18 січня 2015 року експерти програми FLEG II ознайомили керівництво та фахівців Міністерства аграрної політики й продовольства та Держлісагентства з напрацюваннями щодо обґрунтування необхідності реформування лісового сектору, можливих варіантів інституційної реформи та можливості створення лісогосподарської структури в рамках чинного законодавства.
Особливу увагу було приділено ризикам реформування лісового господарства та можливим шляхам їх зменшення. Зустріч відбулася у Міннагрополітики. У ній, зокрема, узяли участь перший заступник Міністра Ярослав Краснопольський та голова Держлісагентсва Олександр Ковальчук.
У свою чергу Олександр Ковальчук дав свою оцінку сучасній ситуації у лісовій галузі, яку він назвав «дуже складною», зокрема, через відсутність належного бюджетного фінансування. За цих обставин, на думку пана Ковальчука, створення єдиного лісогосподарського об’єднання є неминучим. Також він заявив, що бере на себе політичну відповідальність за обраний Агентством та Міністерством шлях реформи галузі. Ярослав Краснопольський запевнив, що цю відповідальність готовий розділити й Міністр агрополітики Олексій Павленко.
Відбулася дискусія щодо шляхів створення, форм та масштабів майбутнього виробничої структури. Зокрема, дебатувалися питання її форми (підприємство, корпорація), включення або не включення до її складу 1) лісгоспи південних та східних областей; 2) підприємств, які виконують загальнодержавні функції (Укрдержліспроект, Укравіабаза, наукові установи тощо).
Експерти FLEG II підкреслили, що майбутня лісогосподарська структура має бути максимально незалежною від впливу чиновників. Вона має контролюватися Наглядовою радою, сформованою міністром, який відповідає за аграрну політику. А керувати структурою має особа, призначена Кабінетом Міністрів. Саме цей, призначений Кабміном, очільник лісогосподарської структури має нести повну відповідальність за управління довіреним йому державним майном, а також за добір та розстановку кадрів.
Експерти FLEG II рекомендують використовувати різні моделі для покращення господарювання у малолісних та лісистих регіонах.
Експерти FLEG II вважають помилкою відмову від бюджетної підтримки лісгоспів малолісних регіонів так само як й виробничих структур, які забезпечують державне планування, захист та охорону лісів на національному рівні (Укрдержліспроект, Укравіабаза, наукові установи тощо).
На думку ж Мінагрополітики та Держлісагентства, об’єднання має включати всі лісгоспи та підпорядковуватися Держлісагентству. При цьому Держлісагенство планує зберегти повноваження щодо управління майном та добору кадрів для єдиного лісового підприємства.
Учасники зустрічі домовилися обмінятися результатами напрацювань щодо можливих шляхів створення лісогосподарського об’єднання. Експерти програми FLEG II наголосили на важливості детального обґрунтування реформи, що пропонується Держлісагентством, з відповідними економічними розрахунками, проектами юридичних документів тощо, та публічного обговорення цих пропозицій.
Ярослав Краснопольський дав доручення голові Держлісагентства врахувати пропозиції та висновки програми FLEG II при проведенні реформи лісового господарства України, а також забезпечити прозорість роботи зі створення господарського об’єднання, зокрема – шляхом оприлюднення усіх документів та планів дій на сайті Агентства.
Проблеми лісового господарства досліджуються експертами програми FLEG II з 2009 року, а питання реформування лісового сектору та підготовки до реформ посіли важливе місце в роботі програми з грудня 2014 року після включення рекомендацій експертів програми FLEG II до Коаліційної Угоди. Протягом 2015 року в рамках програми відбулося декілька заходів, на яких були представлені рекомендації програми FLEG щодо підготовки реформи лісового сектору та можливих моделей реформування, зокрема два круглих столи за участі провідних експертів з Швеції та Латвії. Круглі столи за широкої участі зацікавлених сторін стали важливим надбанням програми FLEG, яка стала першою платформою відкритого обговорення проблем лісового сектору. Усі звіти, дослідження та рекомендації програми FLEG, інформація про її діяльність відкриті для ознайомлення і розміщені на сайті Програми www.fleg.org.ua та на багатьох інших профільних сайтах.
