17 жовтня 2018

Мінсільгосп підготував проект Правил утримання захисних лісових насаджень

Мінсільгосп Росії підготував проект Правил утримання захисних лісових насаджень, що встановлюють вимоги до змісту цих насаджень на землях сільськогосподарського призначення та обов'язкових для всіх фізичних осіб і юридичних осіб. Посилання на проект (його текст без додатків наводиться внизу цього повідомлення):

проект наказу Мінсільгоспу Росії "Про затвердження Правил утримання захисних лісових насаджень"


На жаль, цей проект, навіть якщо буде прийнятий, не вирішить проблему лісів на землях сільськогосподарського призначення в цілому. Росія володіє найбільшою в світі площею занедбаних сільгоспземель, які з різних причин уже не можуть використовуватися для розвитку сільського господарства (через знелюднення великих сільських рйонов, виснаження і ерозії грунтів, і т.д.), але придатні для розведення та вирощування лісів . Точна площа таких земель невідома, орієнтовно вона становить близько 100 мільйонів гектарів - з яких, за найоптимістичнішими оцінками, при найпотужнішому державному субсидуванні і мудрого правовому регулюванні, в сільськогосподарський оборот теоретично можна повернути від 4 до 10 мільйонів гектарів. Решта - це колосальний ресурс для лісівництва як економічної діяльності (при правильному зверненні на цих землях можна вирощувати уп'ятеро більше деревини, ніж зараз заготовлюється і розкрадається у всіх існуючих російських лісах), як засобу для підвищення якості навколишнього середовища і пом'якшення глобальних змін клімату. Лісове господарство вимагає в рази меншої кількості робочих рук на одиницю земельної площі - тому воно поки можливо навіть в тих районах, де для сільського вже критично не вистачає трудових ресурсів. Поки лісу, стихійно утворюються на цих землях, не мають ніякого правового статусу, а власники заростають лісом земельних ділянок повинні платити за них величезні штрафи (причому штрафи не виключають примусового вилучення таких ділянок, якщо площа лісу переходить за встановлені урядом межі - 15 або 30 відсотків, в залежності від колишнього вигляду сільськогосподарських угідь). Щоб не платити штрафи і не втрачати власності, власники ділянок всіма правдами і неправдами позбавляються від незаконного лісу - в тому числі шляхом його випалювання, оскільки це найпростіший і, якщо палій не спійманий, безпечний спосіб такого позбавлення. В результаті не тільки знищується величезний ресурс для майбутнього розвитку країни, але і різко збільшується кількість лісових та інших ландшафтних пожеж, нерідко згорають будинки, об'єкти інфраструктури, гинуть люди. власники ділянок всіма правдами і неправдами позбавляються від незаконного лісу - в тому числі шляхом його випалювання, оскільки це найпростіший і, якщо палій не спійманий, безпечний спосіб такого позбавлення. В результаті не тільки знищується величезний ресурс для майбутнього розвитку країни, але і різко збільшується кількість лісових та інших ландшафтних пожеж, нерідко згорають будинки, об'єкти інфраструктури, гинуть люди. власники ділянок всіма правдами і неправдами позбавляються від незаконного лісу - в тому числі шляхом його випалювання, оскільки це найпростіший і, якщо палій не спійманий, безпечний спосіб такого позбавлення. В результаті не тільки знищується величезний ресурс для майбутнього розвитку країни, але і різко збільшується кількість лісових та інших ландшафтних пожеж, нерідко згорають будинки, об'єкти інфраструктури, гинуть люди.

Проблема відсутності правового статусу у лісів на землях сільськогосподарського призначення настільки очевидна і гостра, що п'ять років тому, 1 вересня 2013, Президент РФ доручив Уряду РФ забезпечити внесення в законодавство Російської Федерації змін, що передбачають встановлення особливостей використання, охорони, захисту та відтворення лісів, розташованих на землях сільськогосподарського призначення та інших землях, що не відносяться до земель лісового фонду (доручення Пр-2039, п.1.б). Термін виконання цього доручення посилання - 1 січня 2014 року - давно закінчився, але доручення, проте, залишається невиконаним через саботаж з боку уповноважених федеральних органів виконавчої влади. Причина саботажу очевидна: неврегульованість правового становища сотні мільйонів гектарів зарослих або заростають лісом колишніх сільськогосподарських земель створює сприятливі умови для корупції і підгодовує потужний прошарок чиновика, яка, зрозуміло, категорично заперечує проти зміни цієї ситуації. А реальних механізмів, що забезпечують виконання такого роду президентських доручень, в країні немає.

