28 жовтня 2016

Про затвердження Положення про єдину державну систему електронного обліку деревини

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ 

ПОСТАНОВА 

від ______________ N _____
Київ

Про затвердження Положення про єдину державну систему електронного обліку деревини

Відповідно до частини першої статті 86 Лісового кодексу України, з метою нормативно-правового врегулювання функціонування єдиної державної системи електронного обліку деревини Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Положення про єдину державну систему електронного обліку деревини, що додається.
2. Міністерству аграрної політики та продовольства України та іншим центральним органами виконавчої влади у тримісячний строк привести у відповідність із цією постановою свої нормативно-правові акти та забезпечити прийняття необхідних для її реалізації нормативно-правових актів.
3. Ця постанова набирає чинності через шість місяців з дня її опублікування.

Прем'єр-міністр України
В. ГРОЙСМАН

ПОЛОЖЕННЯ
про єдину державну систему електронного обліку деревини

Це Положення визначає засади функціонування єдиної державної системи електронного обліку деревини (далі - Система ЕОД).
1. Дія цього Положення поширюється на постійних лісокористувачів та інших користувачів Системи ЕОД.
2. Система ЕОД є загальнообов'язковою для всіх постійних лісокористувачів.
3. У цьому Положенні терміни вживаються в такому значенні:
Система ЕОД - єдина державна автоматизована інформаційна система, що забезпечує збирання, накопичення, обробку, захист, облік та надання інформації про походження, заготівлю та реалізацію лісоматеріалів і ялинок новорічних на всіх етапах їх обліку постійними лісокористувачами;
бирка - уніфікований засіб маркування лісоматеріалів і ялинок новорічних, який є їх ідентифікатором під час обліку у Системі ЕОД та відповідає вимогам Інструкції про функціонування єдиної державної системи електронного обліку деревини;
користувачі Системи ЕОД - постійні лісокористувачі, інші суб'єкти господарювання та нерезиденти України, які мають доступ до Системи ЕОД на підставі договору з адміністратором Системи ЕОД;
адміністратор Системи ЕОД - державне підприємство, що належать до сфери управління Держлісагентства, яке забезпечує збирання, накопичення, обробку, захист, облік та надання інформації про походження, заготівлю та реалізацію лісоматеріалів і ялинок новорічних, а також здійснює заходи із створення та супроводження програмного забезпечення Системи ЕОД, надання доступу до неї.
4. Завдання Системи ЕОД:
підтвердження законності заготівлі лісоматеріалів, запобігання їх тіньовому обігу;
постійний моніторинг використання лісоматеріалів;
перехід на електронний облік лісоматеріалів та електронний документообіг із можливістю застосування електронного цифрового підпису;
підвищення ефективності управлінських рішень постійних лісокористувачів.
5. Функції Системи ЕОД:
збирання, накопичення, обробка, захист, облік та надання інформації про походження, заготівлю та реалізацію постійними лісокористувачами лісоматеріалів на території України;
облік лісоматеріалів на всіх етапах господарської діяльності постійних лісокористувачів відповідно до Інструкції про функціонування єдиної державної системи електронного обліку деревини, затвердженої Мінагрополітики (далі - Інструкція);
моніторинг і аналіз інформаційних даних щодо походження, обсягу фактичної заготівлі та реалізації лісоматеріалів постійними лісокористувачами;
обмін інформацією з органами МВС та ДФС;
