Національний банк почав виконувати обіцяне - перевіряти джерела доходу українців. Тепер всім клієнтам банків, чиї операції здаються хоч трохи підозрілими, дзвонять представники банку або навіть фіскальна служба з питанням: звідки гроші надходять на ваш рахунок?
Експерти радять не відповідати без письмового запиту - на іншому кінці дроту можуть виявитися як перевіряючі органи, так і шахраї, пишe NewsOboz.org з посиланням на "Вести".
Ще на початку квітня 2015 року НБУ розіслав усім банкам листа, в якому дав чіткі вказівки, на кого звертати особливу увагу. Під приціл потрапляють ті, хто регулярно, більше трьох разів на місяць знімає з рахунку перераховані гроші, які приходять до нього з-за кордону в якості матеріальної допомоги, перекладів, кредитів, плати за цінні папери.
Також викликають сумніви клієнти, які переводять у готівку гроші, перераховані ним звичайною фізособою або з-за кордону. Ризикованими є і операції з кредитами, які були погашені в найближчі дні після отримання. Про всі подібних операціях банки зобов'язані повідомляти в Держфінмоніторинг, а ті, в свою чергу, - в правоохоронні органи.
Українці вже відчули на собі всі принади перевірок. "Я приватний підприємець і займаюся фрілансом в сфері IT, і більшість моїх замовників - з-за кордону, зокрема, з США. Минулого тижня мені перерахували на картку гонорар - 50 тис. грн. Через кілька днів мені зателефонували з податкової і запитали , звідки гроші. Причому той, що дзвонив оперував моїми номером рахунку, сумою. Я вже мовчу про телефон та прізвища. Я їх культурно послав - сказав, що якщо є якісь питання, то нехай надсилають офіційний лист ", - розповів Олег Черкаскін з Одеси.
Киянка Катерина Фоменко теж отримала дзвінок. "Я просто шокована, коли почула запитання:" Звідки у вас гроші на комунальні платежі, якщо ви три роки без доходу? Тобто якби я не платила, тоді все шляхом ", - обурюється дівчина на одному з форумів.
У Держфіскальній службі такі дзвінки пояснюють уточненнями під час кампанії декларування доходів.
"Необов'язково вам будуть надсилати запити, ви ж розумієте, співробітників у нас не вистачає. З іншого боку, є випадки, коли під виглядом податкової дзвонять шахраї. Особливо в східних регіонах. Тому потрібно перевіряти, чи дійсно вам дзвонили з держустанови, і тільки після цього давати відповідь ", - сказав керівник прес-служби Госфіскальной служби України Віктор Косарчук.
За словами юриста Ростислава Кравця, надання банками персональних даних клієнтів фінінспекції - нормальна практика.
"Але проблема в іншому. За правилами, банки самі повинні проводити фінмоніторинг клієнтів і, в разі виникнення підозр, блокувати гроші на рахунку, а потім відправляти інформацію в Фінінспекція, яка, в свою чергу, відправляє клієнту офіційний запит з проханням пояснити джерело доходу. Ніяких телефонних пояснень бути не повинно ", - сказав Кравець.
Він радить: якщо вам подзвонили, потрібно уточнити прізвище та ім'я співрозмовника, посаду. "Далі потрібно попросити його відправити вам письмовий запит з посиланнями на нормативні акти. Без письмового запиту ні на які питання відповідати не потрібно", - говорить Кравець.
0 коммент.:
Дописати коментар