19 грудня 2017

Под маском борбе поткорњаке и шумског сушења Гослесагентство поново оштри секиру за сечу у националним парковима



Владимир Борејко, почасни украјински заступник Украјине, директор Кијева за еколошко-културни центар

Недавно, на украјинском шуме портал је објавио нацрт измјена и допуна санитарним прописима у шумама Украјине, која жели да успостави Гослесагенство одлуку Кабинета министара Украјине хттпс://ввв.лиспортал.орг.уа/88655/

Глава Гослесагенства Володимир Бондар је рекао да је неопходно да се заустави масовно скупљање хттпс://ввв.лиспортал.орг.уа/88655/ шуме

Као метод борбе против шума исушивање (што значи пре свега исушивање од борових низова) званичници понудити само једну обарање. Иако је, са становишта многих заштиту животне средине, то је огроман обарање довело до сушења горе борове поткорњаке и порази их. Занимљиво је да, упркос захтевима јавности, шумари нису показали своје "тајно" научно оправдање на сечење као начин за борбу против скупљање шума и поткорњаке, који, наводно, је развио мало познату грану једног од Полески одељења Форест Института за истраживање. Штавише, ако погледамо образложењу приложеном нацрту одлуком Кабинета министара Украјине, у параграфу 8, "Јавна расправа" -сказано- "Пројекат је одлучио да се не потребує место одржавања консултатсіи од громадскістиу". То је, званичници из шумарства све су сами одлучили за јавност и Архуска конвенција, ратификовала Украјина, то није уредба.

Анализа нацрта амандмана на санитарним прописима у шумама Украјине каже да нема материјалне предлози шумара у борби против скупљање шума и борбу против поткорњаке се не поштују. Неке козметичке корекције - постоји ријеч која треба замијенити, уклонити или фигурирати исправно.

Поред основних и главног шумара не могу да се помире са чињеницом да им није било дозвољено да се смањи у резерви и заштићеним подручјима, и зато они праве промене у циљу превазилажења ових ограничења.

Да бисте то урадили, у параграфима 15 и 16, став 5, постојећих санитарних прописа које они предложе измене, омогућавајући им да смањи мртвих стабала, као и смањи "у засадима оштећене као последица пожара, несрећа и природних појава" у природне резервате, заштићена подручја, природних резервата, споменика природне резерве, подручја рекреације националних паркова, резервата биосфере и регионалних парка природе.

Шта је неприхватљиво из сљедећих разлога =

Ове промене су у супротности са Законом "О фонду природних резерви Украјине". У чл. 16 овог закона већ је поменута могућност држања било каквих санитарних мера у природним резервама, а самим тим и санитарном сјечом. Акција овог чланка односи се и на заштићена подручја резервата биосфере, националне паркове, регионалне паркове природе и заштићене тракторе. Надаље, чл. 30 Закона забрањује све пријављивања свих врста, укључујући и здравље, као и сви сечење и формирање опоравка шумама у природним резерватима. Предложени амандмани на санитарне прописе крше ове чланове Закона.

Што се тиче Гослесагенства предлога за сечење "у засадима оштећене као последица пожара, несрећа и природних катастрофа" у природне резервате, споменици природе, рекреативних површина и националних паркова, резервата биосфере и регионалних предела паркова, чл. 18,21,24,26,28 овог закона забрањују све врсте јасних потеза. Стога, измјене и допуне Санитарних правила, које је предложила Државна агенција за шуме, озбиљно крше радње ових чланова Закона.

Такође треба додати да је јасно сечење је главни узрок нестанка 122 шумских врста биљака и животиња које су наведене у Црвеној књизи Украјине, као и 119 ретких животињских врста заштићених Бернске конвенције.

Поред обављања било какве сјече у националним парковима, заштићеним подручјима и природним резерватима, на којој тако упорно тврде шумара, нарушавају природне процесе у циљу очувања и одржавања и стварања податке који категорија природни резерват фонда.
Такође треба напоменути да, у резерватима природе и заштићених подручја, у којима већ дуже време, без смањења, на пример, у области Полесие резерве у којој нису одржаване сјеча, догодила епидемија штеточина.

Шта Што се тиче сушења стабала, то је природан процес, понавља периодично сваких 10-20 година и доприноси проређивање шума и њиховог природног обнављања (на пример, сушење у боровим шумама храста садница појављују, млади букве расте у Карпатском одумирања елниках-).

Ни у ком случају не може да упадне у објекте резерват природе фонда мртвих стабала, јер су станиште ретких врста животиња, као што су палицама, стоцк-голуб, буба пустињаку белом подлогом Воодпецкер, тропрстог детлић, жуна, неколико врста црвено-сова, итд .н. Такво сјечење представља кршење параграфа 6 Бернске конвенције којом се забрањује уништавање станишта ретких животиња

С тим у вези, измене које је предложила Државна агенција за шуме на став 5 постојећих санитарних правила у шумама Украјине су незаконите, јер крше Закон Украјине "О фонду природних резерви Украјине" и Бернској конвенцији. Поред тога, они су антиеколошки, јер ће допринети уништавању станишта ретких врста животиња и биљака, као и блокирање природних процеса у заштићеним објектима, што може довести до непредвидљивих последица.

Према томе, ове амандмане треба уклонити из овог нацрта измјена у Санитарна правила у шумама Украјине.

У данима Јануковича у Украјини у објектима природног резервног фонда, више од 1 милион цу. дрво, док се дрва покривају више од 44 хиљаде хектара ПЗФ-а. Заправо, све резерве и резерве су претворене у једну огромну пилану. А свакој резерви и националном парку из главног града добијене су бројке које су показале колико је било дрвета да се сјече, продају и колико новца донесе у Кијев. Видимо да су званичници шумарске индустрије носталгични за ова скорашња "дебела" времена и да чине све што је могуће да поново почну уништавати резервисане шуме.

19.12.2017
За матеріалами https://www.lisportal.org.ua/89092/

0 коммент.:

Дописати коментар