Проект Закону про внесення змін до додатка № 3 до Закону України "Про Державний бюджет України на 2016 рік" (щодо фінансування державних підприємств, які належать до сфери управління Державного агентства лісових ресурсів України)
15/02/2016
Проект вноситься народним депутатом України
О. В. Єднаком (посв. № 144)
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до додатка №3 до Закону України
«Про Державний бюджет України на 2016 рік» (щодо фінансування державних підприємств, які належать до сфери управління Державного агентства лісових ресурсів України)
Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:Про внесення змін до додатка №3 до Закону України
«Про Державний бюджет України на 2016 рік» (щодо фінансування державних підприємств, які належать до сфери управління Державного агентства лісових ресурсів України)
1. У Законі України "Про Державний бюджет України на 2016 рік" № 928-VІІІ від 25 грудня 2015 р.:
1) Внести зміни до додатка № 3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» (Голос України, 31.12.2015, № 250) згідно з додатком № 1, №2, № 3 до цього Закону.
2. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту Закону України «Про внесення змін до додатка № 3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» (щодо фінансування державних підприємств, які належать до сфери управління Державного агентства лісових ресурсів України)».
1. Обґрунтування необхідності прийняття акта
Відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» № 928 від 25.12.2015 року, фінансування державних лісогосподарських підприємств за рахунок Державного бюджету не передбачено. Однак, як показала практика у багатьох державних лісогосподарських підприємств та установах відсутні доходи для належного забезпечення ведення лісового господарства, оскільки промислова лісозаготівля відсутня, а ліси виконують лише рекреаційні та екологічні функції. До них відносяться: 75 лісогосподарських підприємств, які знаходяться переважно у південних та східних областях, 7 лісозахисних підприємств, та ще 11 спеціалізованих підприємств та установ з різними функціями.
Позбавлення державних лісогосподарських підприємств та установ фінансування створює ризики тотального знищення лісів через лісові пожежі, незаконні рубки, не проведення лісо-відновлювальних робіт та санітарних заходів по догляду за лісом.
З січня 2016 працівники дотаційних державних лісогосподарських підприємств практично не отримують заробітну плату, більшість знаходиться у неоплачуваних відпустках. Кричущим є той факт, що незаконні рубки збільшуються надзвичайно швидкими темпами через відсутність повноцінної лісової охорони, але ще більшої шкоди буде завдано із потеплінням, коли почнуться лісові пожежі, які нікому буде виявляти та ліквідовувати.
В той же час, за підсумками 2015 року реалізація деревини зросла на 44%, зарплати на 42% (близько 5 тис. грн. по галузі), продуктивність на 40%, а платежі до бюджету зросли на 60% і становили близько 3.2 млрд. грн. Фактично галузь є надзвичайно прибутковою, але при цьому коли приймався Державний бюджет на 2016 рік не було враховано, що є значна кількість неприбуткових державних лісогосподарських підприємств, які в основному виконують функцію по збереженню лісу для рекреаційних та екологічних цілей.
Відсутність бюджетної підтримки призведе до повної ліквідації лісогосподарських підприємств південного та східного регіонів і потягне за собою повне руйнування досягнутих результатів в степовому захисному лісівництві та необоротність ерозійних процесів.
З метою запобігання вищевказаним втратам щорічно при прийнятті Закону України про Державний бюджет на відповідний рік враховувались видатки на за відповідною програмою (за КПКВК 1901060, 2805060) на ведення лісового і мисливського господарства, охорону і захист лісу в лісовому фонді.
У 2012 році фінансова підтримки з державного бюджету на проведення заходів з ведення лісового і мисливського господарства, охорону і захист лісу в лісовому фонді була передбачена у сумі 579,2 млн.грн., у 2013 році – у сумі – 614,8 млн.грн.,у 2014 – у сумі 434,3 млн. грн., у 2015 – у сумі 398,1 млн.грн., у 2016 році – 0.
Зазначені вище обставини вказують на необхідність внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» в максимально стислі строки.
