12 вересня 2018

Василь Гончар, директор ДП «Сокирянське лісове господарство»: «Ризики, що тягнуть за собою зміни у податковому законодавстві, без перебільшення, заганяють роботу лісгоспу у глухий кут»



Із серпня цього року набрав чинності Закон України, яким внесено зміни до ст. 273 Податкового кодексу України. Відповідно до внесених змін передбачається оподаткування земельним податком земель лісогосподарського призначення. Це питання обговорили на нараді під головуванням голови райдержадміністрації Петра Бескупського та голови райради Василя Козака за участю сільських голів, керівників структурних підрозділів райдержадміністрації, установ та організацій Сокирянщини. Голова районної ради Василь Козак зауважив, що ця проблема потребує вивчення, а головне – виваженого рішення з боку органів місцевого самоврядування, на територіях яких є землі лісового фонду.

Зокрема, як зазначила перший заступник начальника Сокирянської ОДПІ Альбіна Гладка, відповідно п. 6 Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо стимулювання утворення та діяльності сімейних фермерських господарств» в частині введення податку на лісові землі, що вступив в дію 15 серпня цього року запроваджено додатковий податок. Громади, на території яких знаходяться лісогосподарські підприємства, мають прийняти відповідні рішення про розмір оподаткування, ставка якого на підставі нового закону може коливатися в межах від 0 до 5% від нормативної грошової оцінки площі ріллі по області.

Однак, як наголосив директор ДП «Сокирянський лісгосп» Василь Гончар, ризики, що тягнуть за собою зміни у податковому законодавстві, без перебільшення, заганяють роботу лісогосподарського підприємства у глухий кут. За його інформацією, за перше півріччя Сокирянський лісгосп на лісорозведення, а це посадка лісу на землях, що вийшли з-під сільськогосподарського використання, витратив 13,7 тис. грн., на створення та догляд за лісовими культурами у державному лісовому фонді – 776,1 тис.грн., на проведення лісогосподарських заходів – 3 млн. 111 тис.грн., на охорону лісів від пожеж – 325,2 тис.грн, для охорони лісів утримується 66 працівників державної лісової охорони. На даний час Сокирянський лісгосп забезпечує роботою та достойним заробітком 230 штатних працівників, у весняно-осінній період до них додається ще значна кількість сезонних робітників. За вісім місяців цього року лісгоспом сплачено 16 млн.грн. податків та інших обов’язкових платежів. Підприємство працює стабільно, виконуючи як планові виробничі показники, так і вчасно виконує зобов’язання зі сплати податків. При загальному обсязі реалізації в 2017 році 40 млн.грн загальна сума податків та інших обов’язкових платежів склала понад 16 млн.грн. Додатковий земельний податок може додати до збільшення цієї суми від 556 тисяч гривень до 27 мільйонів 808 тисяч гривень.

При максимальному розмірі ставок земельного податку підприємство фінансово не зможе здійснювати покладених на нього функцій, що призведе до вивільнення працівників, які переважно мешкають у сільській місцевості, і не мають інших робочих місць. Крім цього, підприємство не матиме можливості спрямовувати кошти на захист лісів від самовільних порубів, пожеж, боротьбу зі шкідниками та хворобами лісу тощо, тобто ведення лісового господарства та догляд за лісом – під серйозною загрозою.

Керівники району звернули увагу, що встановлення ставок земельного податку належить до повноважень сільських, селищних, міських рад та рад об’єднаних територіальних громад. Тож органи місцевого самоврядування мають все ретельно зважити, адже від відсотка податкової ставки залежить і вартість 1 куб.метра дров, що закуповує населення. При нинішній невисокій платоспроможності населення, особливо незахищених верств, такий ріст цін може призвести до негативних наслідків у соціальній сфері.

Позиція керівників районної влади однозначна – підтримати звернення дирекції лісгоспу та рекомендувати територіальним громадам при прийнятті рішення про ставку нормативної грошової оцінки на землі лісового фонду зробити необхідні розрахунки економічної доцільності та встановити найоптимальнішу ставку від нормативної грошової оцінки площі ріллі по області.

0 коммент.:

Дописати коментар