07 липня 2015 року в Українському центрі підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів лісового господарства («Укрцентркадриліс»), (м.Боярка, Київської обл.) відбувся круглий стіл, присвячений питанням вдосконалення законодавчих актів, направлених на підтримку ефективного мисливського господарювання в Україні.
Захід організовано та проведено представниками програми «Правозастосування й управління в лісовому секторі країн східного регіону дії Європейського інструменту сусідства та партнерства-2» або “ENPI East FLEG II” (www.fleg.org.ua) спільно із Держлісагентством України. Зазначена програма направлена на сприяння забезпеченню стійкості в сфері управління, використання та збереження лісів і тим самим підвищення їх ролі в адаптації та пом’якшенні змін клімату регіону, збереженні екосистем та біорізноманіття, стійкому життєзабезпеченні та утворенні доходів для місцевого населення та національної економіки загалом, в тому числі в галузі мисливського господарства.
Основною метою круглого столу було представлення та обговорення запропонованої експертами програми FLEG II моделі розвитку вітчизняного мисливського господарства та інших ключових нормативно-правових актів.
Питання, які розглядалися під час круглого столу:
- причини і необхідність реформування мисливського господарства країни;
- мета і завдання реформування мисливського господарства країни;
- правове регулювання відносин в галузі організації та ведення мисливського господарства;
- організаційна модель управління мисливського господарства;
- здійснення біотехнічних заходів;
- охорона мисливських угідь;
- менеджерські підходи, що сприяють збільшенню мисливської фауни та сталому використанню природних ресурсів;
- розвиток мисливської культури, традицій, туризму та організація полювання в Україні;
- оптимізація і раціональність використання мисливських угідь;
- кадрове і наукове забезпечення мисливського господарства;
- збереження та примноження рідкісних і червонокнижних видів фауни під час ведення господарства та проведення полювань;
- взаємодія між мисливськими організаціями та місцевими громадами;
- облік чисельності основних видів мисливських тварин України;
- плата за користування мисливськими угіддями;
- відшкодування збитків, нанесених дикими тваринами лісовому і сільському господарству України та інше.
У надзвичайно активному обговоренні взяло участь понад 30 представників мисливського господарства, серед яких управлінці, працівники-практики, науковці та предстваники законодавчої гілки влади, в тому числі державних, громадських та приватної форм діяльності.
Серед доповідачів: координатор заходів програми “ENPI East FLEG II” від WWF в Україні Дмитро Карабчук; консультант програми з питань розвитку мисливського господарства Микола Мироненко; експерт з питань вирішення проблем галузі, провідний спеціаліст відділу мисливського господарства Івано-Франківського обласного управління лісового та мисливського господарства Олег Проців; доцент кафедри лісівництва Національного лісотехнічного університету України Іван Делеган; заступник завідувача кафедри іхтіології Запоріжського національного університету Володимир Вовченко, начальник відділу мисливського господарства та полювання Державного агенства лісових ресурсів України Іван Шеремет.
Всі присутні погодились із консультантом програми, що галузь потрібно невідкладно реформувати, оскільки в наших лісах проживає надзвичайно низька кількість тварин у дикій природі порівняно з іншими країнами Європи (наприклад, кількість особин козулі в 37 раз менше ніж Польщі, див. порівняння статистичних даних різних країн). Есперти вважають, що сьогоднішній статус користувачів – це безоплатність, безконтрольність і безпокараність – є основною причиною занепаду галузі (фінансові показники сектору подекуди у декілька сотень разів нижчі ніж у Європейських країнах при надзвичайно кращих показниках кліматично-природних умов). Саме відповідь на це питання покликана надати представлена модель вдосконалення мисливського господарства в нашій країні. Звичайно ж, що будь-яка модель передбачає окреслення діяльності у різних площинах. Це, насамперед, управлінська, організаційна і правозастосовча. Й тут можна дискутувати багато про те, хто кому і що має погоджувати, узгоджувати, обмежувати, платити й підкорятись, але основне – це збільшення біорізноманіття фауни в нашій країні – результат, який необхідний для збалансованого (сталого) розвитку не тільки мисливського господарства, а й для забезпечення комфортного природного середовища проживання наших громадян, оскільки дикі тварини проживають в певних типах оселищ, наявність яких потрібно забезпечити.
