17 квітня 2016

Рішення місцевої влади щодо протидії пожежам в екосистемах

Наведемо чинні рішення обласних держадміністрацій та органів місцевого самоврядування щодо попередження пожежам в екосистемах у 2016 році (список може поповнюватися)

Взято із правової системи ЛІГА:ЗАКОН







ВІННИЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 26.02.2014 р. N 57

Про заходи з охорони лісів області від пожеж у 2014 - 2016 роках

Відповідно до Лісового кодексу України, Кодексу цивільного захисту України та з метою посилення охорони лісів області від пожеж і поліпшення організації боротьби з лісовими пожежами:

1. Утворити оперативний штаб на випадок спільних дій при гасінні лісових пожеж у лісових масивах області у складі згідно з додатком.

2. Райдержадміністраціям, виконкомам міських рад міст обласного значення:

2.1. Здійснювати заходи з охорони і захисту лісів, попередження лісових пожеж та заборони відвідування населенням лісів, в'їзду до них транспортних засобів у період високої пожежної небезпеки в порядку, передбаченому законодавством.

2.2. Розробляти і затверджувати щорічно до 01 березня спільно з лісогосподарськими підприємствами мобілізаційно-оперативні плани ліквідації лісових пожеж, у яких зокрема передбачати порядок і черговість направлення на гасіння лісових пожеж технічних, транспортних засобів і людських ресурсів місцевих підприємств, установ, організацій, розташованих у зоні діяльності лісогосподарських підприємств, надання безкоштовного харчування, приміщень для відпочинку і реабілітації особового складу та осіб, залучених до гасіння пожежі, якщо пожежа триває понад три години.

2.3. Створювати щорічно до 01 квітня резервний запас пально-мастильних матеріалів на пожежонебезпечний період для гасіння лісових пожеж.

2.4. Надавати щорічно до 05 листопада Вінницькому обласному управлінню лісового та мисливського господарства для узагальнення інформацію про виконання завдань, визначених цим розпорядженням.

3. Рекомендувати органам місцевого самоврядування здійснювати заходи щодо об'єднання коштів місцевого бюджету та коштів підприємств, установ, організацій з метою подальшого спрямування їх на охорону лісів від пожеж.

4. Вінницькому обласному управлінню лісового та мисливського господарства (Бондар А. О.) забезпечити:

4.1. Організацію та проведення практичних дій з відпрацювання взаємодії сил та засобів, які залучаються до гасіння великих лісових пожеж, згідно з мобілізаційними планами з їх ліквідації.

4.2. Організацію силами лісогосподарських підприємств і лісництв постійного патрулювання ділянок лісу, найбільш пожежонебезпечних, з метою попередження та своєчасного виявлення осередків таких пожеж.

5. Рекомендувати управлінню МВС України у Вінницькій області (Школьний О. М.) вжити заходів щодо прийняття участі в охороні лісів від пожеж.

6. Департаменту агропромислового розвитку облдержадміністрації (Неїлик М. М.) щорічно в період проведення збирання врожаю зернових культур уживати заходів щодо заборони випалювання сухої рослинності та пожнивних решток на землях сільськогосподарського призначення, які межують з лісовими масивами.

7. Управлінню Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області (Шевчук Р. Б.) у випадках виникнення лісових пожеж надавати дієву допомогу державним лісогосподарським підприємствам усіма наявними засобами пожежегасіння та спільно проводити навчання з відпрацювання взаємодії сил та засобів, які можуть залучатись до їх гасіння.

8. Управлінню цивільного захисту облдержадміністрації (Вовченко С. Д.) розробити до 20 квітня 2014 року систему забезпечення своєчасного оповіщення населення та організації евакуації жителів населених пунктів, розташованих поблизу лісових масивів, у разі виникнення лісових пожеж.

9. Вінницькому обласному управлінню лісового та мисливського господарства (Бондар А. О.) інформувати про виконання цього розпорядження облдержадміністрацію щорічно до 15 листопада.

10. Визнати таким, що втратило чинність, розпорядження голови облдержадміністрації від 23 березня 2011 року N 122 "Про посилення охорони лісів області від пожеж у 2011 - 2013 роках".

11. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступника голови облдержадміністрації Аксельрода Р. Б.



Перший заступник голови
облдержадміністрації
М. Боровський



Додаток
до розпорядження Вінницької обласної державної адміністрації
26.02.2014 N 57


СКЛАД
оперативного штабу на випадок спільних дій при гасінні лісових пожеж у лісових масивах області

АКСЕЛЬРОД
Роман Борисович
- заступник голови облдержадміністрації, керівник штабу
БОНДАР
Анатолій Омелянович
- начальник Вінницького обласного управління лісового та мисливського господарства, заступник керівника штабу (за згодою)
ВОВЧЕНКО
Сергій Дмитрович
- начальник управління цивільного захисту облдержадміністрації
ДІДЕНКО
Віктор Іванович
- перший заступник начальника Вінницького обласного управління лісового та мисливського господарства (за згодою)
НОВАК
Руслан Володимирович
- начальник оперативно - координаційного центру управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області (за згодою)
ПОПАДЮК
Іван Васильович
- завідувач сектору охорони і захисту лісу Вінницького обласного управління лісового та мисливського господарства, секретар штабу (за згодою)
ТЕРЕНТЬЄВ
Юрій Валерійович
- заступник начальника управління з реагування на надзвичайні ситуації ДС НС України у Вінницькій області (за згодою)
ШЕВЧУК
Руслан Богданович
- начальник управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області, заступник керівника штабу (за згодою).



Заступник голови облдержадміністрації                    Л. Спірідонова




ВОЛИНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 16.03.2016 р. N 119

Про заходи щодо попередження виникнення масових пожеж лісів, торф'яників і сільгоспугідь протягом пожежонебезпечного періоду 2016 року

Відповідно до статей 6, 28 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", статті 4 Закону України "Про пожежну безпеку", статей 31, 32, 88 Лісового кодексу України, пункту 3 Правил пожежної безпеки в лісах України, затверджених наказом Держкомлісгоспу України від 27 грудня 2004 року N 278, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 24 березня 2005 року за N 328/10608 (далі - Правила):

1. ЗОБОВ'ЯЗУЮ:

1) голів райдержадміністрацій:

- відповідно до компетенції забезпечити неухильне виконання комплексних планів щодо протипожежного захисту лісів, торфовищ і сільгоспугідь протягом пожежонебезпечного періоду 2016 року;

- посилити контроль і вжити заходів щодо забезпечення місцевої та відомчої пожежної охорони необхідною технікою, засобами пожежегасіння та зв'язку, укомплектувати їх особовим складом згідно зі штатними розписами;

- у встановленому законодавством порядку залучити кошти місцевих бюджетів для здійснення лісогосподарськими підприємствами заходів з охорони лісів від пожеж, зокрема придбання протипожежних технічних засобів та проведення інших протипожежних робіт;

- довести до відома громадян та посадових осіб, що випалювання стерні, луків, пасовищ, ділянок зі степовою, водно-болотною та іншою природною рослинністю, рослинності (або її залишків) і опалого листя на землях сільськогосподарського призначення, у смугах відводу автомобільних доріг, залізниць, у парках, інших зелених насадженнях та газонах у населених пунктах тягнуть за собою накладення штрафів на громадян та посадових осіб;

2) департамент агропромислового розвитку обласної державної адміністрації (Ю. Горбенко), голів районних державних адміністрацій:

- ужити організаційних заходів щодо посилення контролю за станом протипожежної безпеки під час виконання весняно-польових робіт із збирання врожаю та робіт із заготівлі кормів для потреб тваринництва, дотримання суб'єктами господарювання вимог Правил пожежної безпеки в агропромисловому комплексі;

- рекомендувати керівникам агроформувань забезпечити проведення профілактичних заходів щодо попередження пожеж у місцях збирання врожаю, зберігання та переробки сільськогосподарської продукції;

3) департамент інфраструктури та туризму облдержадміністрації (І. Мирка), рекомендувати керівникам відокремлених підрозділів державного територіально-галузевого об'єднання "Львівська залізниця" (Ковельська, Ківерцівська дистанції колії) ужити необхідних заходів щодо проведення благоустрою придорожніх смуг залізниці, забезпечити при цьому дотримання Правил, не допускати несанкціонованого випалювання сухої трав'яної рослинності, чагарників тощо;

4) управління освіти і науки облдержадміністрації (В. Загрева) спільно з управлінням ДСНС України в області (В. Грушовінчук) організувати роботу для ознайомлення школярів із дотриманням Правил пожежної безпеки у лісах України;

5) відділ інформаційної політики облдержадміністрації (С. Головачук):

- сприяти висвітленню у засобах масової інформації питань, пов'язаних з охороною лісів від пожеж, за поданням державних органів лісового господарства;

- рекомендувати місцевим засобам масової інформації безоплатно оприлюднювати звернення лісогосподарських підприємств з охорони лісів від пожеж.

