Напередодні новорічних свят лісівники республіки отримали відмінний подарунок - Президент Республіки Білорусь Олександр Лукашенко підписав Указ, що вводить в дію новий Лісовий кодекс! 30 грудня 2015 року документ опублікований на Національному правовому інтернет-порталі Республіки Білорусь.
Нова версія документа виявилася значно ширшою чинного в даний час Лісового кодексу. Так до нього увійшли норми трьох основних указів Президента, які регулюють діяльність у сфері лісового господарства: від 7 травня 2007 № 214 «Правила відпуску деревини на пні і її заготівлі в лісах Республіки Білорусь», від 9 вересня 2009 року № 444 «Про затвердження Положення про порядок надання ділянок лісового фонду юридичним особам в оренду та (або) користування для здійснення лісокористування »і від 7 липня 2008 року № 364« Про затвердження Положення про порядок розподілу лісів на групи і категорії захисності, переведення лісів з однієї групи або категорії захисності в іншу, а також виділення особливо захисних ділянок лісу ».
В якості найбільш важливих і принципових напрацювань можна виділити кілька напрямків:
Деякі зміни торкнулися повноваження суб'єктів відносин у сфері використання, охорони, захисту і відтворення лісів. Зокрема, розширено повноваження Глави держави з питань функціонування державної лісової охорони Республіки Білорусь. Повноваження Уряду розширені в частині встановлення такс на другорядні лісові ресурси; побічне лісокористування; лісокористування з метою проведення культурно-оздоровчих, туристичних, інших заходів. Додаткові повноваження набуває Міністерство лісового господарства з питань створення плантаційних лісових культур, вимог щодо їх вирощування й рубання, затвердження порядку виконання робіт з утримання лісових насаджень уздовж республіканських автомобільних доріг.
Велику увагу в новому Лісовому кодексі приділяється лісовідновлення та лісорозведення. Зокрема, уточнюються цілі, завдання та вимоги відтворення, підвищення продуктивності і якості лісів, вносяться норми з регулювання питань лісового насінництва, що є основою підвищення якості та продуктивності лісів, їх екологічної та біологічної стійкості. Вперше окрема глава в Лісовому кодексі присвячена насінництву лісових рослин: визначає його основні завдання, встановлюється перелік селекційно-насінницьких та селекційно-генетичних об'єктів, регулюється виробництво і використання насіння лісових рослин.
Відзначаючи зростаючий з кожним роком обсяг лісокористування в Білорусі та розвиток ринку лісових послуг, Лісовий кодекс передбачає для юридичних осіб, які ведуть лісове господарство, право залучати підрядників для надання послуг зі здійснення лісокористування, виконанню лісогосподарських заходів. Будуватися такі відносини повинні на основі цивільно-правового договору.
Новий Кодекс дає особі, що веде лісове господарство, право самостійно і оперативно, без внесення відповідних змін і доповнень до лесоустроітельного проект призначати і проводити ряд лісогосподарських заходів, спрямованих на вирощування високопродуктивних і біологічно стійких насаджень.
Крім того, новий Лісовий кодекс встановлює чіткий перелік державних органів, яким надається право контролю в галузі використання, охорони, захисту лісового фонду і відтворення лісів. Воно закріплюється за Міністерством лісового господарства, Управлінням справами Президента Республіки Білорусь, Комітетом державного контролю, Міністерством природних ресурсів і охорони навколишнього середовища, Державною інспекцією охорони тваринного і рослинного світу при Президентові Республіки Білорусь.
Вводиться конкретний перелік заборон господарської та іншої діяльності на території лісового фонду. Зокрема, в лісовому фонді забороняється:
Ряд положень нового Лісового кодексу спрямовані на оптимізацію співвідношення площ захисних, охоронних та експлуатаційних лісів. У відповідності з екологічним, економічним і соціальним значенням лісів, їх місцезнаходженням і виконуваними функціями тепер лісу будуть ділитися на наступні 4 категорії:
Нова класифікація поділу лісів Білорусі наближає нас до міжнародним підходам у розподілі лісів по виконуваних функцій: ні у наших сусідів, ні в країнах західної Європи немає практики поділу лісів на групи.