забезпечення користувачів інформацією Системи ЕОД;
6. Обов'язковість внесення інформації до Системи ЕОД про:
лісосічний фонд;
дозвільні документи, на підставі яких здійснюється заготівля лісоматеріалів і ялинок новорічних;
походження лісоматеріалів і ялинок новорічних;
породу лісоматеріалів, їх кількісні, якісні характеристики та призначення;
часові показники здійснення операцій з лісоматеріалами;
договори, укладені з метою реалізації лісоматеріалів,
місця завантаження та пункти призначення реалізованих лісоматеріалів;
транспортний засіб, яким здійснюється транспортування лісоматеріалів з лісосік до місць складування, переробки чи до кінцевого споживача або експортера;
породу, кількісні та якісні показники ялинок новорічних.
7. Маркування заготовлених лісоматеріалів:
поколодне маркування - під час обліку фансировини для стругання та пиловника, крім пиловника хвойних порід діаметром до 20 см;
маркування партії - під час обліку пиловника хвойних порід діаметром до 20 см, іншої ділової деревини, крім тієї, що підлягає поколодному маркуванню або маркуванню штабеля та дров'яної деревини для технологічних потреб виробничо-технічного призначення;
маркування штабеля - під час обліку балансів, підтоварника, жердин, дров, дров'яної деревини для технологічних потреб виробництва плитних матеріалів, хворосту, хмизу;
поштучне маркування - під час обліку ялинок новорічних.
8. Створення і функціонування Системи ЕОД забезпечує Держлісагентство.
9. До повноважень Держлісагентства належить:
забезпечення безперебійного та сталого функціонування Системи ЕОД;
забезпечення оприлюднення на власному офіційному веб-сайті щомісячної інформації про заготовлені лісоматеріали;
визначення адміністратора Системи ЕОД;
погодження технічного завдання на внесення змін до Системи ЕОД.
10. До повноважень територіальних органів Держлісагентства належить:
моніторинг функціонування Системи ЕОД постійних лісокористувачів;
формування звітів та інформаційно-аналітичних матеріалів за даними Системи ЕОД;
проведення перевірки відповідності внесеної постійними лісокористувачами інформації до фактичних даних.
11. До повноважень постійних лісокористувачів належить:
маркування заготовлених лісоматеріалів та ялинок новорічних згідно пункту 7 цього Положення;
внесення до Системи ЕОД інформації, передбаченої пунктом 6 цього Положення;
формування первинних облікових, товаросупровідних документів у Системі ЕОД з можливістю використання електронного цифрового підпису.
12. До повноважень адміністратора Системи ЕОД належить:
впровадження та забезпечення функціонування Системи ЕОД;
надання користувачам захищеного доступу до Системи ЕОД;
забезпечення зберігання та захисту інформації, яка обробляється у Системі ЕОД;
забезпечення розміщення основних і резервних програмно-технічних комплексів та технічних засобів системи у приміщеннях адміністратора Системи ЕОД;
розробка технічного завдання на внесення змін до Системи ЕОД;
здійснення інших заходів, пов'язаних з функціонуванням Системи ЕОД.
13. Інформація Системи ЕОД є офіційною інформацією.
14. Посадові особи постійних лісокористувачів несуть відповідальність за повноту, достовірність і своєчасність внесення інформації відповідно до законодавства.
15. Фінансове забезпечення функціонування Системи ЕОД здійснюється за рахунок власних коштів постійних лісокористувачів та інших не заборонених чинним законодавством джерел.
16. Обмін інформацією в Системі ЕОД здійснюється з використанням мережі Інтернет.