2. РЕКОМЕНДУВАТИ:

1) органам місцевого самоврядування забезпечити виконання завдань, зазначених у підпункті 1) пункту 1 цього розпорядження;

2) управлінню Державної служби України з надзвичайних ситуацій в області:

- до настання пожежонебезпечного періоду організувати та провести спільний огляд готовності всіх лісогосподарських підприємств до виявлення та гасіння пожеж у лісах;

- забезпечити виконання завдань, зазначених у підпункті 1) пункту 1 цього розпорядження;

3) обласному управлінню лісового та мисливського господарства (О. Кватирко), Волинському військовому лісгоспу (В. Карпушенко), службі автомобільних доріг (А. Посполітак):

- забезпечити виконання протипожежних заходів в обсягах, передбачених комплексними планами дій щодо протипожежного захисту лісів протягом пожежонебезпечного періоду 2016 року;

- у встановленому законодавством порядку організувати постійне спостереження за лісовими масивами, рейди і патрулювання з метою виявлення та притягнення порушників Правил пожежної безпеки в лісах України до адміністративної відповідальності згідно з чинним законодавством;

- у період встановлення високого та надзвичайно високого класів пожежної небезпеки створити спільні рейдові групи у складі працівників державної лісової охорони, Державної служби України з надзвичайних ситуацій, національної поліції України, екологічних служб, представників місцевих органів виконавчої влади для проведення профілактичних заходів та відпрацювання упродовж літнього сезону лісових масивів;

- забезпечити термінове оповіщення управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в області про пожежі в лісах, які досягли (або можуть набути) рівня надзвичайної ситуації;

- створити відповідно до встановлених нормативів відомчі запаси паливно-мастильних матеріалів на випадок гасіння великих лісових пожеж;

- інформувати громадян та посадових осіб, що згідно з Правилами протягом пожежонебезпечного періоду забороняється розведення багать у лісі, випалювання трави та інших рослинних решток на землях лісового фонду, а також інших земельних ділянках, що безпосередньо примикають до лісу, звалювання та спалювання у лісових насадженнях сміття, будівельних залишків, побутових та горючих відходів тощо. Також протягом пожежонебезпечного періоду спалювання порубкових решток виконується тільки у безвітряну або дощову погоду під наглядом спеціально призначених осіб. У посушливий період (10 і більше днів без дощу) спалювання порубкових решток не дозволяється;

4) Головному управлінню національної поліції України в області (П. Шпига):

- у період встановлення високого та надзвичайно високого класів пожежної небезпеки забезпечити участь представників управління у проведенні спільних рейдів з виявлення та притягнення до відповідальності порушників Правил;

- за поданням державних лісогосподарських підприємств забезпечити оперативне проведення перевірок з виявлення та притягнення до відповідальності винних у виникненні лісових пожеж;

5) обласному центру з гідрометеорології (Р. Бондарчук) забезпечити щоденний моніторинг та інформування населення, органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, обласне управління лісового та мисливського господарства про періоди підвищеної пожежної небезпеки;

6) Луцькому прикордонному загонові (О. Мейко) в разі виявлення пожеж у прикордонній смузі, у тому числі на території суміжних держав, негайно інформувати відповідні лісогосподарські підприємства, органи виконавчої влади та вживати заходів для ліквідації загорань у початковій стадії;

7) телерадіокомпаніям під час транслювання інформаційних блоків повідомляти населення про стан пожежної небезпеки в лісах, звертаючи увагу на необхідність дотримання вимог Правил.

3. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступника голови обласної державної адміністрації С. Кошарука.

Голова                               В. Гунчик





РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ 

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 11.10.2010 р. N 459

Про обласну програму запобігання виникненню лісових і торф'яних пожеж та забезпечення їх ефективного гасіння на період 2011 - 2016 років

Відповідно до Законів України "Про пожежну безпеку" і "Про правові засади цивільного захисту" та з метою запобігання виникненню лісових і торф'яних пожеж на території області, належної організації їх гасіння, запровадження дієвого контролю за станом реалізації заходів з вирішення зазначених питань:

1. Схвалити обласну програму запобігання виникненню лісових і торф'яних пожеж та забезпечення їх ефективного гасіння на період 2011 - 2016 років (далі - Програма), що додається.

2. Головному управлінню МНС України в області в установленому порядку подати Програму на затвердження обласній раді.

3. Координацію дій з ліквідації лісових та торф'яних пожеж здійснює Головне управління МНС України в області та управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення облдержадміністрації.

4. Районним державним адміністраціям розробити відповідні програми до 28 жовтня 2010 року та при формуванні місцевих бюджетів передбачати кошти на їх фінансування в межах фінансових ресурсів.

5. Виконавцям інформувати Головне управління МНС України в області про хід виконання Програми щороку до 10 травня та 10 жовтня.

Головному управлінню МНС України в області узагальнену інформацію подавати обласній державній адміністрації щороку до 20 травня та 20 жовтня.

6. Контроль за виконанням розпорядження покласти на першого заступника голови обласної державної адміністрації Юхименка А. О.



Голова адміністрації                                                             В. Берташ



Додаток
до розпорядження Рівненської обласної державної адміністрації
11.10.2010 N 459


Обласна програма запобігання виникненню лісових і торф'яних пожеж та забезпечення їх ефективного гасіння на період 2011 - 2016 років


Загальні положення

Згідно зі статтею 3 Конституції України життя та здоров'я людини, її безпека є найвищими соціальними цінностями, за забезпечення яких держава відповідає перед нею. Безпека населення і територій, їх захищеність від впливу шкідливих техногенних, природних та екологічних факторів є неодмінною умовою сталого розвитку суспільства.

Запобігання виникненню надзвичайних ситуацій природного характеру, зменшення збитків і втрат у разі їх виникнення та ефективна ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 3 серпня 1998 року N 1198 "Про єдину державну систему запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру", Указу Президента України від 9 лютого 2001 року N 80/2001 "Про заходи щодо підвищення рівня захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру" є одним з пріоритетів у діяльності місцевих органів виконавчої влади.

Актуальність проблеми забезпечення безпеки населення і територій від лісових і торф'яних пожеж зумовлена тенденціями зростання шкоди територіям та населенню, що спричиняються небезпечними природними явищами. Ризики надзвичайних ситуацій природного характеру невпинно зростають, в тому числі від лісових і торф'яних пожеж. Сукупні масштаби прямих і опосередкованих втрат (людських, економічних, інтелектуальних та інших) від вражаючих факторів цих пожеж з кожним роком зростають.

Мета Програми

Метою програми є забезпечення державної політики щодо запобігання та ліквідації лісових і торф'яних пожеж й окремих їх наслідків, проведення пошукових, аварійно-рятувальних робіт та інших невідкладних робіт відповідно до вимог законів України "Про правові засади цивільного захисту", "Про захист населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру", "Про аварійно-рятувальні служби", вирішення комплексу завдань щодо розв'язання проблем захисту суспільства, національного надбання і довкілля від лісових і торф'яних пожеж, визначення шляхів удосконалення системи забезпечення природної безпеки в Рівненській області та організаційних засад її функціонування, зміцнення технічної і ресурсної бази, зменшення кількості загиблих під час виникнення та ліквідації лісових і торф'яних пожеж, що дозволить у повному обсязі виконати завдання, пов'язані з рятуванням людей та збереженням довкілля.

