22 липня 2015

В Україні є головний контролюючий орган для усіх галузей, зокрема лісової, і це - суспільство, - Олександр Ковальчук


22.07.2015

Голова Державного агентства лісових ресурсів Олександр Ковальчук прокоментував ідею парламентського Комітету з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи щодо створення одного контролюючого органу у сфері екології.

«В Україні є головний контролюючий орган для усіх сфер, зокрема лісової галузі. Цей орган називається українським суспільством. Активну позицію в екологічній сфері займають громадські організації. Усі інші офіційні органи повинні, перш за все, здійснювати ефективне державне управління створювати належні умови для розвитку відповідних сфер екології. Зокрема, це потрібно робити і законодавчими методами», - зазначив Олександр Ковальчук.



Він підкреслив, що ключовим завданням Держлісагентства є ефективне ведення лісового господарства, організація ринку деревини, реформування відповідно до європейських норм лісової галузі, зменшення самовільних рубок, а також створення сприятливих умов для державно-приватного партнерства в сфері лісового господарства.

«Ми спільно з профільним комітетом Верховної Ради, міністерствами і відомствами із залученням громадськості та науковців працюємо над концепцією реформування галузі», - підкреслив Голова Держлісагентства.

Як повідомив Олександр Ковальчук, в агентстві вже є свої напрацювання, зокрема, Концепція реформування лісового і мисливського господарства України, на основі якої створюється Стратегія збалансованого розвитку лісового та мисливського господарства України.

«Питання не стоїть в структурі. Перш за все, потрібно працювати над змістом та якістю реформ», - наголосив Олександр Ковальчук.
http://dklg.kmu.gov.ua/forest/control/uk/publish/article?art_id=154322&cat_id=32888

Нагадаємо

prezid







 21 червня відбулось розширене засідання колегії Державної екологічної інспекції України. Основне питання, яке обговорювали учасники колегії, – реформування Держекоінспекції України та її територіальних органів.
У роботі колегії взяли участь Микола Томенко – Народний депутат України, Голова Комітету Верховної Ради України з питань екологічної політики, Світлана Коломієць – заступник Міністра екології та природних ресурсів України, керівник апарату, Сергій Курикін - заступник Міністра екології та природних ресурсів України, Олег Недава - Народний депутат України, заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань екологічної політики, Віктор Канцурак – директор департаменту з питань безпеки життєдіяльності, охорони навколишнього природного середовища та агропромислового комплексу Секретаріату Кабінету Міністрів України, Людмила Володіна – головний консультант відділу стратегічного планування, реформ, взаємодії з донорами та експертами департаменту стратегії економічних реформ Головного департаменту з питань впровадження реформ Адміністрації Президента України, Олександр Бондар – ректор Державної екологічної академії післядипломної освіти та управління.

Розпочинаючи роботу колегії, Голова Держекоінспекції України Андрій Заїка наголосив на тому, що в сьогоднішньому вигляді Держекоінспекція не відповідає тим вимогам і завданням у сфері природоохоронної діяльності, які ставить перед нашим суспільством сьогодення. Катастрофічний стан нашої екології вимагає створення єдиного ефективного контролюючого органу в системі Мінекології на якісно новій основі з урахуванням кращого світового досвіду з потужною матеріально-технічною базою. Саме тому широкій громадськості, експертному середовищу запропонований проект реформування Держекоінспекції України, який опубліковано на офіційному сайті. Вже зараз продовжується його активне обговорення й доопрацювання шляхом проведення круглих столів, консультацій, через інтерактивне спілкування з громадськістю.

       tomГолова Комітету Верховної Ради України з питань екологічної політики, Народний депутат України Микола Томенко наголосив на готовності очолюваного ним комітету, депутатів законодавчо підтримати концептуальні пропозиції щодо реформування природоохоронної галузі. Серед таких він бачить відокремлення бізнесових функцій окремих міністерств від наглядових, через передачу їх єдиному контролюючому органу з широкими повноваженнями. Депутат вважає, що ніякі мораторії не повинні зупиняти постійний моніторинг шкідливих і небезпечних для довкілля підприємств. Є немало хороших природоохоронних законів, які повинні неухильно виконуватись всіма суб’єктами підприємницької діяльності та громадянами, а контролюючі та правоохоронні органи чітко відслідковувати їх невиконання.