Грінпіс домагається, щоб ліси, що ростуть на землях сільськогосподарського призначення, все-таки отримали ясний правовий статус - причому не через переклад в землі лісового фонду (оскільки ця процедура вкрай складна і в більшості випадків нездійсненна), а через створення можливостей і стимулів для ведення правильного лісового господарства власниками таких земельних ділянок. Зокрема, під відповідним зверненням Грінпіс підписалися вже майже 26 тисяч осіб. Якщо підтримуєте цю ініціативу - приєднуйтесь:

Безправним лісах Росії потрібна допомога!

Проект Правил утримання захисних лісових насаджень, розроблений Мінсільгоспом Росії:


Правила утримання захисних лісових насаджень

I. Загальні положення

1. Ці Правила встановлюють вимоги до змісту захисних лісових насаджень і обов'язкові для всіх фізичних осіб і юридичних осіб.

2. Зміст захисних лісових насаджень здійснюється відповідно до вимог, встановлених цими Правилами та законодавством Російської Федерації в області меліорації земель, а також лісовим законодавством Російської Федерації.

3. Зміст захисних лісових насаджень, які представляють собою штучно створені багаторічні насадження (дерева, чагарники) і (або) природні багаторічні насадження (дерева, чагарники), розташовані на землях сільськогосподарського призначення, направлено на забезпечення грунтозахисних, водорегулюючих та інших властивостей захисних лісових насаджень .

4. Фізичні особи та юридичні особи, які експлуатують захисні лісові насадження, зобов'язані утримувати зазначені захисні лісові насадження в належному стані і вживати заходів щодо запобігання їх пошкодження.

5. Утримання в належному стані захисних лісових насаджень організовують щодо:

державних захисних лісових насаджень, необхідних для забезпечення державних потреб Російської Федерації, - Міністерство сільського господарства Російської Федерації;

державних захисних лісових насаджень, необхідних для забезпечення державних потреб суб'єктів Російської Федерації, - відповідні органи виконавчої влади суб'єктів Російської Федерації;

захисних лісових насаджень, необхідних для забезпечення муніципальних потреб, - органи місцевого самоврядування;

захисних лісових насаджень, необхідних для забезпечення потреб фізичних осіб і юридичних осіб, - їх власники, власники і користувачі.

6. Утримання в належному стані державних захисних лісових насаджень, необхідних для забезпечення державних потреб Російської Федерації, здійснюють знаходяться у віданні Міністерства сільського господарства Російської Федерації федеральні державні бюджетні установи меліорації земель і сільськогосподарського водопостачання відповідно до закріпленими за ними повноваженнями.

7. Зміст захисних лісових насаджень здійснюється на основі проектів меліорації земель.

8. З метою утримання захисних лісових насаджень в належному стані здійснюються такі заходи (далі - заходи з утримання захисних лісових насаджень):

1) обстеження захисних лісових насаджень;

2) проектування заходів по догляду за захисними лісовими насадженнями, відновленню захисних лісових насаджень, реконструкції захисних лісових насаджень, забезпечення пожежної та санітарної безпеки в захисних лісових насадженнях;

3) догляд за захисними лісовими насадженнями;

4) відновлення захисних лісових насаджень;

5) реконструкція захисних лісових насаджень;

6) охорона захисних лісових насаджень від пожеж;

7) захист захисних лісових насаджень від шкідливих організмів.

9. Заходи по утриманню захисних лісових насаджень здійснюються безпосередньо власниками, власниками, користувачами або орендарями (далі - правовласники) земельних ділянок, на яких розташовані захисні лісові насадження, а також залучаються зазначеними особами спеціалізованими організаціями.

10. Інформація про здійснення заходів з утримання захисних лісових насаджень щорічно заноситься в книгу захисних лісових насаджень, в строк не пізніше 1 лютого року, наступного за роком, в якому були здійснені відповідні заходи. Рекомендована форма книги захисних лісових насаджень наведена в Додатку № 1 до цих Правил.

11. Особи, що здійснюють утримання захисних лісових насаджень, забезпечують ведення книги захисних лісових насаджень.