Обґрунтування шляхів і засобів розв'язання проблеми, строки та етапи виконання Програми

Досягнення вищезазначеної мети можливе при здійсненні упродовж 2011 - 2016 років комплексу заходів, спрямованих на:

забезпечення життєво важливих інтересів населення, підприємств, установ, організацій області незалежно від форми власності при виникненні та гасінні лісових і торф'яних пожеж;

удосконалення та підвищення ефективності роботи, пов'язаної із забезпеченням пожежної безпеки лісів та торфовищ;

створення ефективних сил цивільного захисту обласної територіальної підсистеми Єдиної системи цивільного захисту;

розроблення організаційних заходів щодо забезпечення пожежної безпеки в лісових масивах і на торфовищах;

ефективне розв'язання завдань із забезпечення протипожежного захисту лісів і торфовищ та оперативного реагування на обстановку в районах області;

посилення державного нагляду за станом пожежної безпеки в лісових масивах і торфовищах, організації гасіння пожеж та зменшення їх негативних наслідків;

інформаційне забезпечення державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, населення з питань ліквідації лісових та торф'яних пожеж та стану екологічної обстановки;

здійснення комплексу інженерно-технічних заходів щодо відновлення меліоративних систем, розташованих біля лісових масивів і торфополів, будівництва наглядових веж, пожежних водоймищ, під'їзних доріг і пірсів для забору води, придбання та ремонт пожежної техніки, створення необхідних запасів пально-мастильних матеріалів тощо;

вжиття заходів щодо забезпечення місцевої та відомчої пожежної охорони, у тому числі лісових пожежних станцій, необхідною технікою, засобами пожежогасіння та зв'язку.

Завдання Програми та результативні показники

Основними завданнями розвитку цивільного захисту є:

1. Удосконалення системи реагування на лісові і торф'яні пожежі.

2. Забезпечення гарантованого рівня захисту населення і територій від лісових і торф'яних пожеж.

3. Здійснення заходів щодо забезпечення пожежної безпеки.

4. Створення сучасної, ефективної системи оперативного оповіщення населення про загрозу або виникнення лісових і торф'яних пожеж, своєчасне достовірне інформування про обстановку, яка складається, та заходи, що вживаються для запобігання і подолання їх наслідків.

5. Здійснення організаційних та спеціальних заходів щодо запобігання виникненню лісових і торф'яних пожеж.

6. Розроблення та впровадження програмно-апаратних комплексів моніторингу, збирання, накопичення, оброблення і відображення даних на базі сучасної комп'ютерної техніки, телекомунікаційних засобів підрозділів обласного та районних рівнів, у тому числі віддалених і мобільних абонентських пунктів.

Програма спрямована на розвиток і підтримку створення територіальної підсистеми Єдиної системи цивільного захисту та її ефективних сил для зменшення ризику виникнення лісових і торф'яних пожеж та досягнення гарантованого рівня захисту населення і територій від їх наслідків, підтримку аварійно-рятувальної служби, створення правових, організаційно-економічних умов для її розвитку, формування механізму регулювання та координації, які б сприяли:

організації профілактичних заходів з виникнення лісових і торф'яних пожеж;

рятуванню людей, проведенню аварійно-рятувальних та технічних робіт;

підвищенню рівня готовності аварійно-рятувальних служб;

впровадженню програмно-апаратних комплексів моніторингу, збирання, накопичення, передачі, оброблення і відображення даних на базі сучасної комп'ютерної техніки, телекомунікаційних засобів, інформаційно-програмних продуктів підрозділів обласного та районного рівнів.

Реалізація основних завдань Програми дасть змогу захистити населення і територію області, запобігати виникненню лісових і торф'яних пожеж, підвищити рівень готовності аварійно-рятувальних служб до дій за призначенням, мінімізувати наслідки від них, терміново реагувати на ці пожежі, проводити аварійно-рятувальні та відновлювальні роботи, захистити навколишнє природне середовище та локалізувати зони впливу шкідливих і небезпечних факторів, що виникають під час їх виникнення.

Виконання завдань Програми забезпечить суттєве підвищення рівня безпеки людини і навколишнього середовища, їх захищеності від впливу шкідливих природних, екологічних і соціальних факторів.

Напрями діяльності та заходи Програми

Напрямом реалізації Програми є створення територіальної підсистеми Єдиної системи цивільного захисту для зменшення ризику виникнення лісових і торф'яних пожеж та досягнення гарантованого рівня захисту населення і територій від їх наслідків.

За рахунок оперативного залучення усіх сил і засобів в області буде забезпечено підвищення рівня захисту населення і територій від лісових і торф'яних пожеж.

Фінансове забезпечення реалізації Програми

Фінансування витрат на виконання заходів Програми проводиться з місцевих бюджетів та інших джерел, не заборонених законодавством.

Обсяг фінансування з місцевих бюджетів визначається відповідними місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.

Координація та контроль за ходом виконання Програми

Контроль за виконанням заходів, визначених Програмою, покладається на Головне управління МНС України в області та управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення облдержадміністрації.

За результатами здійснення заходів Програми в кінці кожного року уточнюються заходи на наступний період та обсяги видатків на їх реалізацію.


Додаток

ЗАВДАННЯ І ЗАХОДИ З ВИКОНАННЯ ОБЛАСНОЇ ПРОГРАМИ ЗАПОБІГАННЯ ВИНИКНЕННЮ ЛІСОВИХ І ТОРФ'ЯНИХ ПОЖЕЖ ТА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЇХ ЕФЕКТИВНОГО ГАСІННЯ НА ПЕРІОД 2011 - 2016 РОКІВ

1. Аналізувати стан протипожежного захисту лісових масивів та торфовищ, а також розробити комплекс заходів, спрямованих на попередження виникнення пожеж, ефективне і своєчасне їх гасіння.

Головне управління агропромислового розвитку облдержадміністрації, районні державні адміністрації, Рівненське обласне управління лісового та мисливського господарства, державне підприємство "Рівнеторф".
Щороку до 15 квітня

2. Здійснювати контроль виконання заходів оперативності з протипожежного захисту лісових масивів та торфовищ добровільними пожежними дружинами лісгоспів, пожежно-сторожовою охороною сільгосппідприємств та інформувати облдержадміністрацію про хід їх виконання.

Головне управління МНС України в області.
Щороку до 20 травня

3. Забезпечити навчання на базі навчально-методичного центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Рівненської області:

3.1. Посадових осіб лісництв держлісгоспів, міжгосподарських лісництв і торфопідприємств з питань дотримання правил пожежної безпеки в лісових масивах, на торфовищах та у виробничих, адміністративних, побутових та інших підвідомчих об'єктах.

Головне управління агропромислового розвитку облдержадміністрації, районні державні адміністрації, Рівненське обласне управління лісового та мисливського господарства, державне підприємство "Рівнеторф".
Щороку до 1 травня

3.2. Водіїв пожежних автомобілів держлісгоспів, виробничих лісогосподарських кооперативів, лісництв, філій та дочірніх підприємств державного підприємства.

Головне управління агропромислового розвитку облдержадміністрації, районні державні адміністрації, Рівненське обласне управління лісового та мисливського господарства, державне підприємство "Рівнеторф".
Щороку до 1 травня

4. Забезпечити безперебійну роботу меліоративних систем у місцях їх проходження через лісові масиви і торфовища, зокрема очищенням від трави, кущів, дерев, замулення, та можливість підняття рівня води для здійснення гасіння торф'яників методом затоплення.

Рівненське обласне управління меліорації і водного господарства, районні державні адміністрації.
Постійно під час пожежонебезпечного періоду

5. У лісових масивах і на торфовищах північних районів області, які відносяться до зон безумовного та гарантійного добровільного відселення, визначати ступінь радіологічного забруднення ґрунту та гамма-фону для визначення тривалості і можливості участі пожежно-рятувальних підрозділів.

Головне управління МНС України в області, Рівненське обласне управління лісового та мисливського господарства, Головне управління агропромислового розвитку облдержадміністрації, районні державні адміністрації.
Щороку під час пожежонебезпечного періоду

6. Проводити роз'яснювальну роботу серед населення щодо необхідності дотримання правил пожежної безпеки під час перебування в лісових масивах і на торфовищах, попередження випадків необережного поводження з вогнем, максимально обмежити випадки спалювання залишків деревообробки, стерні, соломи, сухої трави та відходів порубок лісу.

Рівненське обласне управління лісового та мисливського господарства, Головне управління агропромислового розвитку облдержадміністрації, районні державні адміністрації, виконавчі комітети органів місцевого самоврядування, управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення облдержадміністрації, Головне управління МНС України в області.
Постійно

7. Утримувати в оперативній готовності пожежну та пристосовану для гасіння техніку сільськогосподарських підприємств, лісопожежних команд, забезпечувати цілодобове чергування водіїв.

Головне управління агропромислового розвитку облдержадміністрації, Рівненське обласне управління лісового та мисливського господарства, державне підприємство "Рівнеторф", районні державні адміністрації, виконавчі комітети органів місцевого самоврядування.
Щороку під час пожежонебезпечного періоду

8. Через засоби масової інформації здійснювати регулярне інформування населення області про стан пожежної безпеки в лісових масивах та на торфовищах.