Представлена модель адресує ключові проблеми, які опираються на думки експертів, висловлені в розширених резолюціях за результатами обговорення на попередніх круглих столах цього і минулого років (www.fleg.org.ua/docs/383, www.fleg.org.ua/docs/1023) та базуючись на застосуванні кращого досвіду вітчизняних та закордонних традицій, який було обговорено на попередньому семінарі (www.fleg.org.ua/news/911). У зв'язку із цим Микола Олексійович Мироненко представив першочергові зміни до існуючого законодавства, а це, насамперед, зміни до Закону України «Про мисливське господарство і полювання» (робочий проект).
Варто зазначити, що не всі учасники одностайно підтримали всі запропоновані зміни. Серед найбільш дискусійних виявились питання підвищення відповідальності низових мисливських колективів, виду, рівня і порядку оплати за користування державним мисливським фондом і угіддями, порядку видачі мисливських угідь в користування, ліцензування й порядку видачі різних документів на право полювання, управлінська структура галузі та інші.
Учасники дискусії надали особливе значення обговоренню боротьби з браконьєрством, відзначаючи крайню неохідність створення спеціалізованого воєнізованого підрозділу «Державна лісомисливська охорона (варта)». Оскільки в Україні відсутні дієві механізми контролю і боротьби із цим явищем на практиці.
Під час заходу виступив голова Всеукраїнської ради УТМР – Микола Шуляр, який відзначив необхідність створення спільної робочої групи з питань реформування мисливського господарства для опрацювання нової редакції Закону України про мисливське господарство, застосування досвіду Польщі в організації мисливського господарства країни, звернув увагу на застосування принципів дерегуляції і децентралізації в питаннях надання мисливських угідь в користування, видачі відстрільних карток тощо.
Експерти програми особливо відзначили важливість оплати за мисливські угіддя, формування механізму відшкодування збитків завданих мисливськими тваринами для сільськогосподарських виробників та питання налагодження механізму надання мисливських угідь в аренду. Оскільки, на їхню думку, тільки таким чином можна спонукати користувачів до ефективного господарювання, розведення більшої кількості мисливських тварин, що своєю чергою повинно забезпечити збільшення надходжень до державного та місцевих бюджетів, сприяти збільшенню біорізноманіття фауни.
Ігор Шейгас, директор Степового ім.В.М. Виноградова філіал УкрНДІЛГ підсумував представлені пропозиції, відзначивши, що всі подані проекти нормативних документів (а це методичні рекомендації з питань розміру та порядку внесення плати за користування мисливськими угіддями (два різних підходи), інструкції з обліку чисельності мисливської фауни, інструкції з реалізації продуктів полювання (послуг), положення про мисливські трофеї, форма звітності користувачів мисливських угідь про миливське господарство та полювання, методика і порядок відшкодування збитків, нанесених дикими тваринами лісовому і сільському господарству країни,положення про порядок здійснення, вирощування диких тварин та їх використання, положення про правила проведення полювань та поводження із зброєю, проекту постанови КМУ про організацію та проведення біржових аукціонів з надання у користування мисливських угідь) мають перспективне значення у практиці ведення мисливського господарства. Після надання зауважень учасниками круглого столу та відповідного доопрацювання ці проекти документів можуть претендувати на наступну стадію формування як підзаконні акти. Представлений текст "Нової моделі функціонування мисливського господарства в Україні на основі здобутого досвіду під час реалізації програми "ENPI East FLEG II" безумовно є новим та довгоочікуваним кроком у справі реформування мисливського господарства України, а визначення основних негативних факторів, що стримують розвиток вітчизняного мисливства, та окреслення шляхів їх подолання дозволять з часом перетворити мисливську галузь України у достойного користувача державного мисливського фонду.
Експертною групою програми “ENPI East FLEG II” на чолі із Мироненком М.О. було запропоновано усім учасникам круглого столу в тижневий термін подати свої пропозиції щодо представленої моделі ведення мисливського господарства та полювання в Україні та інших нормативно-правових актів.
Опрацьовані матеріали будуть передані для подальшого використання під час реформування мисливської галузі України.
