, лісокористувачів, ДСНС, служб цивільного захисту та населення.
Строк – до 30 травня 2018 року
3. Мінприроди разом з ДАЗВ та Київською облдержадміністрацією вжити додаткових заходів для попередження пожеж у лісових масивах, на відкритій місцевості та відселених населених пунктах у період відвідування населенням території зони безумовного (обов’язкового) відселення під час проведення заходів з відзначення 32-х роковин Чорнобильської катастрофи та поминальних днів, у тому числі:
визначити місця, що можуть відвідуватися населенням, маршрути та порядок пересування і терміни перебування людей на території зони безумовного (обов’язкового) відселення;
забезпечити очищення визначених для відвідування населенням місць і прилеглих до них лісових масивів від захаращень, створити мінералізовані смуги та протипожежні розриви вздовж маршрутів руху транспорту і навколо місць перебування людей;
Строк – до 20 квітня 2018 року
організувати на контрольно-перепускних пунктах зони безумовного (обов’язкового) відселення проведення протипожежних інструктажів з усіма відвідувачами, їх реєстрацію та письмове попередження про відповідальність за порушення пожежної безпеки, користування відкритим вогнем і розведення багать;
Строк – протягом квітня, травня 2018 року
посилити охорону периметру зони безумовного (обов’язкового) відселення та забезпечити посилений моніторинг пожежної обстановки, організувати патрулювання місць, визначених для відвідування населенням, та маршрутів пересування до них з метою попередження лісових і степових пожеж на радіаційно-забрудненій територій.
Строк – протягом пожежонебезпечного періоду
4. Держводагентству разом з облдержадміністраціями:
організувати перевірки регулюючих гідротехнічних споруд, відомчих, пересувних, польдерних насосних станцій і споруд, міжгосподарських,
внутрішньогосподарських осушувальних систем, тракторно-екскаваційної та іншої інженерної техніки, забезпечити їх справність та підтримання у постійній готовності до застосування;
Строк – до 1 травня 2018 року
розробити режими роботи водосховищ, ставків, каналів та забезпечити підтоплення торфовищ і утримання їх у зволоженому стані для попередження виникнення пожеж.
Строк – протягом пожежонебезпечного періоду
5. Міноборони, МВС забезпечити дотримання заходів пожежної безпеки під час проведення на військових полігонах практичних занять із застосуванням імітаційних засобів та боєприпасів, які можуть спричинити виникнення пожеж у лісових масивах і на торфовищах.
Строк – протягом пожежонебезпечного періоду
6. Національній поліції вживати заходів щодо розкриття злочинів, пов’язаних із підпалами у природних екосистемах, та забезпечити проведення слідчих дій щодо виявлення та притягнення винних до відповідальності.
Строк – протягом пожежонебезпечного періоду
7. НСТУ рекомендувати державним та комунальним засобам масової інформації забезпечити протягом пожежонебезпечного періоду інформування населення про стан пожежної безпеки у природних екосистемах під час оголошення новин та прогнозу погоди.
Строк – протягом пожежонебезпечного періоду
8. Обласним та Київській міській держадміністраціям посилити контроль за недопущенням спалювання рослинності у заплавах річок і на торфовищах, стерні, сухостою та сміття на сільгоспугіддях і присадибних ділянках.
Строк – протягом пожежонебезпечного періоду
9. Мінприроди разом з ДАЗВ забезпечити безумовне виконання пункту 6 розділу ІІ рішення Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій № 4 від 16 березня 2018 року щодо створення протипожежних розривів.
10. Контроль за виконанням цього рішення покласти на ДСНС, доручивши поінформувати Кабінет Міністрів до 1 грудня 2018 року.
ІІ. Про заходи щодо безпечного пропуску льодоходу, повені та паводку
За результатами доповіді та з урахуванням обговорення Державна комісія вирішила:
1. ДСНС, Держводагентству, Мінінфраструктури, місцевим органам виконавчої влади:
забезпечити постійний моніторинг гідрологічної обстановки в басейнах основних річок та на водосховищах, особливо під час проходження активної фази повені та льодоходу;
Строк – до завершення весняної повені та льодоходу
забезпечити реалізацію плану основних заходів центральних і місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо підготовки та пропуску льодоходу, повені та паводків у 2018 році.