Районні державні адміністрації, виконавчі комітети органів місцевого самоврядування, управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення облдержадміністрації, Головне управління МНС України в області.
Щороку під час пожежонебезпечного періоду

9. Здійснювати патрулювання лісових масивів та торфополів, місць масового відпочинку громадян, що прилягають до лісових ділянок і торфовищ, забезпечити їх засобами наочної протипожежної агітації та попереджувальними знаками.

Рівненське обласне управління лісового та мисливського господарства, Головне управління агропромислового розвитку облдержадміністрації, державне підприємство "Рівнеторф", районні державні адміністрації, виконавчі комітети органів місцевого самоврядування.
Щороку під час пожежонебезпечного періоду

10. Проводити обов'язкове страхування членів добровільних пожежних дружин, пожежно-сторожової охорони, водіїв пожежних автомобілів та інших посадових осіб підприємств, установ та організацій, що беруть участь в гасінні лісових та торф'яних пожеж.

Головне управління агропромислового розвитку облдержадміністрації, районні державні адміністрації, Рівненське обласне управління лісового та мисливського господарства, державне підприємство "Рівнеторф", підприємства, установи та організації, які залучаються для гасіння у разі виникнення лісових і торф'яних пожеж.
Щороку до 15 квітня

11. Забезпечувати постійне функціонування пожежних підрозділів у сільській місцевості, своєчасний ремонт пожежної техніки, телефонного зв'язку в місцях розташування пожежної техніки.

Районні державні адміністрації, виконавчі комітети органів місцевого самоврядування, Рівненська філія ВАТ "Укртелеком" (за згодою).
Постійно

12. Забезпечувати надійний телефонний зв'язок між лісництвами, населеними пунктами, підрозділами державної і місцевої пожежної охорони та негайне надання міжміських телефонних ліній у разі виникнення лісових та торф'яних пожеж за паролем "Пожежа".

Районні державні адміністрації, виконавчі комітети органів місцевого самоврядування, Рівненська філія ВАТ "Укртелеком" (за згодою).
Постійно під час пожежонебезпечного періоду

13. Максимально обмежувати відвідування лісових масивів та торфополів громадянами, в'їзд автотранспорту до зазначених територій.

Головне управління агропромислового розвитку облдержадміністрації, районні державні адміністрації, виконавчі комітети органів місцевого самоврядування, Рівненське обласне управління лісового та мисливського господарства, державне підприємство "Рівнеторф", УМВС України в Рівненській області.
Постійно під час пожежонебезпечного періоду

14. Проводити штатні тренування органів управління та сил цивільного захисту області з метою організації захисту населення і територій при виникненні та гасінні лісових і торф'яних пожеж.

Управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення облдержадміністрації, Головне управління МНС України в області.
Щороку протягом пожежонебезпечного періоду

15. Проводити тренування з практичним відпрацюванням мобілізаційних планів залучення сил та засобів при виникненні лісових і торф'яних пожеж та сприяти забезпеченню осіб, що задіяні до гасіння, засобами індивідуального захисту, організації їх харчування та проживання. Результати цієї роботи розглянути на засіданнях постійних районних комісій з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій та затвердити відповідні плани заходів.

Районні державні адміністрації, виконавчі комітети органів місцевого самоврядування.
Щороку протягом травня

16. Надавати постійну допомогу державній лісовій охороні, державному підприємству "Рівнеторф", Головному управлінню агропромислового розвитку облдержадміністрації в здійсненні контролю за дотриманням вимог правил пожежної безпеки в лісах та на торфовищах. При виникненні пожеж вживати заходів щодо встановлення винних осіб та притягнення їх до відповідальності згідно з чинним законодавством.

Головне управління МНС України в області, УМВС України в Рівненській області.
Щороку під час пожежонебезпечного періоду

17. Забезпечувати своєчасний розгляд справ про лісові та торф'яні пожежі, проведення невідкладних оперативно-розшукових заходів і слідчих дій стосовно осіб, які скоїли правопорушення.

УМВС України в Рівненській області.
Щороку під час пожежонебезпечного періоду

18. Створювати безпечні умови руху автомототранспорту на випадок виникнення пожеж в місцях, що розташовані поруч лісових масивів і торфополів, контролювати комплектацію транспорту вогнегасниками та іншими засобами пожежогасіння.

УМВС України в Рівненській області, Головне управління МНС України в області.
Щороку під час пожежонебезпечного періоду

19. Забезпечувати оперативне інформування учасників дорожнього руху про протипожежну обстановку на автошляхах.

Районні державні адміністрації, обласна державна телерадіокомпанія.
Щороку під час пожежонебезпечного періоду

20. У місцях локалізованих пожеж організовувати цілодобове чергування відповідальних осіб сільських та селищних рад, сільськогосподарських підприємств, інших підприємств і організацій, розташованих на відповідних територіях, де виникли лісові і торф'яні пожежі, населення із залученням необхідної пристосованої до пожежогасіння техніки.

Районні державні адміністрації, виконавчі комітети органів місцевого самоврядування.
Щороку під час пожежонебезпечного періоду

21. Укладати угоди з районними та міськими центрами зайнятості щодо залучення громадян, які знаходяться у них на обліку, до виконання громадських робіт, пов'язаних з очищенням лісових масивів від відходів порубки лісів, очищенням меліоративних каналів, скошуванням трави, сухостою в можливих місцях виникнення лісових та торф'яних пожеж тощо.

Районні державні адміністрації, виконавчі комітети органів місцевого самоврядування.
Щороку до настання пожежонебезпечного періоду

22. До посадових осіб та громадян, з вини яких виникли пожежі в лісових масивах та на торфовищах, що призвели до погіршення екологічного стану, вживати заходів впливу згідно з чинним законодавством.

Державна екологічна інспекція в Рівненській області, Рівненське обласне управління лісового та мисливського господарства, Головне управління агропромислового розвитку облдержадміністрації, районні державні адміністрації.
Постійно

23. Укладати угоди з авіакомпаніями стосовно залучення авіації для патрулювання та своєчасного виявлення осередків лісових та торф'яних пожеж.

Головне управління агропромислового розвитку облдержадміністрації, районні державні адміністрації, Рівненське обласне управління лісового та мисливського господарства, державне підприємство "Рівнеторф".
Щороку під час пожежонебезпечного періоду

24. Затверджувати плани взаємодії щодо забезпечення надання невідкладної медичної допомоги потерпілим від наслідків лісових і торф'яних пожеж.

Рівненське обласне управління лісового та мисливського господарства, Головне управління агропромислового розвитку облдержадміністрації, державне підприємство "Рівнеторф", райдержадміністрації, управління охорони здоров'я облдержадміністрації.
Щороку до 30 березня

25. Здійснювати патрулювання ділянок залізничних колій, що проходять через лісові масиви і торфовища.

Відокремлений підрозділ "Рівненська дирекція залізничних перевезень" ДТГО "Львівська залізниця" (за згодою).
Щороку під час пожежонебезпечного періоду

26. Утримувати в постійній оперативній готовності пожежні поїзди, забезпечити їх необхідною кількістю пожежно-технічного озброєння, пально-мастильних матеріалів, засобів пожежогасіння.

Відокремлений підрозділ "Рівненська дирекція залізничних перевезень" ДТГО "Львівська залізниця" (за згодою).
Щороку під час пожежонебезпечного періоду

27. Встановлювати на тепловозах іскровловлювачі та вогнегасники, створювати і поповнювати мінералізовані смуги вздовж залізничних колій, очищати від спалимих матеріалів смуги в радіусі 10 метрів вздовж них.

Відокремлений підрозділ "Рівненська дирекція залізничних перевезень" ДТГО "Львівська залізниця" (за згодою).
Щороку під час пожежонебезпечного періоду

28. Створювати та утримувати в належному стані мінералізовані смуги, очищати від спалимих матеріалів смуги вздовж автодоріг.

Служба автомобільних доріг у Рівненській області.
Щороку під час пожежонебезпечного періоду

29. Підтримувати в належному протипожежному стані автомобільні площадки і місця відпочинку водіїв, розташовані біля лісових масивів. Забезпечити їх необхідними первинними засобами пожежогасіння та наочною протипожежною агітацією, знаками пожежної безпеки.