* * *

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Положення про єдину державну систему електронного обліку деревини"

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Єдина державна система електронного обліку деревини (далі - Система ЕОД) створена та функціонує у відповідності до Концепції створення єдиної державної системи електронного обліку деревини, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16.09.2009 N 1090-р.
Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Положення про єдину державну систему електронного обліку деревини" (далі - проект постанови) розроблено з метою нормативно-правового врегулювання функціонування єдиної державної системи електронного обліку деревини, встановлення обов'язковості ведення електронного обліку деревини всіма постійними лісокористувачами, забезпечення ефективного моніторингу за використанням деревини, врегулювання обліку заготовлених лісоматеріалів, недопущення їх тіньового обігу та наближення лісогосподарської діяльності вітчизняних постійних лісокористувачів до європейських стандартів у сфері раціонального використання та збереження лісів.

2. Мета і шляхи її досягнення

Прийняття проекту постанови забезпечить нормативно-правове врегулювання функціонування єдиної державної системи електронного обліку деревини, встановить обов'язковість ведення електронного обліку деревини всіма постійними лісокористувачами, сприятиме відкритості і прозорості ринку лісоматеріалів, сприятиме зменшенню обігу незаконно заготовленої деревини.

3. Правові аспекти

Правовідносини у даній сфері регулюються Лісовим кодексом України, Концепцією створення єдиної державної системи електронного обліку деревини, схваленоюрозпорядженням Кабінету Міністрів України від 16.09.2009 N 1090-р, Планом заходів щодо реалізації Концепції створення єдиної державної системи електронного обліку деревини, схваленим розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18.11.2009 N 1408-р.

4. Фінансово-економічне обгрунтування

Реалізація проекту постанови не передбачає залучення коштів Державного бюджету України.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект постанови потребує погодження з Міністерством аграрної політики та продовольства України, Міністерством економічного розвитку та торгівлі України, Міністерством фінансів України, Міністерством оборони України, Міністерством екології та природних ресурсів України, Державною регуляторною службою України, Антимонопольним комітетом України, а також проведення правової експертизи Міністерством юстиції України.

6. Регіональний аспект

Проект постанови не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

7. Запобігання дискримінації

У проекті відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

8. Запобігання корупції

У проекті постанови відсутні правила та процедури які можуть містити ризики корупційних правопорушень.

9. Громадське обговорення

Проект постанови є проектом регуляторного акту та потребує оприлюднення для громадського обговорення.

10. Позиція соціальних партнерів

Проект постанови не стосується соціально-трудової сфери та не зачіпає інтересів всеукраїнських профспілок, їх об'єднань та всеукраїнських об'єднань організацій роботодавців.

11. Оцінка регуляторного впливу

Проект постанови є регуляторним актом та потребує проведення аналізу впливу і послідовного відстеження його результативності згідно із статтею 10 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності",Методикою проведення аналізу впливу регуляторного акта та Методикою відстеження результативності регуляторного акта, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 N 308, та вноситься відповідно до пункту 1 § 37 Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.2007 N 950.

12. Вплив реалізації акта на ринок праці

Реалізація проекту постанови не впливає на ринок праці.

13. Прогноз результатів

Прийняття проекту постанови забезпечить нормативно-правове врегулювання функціонування єдиної державної системи електронного обліку деревини, встановить обов'язковість ведення електронного обліку деревини всіма постійними лісокористувачами, сприятиме відкритості і прозорості ринку лісоматеріалів, сприятиме зменшенню обігу незаконно заготовленої деревини.

Т. в. о. Голови Державного
агентства лісових ресурсів України
Х. В. Юшкевич

* * *

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Положення про єдину державну систему електронного обліку деревини"