2. Мета і шляхи її досягнення
Метою прийняття проекту Закону України «Про внесення змін до додатка № 3 до Закону України « Про Державний бюджет України на 2016 рік» (щодо фінансування державних підприємств, які належать до сфери управління Державного агентства лісових ресурсів України)» є спрямування фінансової підтримки з державного бюджету на забезпечення планомірного ведення лісового господарства, а саме: проведення комплексу протипожежних заходів в лісових господарствах півдня та сходу країни;
- проведення заходів з відновлення лісів на землях, наданих у постійне користування;
- проведення комплексу заходів по боротьбі зі шкідниками і хворобами лісу;
- проведення комплексу заходів з відтворення державного мисливського фонду;
- проведення комплексу заходів з формування і оздоровлення лісів;
- проведення заходів для захисту лісових насаджень від несанкціонованих рубок;
- забезпечення на належному рівні функціонування державної лісової охорони, в тому числі на виплату заробітної плати;
- створення захисних лісових насаджень та полезахисних лісових смуг для попередження впливу водної та вітрової ерозії.
Законопроектом передбачається внести зміни до додатка № 3 Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» зокрема, запропоновано збільшити видатки за загальним фондом на суму 422,620 млн. гривень для надання фінансової підтримки державним підприємствам лісової галузі за бюджетною програмою КПКВК 2805060 «Ведення лісового і мисливського господарства, охорона і захист лісів в лісовому фонді».
3. Правові аспекти
У цій сфері діють такі нормативно-правові акти:
- Конституція України;
- Бюджетний кодекс України;
- Закон України «Про Державний бюджет України на 2016 рік»
Реалізація положень поданого проекту закону після його прийняття не потребує внесення змін до інших законів України
Збільшення бюджетних призначень пропонуємо провести за рахунок доходів, що перевищують, враховані у Законі України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» показники дохідної частини.
5. Запобігання корупції
У проекті акта відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.
6. Вплив реалізації акта на ринок праці
Реалізація положень законопроекту дозволить забезпечити збереження близько 7 тис. робочих місць.
7. Прогноз результатів
Реалізація Закону України «Про внесення змін до додатка № 3 до Закону України « Про Державний бюджет України на 2016 рік» (щодо фінансування державних підприємств, які належать до сфери управління Державного агентства лісових ресурсів України)» дозволить зберегти та примножити лісові насадження у не ресурсних областях шляхом забезпечення виконання підприємствами вкрай важливих функцій (захисту і охорони лісів від пожеж, несанкціонованих рубок та осередків шкідників, попередження неконтрольованого забруднення густонаселених територій).
Народний депутат України О. В. Єднак (посв. № 144)
___ ____________2016 р.
Інформація щодо додаткової потреби в обсягах фінансування за бюджетною програмою КПКВК 2805060 "Ведення лісового і мисливського господарства, охорона і захист лісів в лісовому фонді" лісогосподарських підпририємств нересурсних областей та підприємств з вузькою спеціалізацією на 2016 рік тис.грн.