Служба автомобільних доріг у Рівненській області.
Щороку під час пожежонебезпечного періоду

30. За вимогою керівника гасіння пожеж залучати до ліквідації лісових і торф'яних пожеж підрозділи Міністерства оборони України відповідно до встановлених вимог про порядок взаємодії між ними.

13-й Армійський корпус (за згодою).
Щороку під час пожежонебезпечного періоду

31. При розробленні мобілізаційних планів держлісгоспами, держспецлісгоспами, виробничими лісогосподарськими кооперативами, лісництвами враховувати необхідність будівництва і ремонту наглядових веж та під'їзних доріг до природних вододжерел, розташованих у лісових масивах, на торф'яних полях; будівництво пожежних пірсів біля природних вододжерел, розташованих у лісових масивах, на торф'яних полях; забезпечення необхідної кількості протипожежного реманенту; виготовлення та розповсюдження листівок та іншої друкованої продукції на протипожежну тематику.

Рівненське обласне управління лісового та мисливського господарства, Головне управління агропромислового розвитку облдержадміністрації, державне підприємство "Рівнеторф", районні державні адміністрації.
Щороку до 10 квітня

32. Сприяти забезпечуванню харчуванням та проживанням особового складу підрозділів Головного управління МНС України в області та інших, які беруть участь у гасінні лісових і торф'яних пожеж.

Районні державні адміністрації, виконавчі комітети органів місцевого самоврядування, Головне управління агропромислового розвитку облдержадміністрації, Рівненське обласне управління лісового та мисливського господарства, Рівненська обласна спілка споживчих товариств.
Щороку під час гасіння лісових та торф'яних пожеж

33. Розглядати питання щодо забезпечення пожежної безпеки та виконання комплексу заходів щодо запобігання лісовим і торф'яним пожежам, стан роботи з їх гасіння на засіданнях колегій райдержадміністрацій, засіданнях виконавчих комітетів органів місцевого самоврядування та комісій з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій.

Управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення облдержадміністрації, Головне управління МНС України в області, районні державні адміністрації, виконавчі комітети органів місцевого самоврядування.
Щороку протягом II кварталу

34. Для належної організації гасіння лісових і торф'яних пожеж сприяти забезпеченню держлісгоспів, держспецлісгоспів, підприємств, філій державного підприємства "Рівнеторф" пожежними автомобілями, мотопомпами, необхідним пожежно-технічним озброєнням, ранцевими вогнегасниками, засобами захисту органів дихання, засобами зв'язку, первинними засобами пожежогасіння, відповідним одягом тощо згідно з нормами належності та пристосуванню для цих цілей сільськогосподарської техніки.

Рівненське обласне управління лісового та мисливського господарства, Головне управління агропромислового розвитку облдержадміністрації, державне підприємство "Рівнеторф", районні державні адміністрації, виконавчі комітети органів місцевого самоврядування.
Щороку згідно з затвердженими заходами

35. Наявну пожежну техніку, яка знаходиться в неробочому стані, відремонтувати в аварійно-рятувальному загоні спеціального призначення Головного управління МНС України в області, доукомплектувати необхідною кількістю пожежно-технічного обладнання. Пожежні депо та пожежні автомобілі обладнати засобами телефонного та радіозв'язку.

Рівненське обласне управління лісового та мисливського господарства, Головне управління агропромислового розвитку облдержадміністрації, державне підприємство "Рівнеторф", районні державні адміністрації.
Щороку до 05 травня

36. Забезпечувати відшкодування затрачених коштів пожежно-рятувальними підрозділами Головного управління МНС України в області за харчування, використані пально-мастильні матеріали, ремонт техніки, відновлення пошкодженого пожежно-технічного озброєння, захисного одягу рятівників, піноутворювача, на відрядження співробітників Головного управління МНС України в області з інших районів області тощо.

Головне фінансове управління облдержадміністрації, Головне управління агропромислового розвитку облдержадміністрації, Рівненське обласне управління лісового та мисливського господарства, державне підприємство "Рівнеторф", районні державні адміністрації.
Щороку під час гасіння та ліквідації лісових і торф'яних пожеж

37. Сприяти забезпеченню кожної сільської ради пожежними мотопомпами, необхідною кількістю пожежно-технічного озброєння, пально-мастильних матеріалів та утримуванню їх в робочому стані. Утворити добровільні пожежні дружини в кількості не менше 5 чоловік для роботи на пожежних мотопомпах.

Районні державні адміністрації, виконавчі комітети органів місцевого самоврядування.
Щороку

38. Виконувати протипожежні заходи, спрямовані на недопущення лісових і торф'яних пожеж, а у випадку їх виникнення здійснювати невідкладні заходи щодо їх нерозповсюдження, зокрема з устрою протипожежних просік, мінералізованих смуг, своєчасного оборювання в межах протипожежних
просік тощо.

Рівненське обласне управління лісового та мисливського господарства, Головне управління агропромислового розвитку облдержадміністрації, державне підприємство "Рівнеторф", районні державні адміністрації, виконавчі комітети органів місцевого самоврядування.
Щороку під час пожежонебезпечного періоду

39. На випадок залучення пожежно-рятувальних підрозділів Головного управління МНС України в області до гасіння лісових і торф'яних пожеж створити запаси пально-мастильних матеріалів не менше 1 тонни з їх зберіганням в пожежно-рятувальних підрозділах та вишуковувати необхідну додаткову кількість пального і мастильних матеріалів для здійснення гасіння таких пожеж на значних площах.

Рівненське обласне управління лісового та мисливського господарства, Головне управління агропромислового розвитку облдержадміністрації, районні державні адміністрації, виконавчі комітети органів місцевого самоврядування.
Щороку до 1 травня.



Заступник голови - керівник апарату облдержадміністрації           А. Лавренчук


Розпорядження Сумської обласної державної адміністрації

від 20 квітня 2015 року N 212-ОД

Про заходи щодо запобігання виникненню пожеж в агропромисловому комплексі та лісовому господарстві на 2015 - 2019 роки

Зареєстровано в Головному територіальному управлінні юстиції у Сумській області
30 квітня 2015 р. за N 37/1534

Відповідно до частини першої статті 6, пункту 3 статті 16, статей 28, 41 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", пункту 8 статті 31, статті 88 Лісового кодексу України, Правил пожежної безпеки в лісах України, затверджених наказом Державного комітету лісового господарства України від 27 грудня 2004 року N 278, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 24 березня 2005 року за N 328/10608, ураховуючи високу пожежну небезпеку хвойних насаджень, з метою запобігання виникненню лісових пожеж, загибелі людей, збереження тваринного і рослинного світу на території області:

1. Заборонити на період високої пожежної небезпеки у 2015 - 2019 роках, визначеної відповідно до чинного законодавства:

заїзд на території лісового фонду (крім транзитних шляхів) транспортних засобів та інших механізмів, за винятком тих, що використовуються для лісогосподарської мети;

відвідування населенням хвойних насаджень при п'ятому класі пожежної небезпеки (надзвичайна небезпека) за умовами погоди;

розведення багать у лісах (крім тих, що пов'язані з технологічними вимогами лісогосподарських заходів у спеціально передбачених для цього місцях);

випалювання трави та інших рослинних решток на землях лісового фонду, а також на інших земельних ділянках, що безпосередньо примикають до лісу (у тому числі проводити сільськогосподарські пали).

2. Департаменту агропромислового розвитку Сумської обласної державної адміністрації спільно з районними державними адміністраціями до початку та під час пожежонебезпечного періоду у відповідному році вживати в межах компетенції заходів щодо:

1) створення орендарями та власниками земельних ділянок, що межують з лісовими масивами, захисних рубежів з мінералізованих смуг шириною менше не 4 метрів;

2) підвищення рівня пожежної безпеки в установах і організаціях, підприємствах агропромислового комплексу та лісогосподарських підприємствах;

3) укладення керівниками вибухо- і пожежонебезпечних об'єктів заготівлі та переробки зерна, комбікормових заводів і цехів, підприємств спиртової, цукрової та інших вибухо- і пожежонебезпечних об'єктів харчової і переробної промисловості угод з обслуговування цих об'єктів державними аварійно-рятувальними службами на випадок виникнення надзвичайних ситуацій та утворення добровільних пожежних дружин (команд);

4) забезпечення неухильного дотримання нормативно-правових актів протипожежного захисту лісів, торфовищ і сільгоспугідь у пожежонебезпечний період.

3. Рекомендувати Управлінню Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області спільно з Сумським обласним центром гідрометеорології щодня протягом пожежонебезпечного періоду у відповідному році здійснювати прогнози щодо класу пожежної небезпеки в області.