I. Визначення проблеми

На сьогодні, внаслідок недосконалості обліку лісових ресурсів та механізму підтвердження походження деревини, відсутності єдиної державної системи щодо збирання, накопичення, обробки та надання інформації про походження, заготівлю та реалізацію лісоматеріалів на всіх етапах їх обліку постійними лісокористувачами, у лісовому секторі існує явище нелегальної вирубки лісів та тіньового обігу лісоматеріалів. Продаж нелегально заготовленої деревини здійснюється на підставі підроблених товаросупровідних документів, що призводить до збільшення обсягів вчинення правопорушень, які містять ознаки кримінальних злочинів.
Нелегальна діяльність у лісовому секторі щороку завдає державі мільйонних збитків. Так, у 2015 році в державному лісовому фонді лісогосподарських підприємств, які належать до сфери управління Державного агентства лісових ресурсів України виявлено понад 6,5 тис. випадків здійснення незаконних рубок, під час яких заготовлено близько 24,2 тис. куб. м лісоматеріалів. Загальна сума заподіяної шкоди державі становить близько 87 млн гривень.
Так, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16.09.2009 р. N 1090-р схвалено Концепцію створення єдиної державної системи електронного обліку деревини (далі - Концепція), яка була спрямована на розв'язання проблеми незаконних рубок та існування тіньового ринку деревини шляхом створення єдиної державної системи електронного обліку деревини.
З метою реалізації Концепції розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18.11.2009 р. N 1408-р затверджено план заходів щодо реалізації Концепції створення єдиної державної системи електронного обліку деревини (далі - план заходів), в якому було передбачено етапи реалізації відповідних заходів.
На виконання вищезазначених актів Кабінету Міністрів України центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства (Держлісагентство) створено програмне забезпечення, що дозволяє здійснювати автоматизований електронний облік лісоматеріалів, який охоплює постійних лісокористувачів, що належать до сфери управління Держлісагентства.
Проте існуюче програмне забезпечення, що дозволяє здійснювати автоматизований електронний облік лісоматеріалів, не поширюється на інших постійних лісокористувачів, що здійснюють лісогосподарську діяльність на території України.
На сьогодні саме єдина державна система електронного обліку є єдиним інструментом, який дозволяє державі відстежувати походження деревини від моменту заготівлі до реалізації за межі України і тим самим унеможливлюється обіг деревини невідомого (сумнівного) походження. На думку міжнародних експертів запровадження електронного обліку всіма постійними лісокористувачами (комунальними, науково-дослідними, військовими тощо) дозволить повністю ліквідувати тіньовий ринок деревини в Україні, який на сьогодні оцінюється близько 10 %.
По підрахункам різних експертів, тіньовий ринок деревини в 2010 році складав близько 3,18 млн м3 деревини. В 2013 році, після запровадження єдиної державної системи електронного обліку, обіг деревини на тіньовому ринку знизився майже на 800 тис. м3 (» на 20 %). А в 2014 році після повноцінного функціонування даної системи практично у всіх ресурсних лісогосподарських підприємствах та після набуття чинності спільного наказу Міністерства інфраструктури та Міністерства аграрної політики та продовольства України N 961/707 від 29.11.2013, яким було затверджено спеціалізовану форму товарно-транспортної накладної ТТН-ліс, що формується та друкується лише у єдиній державній системі електронного обліку, "тіньовий ринок" деревини в Україні склав близько 1,4 млн м3. Приведені дані стосуються всіх постійних користувачів і звісно даний показник був би значно меншим, якщо б єдину державну систему електронного обліку запровадили не лише підприємства Держлісагентства, але й інші постійні лісокористувачі.
Окрім вищенаведеного єдина державна система електронного обліку має значний і внутрішній ефект для підприємства, яке безпосередньо здійснює електронний облік деревини, який полягає у автоматизації обліку та підвищенні якості управлінських рішень.
Тому зазначені проблеми пропонується розв'язати шляхом встановлення обов'язковості ведення єдиної державної системи електронного обліку деревини, яка буде охоплювати всіх постійних лісокористувачів, шляхом прийняття регуляторного акта.
Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:
Групи (підгрупи)
Так
Ні
Громадяни
-
+
Держава
+
-
Суб'єкти господарювання
+
-
У тому числі суб'єкти малого підприємництва
+
-
Проблема, яку пропонується врегулювати в результаті прийняття регуляторного акта, є важливою і не може бути розв'язана за допомогою ринкових механізмів, оскільки, мова йде про відсутність дієвого інструменту державного контролю, в наслідок чого існує тіньовий ринок лісоматеріалів та інструмент його забезпечення - незаконна заготівля деревини.
У даній сфері відсутні діючі регуляторні акти.

II. Цілі державного регулювання

Проект акта спрямований на розв'язання проблеми, визначеної у попередньому розділі аналізу регуляторного впливу. Прийняття проекту акта забезпечить зменшення тіньового обігу деревини на 100 %.