Дмитро Карабчук – експерт з питань лісів WWF-DCP, координатор заходів програми “ENPI East FLEG II” від WWF в Україні
http://www.huntingukraine.com/index.php?option=com_content&view=article&id=3259:pidsumky-kruglogo-stolu-v-bojarci&catid=19:novynymyslyvciv&Itemid=50
Захід організовано та проведено представниками програми «Правозастосування й управління в лісовому секторі країн східного регіону дії Європейського інструменту сусідства та партнерства-2» або “ENPI East FLEG II” (www.fleg.org.ua) спільно із Держлісагентством України. Зазначена програма направлена на сприяння забезпеченню стійкості в сфері управління, використання та збереження лісів і тим самим підвищення їх ролі в адаптації та пом’якшенні змін клімату регіону, збереженні екосистем та біорізноманіття, стійкому життєзабезпеченні та утворенні доходів для місцевого населення та національної економіки загалом, в тому числі в галузі мисливського господарства.
Основною метою круглого столу було представлення та обговорення запропонованої експертами програми FLEG II моделі розвитку вітчизняного мисливського господарства та інших ключових нормативно-правових актів.
Питання, які розглядалися під час круглого столу:
- причини і необхідність реформування мисливського господарства країни;
- мета і завдання реформування мисливського господарства країни;
- правове регулювання відносин в галузі організації та ведення мисливського господарства;
- організаційна модель управління мисливського господарства;
- здійснення біотехнічних заходів;
- охорона мисливських угідь;
- менеджерські підходи, що сприяють збільшенню мисливської фауни та сталому використанню природних ресурсів;
- розвиток мисливської культури, традицій, туризму та організація полювання в Україні;
- оптимізація і раціональність використання мисливських угідь;
- кадрове і наукове забезпечення мисливського господарства;
- збереження та примноження рідкісних і червонокнижних видів фауни під час ведення господарства та проведення полювань;
- взаємодія між мисливськими організаціями та місцевими громадами;
- облік чисельності основних видів мисливських тварин України;
- плата за користування мисливськими угіддями;
- відшкодування збитків, нанесених дикими тваринами лісовому і сільському господарству України та інше.
У надзвичайно активному обговоренні взяло участь понад 30 представників мисливського господарства, серед яких управлінці, працівники-практики, науковці та предстваники законодавчої гілки влади, в тому числі державних, громадських та приватної форм діяльності.
Серед доповідачів: координатор заходів програми “ENPI East FLEG II” від WWF в Україні Дмитро Карабчук; консультант програми з питань розвитку мисливського господарства Микола Мироненко; експерт з питань вирішення проблем галузі, провідний спеціаліст відділу мисливського господарства Івано-Франківського обласного управління лісового та мисливського господарства Олег Проців; доцент кафедри лісівництва Національного лісотехнічного університету України Іван Делеган; заступник завідувача кафедри іхтіології Запоріжського національного університету Володимир Вовченко, начальник відділу мисливського господарства та полювання Державного агенства лісових ресурсів України Іван Шеремет.
Всі присутні погодились із консультантом програми, що галузь потрібно невідкладно реформувати, оскільки в наших лісах проживає надзвичайно низька кількість тварин у дикій природі порівняно з іншими країнами Європи (наприклад, кількість особин козулі в 37 раз менше ніж Польщі, див. порівняння статистичних даних різних країн). Есперти вважають, що сьогоднішній статус користувачів – це безоплатність, безконтрольність і безпокараність – є основною причиною занепаду галузі (фінансові показники сектору подекуди у декілька сотень разів нижчі ніж у Європейських країнах при надзвичайно кращих показниках кліматично-природних умов). Саме відповідь на це питання покликана надати представлена модель вдосконалення мисливського господарства в нашій країні. Звичайно ж, що будь-яка модель передбачає окреслення діяльності у різних площинах. Це, насамперед, управлінська, організаційна і правозастосовча. Й тут можна дискутувати багато про те, хто кому і що має погоджувати, узгоджувати, обмежувати, платити й підкорятись, але основне – це збільшення біорізноманіття фауни в нашій країні – результат, який необхідний для збалансованого (сталого) розвитку не тільки мисливського господарства, а й для забезпечення комфортного природного середовища проживання наших громадян, оскільки дикі тварини проживають в певних типах оселищ, наявність яких потрібно забезпечити.