4. Департаменту цивільного захисту населення Сумської обласної державної адміністрації через засоби масової інформації:

1) повідомляти про клас пожежної небезпеки в області;

2) проводити систематичну роз'яснювальну роботу серед населення щодо правил пожежної безпеки.

5. Рекомендувати Сумському обласному управлінню лісового та мисливського господарства, Сумському обласному комунальному агролісогосподарському підприємству "Сумиоблагроліс" забезпечувати:

1) очищення від порубкових залишків лісових масивів і захаращеності в місцях масового відпочинку громадян в першу чергу тих, що прилягають до населених пунктів;

2) створення та оновлення мінералізованих смуг, протипожежних розривів, у разі необхідності проведення перевірки стану ремонту протипожежних водоймищ, доріг протипожежного призначення;

3) здійснення в межах компетенції та у встановленому чинним законодавством порядку контролю за дотриманням лісокористувачами нормативно-правових актів, що регулюють питання охорони лісів від пожеж, організації охорони та патрулювання лісових масивів у пожежонебезпечний період;

4) створення необхідного запасу паливно-мастильних матеріалів, транспорту, медикаментів та інших матеріальних цінностей на випадок гасіння лісових пожеж;

5) проведення серед населення роз'яснювальної роботи щодо дотримання правил поведінки при відвідуванні лісів і способів гасіння лісових пожеж.

6. Рекомендувати управлінню Міністерства внутрішніх справ України в Сумській області забезпечувати контроль за рухом транспортних засобів на території лісових масивів у пожежонебезпечний період.

7. Рекомендувати Сумській дирекції залізничних перевезень Південної залізниці, дочірньому підприємству "Сумський облавтодор" відкритого акціонерного товариства державної акціонерної компанії "Автомобільні дороги України" вживати додаткових заходів щодо очищення смуг відводу вздовж доріг від наземних горючих матеріалів та ліквідації вертикальної зімкненості крон хвойних дерев з наземними горючими матеріалами, утримання мінералізованих смуг у належному стані.

8. Рекомендувати Державній екологічній інспекції у Сумській області забезпечувати проведення перевірок земельних ділянок з вільним доступом, що межують з лісовими масивами, з питань виконання цього розпорядження.

9. Районним державним адміністраціям, Департаменту цивільного захисту населення Сумської обласної державної адміністрації, Департаменту агропромислового розвитку Сумської обласної державної адміністрації рекомендувати управлінню Державної служби з надзвичайних ситуацій в Сумській області, Сумському обласному центру з гідрометеорології, Сумському обласному комунальному агролісогосподарському підприємству "Сумиоблагроліс", управлінню Міністерства внутрішніх справ України в Сумській області, Сумській дирекції залізничних перевезень Південної залізниці, дочірньому підприємству "Сумський облавтодор" відкритого акціонерного товариства державної акціонерної компанії "Автомобільні дороги України", Державній екологічній інспекції у Сумській області інформувати Сумське обласне управління лісового та мисливського господарства про хід виконання цього розпорядження протягом пожежонебезпечного періоду у 2015 - 2019 роках щомісяця до 05 числа, наступного за звітним періодом.

10. Департаменту агропромислового розвитку Сумської обласної державної адміністрації у п'ятиденний термін з дня набрання чинності цього розпорядження розробити заходи щодо дотримання вимог пожежної безпеки користувачами, власниками сільськогосподарських угідь на території області на 2015 - 2019 роки.

11. Сумському обласному управлінню лісового та мисливського господарства:

1) подати це розпорядження на державну реєстрацію до Головного територіального управління юстиції у Сумській області та забезпечити його опублікування в друкованих засобах масової інформації;

2) інформувати голову Сумської обласної державної адміністрації про виконання цього розпорядження щороку до 20 листопада протягом 2015 - 2019 років.

12. Визнати таким, що втратило чинність, розпорядження голови Сумської обласної державної адміністрації від 03 квітня 2014 року N 130-ОД "Про заходи щодо запобігання виникненню пожеж в агропромисловому комплексі та лісовому господарстві у 2014 році", зареєстрованого в Головному управлінні юстиції у Сумській області 10 квітня 2014 року за N 11/1473.

13. Це розпорядження набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

14. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на керівника апарату Сумської обласної державної адміністрації Сухоноса О. В.

Голова Сумської обласної державної адміністрації                     М. О. Клочко




ХЕРСОНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 19.03.2014 р. N 148

Про посилення охорони лісів області від пожеж у 2014 - 2016 роках

Із змінами і доповненнями, внесеними
 розпорядженням Херсонської обласної державної адміністрації
 від 26 травня 2014 року N 354

(Оперативний штаб, утворений цим розпорядженням, ліквідовано згідно з розпорядженням Херсонської обласної державної адміністрації від 19 грудня 2014 року N 942)

З метою посилення охорони лісів області від пожеж і поліпшення організації боротьби з лісовими пожежами, згідно з пунктом 8 статті 31, пунктом 5 статті 32 Лісового кодексу України, Кодексом цивільного захисту України, керуючись статтею 6, пунктом 7 частини першої статті 13, пунктом 3 статті 16, пунктами 1, 9 частини першої статті 39 та частиною першою статті 41 Закону України "Про місцеві державні адміністрації":

1. Утворити оперативний штаб на випадок спільних дій при гасінні великих та складних пожеж у лісових масивах області у складі згідно з додатком.

(пункт 1 втратив чинність в частині складу оперативного штабу згідно з розпорядженням Херсонської обласної державної адміністрації від 26.05.2014 р. N 354)

2. У період високої пожежної небезпеки заборонити відвідування населенням лісів і в'їзду до них транспортних засобів.

3. Взяти до уваги, що при ліквідації пожеж на території районів та міст області до оперативного штабу входять голови районних державних адміністрацій і міські голови міст обласного значення.

4. Районним державним адміністраціям, міськвиконкомам міст обласного значення:

4.1. Щороку до 01 квітня затверджувати надані лісогосподарськими підприємствами мобілізаційно-оперативні плани ліквідації лісових пожеж, якими установлюються порядок і черговість направлення на гасіння лісових пожеж технічних, транспортних засобів і людських резервів - працівників місцевих підприємств, організацій, установ, розташованих у зоні діяльності лісогосподарських підприємств.

4.2. Щороку до 01 квітня своїми розпорядженнями (рішеннями) на місцях створювати оперативні штаби по запобіганню та оперативному реагуванню при загрозі і виникненню надзвичайних ситуацій, пов'язаних з лісовими і степовими пожежами на територіях районів у пожежонебезпечний період.

4.3. Щороку протягом пожежонебезпечного періоду проводити роботу по здійсненню заходів з охорони і захисту лісів, ліквідації лісових пожеж та заборони випалювання сухої рослинності і її залишків на землях різного цільового призначення.

4.4. Щороку до 01 квітня створювати на пожежонебезпечний період резервний запас пально-мастильних матеріалів для гасіння лісових пожеж.

4.5. Ініціювати перед виконкомами відповідних місцевих рад здійснення заходів щодо об'єднання коштів підприємств, установ, організацій з метою подальшого спрямування їх на охорону лісів від пожеж.

4.6. Рекомендувати сільським та селищним головам у пожежонебезпечний період вживати попереджувальних заходів щодо захисту населених пунктів від пожеж в природних екосистемах, своєчасно поновлювати мінералізовані смуги, протипожежні розриви на землях, які межують з лісовими насадженнями.

4.7. У випадку виїзду пожежних машин управління ДСНС України в області на лісову пожежу забезпечувати їх пально-мастильними матеріалами з резервного запасу, зазначеного у підпункті 4.4 цього пункту.

4.8. Під час пожежі, що триває понад 3 години, забезпечувати безкоштовним харчуванням, приміщенням для відпочинку і реабілітації особового складу та осіб, залучених до гасіння пожежі.

4.9. Щокварталу до 5 числа місяця, наступного за звітним періодом, надавати обласному управлінню лісового та мисливського господарства для узагальнення інформацію про виконання завдань, визначених цим розпорядженням.

5. Постійним лісокористувачам забезпечити охорону лісів від пожеж у відповідності із законодавством України.