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

1. Визначення альтернативних способів
Вид альтернативи
Опис альтернативи
Альтернатива 1Збереження status quo
Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення
Такий спосіб не забезпечує зменшення або усунення ризиків здійснення незаконних вирубок та існування тіньового ринку деревини. Відсутність єдиної державної системи електронного обліку деревини, загальнообов'язкової для всіх постійних лісокористувачів, зберігає ризики потрапляння на ринки деревини нелегально заготовлених лісоматеріалів, що призводить до втрат державного лісового фонду та нанесення збитків державі
Альтернатива 2Облік деревини на основі паперового документообігу
Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення
Не відповідає вимогам Європейського Союзу щодо функціонування систем моніторингу руху деревини.
Корупційні ризики (підробка дозвільних та первинних документів)
Альтернатива 3Прийняття проекту постанови
Забезпечує досягнення цілей державного регулювання
Запропонований спосіб вирішення зазначеної проблеми є найбільш доцільним з огляду на можливість створення в Україні ефективної системи підтвердження законності походження лісоматеріалів на всіх етапах обігу на території України. Така система охопить всіх постійних лісокористувачів, дозволить суттєво зменшити ризики здійснення незаконних рубок та мінімізує існування тіньового ринку деревини в Україні
2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей
Оцінка впливу на сферу інтересів держави
Вид альтернативи
Вигоди
Витрати
Альтернатива 1Збереження status quo
Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення
Мінімальні
(27 % території лісового фонду (близько 3 млн. куб. м лісоматеріалів щорічної заготівлі лісоматеріалів) не охоплено єдиною державною системою електронного обліку деревини, існує ризик потрапляння на ринок незаконно заготовлених лісоматеріалів, відсутній дієвий механізм обміну інформацію між ЦОВВ щодо перевірки законності походження лісоматеріалів)
Витрати на: відшкодування шкоди, завданої незаконними вирубками, що покладається на державні лісогосподарські підприємства;
на відновлення пошкодженого лісового фонду (тривалий цикл виробництва), інтенсивне та нераціональне використання лісових ресурсів.
Недоотримання державою податків, внаслідок реалізації деревини, лісоматеріалів незаконного походження, на тіньовому ринку
Альтернатива 2Облік деревини на основі паперового документообігу
Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення
Відсутні
Потребує значних трудових затрат та витрат на матеріально-технічне забезпечення, в тому числі з Державного бюджету України
Альтернатива 3Прийняття проекту постанови
Забезпечує досягнення цілей державного регулювання
Зменшення витрат на відновлення пошкодженого лісового фонду (тривалого циклу виробництва), інтенсивного та нераціонального використання лісових ресурсів,
Зменшення ризиків вчинення корупційних правопорушень у сфері заготівлі та реалізації деревини шляхом автоматизації збирання та відстеження інформації про походження лісоматеріалів, їх заготівлю та реалізацію, посилення відповідальності посадових осіб на лісозаготівлях.
Збільшення надходжень до бюджетів всіх рівнів шляхом поступового зменшення обсягу тіньового ринку деревини в Україні.
Наблизить державне регулювання в цій сфері до вимог Європейського Союзу
Витрати на функціонування єдиної державної системи електронного обліку деревини забезпечуються за рахунок власних коштів постійних лісокористувачів та інших джерел не заборонених чинним законодавством
Оцінка впливу на сферу інтересів суб'єктів господарювання
Показник
Великі
Середні
Малі
Мікро
Разом
Кількість суб'єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання (з основним видом діяльності згідно КВЕД "02.40"), одиниць
-
10125
10317
-
20442
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків
-
50 %
50 %
-
100 %
Довідково.
Вимоги регулювання стосуватимуться лише постійних лісокористувачів, які не підключені до Системи ЕОД, та кількість яких, за результатами проведення спостереження про лісогосподарську діяльність за формою 3-лг (затвердженанаказом Держстату України від 19.08.2014 N 243), складає - 619 одиниць.
Кількість підприємств, які належать до сфери управління Державного агентства лісових ресурсів України та підключені до Системи ЕОД, складає 270 одиниць. Враховуючи викладене, кількість суб'єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання складає - 349 одиниць. Враховуючи викладене, кількість суб'єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання складає - 349 одиниць.
Вид альтернативи
Вигоди
Витрати
Альтернатива 1Збереження status quo
Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення
Мінімальні
(неконтрольований ринок лісоматеріалів призводить до втрат лісового фонду України, а також збитків суб'єктів господарювання)
На відшкодування збитків, завданих незаконними рубками, збитки понесені від простою реалізованої лісоматеріалів через перевірку фактів вчинення корупційних правопорушень
Альтернатива 2Облік деревини на основі паперового документообігу
Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення
Відсутні
(ризик помилок при здійсненні ручної фіксації інформації, неможливість відстеження процесів заготівлі та реалізації лісоматеріалів)
На матеріально-технічне забезпечення, збитки від простою реалізованих лісоматеріалів через допущені помилки.
Прогнозні витрати на рік для одного суб'єкта господарювання складатимуть - 360000 грн
Прогнозні показники витрат суб'єктів господарювання загалом складатимуть 125640000 грн
Альтернатива 3Прийняття проекту постанови
Забезпечує досягнення цілей державного регулювання
Забезпечить підвищення продуктивності постійних лісокористувачів за рахунок автоматизації процесів, пов'язаних зі здійсненням лісогосподарської діяльності.
Дозволить суб'єктам господарювання в режимі реального часу спостерігати за інформацією щодо походження заготівлі та реалізації лісоматеріалів на всій території України
На функціонування системи електронного обліку деревини.
Прогнозні витрати на рік для одного суб'єкта господарювання складатимуть 438837 грн
Прогнозні показники витрат суб'єктів господарювання загалом складатимуть 153154085 грн