12. Книга захисних лісових насаджень повинна містити відомості:

1) про земельну ділянку, на якому розташовуються захисні лісові насадження (адреса (опис місця розташування), кадастровий номер, типи і види ґрунту, кліматичні умови, площа (в гектарах));

2) про захисних лісових насадженнях (протяжність (в метрах), ширина (в метрах), дата створення (посіву, посадки), реквізити проекту меліорації, відповідно до якого були створені захисні лісові насадження (при наявності), вид захисних лісових насаджень, головна порода, супутня порода);

3) про власника земельної ділянки, на якій розташовані захисні лісові насадження, а також іншому правовласників (при наявності);

4) про здійснення заходів з утримання захисних лісових насаджень.

13. Книга захисних лісових насаджень, а також інші документи, що оформляються при здійсненні заходів по утриманню захисних лісових насаджень, зберігаються у власника земельної ділянки, на якій розташовані захисні лісові насадження.

14. При переході прав на земельну ділянку, на якій розташовані захисні лісові насадження, документи, зазначені в пункті 13 цих Правил, передаються новому власнику прав такої земельної ділянки.

II. Обстеження захисних лісових насаджень

15. Обстеження захисних лісових насаджень (далі - обстеження) проводиться з метою визначення стану захисних лісових насаджень, в тому числі їх відповідності проектам меліорації.

16. Перше обстеження захисних лісових насаджень здійснюється не пізніше одного року з дня створення захисних лісових насаджень.

17. Наступні обстеження захисних лісових насаджень проводяться в міру необхідності, але не пізніше двох років з дати попереднього обстеження.

18. За результатами обстеження складається акт обстеження захисних лісових насаджень. Рекомендована форма акта обстеження захисних лісових насаджень наведена в Додатку № 2 до цих Правил.

19. Акт обстеження захисних лісових насаджень містить такі відомості:

1) про власника земельної ділянки, на якій розташовані захисні лісові насадження, а також іншому правовласників (при наявності);

2) про земельну ділянку, на якому розташовуються захисні лісові насадження (адреса (опис місця розташування), кадастровий номер, площу (в гектарах));

3) про терміни проведення обстеження захисних лісових насаджень (дата, період проведення обстеження);

4) про осіб, що здійснили обстеження захисних лісових насаджень (прізвище, ім'я, по батькові (за наявності), посада, найменування юридичної особи);

5) про дату попереднього обстеження захисних лісових насаджень;

6) про стан захисних лісових насаджень та їх відповідності проекту меліорації земель (при наявності проекту меліорації земель на дату проведення обстеження);

7) рекомендації про необхідність чи відсутність необхідності в проведенні заходів по утриманню захисних лісових насаджень.

До акта обстеження захисних лісових насаджень додається схема обстежених захисних лісових насаджень.

20. Акт обстеження захисних лісових насаджень підписується особами, які здійснили обстеження захисних лісових насаджень.

III. Проектування заходів по догляду за захисними лісовими насадженнями, відновленню захисних лісових насаджень, реконструкції захисних лісових насаджень, забезпечення пожежної та санітарної безпеки в захисних лісових насадженнях

21. Проектування заходів по догляду за захисними лісовими насадженнями, відновленню захисних лісових насаджень, реконструкції захисних лісових насаджень, забезпечення пожежної та санітарної безпеки в захисних лісових насадженнях здійснюється на підставі акта обстеження захисних лісових насаджень, що містить рекомендації про необхідність проведення відповідних заходів, правовласниками земельних ділянок , на яких розташовані захисні лісові насадження, або залучаються ними особами (організаціями).

22. До складу проектної документації, зазначеної в пункті 21 цього наказу входять:

1) проект заходів щодо утримання захисних лісових насаджень;

2) пояснювальна записка;

3) кошторисна документація із зазначенням видів, вартості та обсягів робіт, передбачуваних до виконання при здійсненні заходів по утриманню захисних лісових насаджень.

23. Пояснювальна записка в складі проектної документації повинна містити відомості про земельну ділянку, на якій розташовані захисні лісові насадження, про захисних лісових насадженнях, запропоновані способи виконання заходів з утримання захисних лісових насаджень з обґрунтуванням, опис пропонованих до використання технічних засобів, обладнання та матеріалів, перелік природоохоронних заходів.

24. Кошторисна документація складається в цінах відповідних років.

IV. Догляд за захисними лісовими насадженнями

25. Догляд за захисними лісовими насадженнями спрямований на забезпечення грунтозахисних, водорегулюючих та інших властивостей захисних лісових насаджень, підтримання належного стану захисних лісових насаджень.