Представлена модель адресує ключові проблеми, які опираються на думки експертів, висловлені в розширених резолюціях за результатами обговорення на попередніх круглих столах цього і минулого років (www.fleg.org.ua/docs/383, www.fleg.org.ua/docs/1023) та базуючись на застосуванні кращого досвіду вітчизняних та закордонних традицій, який було обговорено на попередньому семінарі (www.fleg.org.ua/news/911). У зв'язку із цим Микола Олексійович Мироненко представив першочергові зміни до існуючого законодавства, а це, насамперед, зміни до Закону України «Про мисливське господарство і полювання» (робочий проект).
Варто зазначити, що не всі учасники одностайно підтримали всі запропоновані зміни. Серед найбільш дискусійних виявились питання підвищення відповідальності низових мисливських колективів, виду, рівня і порядку оплати за користування державним мисливським фондом і угіддями, порядку видачі мисливських угідь в користування, ліцензування й порядку видачі різних документів на право полювання, управлінська структура галузі та інші.
Учасники дискусії надали особливе значення обговоренню боротьби з браконьєрством, відзначаючи крайню неохідність створення спеціалізованого воєнізованого підрозділу «Державна лісомисливська охорона (варта)». Оскільки в Україні відсутні дієві механізми контролю і боротьби із цим явищем на практиці.
Під час заходу виступив голова Всеукраїнської ради УТМР – Микола Шуляр, який відзначив необхідність створення спільної робочої групи з питань реформування мисливського господарства для опрацювання нової редакції Закону України про мисливське господарство, застосування досвіду Польщі в організації мисливського господарства країни, звернув увагу на застосування принципів дерегуляції і децентралізації в питаннях надання мисливських угідь в користування, видачі відстрільних карток тощо.
Ігор Шейгас, директор Степового ім.В.М. Виноградова філіал УкрНДІЛГ підсумував представлені пропозиції, відзначивши, що всі подані проекти нормативних документів (а це методичні рекомендації з питань розміру та порядку внесення плати за користування мисливськими угіддями (два різних підходи), інструкції з обліку чисельності мисливської фауни, інструкції з реалізації продуктів полювання (послуг), положення про мисливські трофеї, форма звітності користувачів мисливських угідь про миливське господарство та полювання, методика і порядок відшкодування збитків, нанесених дикими тваринами лісовому і сільському господарству країни,положення про порядок здійснення, вирощування диких тварин та їх використання, положення про правила проведення полювань та поводження із зброєю, проекту постанови КМУ про організацію та проведення біржових аукціонів з надання у користування мисливських угідь) мають перспективне значення у практиці ведення мисливського господарства. Після надання зауважень учасниками круглого столу та відповідного доопрацювання ці проекти документів можуть претендувати на наступну стадію формування як підзаконні акти. Представлений текст "Нової моделі функціонування мисливського господарства в Україні на основі здобутого досвіду під час реалізації програми "ENPI East FLEG II" безумовно є новим та довгоочікуваним кроком у справі реформування мисливського господарства України, а визначення основних негативних факторів, що стримують розвиток вітчизняного мисливства, та окреслення шляхів їх подолання дозволять з часом перетворити мисливську галузь України у достойного користувача державного мисливського фонду.
Експертною групою програми “ENPI East FLEG II” на чолі із Мироненком М.О. було запропоновано усім учасникам круглого столу в тижневий термін подати свої пропозиції щодо представленої моделі ведення мисливського господарства та полювання в Україні та інших нормативно-правових актів.
Опрацьовані матеріали будуть передані для подальшого використання під час реформування мисливської галузі України.
Дмитро Карабчук – експерт з питань лісів WWF-DCP, координатор заходів програми “ENPI East FLEG II” від WWF в Україні
http://www.huntingukraine.com/index.php?option=com_content&view=article&id=3259:pidsumky-kruglogo-stolu-v-bojarci&catid=19:novynymyslyvciv&Itemid=50
0 коммент.:
Дописати коментар