"Я закликаю лісовий сектор активізуватись та бути активним у лобіюванні власних інтересів", - каже Юрки Катінен. Фото: Shutterstock
Юркі Катінен, який обіймав посаду віце-президента Комісії ЄС протягом п’яти років, схвалює критику, яка була пов'язана з недостатнім досвідом Комісії та Парламенту в галузі лісових питань, що ускладнює захист інтересів лісової політики.
«Удома не вдалося, що країна може суттєво захистити свої ліси, одночасно експлуатуючи їх. Із збільшенням обсягу мийок вуглецю або кількості кубічних метрів у комерційних лісах збільшується, чим краще ними керується».
«Розуміння сталого ведення лісового та лісового господарства є дуже незначним у колах ЄС. Середній європеєць розуміє ліси та управління лісами, а також середній східний фін розуміє розведення риби тунця на Мальті, оскільки ліси не є частиною життя людей однаково».
«Оскільки в ЄС немає спільної лісової політики, лісові питання вирішуються в багатьох різних галузях політики, таких як землекористування, навколишнє середовище та кліматична політика. Оскільки лісові країни виступають проти спільної лісової політики ЄС, вплив лісів на всі виміри стає важким».
«Кліматична дискусія викликала більший інтерес до лісів. Зараз зрозуміло, що ліси як запади вуглецю так само цінні, як і скорочення викидів. Це дає можливість вести стале лісове господарство. Я закликаю лісовий сектор активізуватися та брати активну участь у лобіюванні власних інтересів у межах Комісії».
За словами Катінена, у Комісії лісовий сектор повинен об'єднатися з генеральними дирекціями з питань клімату та довкілля, а також із Спільним науково-дослідним центром.
"Замість того, щоб просто коментувати зроблені пропозиції, вони тепер повинні проявляти активність щодо того, як можна використовувати лісову біомасу та як вона може замінити викопні матеріали та зв'язувати вуглець у будівництві деревини".
Краща співпраця між країнами лісу
Оскільки реалізація кліматичної політики викличе велику та різноманітну лісову галузь, Катінен сподівається, що лісові країни діятимуть в унісон більше, ніж зараз.
«У цій співпраці є великий простір для вдосконалення. Багато разів Фінляндія була майже самотня в питаннях лісу. "
Замість спільної лісової політики Катінен вірить у кращу співпрацю між лісовими країнами ЄС та у координацію лісових питань між різними генеральними дирекціями.
«Нам, безумовно, потрібні обоє. Співпраця між лісовими країнами потребує якісного стрибка вперед, так що проактивні рішення створюються спільно, а не сторони просто перебувають у обороні ".
«Зараз не варто займати оборонні позиції. Їм потрібно напасти і показати, що завдяки розумній лісовій політиці ми можемо замінити викопні матеріали, збільшити поглинання та покращити соціальне та економічне благополуччя. Координаційну роль відіграють комісари з навколишнього середовища, сільського господарства та промисловості, взаємна співпраця яких може бути посилена. Оскільки Спільний науково-дослідний центр відповідає за розробку біоекономічної стратегії, він також є ключовим партнером у питаннях лісу ».
Хоча використання лісової біомаси було розглянуто в біоекономічній стратегії ЄС, на думку Катінена, вона поки що не відома скрізь як сировина, яка відповідає сталому розвитку.
«Оскільки знань мало, слід розповісти більше про нові можливості використання лісів. Бюджети на найближчі роки містять значні резерви для розвитку біоекономіки та науково-дослідних програм, у додатку до яких фіни повинні бути активними через проекти з питань біоекономіки на основі лісів ».
«Значення лісів насправді відомо і визнається в комісіях Комісії, але це не було одним з головних пріоритетів, і чимало чиновників з ним знайоме. Коли проблеми з лісом розглядаються фрагментарно в декількох різних галузях політики, їх управління покладається на зацікавлених осіб, а не на загальну політику, яка створюється для них ".
Глобалізація фінської лісової експертизи
Портфоліо нового комісара Фінляндії Ютти Урпілайнен включає африканські питання, важливість яких Катінен вважає в зростанні.
«Однією з напрямків діяльності, наприклад, можуть бути проекти, пов'язані з лісонасадженнями та управлінням лісами, в яких Фінляндія може бути постачальником лісової експертизи. Оскільки метою асигнувань є підтримка сталого розвитку, проекти з лісонасадження дуже добре підходять з точки зору як сталого розвитку, так і політики клімату», - каже Катінен.
«Існує попит на лісову експертизу не тільки в Європі, але і в країнах, що розвиваються, в лісозаготівельних проектах, які потребують фінансування на додаток до лісових експертиз. У цих питаннях співпраця між лісовими країнами принесе свої плоди».
Наразі Комісія готує пропозицію, яка визначає правила сталого фінансування зеленого фінансування з боку банків. Катінен вважає, що оскільки кількість інвестицій, спрямованих на стійкі проекти, збільшується, інтерес до фінського лісового сектору також зростатиме.
«Оскільки управління Фінляндією лісів є найкращим у світі, це можна повторити і в іншому місці. У Фінляндії є багато практик, таких як ведення лісової бази даних, про яку інші країни-члени ЄС навіть не чули. Практика сталого розвитку лісового господарства Фінляндії була б хорошою основою, як сукупність критеріїв сталого фінансування.
Катінен не вірить, що таксономія призводить до лісової політики на рівні ЄС.
«Оскільки класифікація або систематика критеріїв зеленого фінансування визначатиме найкращі практики ведення лісового господарства та критерії стійкої лісової економіки, то тепер слід забезпечити їх правильний шлях з точки зору лісів Фінляндії. Не може бути, щоб практика країни, яка керує своїми лісами краще, ніж будь-де в світі, не була б прийнята ».
Ця стаття є частиною комунікаційного проекту "Metsä vastaa" (лісові відповіді) Фонду Metsämiesten Säätiö , який публікує актуальні фінські та європейські інтерв'ю та виступи про стале лісове господарство.
МАРКУ ЛАУКАНЕН
24.10.2019 / СТ
0 коммент.:
Дописати коментар