Строк – упродовж 2018 року
2. Держводагентству:
забезпечити встановлення оптимальних режимів водосховищ і водогосподарських систем для безпечного пропуску льодоходу, повені та паводків;
Строк – упродовж 2018 року
забезпечити в умовах повені та можливих паводків безперебійну роботу польдерних насосних станцій та відведення надлишкових вод з меліоративних осушувальних систем.
Строк – постійно під час повені та дощових паводків
3. Мінрегіону, Мініфраструктури, місцевим органам влади забезпечити утримання у робочому стані зливових каналізаційних та дренажних систем населених пунктів, водовідвідних і меліоративних каналів, водопропускних споруд під автомобільними мостами та дорогами для забезпечення водовідведення.
Строк – постійно
4. ДСНС, Держводагентству, місцевим органам виконавчої влади забезпечити своєчасне інформування та оповіщення населення про погіршення гідрометеорологічної обстановки під час пропуску повені, сходження криги та виникнення загрози підтоплення населених пунктів.
Строк – постійно
5. Обласним та Київській міській держадміністраціям разом із органами місцевого самоврядування перевірити правомірність погодження рішень на виділення земельних ділянок під житлову забудову та їх відповідність затвердженим Генеральним планам населених пунктів та Водному кодексу України в частині обмежень щодо використання водоохоронних зон під забудову, забезпечивши контроль за виконанням зазначених заходів.
6. Держводагентству при погодженні проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок водного фонду дотримуватись вимог законодавства щодо обмеження господарської діяльності у прибережних захисних смугах.
7. Контроль за виконанням цього рішення покласти на Держводагентство та ДСНС, доручивши поінформувати Кабінет Міністрів України до 20 жовтня 2018 року.
IІІ. Про стан готовності та результати технічної інвентаризації захисних споруд цивільного захисту
За результатами доповіді та з урахуванням обговорення Державна комісія вирішила:
1. МВС:
спільно з ДСНС прискорити видання розпорядчого документа, передбаченого Порядком створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту, затвердженим постановою Кабінету Міністрів від 10 березня 2017 р. № 138, що встановлюватиме вимоги стосовно утримання та експлуатації, організації обліку фонду захисних споруд цивільного захисту, визначення критеріїв неможливості подальшого утримання та експлуатації захисних споруд, оформлення документів, що підтверджують таку неможливість;
Строк – до 1 червня 2018 року
за результатами завершення заходів з технічної інвентаризації захисних споруд цивільного захисту спільно з ДСНС підготувати та надати на розгляд Уряду обґрунтовані пропозиції щодо подальшого використання захисних споруд цивільного захисту, технічну інвентаризацію на які не завершено з об’єктивних причин;
Строк – до 1 березня 2019 року
разом із Мінрегіоном та ДСНС підготувати і надати на розгляд Уряду пропозиції щодо внесення змін до законодавства, спрямованих на забезпечення експертизи містобудівної документації усіх рівнів, а також проектної документації об’єктів будівництва, включених до Переліку об’єктів, що належать суб’єктам господарювання, проектування яких здійснюється з урахуванням вимог інженерно-технічних заходів цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів від 9 січня 2014 р. № 6, на відповідність вимогам законодавства України, будівельних норм, стандартів і правил, що діють у сфері цивільного захисту;
Строк – до 1 грудня 2018 року
разом із Мінфіном, ДФС, Фондом державного майна та ДСНС опрацювати питання щодо можливості запровадження пільгового оподаткування суб’єктів господарювання приватної власності, що є балансоутримувачами захисних споруд цивільного захисту державної форми власності.