6. Обласному управлінню лісового та мисливського господарства:

6.1. Щороку проводити роботи з виконання планових заходів з охорони лісів від пожеж, а саме:

- приведення в бойову готовність пожежної та пристосованої до пожежогасіння техніки, забезпечення цілодобового чергування на лісових пожежних станціях;

- створення та поновлення мінералізованих смуг, протипожежних розривів, проведення ремонту та будівництва доріг протипожежного призначення;

- організація та здійснення практичних дій з відпрацювання взаємодії сил та засобів, які залучаються до гасіння великих лісових пожеж, згідно з мобілізаційними планами по їх ліквідації;

- проведення навчання водіїв лісових пожежних станцій щодо роботи зі спеціальними агрегатами пожежних машин у підрозділах пожежної охорони;

- організація силами лісогосподарських підприємств і лісництв постійного патрулювання ділянок лісу, найбільш небезпечних у пожежному відношенні, з метою попередження та своєчасного виявлення осередків лісових пожеж.

6.2. Щокварталу до 15 числа місяця, наступного за звітним періодом, інформувати обласну державну адміністрацію про хід виконання заходів, визначених пунктом 4 та підпунктом 6.1 пункту 6 даного розпорядження.

7. Рекомендувати управлінню Міністерства внутрішніх справ України в області надавати допомогу лісогосподарським підприємствам в організації охорони лісів від пожеж, організовувати спільні рейди по патрулюванню лісів і виявленню винуватців лісових пожеж та порушників Правил пожежної безпеки в лісах України, затверджених наказом Державного комітету лісового господарства України від 27 грудня 2004 року N 278.

8. Управлінню з питань цивільного захисту обласної державної адміністрації, районним державним адміністраціям, міськвиконкомам міст обласного значення до 15 квітня 2014 року відпрацювати систему забезпечення своєчасного оповіщення населення та організації евакуації жителів населених пунктів, розташованих поблизу лісових масивів, у разі виникнення великих і складних пожеж.

9. Управлінню транспорту, дорожньої інфраструктури та зв'язку обласної державної адміністрації сприяти районним державним адміністраціям, міськвиконкомам міст обласного значення у приведенні в готовність транспортних засобів згідно з планами евакуації на випадок виникнення великих та складних пожеж у лісових масивах області.

10. Херсонській дирекції Укрзалізниці, Службі автомобільних доріг в області протягом пожежонебезпечного періоду забезпечити проведення очищення смуг відводу уздовж автомобільних доріг державного та місцевого значення і залізничних доріг відповідно від наземних горючих матеріалів. Влаштувати на межі смуг відводу мінералізовані смуги шириною не менше 3,0 м та утримувати їх в належному стані.

11. Державній екологічній інспекції в області систематично проводити перевірки виконання Правил пожежної безпеки землекористувачами, землі яких межують з лісовим фондом. Інформацію про виконання даного пункту щокварталу до 15 числа місяця, наступного за звітним періодом, надавати обласній державній адміністрації.

12. Визнати таким, що втратило чинність, розпорядження голови обласної державної адміністрації від 21 лютого 2011 року N 81 "Про посилення охорони лісів області від пожеж у 2011 - 2013 роках".

13. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступника голови обласної державної адміністрації з питань екології та використання природних ресурсів.



Голова обласної державної адміністрації                      Ю. В. Одарченко



Додаток
до розпорядження Херсонської обласної державної адміністрації
19.03.2014 N 148

СКЛАД
оперативного штабу на випадок спільних дій при гасінні великих та складних пожеж у лісових масивах області

Склад втратив чинність
(згідно з розпорядженням Херсонської обласної державної адміністрації  від 26 травня 2014 року N 354)

____________



ХЕРСОНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 16.10.2015 р. N 611

Про посилення в області пожежної та техногенної безпеки в осінньо-зимовий період 2015/16 року

З початку 2015 року в житловому секторі області сталося 1785 пожеж (94,3 % від загальної кількості), на яких загинуло 35 осіб. Вогнем знищено і пошкоджено 433 житлові будинки.

Середній показник кількості загиблих на пожежах людей із розрахунку на 100 тисяч населення становить 3,3, що значно вище ніж у цілому по державі.

Основними причинами пожеж є необережне поводження з вогнем, порушення правил пожежної безпеки при експлуатації печей та інших нагрівальних приладів, порушення правил обладнання та експлуатації електроприладів тощо. Пожежами вже завдано збитків на суму понад 90,088 млн грн.

З метою підвищення рівня пожежної та техногенної безпеки в житловому секторі населених пунктів області, недопущення загибелі та травмування людей, відповідно до статті 19 Кодексу цивільного захисту України, керуючись статтею 6, частиною другою статті 13, пунктом 1 частини першої статті 39, частиною першою статті 41 Закону України "Про місцеві державні адміністрації":

1. Головам районних державних адміністрацій:

1.1. До 20 жовтня 2015 року розглянути на засіданнях комісій з питань безпеки життєдіяльності населення питання щодо забезпечення пожежної та техногенної безпеки на об'єктах різних форм власності та у житловому секторі в осінньо-зимовий період 2015/16 року.

1.2. Спільно з районними відділами (секторами) Головного управління ДСНС України у Херсонській області забезпечити організацію виконання протипожежних заходів з підготовки до осінньо-зимового періоду на об'єктах різних форм власності.

1.3. Вжити заходів щодо активізації роботи зі створення місцевої пожежної охорони та добровільних пожежних дружин (команд).

1.4. У період з 02 листопада по 30 листопада 2015 року спільно з районними відділами (секторами) Головного управління ДСНС України у Херсонській області, органами місцевого самоврядування організувати проведення місячника пожежної безпеки в житловому секторі, залучивши до цієї роботи заклади освіти, охорони здоров'я, соціального захисту населення, житлово-комунальні підприємства та територіальні підрозділи УМВС України в Херсонській області.

1.5. До 07 грудня 2015 року провести спільні наради за участю представників районних відділів (секторів) Головного управління ДСНС України у Херсонській області, структурних підрозділів з питань освіти, охорони здоров'я, житлово-комунального господарства, культури, туризму, соціального захисту населення, органів місцевого самоврядування, територіальних підрозділів УМВС України в Херсонській області щодо підсумків місячника пожежної безпеки в житловому секторі.

1.6. Протягом листопада 2015 року спільно з районними відділами (секторами) Головного управління ДСНС України у Херсонській області організувати проведення зборів територіальних громад у населених пунктах, де зафіксовано найбільшу кількість випадків загибелі людей на пожежах, з метою роз'яснення правил пожежної безпеки у побуті.

1.7. Рекомендувати комунальним підприємствам, на балансі яких знаходяться водопровідні мережі, здійснити до 20 жовтня 2015 року перевірку пожежних гідрантів та утеплення колодязів, а також постійно очищувати від снігу та льоду люки пожежних гідрантів, встановити покажчики їх місцезнаходження.

1.8. Про стан виконання завдань, визначених цим пунктом, до 10 грудня 2015 року та 21 березня 2016 року поінформувати Головне управління ДСНС України у Херсонській області для узагальнення.

2. Департаментам обласної державної адміністрації: соціального захисту населення, охорони здоров'я, житлово-комунального господарства та паливно-енергетичного комплексу, зовнішньоекономічної діяльності, туризму та курортів, управлінням обласної державної адміністрації: культури, освіти і науки, молоді та спорту, райдержадміністраціям:

2.1. До 20 жовтня 2015 року розробити заходи щодо забезпечення пожежної та техногенної безпеки у побуті та на об'єктах з масовим перебуванням людей.

2.2. Протягом жовтня - листопада 2015 року організувати виготовлення та розповсюдження серед населення плакатів і листівок з протипожежної та техногенної тематики, основ цивільного захисту, а також їх розміщення у холах, на сходових майданчиках, у коридорах загального користування будівель, у місцях масового перебування людей, в/на транспорті.

2.3. До кінця жовтня 2015 року забезпечити облаштування у лікувальних, навчальних і культурно-просвітницьких закладах, на житлово-комунальних підприємствах куточків пожежної та техногенної безпеки.

2.4. Зобов'язати керівників підпорядкованих об'єктів, на яких використовуються небезпечні речовини, до 20 жовтня провести їх ідентифікацію, розробити плани локалізації та ліквідації надзвичайних ситуацій, влаштувати системи раннього виявлення надзвичайних ситуацій та оповіщення людей у разі їх виникнення.

2.5. Про стан виконання завдань, визначених даним пунктом, поінформувати до 10 грудня 2015 року Головне управління ДСНС України у Херсонській області для узагальнення.