Спрощується облік лісів. Стає більш точної функціональна приналежність кожної ділянки лісу, що дозволить удосконалювати організацію території лісогосподарських установ і планування лісогосподарських заходів. Варто відзначити, що площа природоохоронних лісів збільшиться з 14,2 до 18,7%.
Крім того, Лісовим кодексом встановлюються особливості ведення лісового господарства та лісокористування в лісах різної категорій захисності, в плантаційних лісових культурах, прикордонній зоні і прикордонній смузі, в зонах радіоактивного забруднення, на ділянках лісового фонду, наданих для потреб оборони.
Новий Лісовий кодекс набуде чинності через рік після офіційного опублікування. За цей час належить розробити ще цілий ряд підзаконних нормативних правових актів по лісовому господарству, покликаних розвинути основні положення Кодексу.
Прес-служба Мінлісгоспу
http://mlh.by/ru/news/3016.html
Нова версія документа виявилася значно ширшою чинного в даний час Лісового кодексу. Так до нього увійшли норми трьох основних указів Президента, які регулюють діяльність у сфері лісового господарства: від 7 травня 2007 № 214 «Правила відпуску деревини на пні і її заготівлі в лісах Республіки Білорусь», від 9 вересня 2009 року № 444 «Про затвердження Положення про порядок надання ділянок лісового фонду юридичним особам в оренду та (або) користування для здійснення лісокористування »і від 7 липня 2008 року № 364« Про затвердження Положення про порядок розподілу лісів на групи і категорії захисності, переведення лісів з однієї групи або категорії захисності в іншу, а також виділення особливо захисних ділянок лісу ».
В якості найбільш важливих і принципових напрацювань можна виділити кілька напрямків:
- Уточнені повноваження, права та обов'язки суб'єктів відносин у сфері використання, охорони, захисту і відтворення лісів;
- Змінено склад лісів, в тому числі поділ лісів за категоріями захисності залежно від виконуваних ними функцій;
- Приведені у відповідність з чинним законодавством окремі норми Кодексу, уточнені терміни з урахуванням практики застосування, лісогосподарської термінології;
- Уточнено термін «незаконна рубка», що дозволить розділити поняття незаконної рубки без дозвільних документів і з наявністю таких дозвільних документів, оформлених з неточностями;
- Доповнений уже існуючими нормами, що регулюють питання відпуску деревини на пні, орендних відносин у лісовому господарстві, побічного лісокористування, заготівлі другорядних лісових ресурсів, тобто низка документів об'єднана в один комплексний документ.
Деякі зміни торкнулися повноваження суб'єктів відносин у сфері використання, охорони, захисту і відтворення лісів. Зокрема, розширено повноваження Глави держави з питань функціонування державної лісової охорони Республіки Білорусь. Повноваження Уряду розширені в частині встановлення такс на другорядні лісові ресурси; побічне лісокористування; лісокористування з метою проведення культурно-оздоровчих, туристичних, інших заходів. Додаткові повноваження набуває Міністерство лісового господарства з питань створення плантаційних лісових культур, вимог щодо їх вирощування й рубання, затвердження порядку виконання робіт з утримання лісових насаджень уздовж республіканських автомобільних доріг.
Велику увагу в новому Лісовому кодексі приділяється лісовідновлення та лісорозведення. Зокрема, уточнюються цілі, завдання та вимоги відтворення, підвищення продуктивності і якості лісів, вносяться норми з регулювання питань лісового насінництва, що є основою підвищення якості та продуктивності лісів, їх екологічної та біологічної стійкості. Вперше окрема глава в Лісовому кодексі присвячена насінництву лісових рослин: визначає його основні завдання, встановлюється перелік селекційно-насінницьких та селекційно-генетичних об'єктів, регулюється виробництво і використання насіння лісових рослин.