Строк – до 1 липня 2018 року
2. Міненерговугіллю, Мінагрополітики, Мінекономрозвитку відповідно до законодавства прийняти рішення щодо подальшого використання захисних споруд цивільного захисту, розташованих у гірничих виробках, що ліквідовані або ліквідуються, знаходяться в аварійному стані, затоплені тощо, на ділянках, що в установленому порядку передано для видобутку корисних копалин загальнодержавного значення відкритим (кар’єрним) способом, а також безгосподарних захисних споруд, що залишилися у сфері їх управління.
Строк – до 1 вересня 2018 року
3. Мінекономрозвитку спільно з Міноборони, МВС та ДСНС опрацювати питання щодо можливості включення до державного оборонного замовлення закупівлю (виготовлення) спеціального обладнання (захисно-герметичних та противибухових пристроїв, фільтровентиляційного обладнання тощо) для захисних споруд цивільного захисту, що включено до складу запасних пунктів управління або призначено для захисту персоналу найбільш важливих для економіки держави суб’єктів господарювання.
Строк – до 1 липня 2018 року
4. Мінрегіону:
спільно з ДСНС, Волинською, Запорізькою, Дніпропетровською, Миколаївською, Рівненською, Херсонською та Хмельницькою облдержадміністраціями під час планування та розподілу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України
від 15 лютого 2012 р. № 91, спрямовувати її, насамперед, на будівництво та ремонт захисних споруд цивільного захисту, що пройшли відповідно до законодавства технічну інвентаризацію;
Строк – постійно
під час затвердження нових або внесення змін до існуючих будівельних норм, за якими здійснюється проектування об’єктів підземного простору населених пунктів, метрополітенів, а також інших об’єктів, які включено до Переліку об’єктів, що належать суб’єктам господарювання, проектування яких здійснюється з урахуванням вимог інженерно-технічних заходів цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів від 9 січня 2014 р. № 6, враховувати необхідність будівництва споруд, призначених для укриття населення (захисних споруд цивільного захисту та споруд подвійного призначення);
Строк – постійно
забезпечити вжиття Держархбудінспекцією спільно з місцевими органами виконавчої влади дієвих заходів контролю за дотриманням суб’єктами містобудування під час проектування та будівництва об’єктів, включених до Переліку об’єктів, що належать суб’єктам господарювання, проектування яких здійснюється з урахуванням вимог інженерно-технічних заходів цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів від 9 січня 2014 р. № 6, вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил, що діють у сфері цивільного захисту.
Строк – постійно
5. Фонду держмайна разом із ДСНС, обласними та Київською міською держадміністраціями створити робочі групи з підготовки пропозицій щодо передачі іншим суб’єктам управління, насамперед органам місцевого самоврядування, захисних споруд, які в процесі приватизації не увійшли до статутних капіталів господарських товариств.
Строк – до 1 вересня 2018 року
6. Центральним органам виконавчої влади, місцевим державним адміністраціям, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям державної форми власності спільно з ДСНС у межах визначених повноважень:
вжити заходів щодо приведення у готовність захисних споруд цивільного захисту, що визнані неготовими до використання за призначенням;
Строк – протягом 2018 року
завершити у 2018 році заходи з проведення технічної інвентаризації захисних споруд цивільного захисту як об’єктів нерухомого майна, складення на захисні споруди передбачених законодавством облікових документів;
Строк – до 20 грудня 2018 року
забезпечити відповідно до вимог законодавства створення фонду захисних споруд цивільного захисту з метою укриття у ньому усіх категорій населення;
Строк – постійно
під час формування бюджетів усіх рівнів, розробки та прийняття регіональних та місцевих програм, спрямованих на забезпечення захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, передбачати видатки, спрямовані на створення фонду захисних споруд цивільного захисту, його утримання та приведення у готовність до використання за призначенням;
забезпечити під час розробки та затвердження містобудівної документації усіх рівнів дотримання вимог інженерно-технічних заходів цивільного захисту щодо створення фонду захисних споруд цивільного захисту;