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)
Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)
Коментарі щодо присвоєння відповідного бала
Альтернатива 3Прийняття проекту постанови
Забезпечує досягнення цілей державного регулювання
3
Зазначений спосіб дозволяє врегулювати відносини, пов'язані з обігом деревини на території України, а також дозволить поширювати інформацію про її походження на засадах відкритості та прозорості.
Альтернатива 1Збереження status quo
Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення
2
Діюча система маркування та обліку деревини охоплює лише частину постійних лісокористувачів і не поширюється на всіх постійних лісокористувачів, що здійснюють лісогосподарську діяльність на території України, що не дозволяє повною мірою відстежити законність походження деревини та подальшого її руху на території України.
Альтернатива 2Облік деревини на основі паперового документообігу
Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення
1
Відсутність електронного обліку деревини призведе до збільшення випадків вчинення незаконних рубок та зростання корупційної складової в лісовій галузі, а також зростання тіньового ринку деревини.
Рейтинг результативності
Вигоди (підсумок)
Витрати (підсумок)
Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу
Альтернатива 3Прийняття проекту постанови
Забезпечує досягнення цілей державного регулювання
Підвищення продуктивності постійних лісокористувачів.
Можливість спостереження в режимі реального часу за інформацією щодо походження заготівлі та реалізації деревини на всій території України.
Зменшення ризику вчинення корупційних правопорушень у сфері заготівлі та реалізації деревини.
Збільшення рівня надходжень до бюджетів всіх рівнів.
Охоплення всіх постійних лісокористувачів на території України.
Наближення державного регулювання до вимог Європейського Союзу
Витрати на функціонування єдиної державної системи електронного обліку деревини за рахунок власних коштів постійних лісокористувачів та інших джерел не заборонених чинним законодавством України
Даний спосіб повністю відповідає вимогам сучасності та сприятиме переходу стандартів обігу деревини на більш продуктивний та прозорий рівень
Альтернатива 1Збереження status quo
Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення
Мінімальні
(не вся деревина охоплюється державним регулюванням, неконтрольований ринок деревини призводить до втрат лісового фонду України, а також збитків суб'єктів господарювання)
Витрати на відшкодування постійними лісокористувачами шкоди, завданої незаконними рубками, а також витрати держави та постійних лісокористувачів на відновлення пошкодженого лісового фонду (тривалий цикл виробництва)
Не забезпечить зменшення або усунення ризиків вчинення незаконних рубок та існування тіньового ринку деревини, буде продовжувати призводити до втрат лісового фонду України та нанесення збитків державі
Альтернатива 2Облік деревини на основі паперового документообігу
Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення
Відсутні
Потребує значних витрат на матеріально-технічне забезпечення, в тому числі з Державного бюджету України
Не відповідає вимогам ЄС щодо функціонування систем моніторингу руху деревини
Рейтинг
Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи
Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта
Альтернатива 3Прийняття проекту постанови
Забезпечує досягнення цілей державного регулювання
Повністю відповідає вимогам сучасності та сприятиме переходу стандартів обігу деревини на більш продуктивний та прозорий рівень, наблизить їх до вимог ЄС, дозволить охопити всіх постійних лісокористувачів, що здійснюють лісогосподарську діяльність на території України, дозволить зменшити ризики вчинення незаконних рубок та існування тіньового ринку деревини в Україні, зменшить ризик вчинення корупційних правопорушень у сфері заготівлі та реалізації деревини
Зовнішні чинники відсутні
Альтернатива 1Збереження status quo
Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення
Не забезпечує зменшення або усунення ризиків вчинення незаконних вирубок та існування тіньового ринку деревини, призводить до значних втрат лісового фонду України та нанесення збитків державі
Зовнішні чинники відсутні
Альтернатива 2Облік деревини на основі паперового документообігу
Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення
Не відповідає вимогам Європейського Союзу щодо функціонування систем моніторингу руху деревини, вигоди відсутні, вимагає значних витрат
Зовнішні чинники відсутні

