В обговоренні взяли участь голова обласної ради Ігор Вдовенко, в.о.голови обласної державної адміністрації Юлія Свириденко, керівники обласного управління лісового та мисливського господарства, КП «Чернігівоблагроліс» обласної ради та держлісгоспів.
Члени профільної комісії розглянули питання оподаткування лісових земель, яке порушено у листі обласного управління лісового та мисливського господарства та Всеукраїнської громадської організації товариства лісівників України щодо колективного звернення громадських організацій лісового, наукового, лісопромислового та мисливського спрямування стосовно прийнятого Верховною Радою України Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо стимулювання утворення та діяльності сімейних фермерських господарств» № 2497-VІІІ від 10 липня 2018 року.
Відповідно до внесених змін податок за лісові землі складається із земельного податку та рентної плати. Ставка податку за 1 га лісових земель встановлена таким чином, що для земельних ділянок, розташованих за межами населених пунктів, вона встановлюється у розмірі не більше 5 відсотків від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі, а для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 5 відсотків від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі.
Лісівники, деревопереробники, громадські організації обурені нововведеннями та нарікають на занадто високі ставки оподаткування лісових земель. На їхню думку, законодавець не врахував, що лісові землі жодним чином не можна прирівнювати до земель сільськогосподарського призначення. Земельна лісова ділянка - це земельна ділянка лісового фонду, яка надається або вилучається у землекористувача чи власника земельної ділянки для ведення лісового господарства або інших суспільних потреб відповідно до земельного законодавства. До земель лісогосподарського призначення належать лісові землі, на яких розташовані лісові ділянки та не лісові землі, зайняті сільськогосподарськими угіддями, водами й болотами, спорудами комунікаціями, малопродуктивними землями тощо.
Присутні на засіданні заслухали начальника обласного управління лісового та мисливського господарства, депутата обласної ради і члена постійної комісії Олександра Демченка. За словами виступаючого, працівники лісового господарства стурбовані, адже проведені розрахунки свідчать про значне збільшення навантаження на підприємства. Зокрема, при запровадженні земельного податку у нинішньому році податкове навантаження становитиме майже 60 відсотків від доходів підприємств та значно збільшиться у подальшому – у 2019 році прогнозовано близько 90 відсотків.
За таких умов у підприємств взагалі не залишається оборотних коштів на здійснення лісовідновлення, охорону та захист лісу, розвиток виробництва, сплату інших податків, зборів та обов'язкових платежів, а також виплати заробітної плати працівникам.
При зростанні податкового навантаження підприємства опиняться на межі збитковості та будуть змушені в декілька разів збільшити ціни на лісопродукцію, що призведе до соціальної напруги.
Думки з порушеного питання висловили голова обласної ради Ігор Вдовенко та в.о. голови облдержадміністрації Юлія Свириденко. Керівники вважають, що питання оподаткування лісу не слід політизувати, а для збереження підприємств лісового господарства та розвитку інфраструктури доречним є запровадження мінімального оподаткування. Бо невірним є ототожнення лісових земель із землями сільськогосподарських угідь, з яких отримання доходу відбувається щороку. Дохід же із лісових земель можна отримати тільки тоді, коли насадження досягли віку стиглості.
Заслухавши та обговоривши питання порядку денного, депутати відмітили напружену ситуацію, яка склалася у лісовій галузі області. Постійною комісією прийнято рекомендації для сільських, селищних та міських рад Чернігівської області щодо встановлення ставок земельного податку у розмірі не більше 0,06 відсотка від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по області або нормативної грошової оцінки лісових земель для підприємств, установ та інших суб'єктів господарювання, які мають у користуванні лісові землі. У випадку знаходження лісових земель на землях природно-заповідного фонду – застосувати пільгу про звільнення від оподаткування, так як дані землі не використовуються з метою отримання доходу.
Відділ інформаційного забезпечення та зв'язків з громадськістю виконавчого апарату Чернігівської обласної ради
Члени профільної комісії розглянули питання оподаткування лісових земель, яке порушено у листі обласного управління лісового та мисливського господарства та Всеукраїнської громадської організації товариства лісівників України щодо колективного звернення громадських організацій лісового, наукового, лісопромислового та мисливського спрямування стосовно прийнятого Верховною Радою України Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо стимулювання утворення та діяльності сімейних фермерських господарств» № 2497-VІІІ від 10 липня 2018 року.
Відповідно до внесених змін податок за лісові землі складається із земельного податку та рентної плати. Ставка податку за 1 га лісових земель встановлена таким чином, що для земельних ділянок, розташованих за межами населених пунктів, вона встановлюється у розмірі не більше 5 відсотків від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі, а для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 5 відсотків від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі.
Лісівники, деревопереробники, громадські організації обурені нововведеннями та нарікають на занадто високі ставки оподаткування лісових земель. На їхню думку, законодавець не врахував, що лісові землі жодним чином не можна прирівнювати до земель сільськогосподарського призначення. Земельна лісова ділянка - це земельна ділянка лісового фонду, яка надається або вилучається у землекористувача чи власника земельної ділянки для ведення лісового господарства або інших суспільних потреб відповідно до земельного законодавства. До земель лісогосподарського призначення належать лісові землі, на яких розташовані лісові ділянки та не лісові землі, зайняті сільськогосподарськими угіддями, водами й болотами, спорудами комунікаціями, малопродуктивними землями тощо.
Присутні на засіданні заслухали начальника обласного управління лісового та мисливського господарства, депутата обласної ради і члена постійної комісії Олександра Демченка. За словами виступаючого, працівники лісового господарства стурбовані, адже проведені розрахунки свідчать про значне збільшення навантаження на підприємства. Зокрема, при запровадженні земельного податку у нинішньому році податкове навантаження становитиме майже 60 відсотків від доходів підприємств та значно збільшиться у подальшому – у 2019 році прогнозовано близько 90 відсотків.
За таких умов у підприємств взагалі не залишається оборотних коштів на здійснення лісовідновлення, охорону та захист лісу, розвиток виробництва, сплату інших податків, зборів та обов'язкових платежів, а також виплати заробітної плати працівникам.
При зростанні податкового навантаження підприємства опиняться на межі збитковості та будуть змушені в декілька разів збільшити ціни на лісопродукцію, що призведе до соціальної напруги.
Думки з порушеного питання висловили голова обласної ради Ігор Вдовенко та в.о. голови облдержадміністрації Юлія Свириденко. Керівники вважають, що питання оподаткування лісу не слід політизувати, а для збереження підприємств лісового господарства та розвитку інфраструктури доречним є запровадження мінімального оподаткування. Бо невірним є ототожнення лісових земель із землями сільськогосподарських угідь, з яких отримання доходу відбувається щороку. Дохід же із лісових земель можна отримати тільки тоді, коли насадження досягли віку стиглості.
Заслухавши та обговоривши питання порядку денного, депутати відмітили напружену ситуацію, яка склалася у лісовій галузі області. Постійною комісією прийнято рекомендації для сільських, селищних та міських рад Чернігівської області щодо встановлення ставок земельного податку у розмірі не більше 0,06 відсотка від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по області або нормативної грошової оцінки лісових земель для підприємств, установ та інших суб'єктів господарювання, які мають у користуванні лісові землі. У випадку знаходження лісових земель на землях природно-заповідного фонду – застосувати пільгу про звільнення від оподаткування, так як дані землі не використовуються з метою отримання доходу.
Відділ інформаційного забезпечення та зв'язків з громадськістю виконавчого апарату Чернігівської обласної ради
0 коммент.:
Дописати коментар