Строк – постійно
передбачати відповідно до законодавства у проектній документації об’єктів будівництва, включених до Переліку об’єктів, що належать суб’єктам господарювання, проектування яких здійснюється з урахуванням вимог інженерно-технічних заходів цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів від 9 січня 2014 р. № 6, наявність захисних споруд цивільного захисту та споруд подвійного призначення;
Строк – постійно
створити формування для обслуговування фонду захисних споруд державної і комунальної форми власності та провести з ними тренування з приведення об’єктів такого фонду у готовність до прийняття населення (персоналу, працівників) на випадок виникнення надзвичайних ситуацій з практичним відпрацюванням заходів, пов’язаних із підготовкою до заповнення таких споруд;
Строк – продовж 2018 року
з урахуванням вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації» забезпечити доведення до населення усіма доступними засобами інформації щодо місць розташування об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту, у яких планується його укриття, здійснювати періодичне уточнення та коригування зазначеної інформації на офіційних веб-ресурсах центральних та місцевих органів виконавчої влади;
Строк – постійно
вирішити питання щодо подальшого перебування в обліках захисних споруд цивільного захисту об’єктів, що були поставлені на облік з порушеннями (відсутні за фактом як об’єкти нерухомості, розміщені у приватних одноквартирних житлових (садибних) будинках, пам’ятках історії та архітектури, спорудах і будівлях, функціональне призначення яких не передбачає тривалого перебування у них людей тощо);
Строк – продовж 2018 року
вжити заходів щодо повернення до державної та комунальної власності захисних споруд цивільного захисту, які було передано у приватну власність об’єднань співвласників житлових будинків з порушенням вимог закону. Поінформувати правоохоронні органи про усі випадки незаконного знищення (руйнування) захисних споруд цивільного захисту для прийняття такими органами рішень щодо проведення досудового розслідування;
Строк – постійно
розглянути можливість створення підприємств з утримання та експлуатації фонду захисних споруд цивільного захисту.
Строк – протягом 2018 року
7. Дніпропетровській та Харківській обласним, Київській міській держадміністраціям забезпечити врахування вимог інженерно-технічних заходів цивільного захисту щодо пристосування метрополітенів для укриття населення під час проектування та будівництва споруд метрополітену.
Строк – постійно
8. Волинській, Запорізькій, Дніпропетровській, Миколаївській, Рівненській, Херсонській та Хмельницькій облдержадміністраціям вжити заходів щодо задоволення потреб у захисних спорудах цивільного захисту, призначених для захисту населення, яке проживає на територіях зони спостереження атомних електростанцій, а також постійну готовність таких споруд до використання за призначенням.
Строк – до 2020 року
9. Закарпатській, Київській, Луганській, Львівській, Полтавській та Сумській обласним державним адміністраціям вжити термінових заходів щодо покращення стану готовності захисних споруд цивільного захисту.
10. МОН, Мінагрополітики, Казначейству, Луганській, Запорізькій, Чернівецькій, Харківській та Полтавській облдержадміністраціям вжити термінових заходів щодо прискорення темпів технічної інвентаризації захисних споруд цивільного захисту.
11. Контроль за виконанням цього рішення покласти на МВС та ДСНС, доручивши інформувати Кабінет Міністрів що року до 1 грудня
2018 року.
IV. Про безпечне функціонування товариства з обмеженою відповідальністю “Науково-виробничого об'єднання “Інкор і Ко” м. Торецька Донецької області
МТОТ разом із Донецькою облдержадміністрацією, Міноборони та Мінприроди доповісти на черговому засіданні Державної комісії із зазначеного питання.
КІСТІОНУ В. Є.
КУШНІРУ С. І., ПЛІСІ Г. В.
Вержиховському О. М., Косенку С. В., Коблошу В. В., Пригунову П. Я.,
Каленському В. В., Ящук В. В., інд. 21, інд. 71 – відповідно до компетенції,
Кутецькій В. М.
Віце-прем’єр-міністр України ‒ Міністр регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства, перший заступник голови Комісії
Геннадій ЗУБКО
kyivcity.gov.ua
18 квітня 2018
ГОЛОВНА »
ДСНС
» До Протоколу № 5 засідання Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 30.03.2018
0 коммент.:
Дописати коментар