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв'язання визначеної проблеми

Прийняття проекта постанови дасть можливість визначити засади функціонування єдиної державної системи електронного обліку деревини та забезпечити:
загальнообов'язковість здійснення електронного обліку для всіх постійних лісокористувачів на території України;
можливість підтвердження законності заготівлі лісоматеріалів, запобігання їх тіньовому обігу;
постійний моніторинг за використанням лісоматеріалів;
забезпечити чітку регламентацію дій щодо електронного обліку деревини, маркування деревини та встановлення правових засад функціонування єдиної державної системи електронного обліку деревини в цілому.
Прийняття проекту постанови дасть можливість захистити державні інтереси в лісовій галузі, інтереси суб'єктів господарювання - учасників ринку обігу лісової продукції, покращить імідж держави на міжнародній арені та підвищить рівень довіри громадян до працівників лісової галузі.

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Постійні лісокористувачі несуть матеріальні затрати на функціонування системи електронного обліку деревини за рахунок власних коштів.
Розроблено додаток 4 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта. Суб'єкти малого підприємництва в загальній кількості суб'єктів господарювання, на яких поширюється регулювання більше 10 %.
Державне регулювання не передбачає утворення нового державного органу (або нового структурного підрозділу діючого органу).

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Строк дії цього регуляторного акта встановлюється на необмежений термін, оскільки він регулює відносини, які мають пролонгованих характер.

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Виходячи з цілей державного регулювання, визначеної у другому розділі аналізу регуляторного впливу, для відстеження результативності цього регуляторного акта обрано такі показники:
кількість підприємств лісогосподарської діяльності, які перейшли на електронний облік деревини;
кількість виявлених випадків незаконної вирубки деревини;
кількість виявлених випадків незаконного обігу деревини;
розмір коштів і час, що витрачатимуть підприємства лісогосподарської діяльності, пов'язані з виконанням вимог акта - середній:
1) кошти - орієнтовно витрати (прямі та адміністративні) одного суб'єкта малого підприємництва на виконання вимог регулювання - 438837 грн;
2) час - 168 годин на процедуру організації виконання вимог регулювання, який розраховано на одного суб'єкта малого підприємництва.
рівень поінформованості підприємств лісогосподарської діяльності щодо основних положень акта - вище середнього. Акт буде розміщено на офіційних сайтах Міністерства аграрної політики та продовольства України та Державного лісового агентства України.

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюється до дня набрання ним чинності шляхом збору пропозицій і зауважень до проекту постанови та їх аналізу.
Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено через один рік з дня набрання ним чинності шляхом порівняння результативності показників, визначених під час базового відстеження.
Періодичне відстеження здійснюватиметься раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження шляхом порівняння показників із аналогічними показниками, що встановлені під час повторного відстеження.
У разі виявлення неврегульованих та проблемних моментів шляхом проведення аналізу показників дії цього акта, ці моменти буде виправлено внесення відповідних змін.

Т. в. о. Голови Державного агентства
лісових ресурсів України
Х. В. Юшкевич
http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/NT2790.html

0 коммент.:

Дописати коментар