№ з/п | Назва | Потреба на 2015 рік | Доведено розписом на 2015 рік | Доведено Законом України про ДБ на 2016 | Потреба на 2016 рік |
1. | Лісогосподарські підприємства нересурсних областей | 336 082,2 | 243 950,4 | 0,0 | 328 842,4 |
2. | ДП "Українська державна база авіаційної охорони лісів" | 37 600,0 | 25 001,9 | 0,0 | 23 706,7 |
3. | Українське державне проектне лісовпорядне виробниче об'єднання "Укрдержліспроект" | 37 181,7 | 29 006,5 | 0,0 | 37 181,7 |
4. | Лісозахисні підприємства (7 підприємств) | 14 779,3 | 12 243,2 | 0,0 | 14 495,4 |
5. | ДП "Український державний проектно-вишукувальнийу інститут лісового господарства "Укрдіпроліс" | 1 710,0 | 1 524,6 | 0,0 | 1 600,0 |
6. | Філіали та дослідні станції УкрНДІЛГА | 14 335,2 | 11 518,1 | 0,0 | 14 758,0 |
7. | Харківський державний проектно-вишукувальний інститут агромеліорації і ліс.господарства "Харківдіпроагроліс" | 1 703,0 | 1 442,7 | 0,0 | 2 036,4 |
РАЗОМ | 443 391,4 | 324 687,4 | 0,0 | 422 620,6 |
** Розшифровка за напрямами використання
1. | Лісовпорядкування та державний облік лісів (Українське державне проектне лісовпорядне виробниче об'єднання "Укрдержліспроект") | 37 181,7 |
2. | Проектно-вишукувальні роботи (ДП "Український державний проектно-вишукувальнийу інститут лісового господарства "Укрдіпроліс", Харківський державний проектно-вишукувальний інститут агромеліорації і ліс.господарства "Харківдіпроагроліс") | 3 636,4 |
3. | Охорона лісів від пожеж: | |
3.1. | Авіаційна охорона лісів від пожеж (ДП "Українська державна база авіаційної охорони лісів" ) | 23 706,7 |
3.2. | Наземна охорона лісу від пожеж (Дніпропетровська, Донецька, Запорізька, Миколаївська, Київська, Луганська, Одеська, Херсонська, Харківська, Полтавська області + Філіали та дослідні станції УкрНДІЛГА) | 20 679,3 |
4. | Здійснення заходів щодо боротьби із шкідниками та хворобами лісу (Дніпропетровська, Запорізька, Київська області + 7 лісозахисних підприємств+Філіали та дослідні станції УкрНДІЛГА) | 8 950,9 |
5. | Відновлення лісів (Дніпропетровська, Запорізька, Івано-Франківська, Київська, Луганська, Львівська, Херсонська, Харківська, Хмельницька області+Філіали та дослідні станції УкрНДІЛГА) | 4 141,2 |
2 Проектно-вишукувальні роботи (ДП "Український державний проектно-вишукувальнийу інститут лісового господарства "Укрдіпроліс", Харківський державний проектно-вишукувальний інститут агромеліорації і ліс.господарства "Харківдіпроагроліс") - 3 636,4
3 Охорона лісів від пожеж:
3.1. Авіаційна охорона лісів від пожеж (ДП "Українська державна база авіаційної охорони лісів" ) 23 706,7
3.2. Наземна охорона лісу від пожеж (Дніпропетровська, Донецька, Запорізька, Миколаївська, Київська, Луганська, Одеська, Херсонська, Харківська, Полтавська області + Філіали та дослідні станції УкрНДІЛГА) 20 679,3
4 Здійснення заходів щодо боротьби із шкідниками та хворобами лісу (Дніпропетровська, Запорізька, Київська області + 7 лісозахисних підприємств+Філіали та дослідні станції УкрНДІЛГА) 8 950,9
5 Відновлення лісів (Дніпропетровська, Запорізька, Івано-Франківська, Київська, Луганська, Львівська, Херсонська, Харківська, Хмельницька області+Філіали та дослідні станції УкрНДІЛГА) 4 141,2
6 Мисливське господарство ( Волинська, Луганська, Львівська, Сумська Херсонська області) 67,1
7.1. Забезпечення функціонування державної лісової охорони, загальногосподарські та адміністративні витрати з ведення лісового і мисливського господарства (частково нересурсні лісгоспи: Вінницька, Волинська, Івано-Франківська, Київська, Львівська, Рівненська, Сумська, Тернопільська Хмельницька, Черкаська, Чернівецька, Чернігівська,Полтавська області, Закарпаття) 44 073,5
7.2. Забезпечення функціонування державної лісової охорони, загальногосподарські та адміністративні витрати з ведення лісового і мисливського господарства (Дніпропетровська, Донецька, Запорізька, Миколаївська, Кіровоградська, Луганська, Одеська, Херсонська, Харківська області+ 7 лісозахисних підприємств+Філіали та дослідні станції УкрНДІЛГА) 224 424,1