Заступник Міністра екології та природних ресурсів України Світлана Коломієць як позитивний відзначила той факт, що вперше за останній рік в умовах реформування Держекоінспекція проводить розширене засідання колегії. Вона вважає, що реформована природоохоронна структура має консолідувати в собі всі функції з охорони довкілля в різних галузях: лісові ресурси, водні, землекористування і т. д. А наразі, коли дія закону про мораторій на перевірки закінчилась, колектив Держекоінспекції, очолюваний новим керівником, повинен продемонструвати злагоджену й ефективну роботу в правовому полі з питань запобігання порушень у сфері екології.

zag vid1
      
Заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань екологічної політики, Народний депутат України Олег Недава вважає, що в процесі реформування Держекоінспекції України треба продумати питання механізмів належного фінансування, зокрема в частині оплати праці співробітників. Це може бути однією із складових у боротьбі з корупційними проявами. Зокрема для цього можна залучити кошти, які отримує бюджет за участь у Кіотському протоколі, як це було зроблено при реформуванні поліції.
laz pr 














Виступаючи з інформацією з другого питання порядку денного колегії «Про реалізацію повноважень територіальних органів Держекоінспекції України щодо здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища в умовах мораторію», директор департаменту екологічного контролю Володимир Лазарев зазначив, що за час мораторію на перевірки стан довкілля критично погіршився. І наразі важко підрахувати, чи виграло в цілому суспільство від такої заборони в економічному плані, але те що природі нанесено непоправної шкоди в рази більше – це очевидно. Водойми, річки безконтрольно забруднюються очисними спорудами, сміттєві полігони не перевіряються на предмет утилізації токсичних відходів, ростуть стихійні сміттєзвалища, відсутній ефективний контроль за станом атмосферного повітря, за використанням земель та прибережних водозахисних смуг. Цей перелік можна продовжувати. Тому важливо зараз, коли дія мораторію закінчилась, Держекоінспекції України та її територіальним органам активно включитись у роботу згідно затверджених планів перевірок. На жаль, окремі держекоінспекції до цього часу не приступили до виконання свох функцій.


За підсумками розглянутих питань колегія прийняла рішення, яке буде опубліковане на офіційному сайті.

http://www.dei.gov.ua/2012-01-22-11-53-44/2012-01-22-11-47-42/golovni-novini/2641-zavdannya-korinnim-chinom-reformuvati-prirodookhoronnu-sistemu.html

А ще раніше

Голова Комітету з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи Микола Томенко взяв участь у засіданні колегії Державної екологічної інспекції України

Голова парламентського Комітету під час засідання наголосив на тому, що в Україні повинен бути один контролюючий орган у сфері екології.

"В Україні необхідно відновити цивілізовану екологічну політику та, відповідно, цивілізований моніторинг за виконанням екологічного законодавства", - зауважив Голова Комітету.

Для цього, на його думку, необхідно усунути дублювання повноважень Держекоінспекції, Держлісагентства і Держрибагентства.

"Зрозуміло, якщо Держлісагентство своїм ключовим завданням сьогодні бачить заробляння грошей на продажу лісу, а Держрибагенство - на промисловому вилові риби тощо, то вони світоглядно не зацікавлені у забезпеченні контрольних функцій щодо виконання законодавства у сфері вирубки лісів чи, скажімо, вилову риби. Отож, ці функції повинні бути забрані і передані до єдиної контролюючої структури у сфері охорони довкілля. Чи робити її на базі Держекоінспекції чи в інший спосіб - це питання інструментів та технологій. Але цілком очевидно, що така єдина структура повинна бути. Вона повинна мати належні повноваження і нормальні умови для роботи", - зазначив Микола Томенко.

Голова Комітету також сказав, що профільний Комітет Верховної Ради готовий спільно з Міністерством екології та Держекоінспекцією працювати над концепцією реформувань відповідних контролюючих структур і допомогти повернути державний контроль у сферу охорони довкілля в Україні.

http://rada.gov.ua/news/Novyny/114293.html

0 коммент.:

Дописати коментар