З метою удосконалення законодавства у Верховній Раді України був розроблений законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо охорони пралісів згідно Рамкової конвенції про охорону та сталий розвиток Карпат» (реєстр. № 4480), який прийнятий у першому читанні 17 січня 2017 року.
Основною метою прийняття цього законопроекту є виконання Рамкової конвенції про охорону та сталий розвиток Карпат, ратифікованої Україною 07.04.2004 р. та Протоколу про стале управління лісами до Рамкової конвенції про охорону та сталий розвиток Карпат, ратифікований Законом України від 16.10.2012 р. № 5432 в частині охорони пралісів.
Державне агентство лісових ресурсів України підтримує необхідність внесення змін до законодавства та звертає увагу на необхідність фахового доопрацювання законопроекту до другого читання, повідомляє zamkova.info.
Наразі у проекті закону міститься тавтологія у визначенні терміну «праліси», а саме «людської діяльності людини». Згідно з пропозиціями Всесвітнього Фонду Природи (WWF) і Міжнародного Союзу Охорони Природи (IUCN) до пралісів, або первинних лісів, зараховують такі, які не зазнали змін під впливом людини. Також, у рішенні звіту Конференції Міністрів лісового господарства Європи (MCFPE) у 1996 році пралісом названо лісовий масив, який практично не зазнавав людського втручання і у своїй структурі та динаміці демонструє природний розвиток. Тому, у подальшому посиланні на термін «праліси», пропонуємо розглянути можливість викласти підпункт k статті 7 Лісового протоколу, 2011 до Карпатської конвенції, 2004, у такій редакції: "k) «праліси» – це природні ліси, які не зазнавали безпосереднього впливу діяльності людини в ході свого розвитку».
Щодо самого законопроекту, то запропоновані зміни до Лісового кодексу України потребують виключення. Така необхідність зумовлена тим, що законопроектом передбачається усі праліси оголосити об’єктами природно-заповідного фонду, а статтею 100 Лісового кодексу України вже прописані особливості охорони, захисту, використання та відтворення лісів на землях природно-заповідного фонду.
Варто зазначити, що з метою збереження біорізноманіття в лісах державні лісогосподарські підприємства відповідно до Лісового кодексу України (стаття 85) забезпечують охорону рідкісних і таких, що перебувають під загрозою зникнення, видів тваринного і рослинного світу, рослинних угруповань, пралісів, інших цінних природних комплексів.
Окрім того, під час Четвертої конференції сторін Карпатської конвенції, що відбулась у вересні 2014 року, було досягнуто домовленостей щодо необхідності проведення робіт з ідентифікації пралісів.
За фінансової підтримки Федерального міністерства у справах довкілля, охорони природи, будівництва та ядерної безпеки Федеративної Республіки Німеччини та за сприяння Дунайсько-Карпатської Програми Всесвітнього фонду природи у лісах Держлісагентства в 2016 році розпочато реалізацію проекту «Ідентифікація та збереження старовікових лісів та пралісів в Українських Карпатах».
Саме завдяки сталому управлінню лісами лісогосподарськими підприємствами Держлісагентства на сьогодні існує можливість створювати нові об’єкти природно-заповідного фонду за рахунок пралісів та визначати подальші кроки щодо їх збереження.
Основною метою прийняття цього законопроекту є виконання Рамкової конвенції про охорону та сталий розвиток Карпат, ратифікованої Україною 07.04.2004 р. та Протоколу про стале управління лісами до Рамкової конвенції про охорону та сталий розвиток Карпат, ратифікований Законом України від 16.10.2012 р. № 5432 в частині охорони пралісів.
Державне агентство лісових ресурсів України підтримує необхідність внесення змін до законодавства та звертає увагу на необхідність фахового доопрацювання законопроекту до другого читання, повідомляє zamkova.info.
Наразі у проекті закону міститься тавтологія у визначенні терміну «праліси», а саме «людської діяльності людини». Згідно з пропозиціями Всесвітнього Фонду Природи (WWF) і Міжнародного Союзу Охорони Природи (IUCN) до пралісів, або первинних лісів, зараховують такі, які не зазнали змін під впливом людини. Також, у рішенні звіту Конференції Міністрів лісового господарства Європи (MCFPE) у 1996 році пралісом названо лісовий масив, який практично не зазнавав людського втручання і у своїй структурі та динаміці демонструє природний розвиток. Тому, у подальшому посиланні на термін «праліси», пропонуємо розглянути можливість викласти підпункт k статті 7 Лісового протоколу, 2011 до Карпатської конвенції, 2004, у такій редакції: "k) «праліси» – це природні ліси, які не зазнавали безпосереднього впливу діяльності людини в ході свого розвитку».
Щодо самого законопроекту, то запропоновані зміни до Лісового кодексу України потребують виключення. Така необхідність зумовлена тим, що законопроектом передбачається усі праліси оголосити об’єктами природно-заповідного фонду, а статтею 100 Лісового кодексу України вже прописані особливості охорони, захисту, використання та відтворення лісів на землях природно-заповідного фонду.
Варто зазначити, що з метою збереження біорізноманіття в лісах державні лісогосподарські підприємства відповідно до Лісового кодексу України (стаття 85) забезпечують охорону рідкісних і таких, що перебувають під загрозою зникнення, видів тваринного і рослинного світу, рослинних угруповань, пралісів, інших цінних природних комплексів.
Окрім того, під час Четвертої конференції сторін Карпатської конвенції, що відбулась у вересні 2014 року, було досягнуто домовленостей щодо необхідності проведення робіт з ідентифікації пралісів.
За фінансової підтримки Федерального міністерства у справах довкілля, охорони природи, будівництва та ядерної безпеки Федеративної Республіки Німеччини та за сприяння Дунайсько-Карпатської Програми Всесвітнього фонду природи у лісах Держлісагентства в 2016 році розпочато реалізацію проекту «Ідентифікація та збереження старовікових лісів та пралісів в Українських Карпатах».
Саме завдяки сталому управлінню лісами лісогосподарськими підприємствами Держлісагентства на сьогодні існує можливість створювати нові об’єкти природно-заповідного фонду за рахунок пралісів та визначати подальші кроки щодо їх збереження.
0 коммент.:
Дописати коментар