8 Рубки формування і оздоровлення лісів, ліквідація захаращенності, допоміжні лісогосподарські роботи ( Запорізька, Київська, Херсонська, Хмельницька області+ 7 лісозахисних підприємств+Філіали та дослідні станції УкрНДІЛГА) 6 185,9
9 Роботи, пов'язані з оформленням речових прав на земельні ділянки( Донецька, Київська, Луганська області) 1 260,0
10.1. Створення захисних лісових насаджень(Дніпропетровська, Донецька, Запорізька, Миколаївська, Кіровоградська, Луганська, Одеська, Херсонська, Харківська, Полтавська області) 48 220,8
10.2. Створення захисних лісових насаджень (частково нересурсні лісгоспи: Вінницька область) 93,0
РАЗОМ: 422 620,6
Автор: Остап Єднак, Народний депутат України
6 Мисливське господарство ( Волинська, Луганська, Львівська, Сумська Херсонська області) 67,1
7.1. Забезпечення функціонування державної лісової охорони, загальногосподарські та адміністративні витрати з ведення лісового і мисливського господарства (частково нересурсні лісгоспи: Вінницька, Волинська, Івано-Франківська, Київська, Львівська, Рівненська, Сумська, Тернопільська Хмельницька, Черкаська, Чернівецька, Чернігівська,Полтавська області, Закарпаття) 44 073,5
7.2. Забезпечення функціонування державної лісової охорони, загальногосподарські та адміністративні витрати з ведення лісового і мисливського господарства (Дніпропетровська, Донецька, Запорізька, Миколаївська, Кіровоградська, Луганська, Одеська, Херсонська, Харківська області+ 7 лісозахисних підприємств+Філіали та дослідні станції УкрНДІЛГА) 224 424,1
8 Рубки формування і оздоровлення лісів, ліквідація захаращенності, допоміжні лісогосподарські роботи ( Запорізька, Київська, Херсонська, Хмельницька області+ 7 лісозахисних підприємств+Філіали та дослідні станції УкрНДІЛГА) 6 185,9
9 Роботи, пов'язані з оформленням речових прав на земельні ділянки( Донецька, Київська, Луганська області) 1 260,0
10.1. Створення захисних лісових насаджень(Дніпропетровська, Донецька, Запорізька, Миколаївська, Кіровоградська, Луганська, Одеська, Херсонська, Харківська, Полтавська області) 48 220,8
10.2. Створення захисних лісових насаджень (частково нересурсні лісгоспи: Вінницька область) 93,0
РАЗОМ: 422 620,6
Автор: Остап Єднак, Народний депутат України
Источник: w1.c1.rada.gov.ua,
Проект Закону від 15.02.2016 Комітет Передано ОтриманоПроект Закону про внесення змін до додатка № 3 до Закону України "Про Державний бюджет України на 2016 рік" (щодо фінансування державних підприємств, які належать до сфери управління Державного агентства лісових ресурсів України)
- Номер, дата реєстрації:
- 4064 від 15.02.2016
- Сесія реєстрації:
- 4 сесія VIII скликання
- Редакція законопроекту:
- Основний
- Рубрика законопроекту:
- Економічна політика
- Суб'єкт права законодавчої ініціативи:
- Народний депутат України
- Ініціатор(и) законопроекту:
- Головний комітет:
- Павелко А.В. Комітет з питань бюджету
- Інші комітети:
- Томенко М.В. Комітет Верховної Ради України з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи
- Кутовий Т.В. Комітет з питань аграрної політики та земельних відносин
- Соболєв Є.В. Комітет з питань запобігання і протидії корупції
- Геращенко І.В. Комітет з питань європейської інтеграції
- Текст законопроекту та супровідні документи:
- Проект Закону 12.02.2016
- Подання 12.02.2016
- Пояснювальна записка 12.02.2016
- Додаток (1) 12.02.2016
- Додаток (2) 12.02.2016
- Додаток (3) 12.02.2016
- Порівняльна таблиця 12.02.2016
Комітет Верховної Ради України з питань бюджету 15.02.2016 16.02.2016
Комітет Верховної Ради України з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи 15.02.2016 16.02.2016
Комітет Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин 15.02.2016 17.02.2016
Комітет Верховної Ради України з питань запобігання і протидії корупції 15.02.2016 16.02.2016
Комітет Верховної Ради України з питань європейської інтеграції 15.02.2016 16.02.2016
0 коммент.:
Дописати коментар