26. Догляд за захисними лісовими насадженнями здійснюється на постійній основі шляхом виконання наступних заходів:

1) обробка грунту;

2) полив;

3) внесення добрив;

4) обрізка крон дерев і чагарників

5) проведення рубок догляду;

6) інших заходів, які визначаються відповідно до проектної документації.

V. Відновлення захисних лісових насаджень

27. Відновлення захисних лісових насаджень проводиться у разі часткової або повної втрати захисними лісовими насадженнями своїх грунтозахисних, водорегулюючих та інших властивостей внаслідок пошкодження або знищення захисних лісових насаджень.

28. Відновлення захисних лісових насаджень полягає у виконанні заходів з видалення загиблих або пошкоджених до ступеня припинення росту дерев і чагарників, що становлять захисні лісові насадження, відновленню кількісного і породного складу дерев і чагарників, передбаченого проектом меліорації.

29. При відновленні захисних лісових насаджень допускаються суцільні або вибіркові рубки загиблих або пошкоджених до ступеня припинення росту дерев і чагарників, що становлять захисні лісові насадження.

30. Відновлення захисних лісових насаджень здійснюється шляхом природного, штучного або комбінованого відновлення.

31. Природне відновлення захисних лісових насаджень здійснюється внаслідок як природних процесів, так і заходів сприяння відновленню захисних лісових насаджень: шляхом збереження підросту дерев і чагарників, що становлять захисні лісові насадження, при проведенні рубок таких дерев і чагарників, мінералізації грунту, обгородженні.

32. Штучне відновлення захисних лісових насаджень здійснюється шляхом створення нових лісових культур: посадки сіянців, саджанців, в тому числі із закритою кореневою системою, живців або висівання насіння дерев і чагарників, що становлять захисні лісові насадження.

33. Комбіноване відновлення захисних лісових насаджень здійснюється за рахунок поєднання природного і штучного відновлення захисних лісових насаджень.

VI. Реконструкція захисних лісових насаджень

34. Реконструкція захисних лісових насаджень проводиться у випадках зміни проекту меліорації земель, що передбачає встановлення нових вимог до конструкції і ширині захисних лісових насаджень, видовим складом, кількістю рядів і схем посадки дерев і чагарників, що становлять захисні лісові насадження.

35. Реконструкція захисних лісових насаджень полягає у виконанні заходів з видалення частини або в повному обсязі дерев і чагарників, що становлять захисні лісові насадження, зміни конструкції, ширини захисних лісових насаджень, видового складу, числа рядів і схем посадки дерев і чагарників, що становлять захисні лісові насадження , відповідно до проекту меліорації земель.

36. При реконструкції захисних лісових насаджень допускаються суцільні або вибіркові рубки дерев і чагарників, що становлять захисні лісові насадження.

VII. Охорона захисних лісових насаджень від пожеж

37. Охорона захисних лісових насаджень від пожеж здійснюється з метою попередження пожеж в захисних лісових насадженнях, виявленні і ліквідації пожеж, що виникли в захисних лісових насадженнях.

38. Охорона захисних лісових насаджень від пожеж здійснюється з урахуванням правил пожежної безпеки, що діють у відповідному регіоні, і включає в себе, в тому числі, здійснення заходів щодо протипожежного облаштування земельних ділянок, на яких розташовані захисні лісові насадження (пристрій і підтримку в належному стані протипожежних мінералізованих смуг, створення протипожежних водойм і т.д.), створення системи своєчасного оповіщення про виникнення пожежі, організації оперативного гасіння метушні кшіх в захисних лісових насадженнях пожеж.

VIII. Захист захисних лісових насаджень від шкідливих організмів

39. Захист захисних лісових насаджень від шкідливих організмів (життєздатних рослин будь-яких видів, сортів або біологічних типів, тварин або хвороботворних організмів будь-яких видів, біологічних типів, які здатні завдати шкоди захисним лісовим насадженням) здійснюється з метою виявлення в захисних лісових насадженнях шкідливих організмів та попередження їх поширення, а в разі виникнення вогнищ шкідливих організмів - на їх ліквідацію.

40. Захист захисних лісових насаджень від шкідливих організмів здійснюється з урахуванням правил санітарної безпеки в лісах і включає в себе, в тому числі, здійснення заходів щодо виявлення в захисних лісових насадженнях шкідливих організмів та попередження їх розповсюдження, ліквідацію вогнищ шкідливих організмів в разі їх виникнення.


0 коммент.:

Дописати коментар