Особливу увагу було приділено ризикам реформування лісового господарства та можливим шляхам їх зменшення. Зустріч відбулася у Міннагрополітики. У ній, зокрема, узяли участь перший заступник Міністра Ярослав Краснопольський та голова Держлісагентсва Олександр Ковальчук.
У свою чергу Олександр Ковальчук дав свою оцінку сучасній ситуації у лісовій галузі, яку він назвав «дуже складною», зокрема, через відсутність належного бюджетного фінансування. За цих обставин, на думку пана Ковальчука, створення єдиного лісогосподарського об’єднання є неминучим. Також він заявив, що бере на себе політичну відповідальність за обраний Агентством та Міністерством шлях реформи галузі. Ярослав Краснопольський запевнив, що цю відповідальність готовий розділити й Міністр агрополітики Олексій Павленко.
Відбулася дискусія щодо шляхів створення, форм та масштабів майбутнього виробничої структури. Зокрема, дебатувалися питання її форми (підприємство, корпорація), включення або не включення до її складу 1) лісгоспи південних та східних областей; 2) підприємств, які виконують загальнодержавні функції (Укрдержліспроект, Укравіабаза, наукові установи тощо).
Експерти FLEG II підкреслили, що майбутня лісогосподарська структура має бути максимально незалежною від впливу чиновників. Вона має контролюватися Наглядовою радою, сформованою міністром, який відповідає за аграрну політику. А керувати структурою має особа, призначена Кабінетом Міністрів. Саме цей, призначений Кабміном, очільник лісогосподарської структури має нести повну відповідальність за управління довіреним йому державним майном, а також за добір та розстановку кадрів.
Експерти FLEG II рекомендують використовувати різні моделі для покращення господарювання у малолісних та лісистих регіонах.
Експерти FLEG II вважають помилкою відмову від бюджетної підтримки лісгоспів малолісних регіонів так само як й виробничих структур, які забезпечують державне планування, захист та охорону лісів на національному рівні (Укрдержліспроект, Укравіабаза, наукові установи тощо).
На думку ж Мінагрополітики та Держлісагентства, об’єднання має включати всі лісгоспи та підпорядковуватися Держлісагентству. При цьому Держлісагенство планує зберегти повноваження щодо управління майном та добору кадрів для єдиного лісового підприємства.
Учасники зустрічі домовилися обмінятися результатами напрацювань щодо можливих шляхів створення лісогосподарського об’єднання. Експерти програми FLEG II наголосили на важливості детального обґрунтування реформи, що пропонується Держлісагентством, з відповідними економічними розрахунками, проектами юридичних документів тощо, та публічного обговорення цих пропозицій.
Ярослав Краснопольський дав доручення голові Держлісагентства врахувати пропозиції та висновки програми FLEG II при проведенні реформи лісового господарства України, а також забезпечити прозорість роботи зі створення господарського об’єднання, зокрема – шляхом оприлюднення усіх документів та планів дій на сайті Агентства.
Проблеми лісового господарства досліджуються експертами програми FLEG II з 2009 року, а питання реформування лісового сектору та підготовки до реформ посіли важливе місце в роботі програми з грудня 2014 року після включення рекомендацій експертів програми FLEG II до Коаліційної Угоди. Протягом 2015 року в рамках програми відбулося декілька заходів, на яких були представлені рекомендації програми FLEG щодо підготовки реформи лісового сектору та можливих моделей реформування, зокрема два круглих столи за участі провідних експертів з Швеції та Латвії. Круглі столи за широкої участі зацікавлених сторін стали важливим надбанням програми FLEG, яка стала першою платформою відкритого обговорення проблем лісового сектору. Усі звіти, дослідження та рекомендації програми FLEG, інформація про її діяльність відкриті для ознайомлення і розміщені на сайті Програми www.fleg.org.ua та на багатьох інших профільних сайтах.
0 коммент.:
Дописати коментар