Відзначаючи зростаючий з кожним роком обсяг лісокористування в Білорусі та розвиток ринку лісових послуг, Лісовий кодекс передбачає для юридичних осіб, які ведуть лісове господарство, право залучати підрядників для надання послуг зі здійснення лісокористування, виконанню лісогосподарських заходів. Будуватися такі відносини повинні на основі цивільно-правового договору.
Новий Кодекс дає особі, що веде лісове господарство, право самостійно і оперативно, без внесення відповідних змін і доповнень до лесоустроітельного проект призначати і проводити ряд лісогосподарських заходів, спрямованих на вирощування високопродуктивних і біологічно стійких насаджень.
Крім того, новий Лісовий кодекс встановлює чіткий перелік державних органів, яким надається право контролю в галузі використання, охорони, захисту лісового фонду і відтворення лісів. Воно закріплюється за Міністерством лісового господарства, Управлінням справами Президента Республіки Білорусь, Комітетом державного контролю, Міністерством природних ресурсів і охорони навколишнього середовища, Державною інспекцією охорони тваринного і рослинного світу при Президентові Республіки Білорусь.
Вводиться конкретний перелік заборон господарської та іншої діяльності на території лісового фонду. Зокрема, в лісовому фонді забороняється:
- Зведення, експлуатація, реконструкція, капітальний ремонт об'єктів захоронення, знеша територію лісового фонду стічних вод промислових, комунальних, сільськогосподарських та інших організацій, а також снігу з вмістом піщано-сольових сумішей, продуктів життєдіяльності сільськогосподарських тварин;
- Скидання, накодження, зберігання відходів (за винятком санкціонованих місць тимчасового зберігання відходів);
- Мийка транспортних та інших технічних засобів;
- Розміщення скотомогильників;
- Влаштування літніх таборів для сільськогосподарських тварин, сховищ для складування добрив і засобів захисту рослин;
- Забруднення лісового фонду побутовими та іншими відходами, хімічними та іншими речовинами;
- Господарська та інша діяльність, що надає шкідливий вплив на ліс або призводить до його знищення.
Ряд положень нового Лісового кодексу спрямовані на оптимізацію співвідношення площ захисних, охоронних та експлуатаційних лісів. У відповідності з екологічним, економічним і соціальним значенням лісів, їх місцезнаходженням і виконуваними функціями тепер лісу будуть ділитися на наступні 4 категорії:
- Природоохоронні лісу;
- Рекреаційно-оздоровчі ліси;
- Захисні ліси;
- Експлуатаційні ліси.
Нова класифікація поділу лісів Білорусі наближає нас до міжнародним підходам у розподілі лісів по виконуваних функцій: ні у наших сусідів, ні в країнах західної Європи немає практики поділу лісів на групи.
Спрощується облік лісів. Стає більш точної функціональна приналежність кожної ділянки лісу, що дозволить удосконалювати організацію території лісогосподарських установ і планування лісогосподарських заходів. Варто відзначити, що площа природоохоронних лісів збільшиться з 14,2 до 18,7%.
Крім того, Лісовим кодексом встановлюються особливості ведення лісового господарства та лісокористування в лісах різної категорій захисності, в плантаційних лісових культурах, прикордонній зоні і прикордонній смузі, в зонах радіоактивного забруднення, на ділянках лісового фонду, наданих для потреб оборони.
Новий Лісовий кодекс набуде чинності через рік після офіційного опублікування. За цей час належить розробити ще цілий ряд підзаконних нормативних правових актів по лісовому господарству, покликаних розвинути основні положення Кодексу.
Прес-служба Мінлісгоспу
http://mlh.by/ru/news/3016.html
0 коммент.:
Дописати коментар