3. Департаменту житлово-комунального господарства та паливно-енергетичного комплексу обласної державної адміністрації, райдержадміністраціям протягом жовтня - листопада 2015 року:

3.1. Організувати приведення житлово-комунальними організаціями горищ, підвалів, евакуаційних виходів житлових будинків до належного протипожежного стану та проведення з їх мешканцями роз'яснювальної роботи з питань дотримання вимог пожежної безпеки у побуті.

3.2. Організувати перевірку та обслуговування димовентканалів багатоповерхових та індивідуальних житлових будинків.

3.3. Забезпечити розміщення у під'їздах багатоповерхових житлових будинків застережної інформації стосовно дотримання в побуті вимог пожежної безпеки.

3.4. Про стан виконання завдань, визначених цим пунктом, до 10 грудня 2015 року поінформувати Головне управління ДСНС України у Херсонській області для узагальнення.

4. Рекомендувати міським головам міст обласного значення організувати виконання завдань, визначених у пунктах 1 - 3 цього розпорядження.

5. Рекомендувати Головному управлінню ДСНС України у Херсонській області:

5.1. У період з 02 по 30 листопада 2015 року забезпечувати координацію роботи щодо проведення райдержадміністраціями, міськвиконкомами міст обласного значення спільно з органами місцевого самоврядування місячника пожежної безпеки в житловому секторі із залученням закладів освіти, охорони здоров'я, соціального захисту населення, житлово-комунальних підприємств.

5.2. Починаючи з 20 жовтня 2015 року, забезпечити інформування населення через засоби масової інформації про заходи пожежної та техногенної безпеки в побуті.

5.3. Проаналізувати результати проведення місячника пожежної безпеки в житловому секторі та за підсумками вжитих заходів з пожежної безпеки в осінньо-зимовий період інформувати обласну державну адміністрацію до 15 грудня 2015 року та 30 березня 2016 року.

6. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступника голови обласної державної адміністрації Шепелєва І. О.



Голова обласної державної адміністрації            А. С. Путілов






ЧЕРКАСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 01.04.2014 р. N 72

Про заходи щодо запобігання виникненню лісових пожеж та дотримання вимог правил пожежної безпеки в лісах області на 2014 - 2016 роки

Відповідно до пункту 3 статті 16, статті 28 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", пункту 8 статті 31 Лісового кодексу України, Правил пожежної безпеки в лісах України, затверджених наказом Державного комітету лісового господарства України від 27.12.2004 N 278, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 24.03.2005 за N 328/10608, Указу Президента України від 06.08.2010 N 801/2010 "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 5 серпня 2010 року "Про невідкладні заходи щодо запобігання пожежній небезпеці в Україні", з метою запобігання виникненню лісових пожеж, загибелі людей, збереження тваринного і рослинного світу на території області:

1. Затвердити заходи щодо запобігання виникненню лісових пожеж та дотримання вимог правил пожежної безпеки в лісах області на 2014 - 2016 роки (далі - заходи), що додаються.

2. Рекомендувати обласному центру з гідрометеорології постійно інформувати про погодні умови та клас пожежної небезпеки управління: Державної служби України з надзвичайних ситуацій у області, інформаційної політики та зв'язків із засобами масової інформації обласної державної адміністрації, обласне управління лісового та мисливського господарства.

3. Заборонити в період високої пожежної небезпеки відвідування населенням лісів та в'їзд до них транспортних засобів.

4. Районним державним адміністраціям, Департаменту з питань цивільного захисту та оборонної роботи обласної державної адміністрації, рекомендувати обласному управлінню лісового та мисливського господарства, управлінням в області: Державної служби України з надзвичайних ситуацій, Міністерства внутрішніх справ України, Державній екологічній інспекції у області, органам місцевого самоврядування вжити в межах компетенції заходів щодо дотримання вимог пожежної безпеки в лісових масивах, не допустити самовільне спалювання сухої рослинності та пошкодження вогнем лісових насаджень.

5. Управлінню інформаційної політики та зв'язків із засобами масової інформації обласної державної адміністрації забезпечити широке висвітлення в засобах масової інформації матеріалів щодо збереження лісів області від пожеж.

6. Виконавцям про хід виконання заходів щорічно до 10 квітня та 10 листопада інформувати Департамент з питань цивільного захисту та оборонної роботи обласної державної адміністрації, якому узагальнену інформацію подавати обласній державній адміністрації до 15 квітня та 15 листопада відповідно.

7. Визнати таким, що втратило чинність, розпорядження обласної державної адміністрації від 31.03.2011 N 100 "Про заходи щодо запобігання виникненню лісових пожеж та дотримання вимог правил пожежної безпеки в лісах області на 2011 - 2013 роки".

8. Контроль за виконанням розпорядження покласти на заступника голови обласної державної адміністрації відповідно до розподілу обов'язків між головою, першим заступником, заступниками голови, заступником голови - керівником апарату обласної державної адміністрації та Департамент з питань цивільного захисту та оборонної роботи обласної державної адміністрації.


Голова                                                     Ю. Ткаченко


ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядження Черкаської обласної державної адміністрації
01 квітня 2014 року N 72


ЗАХОДИ
щодо запобігання виникненню лісових пожеж та дотримання вимог правил пожежної безпеки в лісах області на 2014 - 2016 роки

1. Розробити порядок взаємодії відповідних підрозділів пожежної охорони та пожежно-рятувальних підрозділів оперативно-рятувальної служби цивільного захисту.

Обласне управління лісового та мисливського господарствам (за згодою), Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій України у області (далі - УДСНС України у області) (за згодою)

щорічно до 15 березня

2. Підготувати план заходів із посилення протипожежного захисту лісових і торф'яних масивів та угідь області.

Обласне управління лісового та мисливського господарства (за згодою), УДСНС України у області (за згодою)

щорічно до 15 березня

3. Утворити спеціалізовані групи з представників державної лісової охорони, Управління Міністерства внутрішніх справ України у області із залученням представників засобів масової інформації для проведення спеціальних рейдів щодо забезпечення пожежної безпеки в лісах.

Обласне управління лісового та мисливського господарства (за згодою), УДСНС України у області (за згодою), Управління інформаційної політики та зв'язків із засобами масової інформації

щорічно до 30 квітня та 30 вересня

4. Надати допомогу державним підприємствам та комунальним спеціалізованим лісогосподарським підприємствам області в розробленні та погодженні в установленому порядку оперативно-мобілізаційних планів залучення сил і засобів для гасіння лісових пожеж.

Обласне управління лісового та мисливського господарства (за згодою)

щорічно до 1 квітня

5. Забезпечити контроль за рухом транспортних засобів у період заборони в'їзду на територію лісових масивів у пожежонебезпечний період, своєчасно інформувати державні та комунальні спеціалізовані лісогосподарські підприємства області.

Управління державної автомобільної інспекції області (за згодою)

щорічно впродовж пожежонебезпечного періоду

6. Організувати:

1) перевірки районних мобілізаційних планів щодо гасіння лісових пожеж та стану готовності формувань відповідних пожежних відділень і техніки;

Департамент з питань цивільного захисту та оборонної роботи обласної державної адміністрації

щорічно до 30 квітня та 30 вересня

2) належне супроводження колон автомобілів з людьми і важкої техніки до місця пожежі;

Управління державної автомобільної інспекції області (за згодою)

2014 - 2016 роки

3) позмінну роботу при гасінні лісових пожеж та чергування до закінчення їх гасіння;

Обласне управління лісового та мисливського господарства (за згодою), УДСНС України у області (за згодою)

2014 - 2016 роки

4) забезпечення осіб, залучених до гасіння лісових пожеж, харчуванням та медичним обслуговуванням, у випадку тривалості пожежі більше трьох годин.

Районні державні адміністрації, обласне управління лісового та мисливського господарства (за згодою), УДСНС України у області (за згодою)

2014 - 2016 роки

7. Інформувати населення області про стан високої пожежної небезпеки в лісах, заходи щодо запобігання пожежам та дії їх у разі зазначеної ситуації.

Управління інформаційної політики та зв'язків із засобами масової інформації обласної державної адміністрації, обласне управління лісового та мисливського господарства (за згодою), УДСНС України у області (за згодою)

2014 - 2016 роки

8. Обласному центру з гідрометеорології постійно інформувати про погодні умови та клас пожежної небезпеки УДСНС України у області та обласне управління лісового та мисливського господарства.

Обласний центр з гідрометеорології (за згодою)

2014 - 2016 роки.

Заступник голови                          М. Коваленко









Related Posts:

Сторінки (16)12345678910111213141516 Вперед

0 коммент.:

Дописати коментар